• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #391791  autor: pebe
 07 mar 2010, 11:38
Nie wiem czy dobry dział, ale do innego mi nie pasuje. Gdyby coś proszę o przeniesienie.
Słyszałem, ze po zerwaniu umowy z siecią, mogę żądać od niej aby na ich koszt zdjęli mi simlocka, poniewaz w innym wypadku telefon jest bezuzyteczny.
Chciałem się dowiedziec, co jest do tego potrzebne. Dowod zakupu/umowa? Z góry dziękuję za odpowiedz, pozdrawiam

 #391794  autor: kowcio
 07 mar 2010, 11:44
pebe, teraz tylko sim-locki są w Orange i tam musisz zapłacić 77 PLN za ściągnięcie blokady (także po skończonej umowie).
U innych operatorów ściągniesz za darmo- w zależności od operatora jest potrzebna karta gwarancyjna oraz umowa.
Telefon jak najbardziej jest użyteczny, ale może działac tylko w tej sieci w której został kupiony i na którą ma blokadę. Takze jeśli masz telefon z Orange i chcesz dalej korzystać z niego np. w ofertach na karte Orange to będzie działał.


Poza tym jest już dużo tematów, dlatego polecam szukajkę na przyszłosć ;)

 #391862  autor: pebe
 07 mar 2010, 17:23
Tak tak chodzilo mi o to, ze jest bezuzyteczny w przypadku zmiany operatora :) Chodzi mi o telefon nokia 6500 slide i byl zakupiony juz dawno (era), dlatego na nim simlock jeszcze się znajduje, a nie mam zamiaru dluzej byc w erze. Jutro się przejdę z papierami. Dzieki za odpowiedz

 #391871  autor: darekkk
 07 mar 2010, 18:02
dowód zakupu+wizyta salon sklep firmowy (to ważne) i zdjęte!!!!

 #391872  autor: Orfi
 07 mar 2010, 18:12
Nie chcę Cię denerwować, ale jeżeli telefon był kupiony w Erze np. w czerwcu 2008 r. czyli umowa nie została jeszcze zakończona to simlocka zdejmują tylko za pełną stawkę opisaną w warunkach promocji, przy której podpisywałeś umowę abonamentową ( wtedy było to najczęściej 610 zł. brutto). Telefony bez simlocka nastały w Erze dopiero od początku 2009 r. i jeżeli umowa została zawarta np. w lutym 2009 r. to wtedy zdejmą za darmo. Jeżeli umowa została już zakończona, to również zdejmą za darmo, ale napisałeś , że chcesz zerwać, więc sądzę, że jeszcze nie minęły 24 okresy rozliczeniowe. Po zerwaniu umowy niczego od Ery żądać nie możesz, bo formalnie nie będziesz już ich abonentem.

Orfi

 #391909  autor: Taczian
 07 mar 2010, 21:46
Wystarczy karta gwarancyjna i jak zostało wspomniane, wizyta w Salonie Firmowym. Może się podepnę pod ten temat...Jestem po kontrakcie MixPlus i pozostał mi telefon Sagem my501X z simlockiem Plusa, świadomy swoich praw, poszedłem do Salonu Firmowego Plusa by usunęli blokadę. Konsultant wybiegł na zaplecze, wrócił po paru minutach mówiąc iż nie mają kodów u siebie i że wyśle zapytanie do Warszawy i w ciągu 14 dni otrzymam SMSa z kodem. Dzisiaj już jest dawno po "14 dniach". Muszę się po raz kolejny wybrać do SF? Może sam wyślę maila? tylko gdzie? BOK Plusa czy do firmy Sagem? Nie chcę się bawić w ściąganie simlocka po komisach bo z w/w modelu jest to po prostu nieopłacalne.

 #391911  autor: osachorzow
 07 mar 2010, 21:59
Taczian, zadzwoń bezpośrednio do tego salonu może jak się przypomnisz to i oni przypomną sobie o kodzie odblokowuącym ;)

 #391913  autor: orson_dzi
 07 mar 2010, 22:15
Na wszelki wypadek warto mieć i dowód zakupu i kartę gwarancyjną. No i właśnie koniecznie salon firmowy musi być.
Zdejmowałem jakoś na przełomie roku simlocka z telefonu z Ery, na który umowa skończyła się jakieś cztery miesiące wcześniej.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #391944  autor: kuwejt
 08 mar 2010, 09:53
Orfi pisze:Nie chcę Cię denerwować, ale jeżeli telefon był kupiony w Erze np. w czerwcu 2008 r. czyli umowa nie została jeszcze zakończona to simlocka zdejmują tylko za pełną stawkę opisaną w warunkach promocji, przy której podpisywałeś umowę abonamentową ( wtedy było to najczęściej 610 zł. brutto). Telefony bez simlocka nastały w Erze dopiero od początku 2009 r. i jeżeli umowa została zawarta np. w lutym 2009 r. to wtedy zdejmą za darmo. Jeżeli umowa została już zakończona, to również zdejmą za darmo, ale napisałeś , że chcesz zerwać, więc sądzę, że jeszcze nie minęły 24 okresy rozliczeniowe. Po zerwaniu umowy niczego od Ery żądać nie możesz, bo formalnie nie będziesz już ich abonentem.
Jeżeli najpierw zerwie umowę a potem pójdzie zdjąc simlocka to nie będzie problemu. I nie ma tu znaczenia fakt iż nie jest już abonentem ponieważ udaje się do dystrybutora u którego kupił telefon. To tak jakby w Erze odmówili przyjęcia telefonu na gwarancję bo umowa już się skończyła itp... :wink:

