DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #723768  autor: Emsi
 08 cze 2014, 21:50
Skoro T to magenta, to Nju jest w kolorze yellow. ;)

 #723789  autor: ?T
 08 cze 2014, 23:49
NJU ma takie składniki CMYKa
C - 10
M - 5
Y - 95
K - 0

Bananowy to 0/0/60/20
Jasnożółty to 0/0/60/0 (czysty jelołisty to 0/0/100/0)
Czyli blisko żółtego i podobny do bananowego, ale nie do końca:)

 #724051  autor: manyaky
 10 cze 2014, 01:19
mvno-gsm_pl pisze:Kompetencji konsultantów Virgin może pozazdrościć niejedna infolinia MNO.
Obsługa w Virgin jest OK, ale wynika to bardziej z wielkości ich biznesu, a nie faktu bycia MVNO. W tym momencie konsultanci siedzą ponoć w jednym budynku (pomieszczeniu?), co osoby odpowiedzialne za system/ofertę, więc mogą od ręki się dowiadywać o różne kwestie (są też pewnie przez to bardziej związani z firmą - mniejsza rotacja - wyższy poziom obsługi). A takie coś w Kluczu, to żart:
macc pisze:BOK nie działa w sobotę i niedzielę i w razie awarii i problemów nie ma komu zgłosić problemu.
mvno-gsm_pl pisze:Na jakiej podstawie piszesz, że przedłuża to reakcje? wiesz ile czekałem na ustąpienie podobnych problemów np. w Orange? Niekiedy 2 tygodnie. "Nie ma bonusu? Trzeba reklamować". A jeszcze musiałem płacić za rozmowy z nimi, nie zawsze skuteczne.
Jak pisałem. Nie wiem, jak to dokładnie wygląda, ale jestem pewien, że w Kluczu nie zostały wdrożone w 100% systemy przeglądu awarii technicznych i wiedzy o problemach z usługami, do których dostęp ma najczęściej konsultant techniczny MNO.
mvno-gsm_pl pisze:Argument że w przypadku MNO można pójść do salonu jest śmiały, gdyż dzisiaj w salonach siedzą profesjonaliści, ale od sprzedaży usług. Nic więcej nie potrafią.
Ale to akurat Ty to podałeś jako argument na plus u Klucza. ;)
mvno-gsm_pl pisze:(...)Padnie MVNO? Adiós kliencie i jego numerze. (...)

Dla niezorientowanego użytkownika/czytelnika to sugestia, że MVNO padają z dnia na dzień bez słowa. Co jest oczywistą nieprawdą. A przecież wystarczy przenieść numer na co czasu jest nie mniej niż miesiąc. Nawet jak masz 1000 zł na koncie, zwrócą Ci to, nie musisz wydzwaniać.
Serio uważasz, że osoba starsza jak dostanie SMS'a o konieczności przeniesienia - czy nawet list - to zrozumie o co chodzi (o ile go odczyta). To raz. Dwa - jaki sens jest z obawą czekać na taki list, a następnie mieć na głowie przenoszenie numeru, skoro od razu można być w MNO? Co do zwrotu pieniędzy, to nie był bym przekonany.

Już mniejsza z tym, że miesiąc to bardzo mało. Szczególnie, jak karta leży w szufladzie i od czasu do czasu się po nią sięga.
mvno-gsm_pl pisze:Ponadto, z upadkami jakich MVNO mieliśmy dotychczas styczność?
Lepiej mówić, z jakimi jeszcze nie mieliśmy styczności. ;)
mvno-gsm_pl pisze:(...)Gdzie Ty widzisz te "prawdziwie" darmowe rozmowy w sieci Klucz? Trzeba na nie wywalić minimum 30zł w doładowaniu - w Play na Kartę mamy to za 15zł. (...)

