• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #471529  autor: oem82
 19 kwie 2011, 16:58
Witam. Czy ktoś z was wie jak to właściwie jest z odpowiedzialnością sieci Play za połączenia wykonane w sieci Polkomtela? Ostatnio mam problemy z połączeniami w sieci Plus, ze względu na słaby zasięg macierzysty jestem zmuszony korzystać z roamingu krajowego, a tu ostatnio co drugie połączenie jest "głuchym telefonem" lub też słychać trzaski i piski. Zgłaszałem ten problem BOK i miła Pani sprawdziła moje połączenia i powiedziała, że sieć Play nie ponosi za nie odpowiedzialności gdyż nie były wykonane w sieci macierzystej. Dlatego moje pytanie brzmi skoro Play kasuje mnie za połączenia i ma umowę z Polkomtelem to dlaczego nie może nic w tej sprawie zrobić? Dlaczego wszędzie w Tv. na ulotkach, internecie, prasie chwali się zasięgiem ponad 99%, a tak naprawdę to Play ponosi tylko odpowiedzialność za pokrycie mniejszej części Polski?

 #471535  autor: Rezo
 19 kwie 2011, 17:16
Złóż jeszcze raz reklamację - tym razem pisemną. Może technicy mogli by jednak poprawić zasięg macierzysty...

Jeśli pomogłem kliknij "pomógł" ;)
UnixStorm.org - stabilny hosting WWW

 #471554  autor: KC-KARLOS
 19 kwie 2011, 19:04
P4 Sp. z o.o. nie odpowiada za problemy z zasięgiem swojego partnera roamingowego - Polkomtela.
Do PLAY można zgłaszać problemy z działaniem zasięgu Plusa, wtedy P4 przekaże informacje do techników Polkomtela.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #471558  autor: rogmaniek
 19 kwie 2011, 19:08
oem82 pisze:sieć Play nie ponosi za nie odpowiedzialności gdyż nie były wykonane w sieci macierzystej.
Mnie też wkurza takie tłumaczenie. Ciekawe, jak wynegocjowali Umowę z Polkomtelem, że nie mogą takich kwestii zgłaszać :roll:

Jeszcze bym zrozumiał, gdyby szybko budowali własną sieć. Dodatkowo z zamiarem pokrycia zasięgiem możliwie, jak największego obszaru kraju. A niestety w 2010r. tempo budowy własnej sieci znacznie zmalało :( Do tego ten "projekt wieża", który okazał się zapowiedziami widmo... Zobaczymy, jak będzie w tym roku i czy doczekam się odpalenia stacji w mniejszych miejscowościach, na które pozwolenia są od nawet kilkunastu miesięcy.

Kiedyś Gruszka na blog'u pisał, gdy otrzymali pozwolenie na E-GSM, że nie planują "uwolnić" się od Polkomtela. Mnie to martwi, bo Play Online nigdy nie będzie mobilny, choć rozumiem, że budowa stacji, to duży koszt i taka inwestycja musi im się zwrócić. Skoro będą na długo współpracować z Polkomtelem, to- moim zdaniem- powinny zadbać, aby była to wartościowa "symbioza" :P I gdy jest kwestia z jakością połączeń, na zasięgu operatora Plusa, to powinni to zgłaszać Polkomtelowi. W końcu, tak jak napisałeś:
oem82 pisze:Dlaczego wszędzie w Tv. na ulotkach, internecie, prasie chwali się zasięgiem ponad 99%, a tak naprawdę to Play ponosi tylko odpowiedzialność za pokrycie mniejszej części Polski?
... z czym się zgadzam :)
Rezo pisze:Może technicy mogli by jednak poprawić zasięg macierzysty...
Oby planowali w Twojej miejscowości/lokalizacji wybudowanie własnego BTS'a i/lub NodeB. Kiedyś zapytałem się, kiedy w danej miejscowości, w której pozwolenie na stacje 2- i 3G jest od kilku miesięcy, będzie działała siec macierzysta, czyli odpalą stacje. To mi odpisali, że to: "tajemnica telekomunikacyjna". Jakby nie mogli poinformować czy planują odpalenie stacji i ewentualnie o przybliżonej dacie jej włączenia :(

POZdrawiam.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #471575  autor: oem82
 19 kwie 2011, 20:40
Rezo pisze:Może technicy mogli by jednak poprawić zasięg macierzysty..
Oby planowali w Twojej miejscowości/lokalizacji wybudowanie własnego BTS'a i/lub NodeB. Kiedyś zapytałem się, kiedy w danej miejscowości, w której pozwolenie na stacje 2- i 3G jest od kilku miesięcy, będzie działała siec macierzysta, czyli odpalą stacje. To mi odpisali, że to: "tajemnica telekomunikacyjna". Jakby nie mogli poinformować czy planują odpalenie stacji i ewentualnie o przybliżonej dacie jej włączenia :(

