DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #722630  autor: kwistas
 04 cze 2014, 21:48
Mnie kusi przejście do Klucz Mobile lub Lyca (ma 39gr/min na komórki do UE, Klucz 19gr/min) bo wiadomo taniej i jakość Plusa pozostaje, problemem samego Klucza jest, że to jakaś firma krzak i tutaj mam największe obawy, testy sieć przeszła pomyślnie.

Byłem już w paru wirtualnych operatorach, oprócz mBank Mobile wszyscy zawinęli interes, przyszłość rzeczywiście nie jest pewna i trzeba mieć rękę na pulsie, ale raczej nie ma się czego obawiać.

Chyba zaryzykuje i przejdę do Klucza, choć Lyca kusi tańszymi pakietami internetowymi w Klucz 1GB za 10zł ma być od lipca, a w Lyca już teraz 2GB za 10zł, ale w Lyca są droższe połączenia.

 #722636  autor: macc
 04 cze 2014, 22:02
kwistas pisze:Mnie kusi przejście do Klucz Mobile lub Lyca (ma 39gr/min na komórki do UE, Klucz 19gr/min) bo wiadomo taniej i jakość Plusa pozostaje, problemem samego Klucza jest, że to jakaś firma krzak i tutaj mam największe obawy, testy sieć przeszła pomyślnie.
Operator który chce zwinąć interes a ma ileś tam użytkowników czy nie ma obowiązku poinformować wcześniej użytkowników o takich zamiarach, albo zaproponować najbardziej optymalne rozwiązanie problemu?

 #722638  autor: kaspeed
 04 cze 2014, 22:03
No z tego co mi wiadomo ma obowiązek:) tak było z ggair:)

 #722642  autor: JacekK
 04 cze 2014, 22:10
kaspeed pisze:No z tego co mi wiadomo ma obowiązek:) tak było z ggair:)
Jeśli dobrze pamiętam, musi ogłosić to z nie krótszym niż miesięcznym wyprzedzeniem.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #722679  autor: sa
 05 cze 2014, 00:09
Emsi pisze:Miałem na myśli swoich znajomych, rodzinę etc., a nie użytkowników tego forum. ;) Ale mimo wszystko, miło Was poznać. :mrgreen:
Możesz doliczyć jeszcze 2 osoby mnie i moją mamę ,obie mamy główny numer w Virgin... :-D

 #722684  autor: Emsi
 05 cze 2014, 00:35
Jak to było w przypadku GaduAair? Przysyłali SMS-y, że zwijają interes, czy jak?

 #722801  autor: parasite
 05 cze 2014, 12:33
Emsi pisze:Jak to było w przypadku GaduAair? Przysyłali SMS-y, że zwijają interes, czy jak?
Z tego co pamiętam dostałem SMS że zwijają interes i mam miesiąc na przeniesienie numeru, albo go tracę.

 #723379  autor: manyaky
 07 cze 2014, 02:01
mvno-gsm_pl pisze:1. MNO nie są wcale stabilniejszymi i pewniejszymi produktami. Przykładem niech będą marki takie, jak Sami Swoi czy MTV Mobile, które z powodu braku możliwości osiągnięcia założonych celów zwinęły interes.
Zwinęły biznes... a klienci zostali przetransferowani do innych ofert.

Padnie MVNO? Adiós kliencie i jego numerze.
mvno-gsm_pl pisze:2. MNO mają często o wiele gorszą i droższą obsługę klienta. Np. zadzwonienie do konsultanta w NJU Mobile kosztuje 5 zł! W Heyah 1 zł/min(!).
A te z MNVO często niewiele mogą, muszą interweniować u dostawcy, co przedłuża reakcję (kwestie techniczne). To, że w Tele2 Twoje zgłoszenie leciało od razu do Tepsy ma się prawdopodobnie nijak do tego, jak działa to w przykładowym Kluczu. Nie wierzę, że mają dostęp do systemów Polkomtela związanymi z problemami sieciowymi etc.

mvno-gsm_pl pisze:3. Co prawda ostatnio troszkę w tej materii się zmienia, ale niektóre MNO nadal nie mają własnych punktów obsługi. Przykładem niech będzie NJU Mobile, której to usługi próżno szukać w salonach Orange.
To jest przewaga? A ile ma Virgin, Mobile Vikings, mBank, Lyca czy Lebara? Kuriozalne.

