• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #427498  autor: jas3miasto
 03 wrz 2010, 21:30
Otóż chciałem publicznie dać wyraz sprzeciw wobec oszukańczych w mojej opinii praktyk P4 dotyczących aktywacji/dezaktywacji pakietów internetowych dla taryf głosowych (PlaydlaFirm).

Dla mnie - całkowicie poza moja wiedza - oznaczało to stratę w wysokości ok 600 zl.

1. Parę miesięcy temu postanowiłem zaktywować sobie opcję dostępu internetowego Play Online w telefonie 1GB. Zadzwoniłem w tym celu do BOK aby uzyskać ew. dodatkowe informacje. Po 10 min rozmowy oznajmiono mi ze takiego pakietu nie ma. Postanowiłem sprawdzić czy taka opcja jest możliwa przez serwis automatyczny Play24. Okazało się, że tak. Dokonałem aktywacji poprzez system internetowy poprzez wybranie opcji aktywuj. Uzyskałem informację, że usługa będzie aktywna w przeciągu 24h. Taka informacja widniała w systemie przez parę minut, podczas których byłem jeszcze zalogowany. Po paru godzinach zalogowałem się i widniała informacja, że opcja jest aktywna. Zdezaktywowałem jeszcze dostęp do internetu poza siecią Play. Zacząłem więc aktywnie korzystać ze smartfona, pobierając różne aplikacje celem jego konfiguracji. Jakież było moje zdziwienie gdy parę dni później zobaczyłem, iż w okresie ostatnich dni internet kosztował mnie ponad 200 zł. Napisałem reklamację i co usłyszałem. Iż gdzieś w regulaminie zapisano iż takowa opcja aktywuje się dopiero po północy. Nigdzie podczas aktywacji nie pisano o czymś takim. Uważam to za tanie oszustwo, o którym powinni wiedzieć wszyscy dokonujący takiej aktywacji.

2. Miesiąc temu dokonywałem przedłużenia umowy w punkcie Play (Germanos). Przedłużyłem umowę mimo przykrych doświadczeń we współpracy z BOK Play (a jestem klientem od pierwszych dni istnienia tej sieci i posiadam kilka aktywnych numerów). I co się okazało na początku kolejnego miesiąca. Że podczas przedłużania umowy wszelkie usługi wraz ze starym abonamentem są KASOWANE. Tak też się stało w moim wypadku co oznaczało stratę kolejnych kilkuset złotych. Nikt oczywiście nie informował mnie o niczym takim podczas przedłużania umowy a pracownik autoryzowanego punkty sprzedaży przygotowując skrupulatnie wszystkie kwitki potrzebne do przedłużenia umowy miał przed oczami moje konto i usługi do niego podpięte.

Reklamacje w kilku pismach uznano za niezasadne. W obu przypadkach. Mimo, iż przyznano, że serwis Play24 może wprowadzać w błąd a informacje podawane przez pracownika BOK też były nieścisłe.

Piszę innym pod rozwagę. A z rzadka zdarza mi się napisać cokolwiek a już szczególnie złego na publicznym forum.

 #427502  autor: Mila89
 03 wrz 2010, 21:49
Przepraszam bardzo nie wiesz tego ze jak zmieniasz plan teryfowy to wszystko co miales na poprzednim zostaje skasowane??? do kogo ty masz pretencje??? Przeciez to kazdy wie... dlatego ludzie np w Orange wola doplacad do abonamentu i siedziec przy obecnym bo maja na nim zaoszczedzone kilkaset minut...

Natomiast co do punktu 1 to rowniez wina lezy po twojej stronie... jak sie wlacza jakas usluge to trzeba przeczytac jej regulamin wlasnie zeby uniknac takich "wpadek"

Reasumujac w obu przypadkach wina lezy po twojej stronie bez urazy ale jak sie nie mysli to sie płaci

 #427507  autor: jas3miasto
 03 wrz 2010, 22:02
Jestem dosc swiadomym uzytkownikiem roznego typu uslug. W tym serwisow umozliwiajacych samodzielne wlaczanie wylaczanie roznego typu uslug. Takowe serwisy udostepniaja regulamin w momencie zakupu uslug i nie wprowadzaja w blad podczas ich aktywacji informujac o tym ze usluga jest aktywna lub nie.

