• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #460994  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 15:21
Witam Serdecznie mam bardzo dziwna sytuacje związana z P4.

Najprezniej rozwijajaca sie siec w Polsce zablokowala mi rozmowy wychodzace dlaczego?Dlatego ze jest jeden wielki balagan lecz kto poniesie konswkwencje? czy moge zerwac umowe? wlasnie pisze list do UKE itp instytucji.

W skrocie opowiem problem.

12.01.2011 dostalem fakture w ktorej byla do zaplaty kwota 150zl za zmiane numeru?z informacji udzielnoych w salonie gdy zmienialem, numer konsultant powiedzial mi ze zmiana numeru jest bezpaltna i tak tez bylo na stronach playmobile. Szybko zglosilem ten problem poprzez BOK - konsultant udzielil mi informacji ze moja uwaga jest sluszna i ze dostane korekte faktury.przyjal zgloszenie i co dalej?Zgloszenie widnieje do dzis jako nierozwiazanie korekty faktury nie dostalem . w sprawie interweniowalem i ponaglalem co najmniej 10razy poprzez zgloszenia na play24 poprzez BOK oraz na meila [email protected] . Jedyna informacje jaka dostalem poprzez play24 była taka ze sprawa jest w trakcie rozpatrywania ?trwa to juz dluzej niz 30dni a taki termin jest podany w regulaminie po przekroczeniu tego terminu reklamacja jest rozpatrzona na uwziegdniona?Wiec co dalej .. Tydzien temu zadzwonila do mnie Pani z natychmiastowym uregulowaniem rachunku w kwocie 150zl , tlumaczac Pani ze nie oplace bo sprawa jest w zawieszeniu i oplata ta nie podlega uiszczeniu Pani zasugerowala mi blokade telefonu?Tak sie stalo w tym momencie mam zablokowane polaczenia wychodzace jest to abonament firmowy nie moge dodzwonic sie do moich kontrahentow kto za to posniesie straty?Moge rozwiazac umowe w zwiazku z tym ze play nie wywiazal sie ze swoich zapewnień.

Po pierwsze nie udzielił mi informacji w ciagu 30dni
po drugie zostala nalozona blokana na moj telefon- a dostalem informacje ktora mam na meilu ze kwota 150zl moze pozostac nieuregulowana do momentu wyjasnienia sprawy.mam juz dosyc straconego czasu na meile wydanych złotówek na BOK oraz braku możliwości połączenia sie z moimi kontrahentami.

Co z tym robić?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 21:59 przez LeonZawodowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
 #460999  autor: lordi
 21 lut 2011, 15:35
przysługuje ci prawo do zerwania umowy jeśli stan, który przedstawiłeś jest poprawny
skoro jesteś przedsiębiorcą to masz prawo wymagać FVAT i nie wpłacasz na gębę

był nawet jakiś wyrok sądu, który stwierdzał, że klientowi indywidualnemu nie można odciąć telefonu bo jest to dobro cywilizacyjne (WTF?) no ale nie dotyczyło to przedsiębiorców ale kierunek orzecznictwa jest wyraźny

Wyślij listem poleconym informację, że jeśli natychmiast nie przywrócą ci połączeń to zrywasz umowę z winy operatora bez kary umownej bo narazili Ciebie na straty

 #461001  autor: FreeRider
 21 lut 2011, 15:39
Miałem podobną sytuację ze swoim play abonamentem, tylko to było jakiś czas temu tylko że mi jeszcze po 2óch tygodniach przychodzące odłączyli :D debile !
Nie zapłaciłem i tak, a umowę rozwiązałem bez kosztów !

666 - nie dzwoń do mnie, jestem poza zasięgiem ;)
 #461002  autor: kuwejt
 21 lut 2011, 15:39
LeonZawodowiec pisze: Po pierwsze nie udzielił mi informacji w ciagu 30dni
Jeżeli to było zwykłe zgłoszenie a nie reklamacja to niestety ale mogą odpowiadać ile im się chce. Chociaż od daty którą podałeś to i tak jest stanowczo za długo
LeonZawodowiec pisze: po drugie zostala nalozona blokana na moj telefon- a dostalem informacje ktora mam na meilu ze kwota 150zl moze pozostac nieuregulowana do momentu wyjasnienia sprawy.
Jeżeli tak to jesteś w dobrej sytuacji ale raczej nastaw się na dłuższe użeranie z Play

