• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #917517  autor: baca01
 23 mar 2017, 21:45
Sprawa dotyczy bonusu 20GB które T-Mobile postanowił podarować użytkowikom za darmo.
Nie spinałem się z tym bonusem. Nie mam parcia na szkło ZA DARMO za wszelką cenę. Jednak przeczytałem info i to mnie skusiło aby aktywować i przy okazji przetestować parametry tej sieci. Niebawem kończy mi się umowa z Plusem a więc okazja podwójna, sprawdzić jakość, zasięg itp :) Docelowo karta leży w szufladzie, służy jako podgląd/kontrola wykorzystanych danych u osoby która korzysta z internetu ale nie wie jak "to ogarnąć". Sieć T-M jest jedyną siecą z W4 gdzie nie ma dostępu do konta, nie mając przy sobie fizycznie karty (SMS zwrotny do logowania na iboa). Do tego celu musiałem zakupić (i utrzymywać) kartę SIM za którą płacę 3zł miesięcznie (tyle wynosi opłata za roczną ważność konta), ustanawiając na tej drugiej karcie administratora karty pierwszej.

Ale wracając do tematu.

17 marca przeczytałem info że od 18 marca w sieci T-M wystartowała kampania 20 GB za darmo. Tego samego dnia wysłałem SMSa o treści BEST na nr 80120. Otrzymałem stosowny SMS:
"Dziękujemy za zainteresowanie promocją. Powiadomimy Cię, kiedy pakiet promocyjny zostanie dostępny".
Poczekałem do dnia następnego. Zajrzałem do miboa, stan pakietów wynosił ZERO. Wieczorkiem ponownie wysłałem tego samego SMSa. Pomyślałem że było za wcześnie i "system nie uwzględnił pierwszego SMSa".

Dostałem odpowiedź na ponownie wysłanego SMSa o treści BEST:
"Już skorzystałeś z promocyjnego pakietu danych w najlepszej sieci. Dziękujemy, T-Mobile. Zapoznaj się z naszą ofertą...".
Po prostu pięknie... Kończy mi się umowa w Plusie, zacząłem się powoli rozglądać za ofertami, m.in. do T-M, ale widzę że nic się nie zmieniło. No nic, pomyślałem. Mam inne sprawy, więc sprawa nie była nagła.

Po jednym dniu: Dalej nie mam żadnego info o aktywacji pakietu. Zrobiłem więc test i połączyłem się z internetem. Połączyło i po chwili padło. Na koncie odjęło 3 zł - nie wiem czy to aktywacja pakietu czy coś innego bo miboa wtedy nie działała a nie mogłem dostać się też przez apkę w telefonie, którą specjalnie na tą okazję zainstalowałem. Po restarcie modemu padło też LTE i miałem tylko 3G.. Chciałoby się powiedzieć k...va!

Kolejny dzień później: Ciąg dalszy aktywacji. Zadzwoiłem do BOKu z pytaniem dlaczego pakiet 20GB nie został aktywowany i za co skasowali mi 3 złote. Miła pani odpowiedziała że pakiet aktywuje się do 72 godzin (ciekawe że nigdzie tego nie ma napisanego...!) a 3 złote to opłata za internet tzw bezpieczny (nie wiem skąd się wziął!). Na osłodę zaproponowała 1 GB pakiecik do czasu aktywacji 20 GB pakietu. Pomyślałem, OK, porobię testy w domu a potem będzie "duży pakiet" :)

23 marca patrzę na telefon a tu SMS z 22 marca:
"Za dwa dni Internet 1 GB na próbę zostanie przedłużony na 30 dni w cenie 10zł. Szczegóły na stronie tm..."

Noż k@$*%va pomyślałem. Gdybym spojrzał na telefon jutro, skasowałoby dychę która m.in. była przeznaczona na kontynuację roku ważności konta :)

Pakietu oczywiście dalej nie mam, tzn nie dostałem SMSa a sprawdzać nie będę bo "dopadnie mnie bezpieczny internet za 3zł.
Miła pani która aktywowała internet 1GB oczywiście nie poinformowała o tym że ten pakiet będzie odnawiany.
W celu deaktywacji loguje się na stronkę miboa. Niestety, jak już zdążyłem się przyzwyczaić, nie wszystkie pakiety można wyłączyć samemu. Tego oczywiście nie widać, trzeba było zarezerwować 15-80 min na oczekiwanie z konsultantem (80 min czekałem najdłużej).

Miła pani wyłączyła pakiet 1 GB, przyznała mi rację że coś tu nie zagrało i że pakietu dalej nie mam. Poleciła sporządzenie reklamacji.