Jak już porównywać MNO z MVNO, to konkretnie: Plus/Play/Orange/T-Mobile vs największe MVNO. Nju to przypadek szczególny. Już pomijam kwestię tego, do czego komu salony. Chyba tylko po to:
Emsi pisze:wymiana SIM od ręki (bardzo ważny argument)
mvno-gsm_pl pisze:5. W MNO nie znajdziemy wielu innowacyjnych rozwiązań, które są w MVNO:
- prawdziwie (czyli nie po wykupieniu płatnego pakietu) darmowe rozmowy w sieci (KLUCZ Mobile, Lebara Mobile)
Gdzie Ty widzisz te "prawdziwie" darmowe rozmowy w sieci Klucz? Trzeba na nie wywalić minimum 30zł w doładowaniu - w Play na Kartę mamy to za 15zł.
mvno-gsm_pl pisze:Prawda jest taka, że to głównie dzięki takim markom spadają ceny.
To jest nieprawda. Główny spadek ceny do 29gr był spowodowany MNO Play. Podaj choć jeden przykład, gdy MNO skorygowała ofertę na skutek działań MVNO. Nikt się nimi nie przejmuje. Virgin ma 13gr/min. i co? I nic.

 #723383  autor: JacekK
 07 cze 2014, 06:08
@ manyaky

Akurat kiedyś zgłaszałem problem nieprzypisania bonusu po doładowaniu konta w Kluczu (darmowe rozmowy). Problem od rozmowy został rozwiązany w jakieś 1-2 h (dokładnie nie pamiętam). Teściowej - też w kluczu - problem zbyt szybkiego ubywania pakietu internetowego został rozwiązany w ok 3-4 h. W Mobile Vikings jest podobnie. Kompetencji konsultantów Virgin może pozazdrościć niejedna infolinia MNO. To z moich doświadczeń jako wieloletniego użytkownika MVNO. NIGDY nie miałem problemu trwającego dłużej niż kilka godzin.

Twierdzenie, bądź sugerowanie, że trwa to dłużej budzi wątpliwości i sieje zamęt oraz dezorientację oraz obawy klientów, który potem boją się skorzystać z MVNO :)

Miałeś jakieś nienajlepsze przygody z tym? Na jakiej podstawie piszesz, że przedłuża to reakcje? wiesz ile czekałem na ustąpienie podobnych problemów np. w Orange? Niekiedy 2 tygodnie. "Nie ma bonusu? Trzeba reklamować". A jeszcze musiałem płacić za rozmowy z nimi, nie zawsze skuteczne.

Argument że w przypadku MNO można pójść do salonu jest śmiały, gdyż dzisiaj w salonach siedzą profesjonaliści, ale od sprzedaży usług. Nic więcej nie potrafią.

(...)Padnie MVNO? Adiós kliencie i jego numerze. (...)

Dla niezorientowanego użytkownika/czytelnika to sugestia, że MVNO padają z dnia na dzień bez słowa. Co jest oczywistą nieprawdą. A przecież wystarczy przenieść numer na co czasu jest nie mniej niż miesiąc. Nawet jak masz 1000 zł na koncie, zwrócą Ci to, nie musisz wydzwaniać.

Ponadto, z upadkami jakich MVNO mieliśmy dotychczas styczność? Upadł jakiś mający 30, 50 czy 100 tyś. aktywnych klientów? Może Mobilking. Ale mam duże wątpliwości co do tego, ilu miał klietów w dniu likwidacji.