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB
 #461004  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 15:55
Dziekuje za szybkie info dokladnie tak jest jak opisalem. Powiecie mi jedno czym sie rozni reklamacja od zgloszenia? Bo tez tym sie zakrywaja jak im mowie o tych terminach. W regulaminie Play paragraf 14 punkt 1 mowi ze Reklamacje zglaszamy poprzez BOK portal play24 lub email. i tez listownie Wiec czym sie to rozni?
 #461011  autor: avt31
 21 lut 2011, 16:42
Pierwsze słyszę, żeby zmiana numeru była bezpłatna w Play. No chyba, że w taryfach firmowych jest inaczej. Radzę jeszcze raz się upewnić.
Lepiej najpierw zapłać kasę, a potem z nimi rozmawiaj i przedstawiaj swoje argumenty.
Skoro masz numer firmowy to każdy dzień przynosi Tobie wymierne straty.
Wg mnie gra niewarta zabawy o 150 zł.

Mam nadzieję, że pozytywnie dla Ciebie załatwisz temat.
 #461014  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 16:47
Zmiana byla darmowa w abonamentach firmowych w tej chwili jest to 49zl o ile sie oreintuje. Mam placic 150zl za co za darmo? W dzisiejszych czasach kazda zlotowka jest na miare zlota wole obracac nia i zarabiac niz P4 ma nia obracac. Zretsza mam podstawy do zerwania umowy tak?Mam ogromne straty bo musze do klientow dzwonic z innego numeru i sie spowiadac ze prawdopodbnie to bedzie moj nowy numer bo jesli zerwe umowe przechodze do Orange z tym numerem tam bylem 9lat i jestem i nie mam problemow nigdy!Moze jest drogi Orange ale jest pewny ze mnie nie zostawi na lodzie. jak to robi P4
 #461017  autor: avt31
 21 lut 2011, 16:58
LeonZawodowiec pisze: Mam placic 150zl za co za darmo?
Nie za darmo tylko za szybsze umożliwienie prowadzenia dalszej działalności na której chyba zarobisz więcej niż 150 zł.
Wszelkie nieścisłości załatwiasz przez kolejną reklamację i dalej jedziesz drogą formalną do sądu włącznie.
No chyba, że nie zależy Tobie na działającym numerze. Wtedy możesz się bawić.
Inna rada.
Napisz to samo do naprawiacza P4Y2 w temacie "Tu znajdziesz pomoc - Play" na forum Telepolis z podaniem numerów zgłoszeń czy reklamacji.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 17:02 przez avt31, łącznie zmieniany 1 raz.
 #461019  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 17:02
jasne dzieki! rozumiem a mozesz mi powiedzieć różnice pomiędzy reklamacja a zgłoszeniem jesi masz taka wiedze? w odczuciu P4
 #461021  autor: avt31
 21 lut 2011, 17:09
LeonZawodowiec pisze:jasne dzieki! rozumiem a mozesz mi powiedzieć różnice pomiędzy reklamacja a zgłoszeniem jesi masz taka wiedze? w odczuciu P4
Z tego co wiem reklamacja musi być rozpatrzona w ciągu 30 dni.
Zgłoszenie nie ma konkretnego terminu załatwienia sprawy.
Reklamację nie rozpatrzoną w terminie 30 dni uważa się za załatwioną na Twoją korzyść.
Żeby składać skargę do UKE musisz wyczerpać drogę formalną u swojego operatora.

Zrywając umowę musisz się liczyć z konsekwencjami, że spotkacie się w sądzie. Operator to strona silniejsza i ma swoich prawników, dlatego musisz zachować wszelkie wymogi formalne, żebyś mógł wygrać.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2011, 17:13 przez avt31, łącznie zmieniany 1 raz.

 #461023  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 17:12
Tak to juz tez przestudiowalem:) aczkolwiek problem ktory zglosilem przez BOK Portal Play24 jest zaliczany do reklamaci czy zgloszenia? w regulaminie jest napisane ze reklamacje wnosimy poprzez te kanaly.

30dni minelo oczywiscie juz dawno a jesli chodzi o droge formalna operatora to czekam i czekam i nie mam odpowiedzi jasnej mam jedna prosze czekac..... na rozpatrzenie sprawy jak dawno jest juz po terminie hmm

 #461025  autor: Sikor28
 21 lut 2011, 17:14
Taki jest Play, same kłopoty jak coś się dzieje, nic nie można załatwić.
Pisz do UKE bo to jedyny bat, którego się boją, to ich kosztuje żywą gotówkę.
Ja miałem problem, bo nie przysyłali faktur do mojej firmy i śmiali się w twarz mówiąc "niemożliwe". Więc napisałem oficjalne pismo od firmy, że powiadomię UKE oraz UKS - niedostarczanie faktur to łamanie prawa. I teraz mam rachunki za potwierdzeniem odbioru (tak sobie je zażyczyłem), widać kiedy je wysyłają - najczęściej miesiąc później niż powinni.
Zgłaszałem jedna sprawę do P4Y2 i dostał info, że już jest ok, ale niestety dalej było tak samo. Wydaje mi się, że w taryfach biznesowych to niewiele może.

