DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #723414  autor: bazooka
 07 cze 2014, 10:41
Do BOK Orange dzwonie tylko wtedy jeśli coś kompletnie nie działa i jestem pewny 100% racji, wówczas (przy okazji 5 ostatnich takich telefonów) żądałem zwrotu opłaty poniesionej na telefon do BOK i zawsze ją otrzymywałem na konto główne :)
Generalnie jednak wszelkie reklamacje zgłaszam na piśmie, przez kontakt BOK, orange-on-line. Polecam.

 #723416  autor: Emsi
 07 cze 2014, 10:55
mvno-gsm_pl pisze: [ Dodano: 2014-06-07, 10:40 ]
(...)w wypowiedziach mvno-gsm_pl widać zauroczenie MVNO(...)

To nie zauroczenie ;-) zapewniam, że widzę wady MVNO. Ale niektóre podnoszone tu zastrzeżenia są tak absurdalne, że aż strach :) No, i to często przez osoby deklarujące jasno, że nigdy nie miały i nie będa miały MVNO.
Ja co raz bardziej się przekonuję i życzę jak najlepiej tym operatorom, pod warunkiem, że nie uderzy sodowa przy osiągnięciu sukcesu i się nie zepsują. ;) Zauważam u wirtualnych szanowanie każdego klienta. Ja zawsze byłem, jestem i będę pre-paidowcem i nic tego nie zmieni. Czwórka ma gdzieś "karciarzy", więc zawsze będę u nich klientem drugiej kategorii (a przy każdej wizycie w salonie wciskają abo). Natomiast u wirtualnych pełna kultura i profeska. Naprawdę załatwić coś w BOK Virgin to czysta przyjemność. A w Kluczu, zobaczcie jakie jest podejście do klienta na ich fanpage. Dla mnie numer 1 pod tym względem, praktycznie zawsze jak o coś zapytasz, to dostajesz odpowiedź. Piszą, że są małą firmą i mogą zaoferować tyle i tyle, ale za niewielką cenę i na uczciwych zasadach, tak żeby każdy był zadowolony - i ja się z tym zgadzam. Pytali się klientów, gdzie oczekujemy obniżek, śledzą ruchy konkurencji i robią ile mogą. Dlatego u mnie zaplusowali.

 #723431  autor: molibden
 07 cze 2014, 12:41
Mali oeratorzy moga sobie pozwolić na bezpłatny BOK. Wyobraźmy sobie jak wyglądąłoby to w Orange gdyby kilkaset tys abonentów dziennie dzwoniło z byle pierdołą. Dlatego ustawiają ceny zaporowe - zeby ludzie nie dzwonili po prostu a załatwienie sprawy przez net wcale nie jest wolniejsze niz gadając przez słuchawkę. ja obsługuje w rodzinei wszystkie sprawy zwiazane z telewizjami, telefonami i internetem i ja tylko raz w życiu sam zadzwoniłem do orange jak po burzy okazało się padł modem a ja myślałem ze to jakas awaria. Nigdy nie dzwoniłem do t-mobile mimo że telefon miałem tam od 98 czy 99r do stycznia tego roku. Po prostu kompletnie nie miałem po co.
Oferty sa jakie są. Telefony kupuję poza siecią wiec nie musze się targowac ze sprzedawcami w SUK. Oferta podoba mi się albo nie i wybieram co mi pasuje. U wielkich opów zniechęca mnie po pierwsze rozbudowanie produktu który kumuluje w sobie wszystko ( i w małej ilosci zwykle), zbyt wielkie skomplikowanie regulaminów i cenników (nie chce mi się ślęczeć nad regulaminem który ma 10 odnosników do regulaminów promocji) i umowy na 24mc. Podsumowując... Nie mam pretensji do takiego t-mobile z ema taką a nie inna ofertę. jest wolny rynek wiec wybieram rozwiązania prostsze, tansze i bez wodotrysków. Ile w prepaidzie trwa przeniesienie numeru gdyby cos nie zagrało? Chwilę w porównaniu z abonamentem w którym jest miesieczne wypowiedzeinie i jeszcze okres rozliczeniowy nie pokrywa się z końcem umowy wiec rozciaga się to do 2mc często od chwili podpisania umowy na przeniesienie
Oferta MVNO nie jest lepsza czy gorsza - jest inna i skierowana do nnego klienta który wie o co mu chodzi i czemu wybiera taką ofertę. Klienci wielkich opów zwykle nie chca się przenosić z lenistwa, niewiedzy czy lęku przed podpisywaniem tych wszystkich papierów.