(...)Gdzie Ty widzisz te "prawdziwie" darmowe rozmowy w sieci Klucz? Trzeba na nie wywalić minimum 30zł w doładowaniu - w Play na Kartę mamy to za 15zł. (...)

I rozumiem, że 15 zł z konta nie ubywa? Poważnie pytam, bo naprawdę nie wiem o której ofercie Play piszesz. Skoro porównujesz to do Klucz rozumiem, że masz w Play tak, że ładujesz za 15 zł skoro i masz przez miesiąc za darmo w Play a 15 zł możesz wykorzystać na inne usługi?

Myślę, że to po prostu Twoje uprzedzenie, nigdy nie korzystałeś z MVNO :-) Ale może kiedyś zaczniesz ;)

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #723385  autor: molibden
 07 cze 2014, 07:16
Naprawdę nie ma co sie bać Virtualnych. Zawsze operator musi uprzedzić o zakończeniu żywota i konieczności przeniesienia numeru. O ile pamietam niektórzy dali nawet 3mc na decyzję.
Zalety salonu? Chyba tylko szybka wymiana karty i możłiwość porozmawiania face to face z pracownikiem działu sprzedaży którego rady neikoniecznie bywają zawsze i wszędzie zgodne ze stanem faktycznym który jest zawarty w regulaminach. Sprzedawca też cżłowiek, niekoniecznie prawnik i może sie pomylić w odpowiedzi na pytanie klienta.
Trzeba sobie wyobrazic ile koszuje utrzymanie jednego salonu. I doliczyć sobie to do rachunku. Dla mnei brak salonu nie jest żadnym argumentem. Jak poszedłem do Orange kiedyś przedłużyć neaostradę to panie powiedziała że moze przyjać zamowienie ale kurier i tak musi przyjechać z umową... No przecież to jakiś absurd. nei mówię już o staniu w kolejce za ludźmi którzy załatwiają takie pierdoły że nigdy bym nie pomyślal ż emożna przyjść do salonu żeby tam zapłacic rachunek za rozmowy. Nei byłem w żadnym alonie od 3 lat - Przynajmniej we własnej sprawie. Pa infolinię zawdzwoniłem może z raz w życiu - w sprawie Neostrady. Po prostu jest internet, tam kładasz zapytanie, masz czas na przeczytanie i przeanalizowanie odpowiedzi, przeczytanie regulaminu, cennika a w salonie widze ludzie nic nie czytają tylk podpisują co im się pod nos położy.
ja tam bardzo cieszę się że są niszowi opertorzy bo mają ciekawa ofertę po prostu której nie ma u wielkich operatorów i to wszystko się jakoś uzupełnia. nie wiem... moze jestem antysystemowcem i nie lubie koncernów i dlatego tak mam.

 #723386  autor: macc
 07 cze 2014, 07:25
w kluczu zauważyłem na razie jedną wadę: BOK nie działa w sobotę i niedzielę i w razie awarii i problemów nie ma komu zgłosić problemu.Uważam to w dzisiejszych czasach za pewne nieporozumienie. Nie twierdzę też,że potrzeba by działał 24h,ale kilka godzin w weekend powinien być uruchomiony bo czasami zdarzają się problemy w weekend z działaniem telefonu . Dokumenty przy przeniesieniu wysyła się do operatora zwykłym listem, długo to trwa ' bez dodatku priorytet'. Plus na plus to :zasięg sieci plus.Nowy numer= brak możliwości wybrania numeru poprzez stronę www. 1zł jako prezent na powitanie w sieci Klucz Mobile

w lebara problemem jest brak możliwości przeniesienie numeru w jedną i w drugą stronę i naliczanie minutowe. Długi czas oczekiwania na kartę , ponieważ jest wysyłana z anglii.Plus na plus to :zasięg sieci plus.Nowy numer= jest możliwość wybrania numeru poprzez stronę www. Nowy numer= brak możliwości wybrania numeru poprzez stronę www. 10zł jako prezent na powitanie w sieci Lebara Mobile

w lycamobile problemem jest ciągle zmieniana i niepewna oferta i dziwny jak dla mnie sposób przeniesienia numeru.Plus na plus to :zasięg sieci plus. brak możliwości wybrania numeru poprzez stronę www. 10zł jako prezent na powitanie w sieci Lycamobile.