I rozumiem, że 15 zł z konta nie ubywa? Poważnie pytam, bo naprawdę nie wiem o której ofercie Play piszesz. Skoro porównujesz to do Klucz rozumiem, że masz w Play tak, że ładujesz za 15 zł skoro i masz przez miesiąc za darmo w Play a 15 zł możesz wykorzystać na inne usługi?
Dokładnie tak. Przejrzyj oferty MNO, to zobaczysz, ze nie jest tak źle.
mvno-gsm_pl pisze:Myślę, że to po prostu Twoje uprzedzenie, nigdy nie korzystałeś z MVNO :-) Ale może kiedyś zaczniesz ;)
Mam 3 karty do testów. Oczywiście nie korzystam z nich, jako numeru głównego, bo bym się bał (szacun DanielR). Ale mam sporo czasu spędzonych z nimi, jako drugi numer w tablecie.
mvno-gsm_pl pisze:Kasa, kasa, kasa. A jak ktoś słusznie zauważył MVNO raczej szanują klienta i nie wpychają niechcianych i niepotrzebnych usług ani nie utrzymują starych taryf i cenników.
Bo jakby wpychali, to by 1) nikt do nich nie przeszedł 2) padliby szybciej niż bez tego. :P

 #724152  autor: DanielR
 10 cze 2014, 14:01
manyaky pisze:Serio uważasz, że osoba starsza jak dostanie SMS'a o konieczności przeniesienia - czy nawet list - to zrozumie o co chodzi (o ile go odczyta). To raz. Dwa - jaki sens jest z obawą czekać na taki list, a następnie mieć na głowie przenoszenie numeru, skoro od razu można być w MNO?
Akurat jeśli chodzi o połączenie MVNO + osoba starsza, to raczej jest one pod kontrolą jej dzieci ew. wnuków. To są przecież oferty dla świadomych użytkowników. Także w razie "W", to one zajmują się MNP do innej sieci. Wątpię, by starsze osoby same z siebie wybierały MVNO. Skoro, jak sam przyznajesz (z czym się zresztą w pełni zgadzam), miałyby problem z korespondencją od takiej sieci (swoją drogą tak samo, jak od sieci MNO), to tym bardziej same świadomie nie wybiorą MVNO, bo zapewne najzwyczajniej w świecie nie mają nawet pojęcia, że coś takiego w ogóle istnieje. Oczywiście pomijając te nieliczne wyjątki "nowoczesnych staruszków", zapoznanych ze współczesnym zinformatyzowanym światem.
Także ja tak bardzo nie martwiłbym się o osoby starsze w kontekście wyboru lub bycia w sieci MVNO.

A sensem bycia w danej ofercie, niezależnie czy MNO czy MVNO, jest oczywiście jak najkorzystniejsza dla konkretnej osoby oferta. :wink:
manyaky pisze: Już mniejsza z tym, że miesiąc to bardzo mało. Szczególnie, jak karta leży w szufladzie i od czasu do czasu się po nią sięga.
To w takim razie i w sieci MNO przepaść może numer, bo np. akurat skończy się jego ważność na połączenia przychodzące. I taka sytuacja wcale nie musi dotyczyć osoby starszej.

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)

 #724161  autor: JacekK
 10 cze 2014, 14:14
@ manyaky

Odniosę się tylko do dwóch rzeczy, bo w reszcie mamy odmienne poglądy a każdy ma prawo do własnego zdania, ale nie będziemy siebie przekonywać ;)

1. (...)Serio uważasz, że osoba starsza jak dostanie SMS'a o konieczności przeniesienia - czy nawet list - to zrozumie o co chodzi (o ile go odczyta). To raz. Dwa - jaki sens jest z obawą czekać na taki list, a następnie mieć na głowie przenoszenie numeru, skoro od razu można być w MNO? Co do zwrotu pieniędzy, to nie był bym przekonany. (...)

Skoro już osoba starsza stała się klientem MVNO, to myślę, że albo ona albo ktoś w jej otoczeniu jest wystarczająco świadomy, żeby to przebrnąć :)

2. (...) Dokładnie tak. Przejrzyj oferty MNO, to zobaczysz, ze nie jest tak źle. (...)