POZdrawiam.
Tak się składa, że w mojej miejscowości na początku tego roku PLAY postawił BTSa i to w bliskim sąsiedztwie tego z Polkomtela. Tylko, że zasięg plusa mam idealny, a Play bardzo kiepski gdyż podejrzewam, że wybrano tu wariant oszczędnościowy by pokryć 1 BTSem jak największą powierzchnię rezygnując jednocześnie z jakości ale to już urok sieci PLAY :wink: . Jutro napiszę jakieś pismo do P4 w tej sprawie może coś poprawią jednak znam podejście tej sieci do wielu spraw technicznych i wątpię by coś się zmieniło ale zobaczymy :wink:

Dla osób, które są zainteresowane tematem link do lokalizacji stacji bazowych o których mowa w moim poście. Lokalizacja BTS

Nigdy nie byłem dobry z prawa ale może ktoś mi wytłumaczy jak wobec braku odpowiedzialności za usługi wykonane w roamingu krajowym ma zastosowanie art. 104 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne?

 #471605  autor: SACZI
 19 kwie 2011, 22:24
oem82 pisze:Witam. Czy ktoś z was wie jak to właściwie jest z odpowiedzialnością sieci Play za połączenia wykonane w sieci Polkomtela? Ostatnio mam problemy z połączeniami w sieci Plus, ze względu na słaby zasięg macierzysty jestem zmuszony korzystać z roamingu krajowego, a tu ostatnio co drugie połączenie jest "głuchym telefonem" lub też słychać trzaski i piski. Zgłaszałem ten problem BOK i miła Pani sprawdziła moje połączenia i powiedziała, że sieć Play nie ponosi za nie odpowiedzialności gdyż nie były wykonane w sieci macierzystej. Dlatego moje pytanie brzmi skoro Play kasuje mnie za połączenia i ma umowę z Polkomtelem to dlaczego nie może nic w tej sprawie zrobić? Dlaczego wszędzie w Tv. na ulotkach, internecie, prasie chwali się zasięgiem ponad 99%, a tak naprawdę to Play ponosi tylko odpowiedzialność za pokrycie mniejszej części Polski?
Wielokrotnie o takim zachowaniu sieci pisałem na forum. Kontaktowałem sie nawet z samym Panem Gruszką z retorycznym zapytaniem o poprawę jakości usług.
Podawałem nawet swój numer i dane osobowe.
Bez skutku (pewnie, gdy zobaczył, że na koncie od roku było 1 doładowanie za 5 PLN zrezygnował :mrgreen: )

Jeżeli chodzi o odpowiedzialność, to powiedz mi w jaki sposób jesteś w stanie wykazać złą jakość połączenia?
Ciekawi mnie to, bo sam miałbym ochotę reklamować ich usługi, ale nie jestem w stanie udowodnić niedociągnięć z ich strony.
Ja mieszkam w miejscu, gdzie sygnału Playa nie mam. Non stop na Plusie jestem w sieci zalogowany.

rogmaniek pisze:
oem82 pisze:sieć Play nie ponosi za nie odpowiedzialności gdyż nie były wykonane w sieci macierzystej.
Mnie też wkurza takie tłumaczenie. Ciekawe, jak wynegocjowali Umowę z Polkomtelem, że nie mogą takich kwestii zgłaszać :roll:

Jeszcze bym zrozumiał, gdyby szybko budowali własną sieć. Dodatkowo z zamiarem pokrycia zasięgiem możliwie, jak największego obszaru kraju. A niestety w 2010r. tempo budowy własnej sieci znacznie zmalało :( Do tego ten "projekt wieża", który okazał się zapowiedziami widmo... Zobaczymy, jak będzie w tym roku i czy doczekam się odpalenia stacji w mniejszych miejscowościach, na które pozwolenia są od nawet kilkunastu miesięcy.
Mądrze piszesz i może cos wymyślisz - jak reklamując udowodnić, że jakośc usługi była, delikatnie mówiąc do 4 liter?

rogmaniek pisze:
Rezo pisze:Może technicy mogli by jednak poprawić zasięg macierzysty...
Oby planowali w Twojej miejscowości/lokalizacji wybudowanie własnego BTS'a i/lub NodeB. Kiedyś zapytałem się, kiedy w danej miejscowości, w której pozwolenie na stacje 2- i 3G jest od kilku miesięcy, będzie działała siec macierzysta, czyli odpalą stacje. To mi odpisali, że to: "tajemnica telekomunikacyjna". Jakby nie mogli poinformować czy planują odpalenie stacji i ewentualnie o przybliżonej dacie jej włączenia :(

POZdrawiam.
Też zapytałem o to Gruszkę i dostałem identyczną odpowiedź.
Bez sensu ta ich polityka. Oczywiście dla nas bez sensu, Play na tym pewnie niezłą kasę trzepie nie ponosząc kosztów inwestycji i utrzymania sieci.