w virgin problemem jest słaba jakość sieci play a na plus b.dobry BOK. Dokumenty przy przeniesieniu wysyła się do operatora zwykły listem,'priorytet'.Nowy numer= jest możliwość wybrania numeru poprzez stronę www. 8zł karta=8zł na rozmowy.

w nju na kartę trzeba przy przeniesieniu numeru zapłacić za kartę 5zł niby to mało,ale zawsze, gdzie u pozostałych operatorów karta jest gratis.Kartę przynosi kurier i dokumenty podpisuje się w obecności kuriera. Zasięg - zdania podzielone. U mnie działa orange ,ok. Nowy numer= jest możliwość wybrania numeru poprzez stronę www. 5zł karta=5zł na rozmowy.

 #723408  autor: bazooka
 07 cze 2014, 10:28
Najbliżej mi do stanowiska kwistasa, w wypowiedziach mvno-gsm_pl widać zauroczenie MVNO, przez co daje bardzo stronniczy obraz, co bardzo dobrze wychwyca manyaky.
macc, widać że stara się bardzo dobrze analizować oferty, podejrzewam, że ma kilka numerów lub przenosi, taki forumowy tester :) ...należy bardzo uważnie czytać jego uwagi.

Pokusiłem się o taką formę postu, ponieważ chce Wam zwrócić uwagę na kilka ważnych kwestii:
Forum zrzesza promil społeczeństwa, a więc prawdopodobieństwo napotkania tu opinii użytkownika korzystającego z sieci 100tyś jest tak samo duże jak tego z 10mlnowej... a wręcz jest odwrotnie, bo ta mniejszość najwięcej dzieli się uwagami, generalnie szuka oszczędności.
W obliczu gąszczu bardzo subiektywnych opinii każdy może pokusić się o swoją i wcale nie musi ona oznaczać sprawdzonej - po prostu takie przeświadczenie... moją osobistą jest, że nie warto się pchać z głównym numerem do MVNO jeśli chce się mieć spokój porównywalny z jakimś innym stabilnym prepaidem. Kumpel mój wciąż powtarza, że abonament to 100% spokój.... ja dodaję "za który trzeba zapłacić".
Decydując się na prepaid chcemy oszczędzać, a idąc dalej, jeśli nie nawiązujemy długich połączeń do 50 czy 100 osób tylko do mniejszej liczby łatwo kontrolować w jakiej sieci się znajdują - w tym miejscu polecałbym każdemu DUAL-SIM, które daje niewyobrażalne oszczędności, jednak tu trzeba mieć rękę na pulsie ze zdwojoną mocą :)
...jednak nie o tym mowa...
Wracając do tzw. przeze mnie "spokoju" należałoby ułożyć pewną hierarchię i w tym wypadku MVNO ustawiłbym na ostatnim miejscu - dość częste zmiany ofert, wątpliwa opłacalność na dłuższą metę (u niektórych, brak stabilnych pakietów), no i przede wszystkim duże ryzyko niezadowolenia z usług.
Użytkownik może postawić sobie jakiś najważniejszy cel: wystarczającą jakość (zasięg), brak konieczności ciągłej kontroli i być może trafi na takiego MVNO, że ew. następujące zmiany u danego MVNO, go nie rażą i zamierza być z nim na dobre i na złe - taki użytkownik zawsze będzie wypowiadał się o nim w superlatywach.
Jeśli ktoś postawi sobie w priorytecie oszczędności nigdy raczej nie będzie ciągle zadowolony, właśnie z powodu niestabilności oferty i walki o klienta u konkurencji, obniżki cen, które dają do myślenia czy przejść już, czy jeszcze nie...a może: a mi starcza tyle co mam u siebie i tyle :)

Najlepiej dla każdego operatora jest jednak to by klient zbytnio nie zważał na zmiany cen, tylko był zadowolony z usług oraz obsługi...służą temu zwroty grzecznościowe w kontaktach z obsługą, przeróżne promocje (reklamy), zapewnienia o podnoszonej jakości usług, które są wciąż głoszone na fanpage'ach, od czytania niejednych rzygać sie chce, ale niektóre i to te najczęściej wychwytywane przez forumowiczów są niezwykle cenne i warto tego pilnować.