A zapodaj no mi linka do tej oferty Play na kartę :)

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #724380  autor: słoneczny
 10 cze 2014, 22:47
Panowie, osoba starsza to nie jest marsjanin.
Każdy kto siedzi trochę w sieci zobaczy jacy ludzie piszą blogi, jacy są w serwisach społecznościowych.
Ludzi 50-60+ tam naprawdę nie brakuje.
Nie róbmy z nich totalnych inwalidów.
Wszystko można znaleźć w necie, a senior ma dużo wolnego czasu.

Mój ojciec bez problemu obczaił opcję RWK. Ciotka od lat korzysta z aparatu dual-sim.
A są to ludzie w wieku 60+

Ci ludzie w latach 90, często wdrażali pierwsze śmiałe systemy informatyczne w Polsce, więc nie róbmy z nich idiotów.

 #726066  autor: macc
 18 cze 2014, 13:58
Moja ciocia 81lat świetnie mimo wieku radzi sobie z telefonem komórkowym. Z internetu też korzysta wprawdzie z pomocą bo już trochę słabo widzi, ale kuma komputer i powtarza ,że to lepsze od telewizji. :P

 #743145  autor: Emsi
 24 sie 2014, 16:40
Ostatnie zmiany w Virgin pokazały, że wirtualni idą w stronę pakietów. Na łamach fejsa piszą o Izzi, że będą w niej tylko doładowania za 25zł, więc domyślam się, że mechanizm podobny do tego w Vikingach - ładujesz i masz za free. Wniosek jeden, że MVNO na platformie P4 nie są dla tych, co lubią wbić 5zł od czasu do czasu i wygadać kilka minut. No ale do startu Izzi jeszcze trochę czasu, więc poczekajmy... ;)

Najciekawiej u MVNO działającej na zielonej sieci. Jeżeli VM wycofa się z bonusu (czego nie można wykluczyć), to może Klucz przejmie trochę dziewiczych klientów. Doszły mnie słuchy, że osiągnęli swój cel co do rentowności, więc miejmy nadzieję, że utrzymają się. Po wprowadzeniu zapowiadanych pakietów, oferta znacznie zyska na atrakcyjności względem używania do połączeń krajowych. Kilku moich znajomych czeka na pakiety (powoli wydzwaniając środki na kartach VM).

 #743518  autor: garfield-
 25 sie 2014, 19:22
dziewice pójdą pod klucz ! :mrgreen:

sorry, ale Emsi mnie sprowokował :P

 #743524  autor: kukuryn
 25 sie 2014, 19:42
Emsi, podobno Mobile Vikings osiągnęło próg opłacalności, więc nie każdy mvno w P4 będzie no-limitem 8)
 #781947  autor: Emsi
 02 lut 2015, 18:33
Odświeżam temat, bo po ostatnich zapowiedziach startu Vectone i burzliwych dyskusjach na temat tego "tworu", narodził się dylemat. MVNO, bać się korzystać / przenosić numer, czy też nie? ;-)

Zgodzę się, że Vectone negatywnie wpływa na całokształt myślenia o MVNO. :(
 #781954  autor: bazooka
 02 lut 2015, 18:51
Dziwnie odebrałeś mój post?! ...jeśli to w stosunku do niego - to na pewno nie o "strach" - tylko rozsądne podejście do przenosin, mocnych powodów oraz ewentualnie kwestii przenosin głównego swojego numeru. Korzystając z drugiego telefonu lub dual-sim można używać MVNO "ryzykując" o wiele mniej.
 #781968  autor: Emsi
 02 lut 2015, 19:50
Bardziej odniosłem się do postu ManiacGSM i ogólnie do dyskusji na różnych portalach branżowych, gdzie zaczynając siać ferment nt. MVNO dając przykład Vectone.
 #782162  autor: DanielR
 03 lut 2015, 18:13
Emsi, nie będę decydował za nikogo. W każdym bądź razie jak widać, jestem już od trzech lat w starej taryfie "Bez kompromisów 3", w dziewicy, i jak na razie dobrze mi u niej. :wink:

Z sieci komórkowych korzystam począwszy od 2004 roku.
Aktualny numer:
Era Tak Tak -> Play Fresh / Play na Kartę (MNP) -> Virgin Mobile (MNP)