 #723433  autor: macc
 07 cze 2014, 13:05
sebusy pisze: macc, widać że stara się bardzo dobrze analizować oferty, podejrzewam, że ma kilka numerów lub przenosi, taki forumowy tester :) ...należy bardzo uważnie czytać jego uwagi.
pozdro
:lol: :lol: sebusy nie jest ze mną tak źle. Mam karty skoro rozdają za darmo to testuje, ale z lewej strony monitora masz wypisane z jakiś sieci korzystam. Z jednej 10 lat ,ale niedługo ostatecznie się z nią pożegnam bo robi się droga i mało konkurencyjna mimo to,że wyciągnęłem przy podpisywaniu umowy to co chciałem.

 #723499  autor: JacekK
 07 cze 2014, 18:07
(...)Dlatego ustawiają ceny zaporowe - zeby ludzie nie dzwonili po prostu a załatwienie sprawy przez net wcale nie jest wolniejsze niz gadając przez słuchawkę.(...)

Ceny zaporowe - ok. 1-2 zł za połączenie. ale 5 zł za połączenie lub złotówka za minutę to już chęć zarobku.


(...)Czwórka ma gdzieś "karciarzy", więc zawsze będę u nich klientem drugiej kategorii (a przy każdej wizycie w salonie wciskają abo).(...)


A no właśnie. To dlatego, że karciarz jest:

1. Mniej lojalny

2.Mniej rentowny - dystrybucja starterów, doładowań, prowizje od doładowań, etc.

Klient abonamentowy to człowiek na smyczy. Ma abonament 50 zł/mc to wiadomo, że przez najbliższe miesiące zapłaci nie mniej. Z "karciarze" nigdy nie wiadomo.

Jak myślicie, po co są utrzymywane stare taryfy? Po co w niektórych sieciach po zakupie starterów włączają automatycznie płatne cykliczne usługi? Po co w salonach permanentnie namawiają nie tylko do abonamentów, ale i do niechcianych usług?

Przykład z życia. Sąsiadka jest w Orange POP. Z racji, że ja interesuję się telekomunikacją i staram się być z nią w miarę na bieżąco często do mnie przychodzi żeby jej pomóc. Potrzebuje telefonu tylko do odbierania połączeń. I już dwukrotnie niemal straciła numer z powodu braku doładowań. Za każdym razem dawało się to jakoś odkręcić, szła do salonu, mówiła co i jak i jej to cofnęli (w Orange widać się da). Ale o co mi chodzi. NIKT nie wspomniał jej nawet o bezpłatnej usłudze RWK. Włączyłem jej dopiero ja. I za 5zł ma spokój.

Kasa, kasa, kasa. A jak ktoś słusznie zauważył MVNO raczej szanują klienta i nie wpychają niechcianych i niepotrzebnych usług ani nie utrzymują starych taryf i cenników.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #723567  autor: molibden
 08 cze 2014, 06:11
Przykład z życia. Sąsiadka jest w Orange POP. Z racji, że ja interesuję się telekomunikacją i staram się być z nią w miarę na bieżąco często do mnie przychodzi żeby jej pomóc.
Przykład z życia to mam taki że wczoraj przeglądałem fakture mamy i zobaczyłem pozycję kosztująca brutto 9zł.WAP Sklep mp3. Jakim cudem ma to włączone skoro ona esemesa nie potrafi wysłać. Nie potrafi bo nigdy się tego nei uczyła bo po prostu nie potrzebowała. Swojego telefonu nie pożycza. Zagadka. Podejrzewam że przy usuwaniu esemesa musiała wcisnąc aktywny link i w ten sposób aktywowała ofertę. I w ten sposób w 5 mc poszło 50zł w piz..u. Dlatego też wolę przeniesć ich w jakieś miejsce gdzi ebeda mniej narażeni na takie pułapki. W Virgin jakoś nigdy nie dostałem esemesowego spamu

A co do dzwonienia na BOK to tylko promile dzwonią tam i wiedzą o co im chodzi. Ludzie dzwonią bez znajomosci tematu, podstawowych danych i często taka rozmowa kończy się szybko bo po prostu nie ma o czym gadać i wtedy ludzie są wsciekli. Pewnie że operator chce zarobic ale nie ukrywajmy... Praca konsultanta i utrzymanie biura też kosztuje

 #723618  autor: JacekK
 08 cze 2014, 11:31
@ molibden

Takie praktyki co ostatnio prawdziwa plaga. Pewnie sposób na zrekompensowanie sobie obniżek cen. Z moich obserwacji wynika, że naiwięcej tego typu rzeczy jest w T-Mobile.

Jaka sieć?

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #723660  autor: molibden
 08 cze 2014, 13:24
no własnie t-mobile. I żeby było śmieszniej to z panelu nie da się zablokowac usług premium :lol: . Ja przenoszę numery rodziców do nju bo im tam będzie chyba najtaniej ale nie wiem czy oni też takie rzeczy wysyłają. W ustawieniach telefonów jest jakaś funkcja która blokuje właśnie takie urochamianie odnośników w esemesach?

