• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #504680  autor: tricki
 22 wrz 2011, 09:55
czy wybranie jednej z form; zgłoszenie, reklamacja ma znaczenie w ewentualnych następstwach rozwiązania sprawy? Mam na myśli czas, odwołania itp.

PLAY to niewątpliwie sieć dla cierpliwych i wyrozumiałych Klientów - a więc najpierw przyznali 30 zł rekompensaty, potem 100zł a na koniec kiedy poprosiłem o aktywacje powiedzieli ze to pomyłka i moge otrzymać 10zł!!!

 #504683  autor: potargany
 22 wrz 2011, 10:13
Hey

Zgłoszenie - brak czasu na odpowiedź (mogą odpisywać rok )
Reklamacja ( 30 dni i jest zasadna ) tzn , to o co wnioskowałeś jest " uznane "

Ostatnio u mnie na reklamacje odpowiadali 62 dni ( dali zniżkę na abo 50% ) przez parę miesięcy

Pieniądze to nie wszystko ...

 #504688  autor: tricki
 22 wrz 2011, 10:38
pytam bo "narzucanie" przez Play na Play24 właśnie formy zgłoszenia stawia nas z góry na przegranej, gorszej pozycji. To od czego zależy czy to jest zgłoszenie czy reklamacja? Jak zgłosić reklamację a jak zgłoszenie?

PLAY to niewątpliwie sieć dla cierpliwych i wyrozumiałych Klientów - a więc najpierw przyznali 30 zł rekompensaty, potem 100zł a na koniec kiedy poprosiłem o aktywacje powiedzieli ze to pomyłka i moge otrzymać 10zł!!!

 #504695  autor: tomko111
 22 wrz 2011, 10:54
tricki pisze:pytam bo "narzucanie" przez Play na Play24 właśnie formy zgłoszenia stawia nas z góry na przegranej, gorszej pozycji. To od czego zależy czy to jest zgłoszenie czy reklamacja? Jak zgłosić reklamację a jak zgłoszenie?
Przy reklamacji piszesz na początku zgłoszenia OFICJALNA REKLAMACJA.

 #504698  autor: tricki
 22 wrz 2011, 11:06
ok, dziekuję :)

PLAY to niewątpliwie sieć dla cierpliwych i wyrozumiałych Klientów - a więc najpierw przyznali 30 zł rekompensaty, potem 100zł a na koniec kiedy poprosiłem o aktywacje powiedzieli ze to pomyłka i moge otrzymać 10zł!!!

 #504702  autor: matteo
 22 wrz 2011, 11:25
Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.

 #504712  autor: maniek
 22 wrz 2011, 12:12
matteo pisze:Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.
A nie 30 dni?

 #504714  autor: tricki
 22 wrz 2011, 12:25
sami widzicie, że temat jest szerszy i do wyjaśnienia :)

PLAY to niewątpliwie sieć dla cierpliwych i wyrozumiałych Klientów - a więc najpierw przyznali 30 zł rekompensaty, potem 100zł a na koniec kiedy poprosiłem o aktywacje powiedzieli ze to pomyłka i moge otrzymać 10zł!!!

 #504715  autor: matteo
 22 wrz 2011, 12:31
maniek pisze:
matteo pisze:Reklamacja - 14 dni kalendarzowych.
A nie 30 dni?

Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."

 #504717  autor: Pijo
 22 wrz 2011, 12:48
Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.

 #504786  autor: wyzwolenia
 22 wrz 2011, 16:45
play mi tez twierdzil ze maja 30dni. Wlasnie czekam na rozpatrzenie mojej reklamacji 3 tydzien :(

 #504808  autor: tomko111
 22 wrz 2011, 18:37
Nie wiem jakie przepisy regulują reklamacje playa, ale mają na odpowiedź 30 dni. Potem zgodnie z przepisami reklamacja zostaje uznana za zasadną, jeśli nie otrzymamy odpowiedzi w ciągu 30 dni.

 #504813  autor: maniek
 22 wrz 2011, 19:08
Tomko ja mysle, ze to reguluje ustawa Prawo Telekomunikacyjne.

 #504819  autor: KC-KARLOS
 22 wrz 2011, 19:43
maniek pisze:reguluje ustawa Prawo Telekomunikacyjne.
Bo właśnie ta ustawa reguluje zasady rozpatrywania reklamacji usług telekomunikacyjnych.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #505049  autor: matteo
 24 wrz 2011, 10:10
Pijo pisze:
Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.

 #505050  autor: Espi
 24 wrz 2011, 10:44
Jeżeli mówimy o reklamacji w ramach świadczonych usług telekomunikacyjnych operator ma ustawowy czas na ustosunkowanie się do przedmiotu reklamacji 30 dni od dnia wpłynięcia wniosku reklamacyjnego, a w terminie 14 dni od dnia jego wpłynięcia ma obowiązek poinformowac o tym danego abonenta, nie tyczy się to reklamacji niezgodności towaru z umową itp. są to inne tryby reklamacji rozpatrywane w ramach innego rozporządzenia.

 #505052  autor: st.konsultant
 24 wrz 2011, 10:53
matteo pisze:
Pijo pisze:
Ustęp 3 Art. 8 w "Ustawie Konsumenckiej" mówi:
"Jeżeli sprzedawca, który otrzymał od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione."
matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.
Źle Ci się wydaje. Na 100% czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni.

http://www.uke.gov.pl/_gAllery/20/25/2025.pdf

 #505053  autor: matteo
 24 wrz 2011, 10:59
st.konsultant pisze:
matteo pisze:
Pijo pisze: matteo, 14 dni tyczy się niezgodności towaru z umową, a tu mowa o reklamacji. Reklamacja - max. 30 dni na odpowiedz.
A mnie sie wydaje ze jednak jest 14 dni. To nie tylko niezgodnosc towaru z umowa ale rowniez reklamacja. Prawnikiem nie jestem aczkolwiek temat do dokladnego sprawdzenia.
Rzuc podstawa prawna. Bedzie prosciej.
Źle Ci się wydaje. Na 100% czas na rozpatrzenie reklamacji to 30 dni.

http://www.uke.gov.pl/_gAllery/20/25/2025.pdf


[ Dodano: 2011-09-24, 11:09 ]
Ok. Dzięki.

Sprawa rozwiązana.

 #505057  autor: tricki
 24 wrz 2011, 11:52
Czyli podsumujmy:
w Play24 w opcji zgłoszenie wpisujemy treść: Oficjalna Reklamacja i opisujemy temat. Na tej podstawie Play ma 30 dni na załatwienie reklamacji.

Gdy wypełnisz tylko zgłoszenie w Play24 to sprawa może być załatwiana w bliżej nie określonym terminie i jest traktowana jako zgłoszenie

PLAY to niewątpliwie sieć dla cierpliwych i wyrozumiałych Klientów - a więc najpierw przyznali 30 zł rekompensaty, potem 100zł a na koniec kiedy poprosiłem o aktywacje powiedzieli ze to pomyłka i moge otrzymać 10zł!!!

 #505059  autor: Espi
 24 wrz 2011, 11:57
Po cześci tak masz racje, reklamacja musi zawierać jasną deklaracje iż jest to wniosek reklamacyjny, dane teleadresowe właściciela, przedmiot reklamacji i ewentualne ropzszczenia na poczet danego wniosku, reklamacje także nie mogą sięgać sytuacji z przed 12 miesiący, takie przypadki ulegają przedawnieniu.