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #391953  autor: Orfi
 08 mar 2010, 11:34
Pozwolę sobie się, z tym nie zgodzić @ Kuwejt, bo co ma do tego dystrybutor czyli np. Nokia ? Nokia jako taka simlocków nie zakłada, ale sprzedaje takie telefony operatorom, bo to na ich wniosek były one ( a w Orange są nadal) zakładane. Nie słyszałem, żeby jakiś punkt Nokia Care zdejmował simlocki abonentom Ery czy jakiejś innej sieci. W ubiegłym roku zdejmowałem locka, z E51 i wszystko odbyło się w Salonie Firmowym Plusa i to stamtąd dostałem kod potrzebny do odblokowania telefonu. Czytałem również, tutaj na forum, wypowiedź userki, której po zerwaniu umowy z operatorem odmówiono zdjęcia simlocka bezpłatnie i motywowano to tym, że nie jest ona już abonentką sieci, więc stosunek prawny ustał, z powodu zerwania umowy i nie jest już wiążący dla operatora, który nie musi odblokowywać zakupionego w promocji telefonu. Inna sytuacja jest kiedy umowa została normalnie zakończona, wtedy operator ma obowiązek odblokować bezpłatnie telefon ( poza Orange oczywiście, bo tam ta usługa jest zawsze płatna).Poza tym gwarancja na zakupiony telefon to 24 miesiące i nie ma w opisywanej sytuacji zastosowania, bo telefon na gwarancji do serwisu przyjmą( obojętnie czy ktoś jest czy nie abonentem sieci pod warunkiem, że będzie miał kartę gwarancyjną i dowód zakupu), ale simlocka nie zdejmą.

Orfi

 #392040  autor: pebe
 08 mar 2010, 18:28
Dzisiaj byłem załatwić sprawę. Pan wział tylko telefon i z tego co zauwazylem dowód zakupu, poniewaz wylozylem mu na stol wszystkie dokumenty jakie moglyby byc potrzebne. Nie sprawdzal nawet chyba dlugosci umowy, chyba, ze wywnioskowal to z terminu zakupu, lecz na wstepie wspomnialem, ze umowa dobiegla konca. Karty gwarancyjnej nie chcial, a ta tak czy tak juz wygasla. Cala operacja trwala chwilkę, mimo, ze n6500 slide rzekomo nalezy do tych trudno sciagalnych (ok 150zl w serwisie). Pan prosil o nr kontaktowy, ale nie wiem w jakim celu. To tyle z informacji jakie moge podac, a sam dziekuje za odpowiedzi w temacie. Pozdrawiam

 #392041  autor: kuwejt
 08 mar 2010, 18:29
Dystrybutora - chodziło mi w sensie o salon firmowy operatora (w tym wypadku Era) bo to od niego nabyło się telefon
Czytałem również, tutaj na forum, wypowiedź userki, której po zerwaniu umowy z operatorem odmówiono zdjęcia simlocka bezpłatnie i motywowano to tym, że nie jest ona już abonentką sieci, więc stosunek prawny ustał, z powodu zerwania umowy i nie jest już wiążący dla operatora, który nie musi odblokowywać zakupionego w promocji telefonu.
Oczywiście że musi! A ta osoba trafiła na jakiegoś niekompetnego/złośliwego pracownika

Inna sytuacja jest kiedy umowa została normalnie zakończona, wtedy operator ma obowiązek odblokować bezpłatnie telefon ( poza Orange oczywiście, bo tam ta usługa jest zawsze płatna)
Nie ma znaczenia jak zakończysz umowę, czy dobiegnie końce kontarkt czy też zapłacisz karę i zerwiesz przed czasem - simlocka zdejmą i sposób zakończenia umowy nie ma żadnego zdażenia.

poza tym gwarancja na zakupiony telefon to 24 miesiące i nie ma w opisywanej sytuacji zastosowania, bo telefon na gwarancji do serwisu przyjmą( obojętnie czy ktoś jest czy nie abonentem sieci pod warunkiem, że będzie miał kartę gwarancyjną i dowód zakupu), ale simlocka nie zdejmą.
Gwarancja była tylko przykłądem. Napisze jeszcze raz dokłądniej: kupujesz telefon i podpisujesz umowe na 24msc po roku rozwazujesz umowe a telefon sie zepsuje po 16 miesiacach, i co w Erze nie przyjmą telefonu do naprawy na gwarancję bo nie jesteś już abonentem i stosunek prawny ustał?

Oj zresztą piszę z taką penością bo z taką sytucją się spotkałem i nie było ŻADNEGO problemu. Powiem wiecej - spotkalem sie z sytuacjami gdy ktos kupil telefon z allegro i poszedl u siebie zdjac simlocka i tez mu sie udalo (a z taka osoba to juz wogole Era nie ma zadnego stosunku prawnego).

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #392042  autor: kowcio
 08 mar 2010, 18:29
Nokia nie zdejmuje sim-locków. Z tego co wiem, to właśnie tak jest, ze producent zakłada blokadę na dany kod sieci (chociaz w LG inaczej to wyglądało) i oni dysponują kodami, które zdejmują blokady, ale są wydawane tylko na wniosek operatora. Prawda?
Są też telefony, z których kodem nie ściągniemy sim-locka za żadne skarby. Takim przypadkiem jest Siemens A52, w którym zdjęcie blokady sim-lock polega na przecięciu jednej ścieżki na płycie głównej...