Ja nie mialem zadnych uslug zwiazanych z planem. Ja po prostu wykupilem dodatkowa usluge. Zaden z zapisow regulaminu na zadnym etapie nie mowi wprost o tym iz usluga PlayOnline w telefonie przestanie dzialac w momencie aktywacji uslugi. Ponadto skoro kazdy o tym wie to powinien o tym wiedziec pracownik obslugi klienta i zadbac o to aby tenze klient dokladnie wiedzial jakie zmiany wiaza sie z przedluzeniem umowy.

Nie interesuje mnie co sie wiaze z ludzmi z orange i tym ze chca miec stary abonament.
Usluga PlayOnline jest dostepna dla kazdego uzytkownika telefonu w Play placacego abonament. Ja zmieniajac taryfe oczekiwalem pelnej informacji o warunkach nowej taryfy - takowych nie otrzymalem.

Przepraszac nie ma za co natomiast przydaloby sie troche inne spojrzenie na swiat niz patrzenie przez pryzmat aktywnego uzytkownika telepolis.
Mila89 pisze:Przepraszam bardzo nie wiesz tego ze jak zmieniasz plan teryfowy to wszystko co miales na poprzednim zostaje skasowane??? do kogo ty masz pretencje??? Przeciez to kazdy wie... dlatego ludzie np w Orange wola doplacad do abonamentu i siedziec przy obecnym bo maja na nim zaoszczedzone kilkaset minut...

Natomiast co do punktu 1 to rowniez wina lezy po twojej stronie... jak sie wlacza jakas usluge to trzeba przeczytac jej regulamin wlasnie zeby uniknac takich "wpadek"

Reasumujac w obu przypadkach wina lezy po twojej stronie bez urazy ale jak sie nie mysli to sie płaci

 #427512  autor: rikitiki
 03 wrz 2010, 22:23
Mila89 pisze: Natomiast co do punktu 1 to rowniez wina lezy po twojej stronie... jak sie wlacza jakas usluge to trzeba przeczytac jej regulamin wlasnie zeby uniknac takich "wpadek"
Tak już widze jak czytasz regulamin np regulamin Wieczory i Weekendy
Nie wiem jak jest z tym pakietem w ofercie firmowej, ja normalnie aktywowałem, poczekałem parę chwil aż się pojawi status aktywna - AFAIR chyba był też status w realizacji/oczekujący ale może się mylę. Nigdy bym nie pomyślał że mam czekać do północy albo może do nowego okresu rozliczeniowego. I rzecz podstawowa jeśli wyłączony mam dostęp poza strefą taniego internetu to nie ma prawa doliczyć mi kosztów do rachunku

 #427513  autor: maniek
 03 wrz 2010, 22:25
Przeczytałem twój tekst jas3miasto i powiem ci, że wina leży ewidentnie po twojej stronie. Ja zanim zacząłem współpracę z play dokładnie przeczytałem regulamin bo nasłuchałem się jaki to play zły i niedobry. Dzięki lekturze regulaminu wiem czego mogę się spodziewać a czego nie. Wiadomo każdemu może się zdarzyć błąd, ale czytanie regulaminu usługi z której ma się zamiar korzystać to podstawa (choćby miał 10 stron to i tak warto przeczytać by nie spotkało nas np. to co ciebie).
jas3miasto pisze:przydaloby sie troche inne spojrzenie na swiat niz patrzenie przez pryzmat aktywnego uzytkownika telepolis.
Ale co ci Mila89 miał odpowiedzieć? Piszesz, że jesteś świadomym użytkownikiem. W takim razie po tej przygodzie będziesz jeszcze bardziej. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2010-09-03, 22:29 ]
rikitiki pisze:Nigdy bym nie pomyślał że mam czekać do północy albo może do nowego okresu rozliczeniowego.
System musi kiedyś przetrawić zmiany...Nic nie dzieje się w 5 sekund.