Ostatecznie zdecydowałem zrezygnować z tej sieci. Jutro idę z dokumentami celem wyrejestrowania swoich danych. :smt006

Na koncie pozostało kilkanaście złotych, jutro je wydam na jakieś usługi premium, chyba że w salonie zwrócą kasę :) Osobie której opiekuje się kartą z internetem, wymienię SIMa i tyle ich widzieli.

Z pobieżnych testów:
W ZG na Podgórnej
- Plus 8/7 Mbit B20
- T-Mobile 25/20 Mbit B3
- Orange 35/25 Mbit. B3
- Play'a nie sprawdzałem bo akurat nie miałem aktywnego pakietu :)
To był jakiś bardziej obciążony wieczór bo Orange z T-M mają późnymi wieczorami ok 60/30 Mbit.

To tyle :)
 #917531  autor: baca01
 23 mar 2017, 23:37
Oj daje daje. W ogóle w mieście N działa dobrze, dużo lepiej niż ZS, tylko że cyferki to nie wszystko :)

Z Orange o tyle ciekawie że zamontowali w bloku światełko i to wszystko idzie w parze z końcem umowy również operatora kablowego :)
 #917533  autor: baca01
 23 mar 2017, 23:47
Jak przyłożę telefon przy oknie to łapie skrawki L1800 z deptaka. Po drugiej stronie pokoju "od zawsze " L800. Generalnie w ZG jest sporo L1800 ale nie u mnie :)
Jutro będę w zasięgu jedynej w ZG L2600 to nie omieszkam sprawdzić jak toto funkcjonuje i czy agreguje :)
 #918311  autor: biala1991
 28 mar 2017, 20:15
Sieć T-M jest jedyną siecą z W4 gdzie nie ma dostępu do konta, nie mając przy sobie fizycznie karty (SMS zwrotny do logowania na iboa).


Też mnie to bardzo wkurza.

Do tego celu musiałem zakupić (i utrzymywać) kartę SIM za którą płacę 3zł miesięcznie (tyle wynosi opłata za roczną ważność konta), ustanawiając na tej drugiej karcie administratora karty pierwszej.


Jak Ci się to udało? Z tego co ja się orientuję administrować innym nr-em może tylko posiadacz abonamentu a nie właściciel prepaida.
O czymś nie wiem?
 #918573  autor: jarekt
 30 mar 2017, 23:36
@biala1991, młoda jesteś chyba to nie wiesz ale do około marca 2015 roku czyli do momentu w którym TM wprowadził nowe rewolucyjne MiBOA (które miało wreszcie normalnie działać ale tak się nie stało - zrobiło się jeszcze gorzej) można było - tak jak np. w Play - ustawić zupełnie inny, dowolny numer, na który przychodziły hasła jednorazowe.

Ale najlepsze jest to, że mimo niby radykalnej zmiany wtedy w marcu 2015r systemu do zarządzania numerem, DO DZISIAJ numer wtedy ustawiony jest RESPEKTOWANY.

Mam kilka numerów w TM, którymi zarządzam, a hasła jednorazowe wciąż przychodzą na mój numer do zarządzania nimi (który jest obecnie w Play) a który podałem gdzieś w 2013 roku!

Podejrzewam nawet, że żadnej cudownej wymiany systemu informatycznego wtedy nie było (tzn. może TM myśli, że zmiana była ale Hindus wie, że nie było).
Zmieniła się tylko "skórka" i poukrywano wszystko co się tylko dało i teraz tylko Hindus wie co gdzie i jak (i nie powie) - tylko w ten sposób można wytłumaczyć to, że hasła dalej przychodzą na specjalny dodatkowy numer podany kilka lat temu co obecnie niby nie jest w ogóle obsługiwane i niby jest niemożliwe do zrobienia.