 #723675  autor: Flash999
 08 cze 2014, 14:01
molibden pisze:W ustawieniach telefonów jest jakaś funkcja która blokuje właśnie takie urochamianie odnośników w esemesach?
Wyłącz wiadomości Push i przesył danych (w nowszych telefonach) oraz ustaw błędny APN lub w ogóle go usuń. Powinno pomóc, zobacz także czy jest możliwość wyłączenia otrzymywania MMS.

Stacje bazowe w województwie podlaskim

 #723685  autor: molibden
 08 cze 2014, 14:28
Ona ma nokię 113. Nie wiem jak to wszystko powyłączac bo nie znalazłem tam ustawień apn. Na razie ustawilem wiadomosci sieciowe na NIE.

 #723715  autor: słoneczny
 08 cze 2014, 16:31
MVNO miały w Polsce ciężkie życie, głównie przez raczkującego na asymetrii małego Playa.
Pewnie gdyby nie Play, dużo większe szanse miałby Mobilking, który na starcie był bardzo medialny. Być może, też mBank mobile, rozwinął by skrzydła.

Jeżeli jest jakiś czas, dobry dla MVNO, to chyba właśnie teraz.
Główni operatorzy kładą nacisk na łączenie usług i konsolidację z bankami.
Oferty będą u nich z pewnością coraz droższe - na zasadzie więcej za więcej. Co już można obserwować. Pewnie przyszłość to multipakiety.
Trzeba przecież zapłacić za odnowione i nowe częstotliwości i za rozbudowę sieci LTE.

Ja mam główny i jedyny numer w Virgin od 2012 roku i nie mam zamiaru panikować.
W razie czego, albo przeniesie się numer, albo Play wchłonie abonentów Virgin do swojej bazy. Po prostu nie chomikuje na koncie więcej niż 50zł, tak samo jak nie chomikuje promocyjnych gigabajtów. I to moim zdaniem jest wystarczające zabezpieczenie.
Przenoszenie numeru nie boli.

A co do samej taniości MVNO, to ja właśnie przeniosłem numer do Virgiin, żeby mieć prościej, a nie koniecznie taniej. Do bólu prosta oferta. Jeden krótki kod, do wbicia raz na miesiąc, albo jedno doładowanie z promocyjnymi megabajtami. Czego nie można powiedzieć o głównych markach, gdzie jest tona krótkich kodów, haczyków typu - brak lejka, granie na czekanie, darmowe pakiety, które po miesiącu już nie są darmowe, notka sms, poczta głosowa, lichwiarskie ceny za połączenie z bok, bonusy tylko przez net, itp...

Zasięg to już kwestia indywidualna. Każdy najpierw powinien sobie najpierw zerknąć na bts search, a dopiero później myśleć o wyborze operatora. Mi tam zasięg Play i Orange w zupełności wystarcza do szczęścia.
Nie siedzę długimi godzinami na słuchawce, żeby mnie ta nawet gorsza jakość, jakoś specjalnie uwierała. A już na pewno nie uwiera mnie na 3G.

P.S. Przydałby się jakiś MVNO typowo pod internet LTE. Na przykład taki, który oferowałby LTE od Playa i Od T-Mobile.

 #723751  autor: JacekK
 08 cze 2014, 20:25
molibden pisze:no własnie t-mobile. I żeby było śmieszniej to z panelu nie da się zablokowac usług premium :lol: . Ja przenoszę numery rodziców do nju bo im tam będzie chyba najtaniej ale nie wiem czy oni też takie rzeczy wysyłają. (...)

Co prawda mam kartę NJU w Pre-Paid ale nigdy nic mi nie przysłali. Nie ma tam również żadnych ukrytych cyklicznych pakietów.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #723761  autor: Emsi
 08 cze 2014, 20:59
mvno-gsm_pl pisze:Co prawda mam kartę NJU w Pre-Paid ale nigdy nic mi nie przysłali. Nie ma tam również żadnych ukrytych cyklicznych pakietów.
Bo Nju to taki odpowiednik Heyah u pomarańczowych, a jak pamiętamy Heyah była kiedyś prostą ofertą bez kruczków. ;) Niestety zepsuli tą ofertę i zrobili z niej taryfę w T. Miejmy tylko nadzieję, że pomarańczowi nie zepsują swojej oferty jak różowi.

 #723765  autor: molibden
 08 cze 2014, 21:12
T. Miejmy tylko nadzieję, że pomarańczowi nie zepsują swojej oferty jak różowi.
T-mobile to nie róż. To klasyczna magneta. Kłopot mam z nju.. ani to kolor kartofla ani banana... Jakiś taki... no właśnie jaki?