 #427515  autor: jas3miasto
 03 wrz 2010, 22:32
Czytanie regulaminu niewiele zmienia jesli korzystanie z serwisu umozliwiajacego samodzielna aktywacje uslug wprowadza w blad, uniemozliwia zapoznanie sie z zasadami swiadczenia uslugi ktora sie aktywuje. Co do dezaktywacji uslugi podczas zakupu innej uslugi w tej samej sieci. Szukajac analogii ciezko szukac analogii do tej sytuacji wsrod innych dostawcow roznego rodzaju uslug, rowniez masowych. Wiec i ciezko przypuszczac ze takowe mechanizmy moga byc realizowane w stosunku do stalego klienta. Piszac o swiadomosci mam na mysli roznego typu uslugi nie zawezajac sie do uslug telefonii komorkowej.

Czytanie regulaminow na niewiele sie zdaje jesli procedury nie sa przejrzyste a obsluga wprowadza w blad.

Konczac - ja nie pisze o tym czy ja postapilem super rozsadnie czy nie. Choc mozna sie co do tego spierac. Pisze o tym iz siec nie powinna szukac cwaniackich metod na zdobywanie kasy.
Wystarczy ze zarabia na swiadczeniu uslug na ktore klient sie swiadomie decyduje. Ja rozumiem ze dla niektorych swiat polega na tym ze jak nie oni nas to my ich ale wydaje mi sie ze sa tez inne drogi do skutecznego prowadzenia biznesu.

 #427520  autor: maniek
 03 wrz 2010, 22:47
jas3miasto pisze:Szukajac analogii ciezko szukac analogii do tej sytuacji wsrod innych dostawcow roznego rodzaju uslug, rowniez masowych.
Na każdego się coś znajdzie. Era swego czasu lubiła uruchamiać usługi bez zgody abonentów.
jas3miasto pisze:Czytanie regulaminu niewiele zmienia jesli korzystanie z serwisu umozliwiajacego samodzielna aktywacje uslug wprowadza w blad, uniemozliwia zapoznanie sie z zasadami swiadczenia uslugi ktora sie aktywuje.
W tej kwestii pozwolę się z tobą niezgodzić. System to system. Jeśli masz jakieś potwierdzenie, że informacja o statusie zamawianej usługi była pozytywna tzn status był na poziomie aktywny to sprawa jest do wygrania ale musisz dysponować dowodem w postaci np.zrzutu ekranu ze strony www albo smsa potwierdzającego.

 #427523  autor: jas3miasto
 03 wrz 2010, 22:52
maniek pisze:W tej kwestii pozwolę się z tobą niezgodzić. System to system. Jeśli masz jakieś potwierdzenie, że informacja o statusie zamawianej usługi była pozytywna tzn status był na poziomie aktywny to sprawa jest do wygrania ale musisz dysponować dowodem w postaci np.zrzutu ekranu ze strony www albo smsa potwierdzającego.
Zrzutu nie mam. Ale

a. siec sama sie przyznaje ze taki status jest prezentowany i jest to " niescislosc"
b. nawet dzis moglbym na innym telefonie zaktywowac sobie taka usluge poniewaz robilem to pare dni temu z innym telefonem i bylo dokladnie tak samo

 #427527  autor: maniek
 03 wrz 2010, 22:56
jas3miasto pisze:siec sama sie przyznaje ze taki status jest prezentowany i jest to " niescislosc"
Jeśli masz od nich pismo gdzie wyraźnie stwierdzają, że mają błąd w systemie to za 600 zł(bo o tyle chodzi jak mniemam) bym nie odpuścił. Jeszcze jedna reklamacja i jak się nie uda to UKE.