W starym MiBOA można było nawet całkowicie wyłączyć Cudowny Bezpieczny Internet!
 #918710  autor: biala1991
 01 kwie 2017, 08:05
Takie rzeczy tylko w Erze, kod do logowania przychodzi na nr z innej sieci :D Szkoda że tak późno trafiłam na telepolis i nie wiedziałam o takich mykach. Teraz już musztarda po obiedzie :) zostaje mi katorga z przesyłaniem kodów z jednego telefonu na drugi a to nie jest takie proste kiedy właściciel zarządzanego nr nie ogarnia smsów.
Nie rozumiem dlaczego TM blokuje prepaidom logowanie przez hasło. Przecież to nie jest kwestia możliwości technicznych, bo w abonamencie dają taką opcję. Myślą że dyskryminując karciarzy zmotywują ich do podpisania umowy? raczej zmuszą do opuszczenia sieci
 #918716  autor: -Gosc-
 01 kwie 2017, 10:18
Czyli nie tylko ja miałem z tym T-szmbem takie doświadczenia. Podsumujmy moje:
- podczas zmiany opcji z "dniówki za 1zł" na opcję "nolimit/25zł" bez włączonej transmisji danych w telefonie pobrano mi 3zł z konta oczywiście bez żadnego info. Złodziejstwo? Naciąganie? Moim zdaniem tak. Trzeba to reklamować, sami niczego nie wyjaśnią i nie zwrócą, tylko czy każdy jest świadom i będzie reklamował? Czyżby T-mobile nie było już wcześniej karane przez UOKiK za włączanie różnego śmiecia bez zgody i pobierania za to opłat? Z obecnym pobieraniem bezpodstawnie jakichś 3 zł jest identyczna sytuacja.
- ograniczanie regulaminowe w/w opcjach szybkości transmisji danych do 15Mbps (takie rzeczy tylko u nich)
- odcinanie prepaidów od usług volte i vo wifi (uważają że przejdziesz na ich niekorzystne abonamenty, idioci, stawiam że tak zniechęcony klient zrezygnuje wogóle z ich usług) Ja tak właśnie zrobiłem. Nie będę się z cwaniakami użerał i pisał reklamacji wiecznie.

Generalnie ich oferta prepaid jest nasycona takimi "niespodziankami". Trzeba uważać i monitorować na bieżąco co ci aktywują (oczywiście dla twojego dobra) i za co skasują pieniądze.
Nikomu nie polecam korzystania z ich usług! (rynek to potwierdza, cały czas ciągną do dna).
 #918717  autor: -Gosc-
 01 kwie 2017, 10:22
jarekt pisze:W starym MiBOA można było nawet całkowicie wyłączyć Cudowny Bezpieczny Internet!
Ten ich cudowny "bezpieczny" (ciekawe dla kogo?) napewno nie dla twojego portfela:-))) internet to jest mega nadużycie w ich stylu. Ciekawe kiedy odpowiednie urzędy się nimi zainteresują i tymi praktykami?
 #918732  autor: marcin19883
 01 kwie 2017, 13:19
Ja czekałem tydzień zanim mi uruchomiono darmowy pakiet. I też musiałem zgłosić do boa. Kiepska sieć. Już jestem w trakcie przenosin. Nic się nie zmieniło od lat. Ciągle coś nie działa, wszystko ukryte. Trzeba się naszukać na stronce, żeby coś uruchomić. Na cokolwiek od boa, trzeba czekać kilka dni. Masakra
 #918741  autor: Gregrin
 01 kwie 2017, 15:14
biala1991 pisze:zostaje mi katorga z przesyłaniem kodów z jednego telefonu na drugi a to nie jest takie proste kiedy właściciel zarządzanego nr nie ogarnia smsów.
A nie da się przenieść numeru do t-mob ustawić go do kodów a później wrócić do swojej oferty ?? Pytam teoretycznie bo pewnie bardzo problematyczne jesli chodzi o glowny numer.
PS. albo może da się ustawić w telefonie (lub u operatora) automatyczne przekierowanie tych sms'ów ??
 #918819  autor: biala1991
 02 kwie 2017, 09:12
A nie da się przenieść numeru do t-mob ustawić go do kodów a później wrócić do swojej oferty ??


Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym przeniesieniem nr do TM? Mam nr w TM ale na kartę a problem w tym, że z karty nie da się zarządzać innymi nr-mi, może to tylko posiadacz abo w TM, bo tylko na koncie abo jest dostępna opcja przekierowania sms do logowania. Mam przenieść nr i związać się umową?? Zbyt kosztowne rozwiązanie :)
W telefonie nie widzę ustawienia z przekierowaniem sms a przez operatora-BOK wątpię. Skoro celowo zablokowali tę usługę prepaidom, dlaczego mieliby ją na zawołanie uruchamiać. No i załatwiać by to musiał właściciel nr-u zarządzanego. Przecież nie zadzwonię z tekstem: smsy z nr Gregrina proszę wysyłać na mój telefon :)
 #918821  autor: Gregrin
 02 kwie 2017, 09:35
biala1991 pisze: Mam nr w TM ale na kartę a problem w tym, że z karty nie da się zarządzać innymi nr-mi, może to tylko posiadacz abo w TM, bo tylko na koncie abo jest dostępna opcja przekierowania sms do logowania.
A to źle zrozumiałem :) To super jest w tym t-mob ;)
 #919001  autor: SACZI
 03 kwie 2017, 16:58
Narzekacie.
Ja w sieci mam abonamenty od 2004r i nie narzekam.
Za to Plus rozwścieczył mnie do białości po 3 miesiącach od podpisania umowy.
Gdyby nie ich internet w mojej okolicy, nie podpisałbym aneksu.