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #461026  autor: franek13
 21 lut 2011, 17:14
Znajomy ma podobny problem, w związku z czym mam pytanie. Czy takie praktyki operatora (konsultanci sami przyznają rację abonentowi, ale nic z tym nie robią) nie podlegają pod art. 286 par. 1 k. k. czyli "próba wyłudzenia"?

 #461027  autor: avt31
 21 lut 2011, 17:15
Jeżeli napisałeś słowo reklamacja to jest to reklamacja. Jeżeli tego słowa brak to mogli to potraktować jako zgłoszenie.

 #461030  autor: Sikor28
 21 lut 2011, 17:23
Kolego za daleko idziesz z tą próbą wyłudzenia.
Nikt tu kodeksu karnego nie zastosuje.

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #461035  autor: franek13
 21 lut 2011, 17:46
Dlaczego za daleko? Przecież to jest wyciąganie od klientów nienależnych pieniędzy, w dodatku z pełną świadomością. Dodatkowo blokują numer telefonu, a chyba nie muszę tłumaczyć, jak wielki jest to problem dla firmy, w skrajnych przypadkach mogący doprowadzić do jej upadku. Ile było przypadków błędnego naliczenia opłaty za internet? Kwoty sięgały nieraz 1k zł. Dla małej firmy nie jest to takie proste nagle wysupłać taką kwotę.

 #461038  autor: LeonZawodowiec
 21 lut 2011, 17:54
Dokladnie moja firma nie jest wielka koorporacja i kazda zlotowka jest dla mnie cenna. Powiecie mi czy na tej podstawie moge rozwiazac umowe? czy moze dostane cos od Play w ramach rekompensaty bo stracillem szczerze okolo 40zl na samo dzownienie nie wspomne o czasie ktory zostal posiwcony na meile na stracony czas nerwy i brak kontaktu z klientami...Tak ze 100minut dodatkowych wogole mnie tu nie przekona moze nowa Nokia:)
 #461049  autor: kuwejt
 21 lut 2011, 18:56
LeonZawodowiec pisze:Powiecie mi jedno czym sie rozni reklamacja od zgloszenia? Bo tez tym sie zakrywaja jak im mowie o tych terminach. [...]
Ogólnie musiałbyś w zgłoszeniu wyraźnie zaznaczyć, że to reklamacją. Jeśli tego nie zrobiłeś to nawet jeśli zgłoszenie miało by kropka w kropkę taką samą formę i różniło się tylko słowem reklamacja to play niestety może się zasłaniać, że było to tylko zwykłe zgłoszenie. No niestety tak to już jest w play - jest dobrze jak jest dobrze, jak trzeba coś załatwić to dno i 3 metry mułu.

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB
 #461056  autor: Kamil_K
 21 lut 2011, 19:15
Potwierdziło się kolejny raz, że target niektórych operatorów to jednak tylko gimnazjum i że nie warto ich mieszać w poważne interesy...

 #461084  autor: luccicare
 21 lut 2011, 20:03
Coś o reklamacjach jest w regulaminie http://www.playmobile.pl/resources/pdf/ ... nentow.pdf § 14. Reklamacje

Jak dla mnie (a nie jestem prawnikiem) reklamacja to jest coś związane z kasą, albo taką niesłusznie naliczoną i żądaniem jej zwrotu, albo żądaniem odszkodowania za brak świadczenia usługi, lub złym jej świadczeniem. Jej rozpatrywanie jest ściśle określone w przepisach prawa. Możesz złożyć ją do 12 m-cy po wystąpieniu reklamowanego zdarzenia.

Zwykłe zgłoszenie to natomiast coś co z kasą nie jest związane, zgłaszasz jakiś problem formalny, techniczny, awarię. Operator w przepisach prawa nie ma wyznaczonego terminu, ale jak się zdenerwujesz możesz złożyć... reklamację, albo skargę na rozpatrywanie zgłoszenia. Zwykłe zgłoszenie składasz w momencie gdy problem występuje. Może ktoś to lepiej zdefiniuje ;-)

W tym przypadku jeśli potraktowali to jako zwykłe zgłoszenie to tylko efekt braku kompetencji pracowników, chodziło przecież o kasę!.

Coś o reklamacjach masz jeszcze tutaj: http://www.federacja-konsumentow.org.pl ... ?story=397