 #427530  autor: jas3miasto
 03 wrz 2010, 23:04
maniek pisze:
jas3miasto pisze:siec sama sie przyznaje ze taki status jest prezentowany i jest to " niescislosc"
Jeśli masz od nich pismo gdzie wyraźnie stwierdzają, że mają błąd w systemie to za 600 zł(bo o tyle chodzi jak mniemam) bym nie odpuścił. Jeszcze jedna reklamacja i jak się nie uda to UKE.
Sprawa aktywacji przez play24 to tylko część mojego potencjalnego roszczenia. Tak czy siak play napisał do mnie tak

". Zdajemy sobie sprawę, że system informowania o podjęciu próby aktywacji pakietu przez serwis Play24 może być nieczytelny i wprowadzać w błąd. W ramach rekompensaty proponujemy Panu pakiet 20 minut do wszystkich sieci krajowych do wykorzystania przez 3 Okresy Rozliczeniowe (razem 60 minut)"

Biorac pod uwage ze tych minut co miesiac mam cos pod 800 do wszystkich sieci w jednym z uzywanych numerow to te 60 min przez 3 miesiace jest dosc marna rekompensata. Co prawda i tak to lepsze niz 30 min przez 3 miesiace co tez kiedys w ramach rekompensaty mi proponowali kiedy zle zaksiegowali srodki na koncie.

Piszą też tak:

" Informujemy, że po ponownym rozpatrzeniu Pana sprawy podtrzymujemy podjętą decyzję. Jest nam niezmiernie przykro z uwagi na fakt, że bazując na wyświetlanych w serwisie Play24 informacjach, że powyższy pakiet został aktywowany natychmiast, dokonał Pan płatnej transmisji danych."

itd itp... mam kilka ich różnych odpowiedzi.

 #427567  autor: maniek
 04 wrz 2010, 10:40
Toż to jakaś parodia a nie odpowiedź operatora. Dla mnie sprawa jasna. Wymigują się od zwrotu kasy. Bez przesady ale nawet nie powołali się na konkretne zapisy Regulaminu/Umowy.

 #427589  autor: kuwejt
 04 wrz 2010, 12:14
maniek pisze: System musi kiedyś przetrawić zmiany...Nic nie dzieje się w 5 sekund.
A to dlaczego? Skoro przetrawił na tyle żeby zmienić status na "aktywne" to chyba powinno to być zgodne z prawdą nie uważasz?
p4 cały czas modernizują Play24, cały czas działa powoli albo wogóle przy skargach na to p4 zasłania się modernizacją i dobrem użytkowników a jak widać działanie systemu dalej jest żenujące i na mizernym poziomie, no ale jak pracują tam tacy informatycy jak "eksperci" z BOK to w sumie nie dziwne... :mrgreen:

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #427600  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 13:08
Gwoli ścisłości. Powołali się na zapisy regulaminów w obu przypadkach, jednocześnie przyznając co zacytowałem wyżej, że system działa nieprawidłowo. Dziś zaktywowałem opcję internet dla innego telefonu. Pokażę niebawem jak działa system.

Co do kwestii braku informowania przez pracowników o tym, iż usługa PlayOnline będzie skasowana podczas przedłużania umowy skoro jest to JEDYNA dodatkowa usługa w telefonie - tego nie potrafię zrozumieć i zrzucam na karb marnej obsługi klienta. Tylko pytam - czemu ja mam ponosić jakiekolwiek tego konsekwencje. Przedłużam umowę - chcę być jasno poinformowany o wszelkich tego konsekwencjach a nie bawić się w ciuciubabkę z operatorem - kto kogo przechytrzy. Tak nie powinno być. Skoro tworzą ofertę biznesową to niech podchodzą do swoich , wydających niemałe pieniądze klientów, po partnersku a nie w stylu kolesi grających w kubki na targu.