Ustalcie sobie więc, moi drodzy, priorytety i wybierzcie coś co daje ich najwięcej dla Was - a jeśli ktoś chce oszczędzać wybierzcie sieć, w której macie najwięcej swoich kontaktów, a drugą SIMkę dobierajcie u operatora MVNO, do testów.
pozdro

 #723409  autor: JacekK
 07 cze 2014, 10:31
(...)BOK nie działa w sobotę i niedzielę i w razie awarii i problemów nie ma komu zgłosić problemu.Uważam to w dzisiejszych czasach za pewne nieporozumienie. Nie twierdzę też,że potrzeba by działał 24h,ale kilka godzin w weekend powinien być uruchomiony bo czasami zdarzają się problemy w weekend z działaniem telefonu .(...)

Zgadza się. Jednak jakie jest prawdopodobieństwo, że w weekend zaistnieje aż taki problem, który uniemożliwi całkowite korzystanie z telefonu? Ale mimo wszystko zgoda.

(...)Dokumenty przy przeniesieniu wysyła się do operatora zwykłym listem, długo to trwa ' bez dodatku priorytet' (...)

To nieprawda. Znaczek na kopercie zwrotnej jest priorytetowy, brakuje jedynie pieczątki PRIORYTET (pewnie niedopatrzenie). Wystarczy o postawienie takiej poprosić na poczcie.

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.

 #723411  autor: Emsi
 07 cze 2014, 10:33
W temacie BOK powiem tyle. Virgin to rewelacja! W Kluczu wszystko działa jak należy, więc nie miałem jeszcze okazji korzystać. I to są BOK bezpłatne. ;) Dzwoniłem do Play i Orange, gdzie takie "przyjemności" są płatne :!: W Playu jeszcze coś załatwią, ale nigdy nie zadziała to od razu (potrzeba im co najmniej kilka dni), a w Orange to już w ogóle maskara. Już kiedyś pisałem na forum w temacie taryfie Yes. Strata czasu i pieniędzy. Pan tylko używał słów "być może", "chyba", "wydaje mi się", "proszę spróbować". Także dzwonienie do BOK pomarańczowego opa w ogóle mija się z celem.

 #723412  autor: JacekK
 07 cze 2014, 10:35
@ Emsi

widzę, że nie tylko ja mam takie doświadczenia z Orange :-) Pełna zgoda :-) Strata zwłaszcza pieniędzy. Kiedyś w T-Mobile było tak, że jak dzwoniło się na infolinię w TKA TAK-u (dość drogą bo jeśli dobrze pamiętam 2 zł za rozmowę), to zwracali natychmiast koszt połączenia, jeśli telefon był z ich winy. W trakcie rozmowy na dobry początek.

W Orange gdy o to poprosiłem (w ubiegłym roku) kazali mi napisać reklamację. Tyle w temacie.

[ Dodano: 2014-06-07, 10:40 ]
(...)w wypowiedziach mvno-gsm_pl widać zauroczenie MVNO(...)

To nie zauroczenie ;-) zapewniam, że widzę wady MVNO. Ale niektóre podnoszone tu zastrzeżenia są tak absurdalne, że aż strach :) No, i to często przez osoby deklarujące jasno, że nigdy nie miały i nie będa miały MVNO.

Pozdrawiam!! :-)

Założyciel i redaktor naczelny MVNO-GSM.PL. Tu prywatnie.