• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #420900  autor: JoY RidE
 04 sie 2010, 14:23
Witam.
Mam skromny problem z operatorem sieci ERA. Era wystawiła mi korektę faktury za okres rozliczeniowy 2008-09-02 - 2008-10-01. Kwota do zapłąty to 43.78 zł czyli niewielkie pieniądze. Przyczyna korekty: błędnie naliczone kwoty.
Przypomniało im się dopiero po 2 latach o mnie pomijając to, że wszystko było płacone na czas wg. faktur ery. Do załączonej korekty przysłali mi pismo pseudo wyjaśniające o następującej skróconej treści przeze mnie:

W wyniku problemu technicznego dla części umów zawartych w okresie 21 września 31 października 2008 opłaty abonamentowe za taryfę, usługi dodatkowe oraz przyłączenie do sieci zostały nieprawidłowo rozliczone. Naliczone kwoty zostały zaniżone. (Jak mogły zostać zaniżone? Przecież to operator ustala ceny)
Zgodnie z cennikiem posiadanej przez Państwa taryfy oraz regulaminem świadczenia usług telekomunikacyjnych przez PTC z dnia 2 stycznia 2010 rozdz. II paragraf 13 ustawa 5 operator zastrzega sobie prawo obciążenia faktury opłatami za usługi wykonane na rzecz abonenta a nie uwzględnione w fakturach poprzednich cyklach rozliczeniowych.

Mam takie pytanie odnośnie tego co napisałem. Jakim prawem ERA żąda ode mnie pieniędzy po 2 latach? Przecież kwota jaką zapłaciłem za przyłączenie numeru była taka sama dla wszystkich i konsultanci o tym informowali.
To jest tak jakbym kupił 2 lata temu samochód za 50 tys a dzisiaj otrzymuje pismo ze do tego samochodu muszę dołożyć 5tyś bo cena nowego auta była zaniżona. Zatem może ktoś mi wyjaśnić o co tu chodzi?
Ostatnio zmieniony 04 sie 2010, 17:15 przez JoY RidE, łącznie zmieniany 1 raz.

 #420905  autor: Pijo
 04 sie 2010, 14:30
Wyślij prywatna wiadomość do użytkowania piokuk i zapytaj sie czy ta sprawa kwalifikuje się do przedawnienia

 #421046  autor: mikage1
 04 sie 2010, 23:43
dla płatnosci cyklicznych - a taką jest rachunek telefoniczny- przedawnienie płatności następuje chyba po 3 latach...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #421062  autor: st.konsultant
 05 sie 2010, 00:52
Jeżeli operator źle nam coś na liczy, możemy się upominać i reklamować swoje koszty. Tak samo jeżeli w wyniku jakiś błędów systemowych na fakturze pojawi np opłata za aktywację 1 zł a wg regulaminu i umowy powinna wynosić 49 zł, to operator może się o tą kwotę upomnieć. To działa w obie strony.

Sprawdź w swoim regulaminie ile powinieneś zapłacić za przyłączenie do sieci i będziesz wiedział czy dociążenie jest naliczone prawidłowo czy nie.

 #426477  autor: komteq
 30 sie 2010, 23:14
mam też fakturę z tej serii, wydaje mi się że to dotyczyło jakiejś jednej promocji/rodzaju umowy, niestety nie pamiętam po latach jakiej, wiem tylko że miałem umowę bez telefonu z dołączonym numerem stacjonarnym

po latach i rozwiązanej umowie nie przechowuję papierów bo mam zaufanie do opa, które się właśnie skończyło, jak dla mnie to sobie to powinni spisać w straty albo wysłać dokładne wyjaśnienie :smt011

 #426481  autor: piokuk
 30 sie 2010, 23:41
Przedawnienie jeszcze nie nastąpiło (tak na pierwszy rzut oka). Dla rożnych roszczeń są różne terminy przedawnienia (2, 3 lata). Tutaj nie upłynęły jeszcze nawet te dwa lata.

 #426489  autor: st.konsultant
 31 sie 2010, 00:30
komteq pisze:mam też fakturę z tej serii, wydaje mi się że to dotyczyło jakiejś jednej promocji/rodzaju umowy, niestety nie pamiętam po latach jakiej, wiem tylko że miałem umowę bez telefonu z dołączonym numerem stacjonarnym

po latach i rozwiązanej umowie nie przechowuję papierów bo mam zaufanie do opa, które się właśnie skończyło, jak dla mnie to sobie to powinni spisać w straty albo wysłać dokładne wyjaśnienie :smt011
Zawsze możesz poprosić o kopię umowy czy regulaminu.
Skoro Klient nawet po kilku miesiącach może się ubiegać o swoje należności wobec Operatora, to tak samo działa to w drugą stronę.