 #427601  autor: maniek
 04 wrz 2010, 13:09
kuwejt pisze:A to dlaczego? Skoro przetrawił na tyle żeby zmienić status na "aktywne" to chyba powinno to być zgodne z prawdą nie uważasz?
W play jest tak, że między godziną 00:00 a 01:00 następuje aktualizacja zmian dokonanych przez użytkowników. Wiele rzeczy powinno być inne..

 #427606  autor: Marens
 04 wrz 2010, 13:21
maniek pisze:W play jest tak, że między godziną 00:00 a 01:00 następuje aktualizacja zmian dokonanych przez użytkowników.
Nie tylko w PLAY.
Plus, Orange, Era w ofertach abonamentowych też dokonuje zmian o 00:00 jeśli chodzi o usługi dodatkowe i pakiety.

 #427609  autor: kuwejt
 04 wrz 2010, 13:37
maniek pisze:
kuwejt pisze:A to dlaczego? Skoro przetrawił na tyle żeby zmienić status na "aktywne" to chyba powinno to być zgodne z prawdą nie uważasz?
W play jest tak, że między godziną 00:00 a 01:00 następuje aktualizacja zmian dokonanych przez użytkowników. Wiele rzeczy powinno być inne..
OK ja to wiem i rozumiem tylko... niech a takim wypadku też w tych godzinach następuje aktualizacja stanu w play24 na "aktywne" :roll: :smt011

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #427612  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 13:48
Jak obiecałem tak robię. Pod ocenę tym, którzy nie mieli okazji aktywować usługi PlayOnline prze Play24.

Krok 1 - usługa na liście usług - wyłączona
http://rookery9.aviary.com.s3.amazonaws ... 25x625.jpg

Krok 2 - klikamy włącz
http://rookery9.aviary.com.s3.amazonaws ... 25x625.jpg
Czy nie byłoby uczciwym zapoznać użytkownika z regulaminem lub/i napisać mu iż usługa będzie aktywa dopiero po północy następnego dnia od jej fizycznego zaktywowania? O ile oczywiście taki jest regulamin - bo tutaj raczej rozjeżdża się on z Play24, który pisze co innego

Krok 3 - potwierdzamy
http://rookery9.aviary.com.s3.amazonaws ... 25x625.jpg

Krok 4 - usługa w trakcie włączania
http://rookery9.aviary.com.s3.amazonaws ... 25x625.jpg

Krok 5 - Aktywne - mimo, iż nie jest to prawdą
http://rookery9.aviary.com.s3.amazonaws ... 25x625.jpg
Taki status uzyskałem po 1 godzinie. Usługa nie jest aktywna - ale Play24 pokazuje taki status wprowadzając klienta w błąd.

Cała teoria o wyłączaniu usług dodatkowych podczas przedłużania jest oczywiście mocno naciągana. Czemu Play nie jest konsekwentny i nie wyłączył innych usług aktywnych na koncie jak:

Doładowanie z telefonu numeru na kartę lub MIX w Play
Poczta głosowa na email
Blokada transferu danych

Te usługi przetrwały zmianę umowy. Usługa PlayOnline nie.

Pozdrawiam

 #427613  autor: Pijo
 04 wrz 2010, 14:08
jas3miasto, daj jeszcze screen z zakładki Moje konto (Stan konta i w dól tam gdzie widoczne są stany wszystkich pakietów)

 #427615  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 14:12
Pijo pisze:jas3miasto, daj jeszcze screen z zakładki Moje konto (Stan konta i w dól tam gdzie widoczne są stany wszystkich pakietów)
Tutaj na razie 0MB. Szczerze to na te zakładkę w kontekście sprawdzana aktywności nie wpadłem aby klikać.

 #427620  autor: Pijo
 04 wrz 2010, 14:29
jas3miasto pisze:Tutaj na razie 0MB.
A jak sądzisz , kiedy te MB sie tam pojawią ?