DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 185 z 191
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 191
 #1080096  autor: matek451
 09 wrz 2019, 18:44
Ja zasad FUP nie znam, bo ich po prostu nie ma. To są wszystko dywagacje i domysły, brak konkretnych zapisów, limitów danych i prędkości po nich to idealna furtka dla operatora do nadużyć. Użytkownik nie posiada żadnej możliwości reklamacji i dochodzenia swoich praw w sporze z operatorem, ten gwarantuje w ramach FUP 32Kb/s i nic więcej.
Orange nie uzupłenia pasm LTe na BTS-ach z 800/900MHz bo nie ma takiej możliwości przy obecnym stanie prawnym tych stacji, może tam sprzedawać ofertę dla firm która doskonale zdegraduje takie stacje jak klienci indywidualni. Sieć only LTE800 z 10MHz nie nadaje się do żadnej z tych ofert , tej 250GB dla indywidualnych i 1TB dla firm. Na wsiach gdzie maja tylko LTE800 ich internet nie potrzebuje lejka technicznego bo i tak nie osiąga 10Mb/s. Tam jest non stop lejek tylko na dużo niższym poziomie, zapewnia go wiecznie zapchane LTE800.
'Wzorowy" FUP w wykonaniu Orange wygląda jak teraz na kartę, najpierw rozdają 3 i 2GB za free a potem co jakiś czas zamrażają sesję dla tych kart jak wykorzystasz większa ilość danych, przećwiczone na 2 kartach Orange Free.
A co do Plusa i LTE2100 to kolejny raz oferują sprzęt bez obsługi konkretnego pasma LTE, IDU-ODU300 który tak promują go nie obsługuje. Dobrze chociaż ze wprowadzili B535 z 2 CC CA B7+B1 oraz B3+B1 ale LTE2100 i jego agregacja w Plusie to i tak melodia przyszłości.
No i u mnie po 100GB FUP jest na poziomie 5/3 Mb/s a potem jazda w dół.
 #1080097  autor: spotify
 09 wrz 2019, 19:07
matek451 pisze:
02 wrz 2019, 10:13
A jak ma być robione ? Stacja bazowa została postawiona wg. określonego pozwolenia budowlanego wydanego przez władze , jeśli w projekcie budowlanym operator nie uwzględnił montażu na niej systemów radiowych( anten) na wyższe częstotliwości to nie jest możliwa szybka modernizacja takiego BTS-a. Trzeba wystąpić ponownie o pozwolenie na modernizację takiego BTS-a, czyli najpierw projekt uwzględniający nowe pasma radiowe, potem wniosek do urzędu o rozbudowę stacji i dalsze procedowanie.
Networsk w ciągu dwóch lat "zbudował" sieć w całej Polsce i robili to masowo.
Dla chcącego nie ma nic trudnego.
Co innego jest nowa antena na istniejącym obiekcie a co innego nowy maszt.
Anteny mogą zamienić 1:1 z mozliwością obsługi wielu pasm. Nie muszą dokładać nowych do istniejących i robić w widoczny sposób dla mieszkańca choinki z masztu.
Ludzie głownie się buntują przeciw nowej stacji/masztowi a nie dodatkowych lub zamiennych anten. Poza tym biurokracja przy "modernizacji" jest znacznie mniejsza.
Oczywiście mają dużą ilość stacji only L800 ale jest ich coraz mniej. I ta ilość będzie się zmniejszać.
Gdyby chcieli to są w stanie wszystkie L800 ogarnąć w jeden rok.
 #1080100  autor: matek451
 09 wrz 2019, 19:44
Widać ze niczego się nie nauczyłeś na temat stacji only 800/900MHz, można praktycznie założyć że ich liczba nie zmniejszyła się nawet o sztukę. To nie jest tylko kwestia wymiany anten i sprzętu na BTS-ie. Stacja bazowa uruchomiona na projekcie z systemem anten 800/900MHz posiada zezwolenie na korzystanie z tylko tych pasm. Operator chcący uruchomić wyższe częstotliwości musi przejść ponowna procedurę administracyjną, z reguły jest to zatytułowane jako "rozbudowa stacji bazowej o nowe pasma radiowe". W wyszukiwarce GUNB można sobie poszukać czy takie wnioski są składane w przypadku lokalizacji z only 800/900Mhz. Póki co operatorzy N! ich nie składają, teraz zajmują się stacjami z L800/G1800/U2100 i refarmingiem na nich. Zajmie im to pewnie jeszcze z rok, potem ewentualnie prace projektowe dotyczące tych G/U900/L800, wnioski administracyjne na rozbudowę stacji i procedura z tym związana i dopiero konkretne prace na BTS-ach. Innej drogi nie ma. Tego nie ogarnie się w rok, to ni kilk czy kilkadziesiąt BTS-ów.