 #471615  autor: avt31
 19 kwie 2011, 22:39
SACZI pisze:Jeżeli chodzi o odpowiedzialność, to powiedz mi w jaki sposób jesteś w stanie wykazać złą jakość połączenia?
Ciekawi mnie to, bo sam miałbym ochotę reklamować ich usługi, ale nie jestem w stanie udowodnić niedociągnięć z ich strony.
Jedyny pomysł to nagrywanie problemów kamerką oraz nagrywanie dźwięku.
Niestety jest to sposób dla wytrwałych.
Dzisiaj przeprowadzałem rozmowę na koszt abonenta. Jakość doskonała. W celu obniżenia kosztów i skorzystania z NR dzwoniłem na drugi numer w Play (inna osoba, ale lokalizacja ta sama). 13 minut było OK i potem skończyło się. Parokrotnie nie mogłem się połączyć i w końcu wkurzona osoba znowu dzwoniła do mnie na Play z obcej sieci. Na marginesie 100% gwarancji, że nawet nie pomyśli o przejściu do Play.
Trzeba by to wszystko nagrać i wysłać do operatora z reklamacją czy zgłoszeniem.
Ilu osobom się będzie chciało w to bawić? Ot takie pytanie retoryczne na koniec.
A wracając do tematu. Brak odpowiedzialności Play za rozmowy w Plusie to dziwna sprawa, bo to w końcu Play bierze kasę od nas, a nie Plus.
W firmie budowlanej podwykonawca (Plus) odpowiada przed głównym wykonawcą (Play), a ten przed zamawiającym usługę (Abonent).

 #471629  autor: oem82
 19 kwie 2011, 23:23
A wracając do tematu. Brak odpowiedzialności Play za rozmowy w Plusie to dziwna sprawa, bo to w końcu Play bierze kasę od nas, a nie Plus.
W firmie budowlanej podwykonawca (Plus) odpowiada przed głównym wykonawcą (Play), a ten przed zamawiającym usługę (Abonent).
Tu się z tobą zgadzam. Tak sobie myślę jakby się zachował Play w takim czarnym scenariuszu, gdyby tak cała sieć Polkomtela padła i większość klientów Play miałaby problemy z połączeniami, też byłyby takie tłumaczenia "to nie nasza sieć więc my nie możemy Państwu udzielić pomocy jak i przyjąć zgłoszenia, prosimy czekać, aż Polkomtel usunie usterkę tylko nie wiadomo kiedy bo przecież to wielka tajemnica". Dla mnie ta cała sprawa z infrastrukturą Polkomtela jest bynajmniej dziwna ale też nie wiemy co jest tak naprawdę zapisane w umowie pomiędzy P4, a Polkomtelem. Ja osobiście prowadząc firmę i będąc generalnym wykonawcą chciałbym mieć coś do powiedzenia gdy mi nie odpowiada jak podwykonawca czy partner realizuje swoją część zamówienia.

 #471632  autor: rogmaniek
 19 kwie 2011, 23:36
SACZI pisze:ak reklamując udowodnić, że jakośc usługi była, delikatnie mówiąc do 4 liter?
Myślę, że już Ci odpowiedział avt31, ale rzeczywiście trzeba się będzie postarać, aby "udokumentować" złą jakość rozmów. Dobrze, że w POZnaniu, i ogólnie w Wielkopolsce, na jakość rozmów na zasięgu macierzystym P4, jak i Polkomtela, nie mogę narzekać. Tylko martwią mnie te stacje widmo, które są, ale na "papierku" :( A jest ich trochę do wybudowania i odpalenia w Regionie.
SACZI pisze:Bez sensu ta ich polityka
Taką "drogę" informacji wybrali. Może się boją reakcji Klientów w pewnej sytuacji. Przykładowo poinformowano, że za około trzy miesiące jest planowane włączenie stacji w danej lokalizacji. A tu okazuję się, z przyczyn nie do końca zależnych od P4, że ten termin przesunie się w czasie. Niestety Klienci są różni, więc reakacja może być taka, np. "okłamali miał działać nadajnik i nie ma..." Chyba, że naprawdę boją się konkurencji :P Moim zdaniem jednak szkodzą sobie udzielając informacji, trochę na odczepne, że to "tajemnica telekomunikacyjna".
avt31 pisze:Brak odpowiedzialności Play za rozmowy w Plusie to dziwna sprawa, bo to w końcu Play bierze kasę od nas, a nie Plus.
Ech, nic dodać, nic ująć, a tylko potwierdzić :-D

POZdrawiam.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!