Modernizacja i refarming na 1800/2100MHz nie wymaga żadnych procedur administracyjnych w gminach gdyż stacje zostały wybudowane na pozwoleniach uwzględniających 800/900/1800 i 2100MHz. Tu wystarcza zgłoszenie do UKE i ewentualnie prace na BTS-ie.
Wiec nie wypisuj tych bzdur, mogą chcieć nie wiadomo co ale sami sobie zafundowali taki pasztet budując tą nędzę na 800/900MHz i teraz muszą procedować od nowa . Co ciekawe Play też wybudował stacje z okrojoną liczbą pasm, zostały tak zaprojektowane wcześniej a ich budowa była opóźniona na skutek protestów, wydane po latach pozwolenia uwzględniają tylko pasma przewidziane w pierwotnym projekcie, dołożenie nowych wymaga nowej procedury.
NetWorks nie musiał na poczatek przeważnie nic budować bo operatorzy wnieśli do niego swoje maszty, niektóre wręcz zlikwidowano, sprzedano bo się dublowały a tam gdzie systemy antenowe Orange czy T-mobile były na wspólnym maszcie demontowano jeden z nich. To była bułka z masłem w porównaniu do wcześniejszych lat i budowy sieci Orange i T-Mobile. Swoja drogą pomysł był prosty ale później nagięto jego założenia wspólne U900/L1800 o co zresztą Zygmunt do dziś ma pretensje.
 #1080103  autor: spotify
 09 wrz 2019, 20:38
Nie mam zamiaru się z Tobą sprzeczać bo i tak wiesz lepiej.
UKE nie muszą pytać, ponieważ większość stacji L800 ma już pozwolenie na komplet pasm. Dochodzą tylko pozwolenia budowlane.
Nie porównuj Play ponieważ:
1) N! jako jedyny w Polsce zapewnia ciągłość LTE na największym terenie Polski. To był ich zamysł. Nie pojemność sieci ale pokrycie.
2) Play się buduje. I co innego jest wejść na stację, wymienić graty a co innego postawić nową stację od podstaw co robi właśnie Play. Jak rozróżnisz to dwie podstawowe rzeczy to już będziemy w domu. N! nie musi budować nowych stacji więc nie porównuj jabłek do gruszek. Nie wiem jakie N! ma anteny. Być może wystarczy tylko właśnie "klik" zrobić. U mnie Play często ma po jednej antenie na sektor i wali z nich komplet pasm.
3) Papierowo i fizycznie N! jest w stanie szybciej zmodernizować swoje only L800 niż Play skończyć budowę. Tylko pytanie kiedy zaczną i czy w ogóle zaczną.

Tyle w temacie. Nara
 #1081082  autor: iphoneski
 27 wrz 2019, 19:04
Nie zapomniałem, po prostu były już wstawione w wątku o rozbudowie N, więc uznałem, że nie ma sensu powielać tego samego kilka razy.
Przy okazji - nadziałem się dziś na paranoję w Orange. Korzystałem z bety iOS, teraz mam już oficjalny system, więc chciałem wyzerować telefon żeby pozostałości po błędach bet wyczyścić. Przy okazji usunął mi się profil Esim. Wchodzę na mój Orange żeby sobie aktywować nowy. I tu punkt kulminacyjny: żeby zrobić profil przychodzi kod autoryzacyjny na numer telefonu. Tylko że numer jest nieaktywny, bo na telefonie nie ma profilu bo się usunął.
Numer jest numerem dodatkowym, ale jeśli komuś tak się stanie z głównym numerem to z pewnością strasznie się ucieszy.
 #1081083  autor: piotrzet
 27 wrz 2019, 19:27
A w ogóle działa tak to tylko w Orange naszym czy w innych krajach też?
Po prostu jakie może być rozwiązanie tego problemu?

https://www.speedtest.net/result/a/5383813102.png
 #1081084  autor: marcin19883
 27 wrz 2019, 19:32
Miałem kilkumiesięczną przerwe od Playa na telefonie i dziś uruchomiłem nowy numer. Zdziwiłem się, jak wszystko błyskawicznie sie aktywowało. Po kilku sekundach sms konfiguracyjny, potem kolejno bonus 6GB, 100zł i stan darmowy. Pózniej ustawiałem niektóre blokady przez aplikacje play24 i również błyskawicznie dane blokady się aktywowały. Tak szybko jeszcze nie miałem. Testowałem inny numer i również to samo. Play się bardzo poprawił :D
 #1081086  autor: marcin19883
 27 wrz 2019, 19:39
piotrzet pisze:
27 wrz 2019, 19:34
Nie przypominam sobie żeby jeszcze jakiś czas temu ktoś narzekał na działanie systemów w Play.
Bywało bardzo różnie gdy się coś uruchamiało. Co prawda dany pakiet szybko się aktywował, ale sms informujący miał laga kilku, kilkunasto minutowego.
 #1081087  autor: iphoneski
 27 wrz 2019, 20:00
piotrzet pisze:
27 wrz 2019, 19:27
A w ogóle działa tak to tylko w Orange naszym czy w innych krajach też?
Po prostu jakie może być rozwiązanie tego problemu?
Nie mam numerów w żadnym z zagranicznych Orange także nie wiem jak tam się to robi. Rozwiązanie problemu jest proste - wystarczy wyeliminować zabezpieczenie w postaci SMS i zrobić inne np potwierdzenie w aplikacji na telefonie, pytanie weryfikacyjne na które odpowiedź będzie znał tylko właściciel itp. Przecież logiczne, że jeśli ktoś chce zrobić duplikat karty to nie dlatego, że komuś się nudzi w domu i z nudów wymienia ale nie ma już starej karty; więc nie jest w stanie odebrać SMS.
 #1081094  autor: iphoneski
 27 wrz 2019, 22:29
marcin19883 pisze:
27 wrz 2019, 21:26
Zgłoszenie na p24 i nagle rozwiązane po 1godz :D rekord. Wcześniej zawsze czekałem ok 1-2 dni. Tak samo obsługa na czacie aplikacji p24. Play się bardzo poprawił :)
Szkoda, że pod względem konkurencyjności ofert się pogorszył. Oferta na przedłużenie taka sobie, brak RLAH bez dopłat; Esim obiecany i nie ma...
 #1081096  autor: marcin19883
 27 wrz 2019, 22:58
iphoneski pisze:
27 wrz 2019, 22:29
Szkoda, że pod względem konkurencyjności ofert się pogorszył. Oferta na przedłużenie taka sobie, brak RLAH bez dopłat; Esim obiecany i nie ma...
No cóż jeszcze jakieś pozostałości do cebulowania zostały. Może wkrótce coś ruszy. RLAH bez dopłat? To nierealne, bo Play nie posiada tak rozbudowanej sieci jak Orange i T-Mobile, poza granicami kraju. Esim? To nie takie ważne. Większość ludzi nie wie co to.
 #1081097  autor: iphoneski
 27 wrz 2019, 23:27
marcin19883 pisze:
27 wrz 2019, 22:58
No cóż jeszcze jakieś pozostałości do cebulowania zostały.
Mi tam na tym nie zależy, tyle lat płaciłem normalnie to mogę płacić nadal, chodzi bardziej o atrakcyjność oferty w stosunku do tego co oferują inni a z tym ostatnio w Play słabo. Z jednej strony można powiedzieć „jak nie pasuje to nikt nie trzyma” ale trochę szkoda, bo do tej pory to Play wyznaczał trendy.
RLAH bez dopłat? To nierealne, bo Play nie posiada tak rozbudowanej sieci jak Orange i T-Mobile, poza granicami kraju.
Zgoda tylko, że mnie jako klienta średnio to obchodzi. W karcie niech sobie dopłaty będą, ale terminowe abonamenty powinny być zwolnione.
Esim? To nie takie ważne. Większość ludzi nie wie co to.
Kiedyś Play podawał, że coś w okolicach 15:20% użytkowników Play24 to użytkownicy iPhone. Nawet uwzględniając, że nie każdy użytkownik Play ma Play24 i nie wszystkie iPhony w Play obsługują Esim to podejrzewam, że grupa i tak jest dość spora. No i to nie jest usługa tylko dla iPhone, inni producenci też wprowadzają ten standard. Gdyby tak podchodzić to nic by się nie wprowadzało, co to LTE na początku też nikt nie wiedział a teraz każdy to ma.
  • Strona 185 z 191
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 191
  • 1
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 191