• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #373007  autor: kowcio
 02 gru 2009, 14:40
Witam.
Zgodnie z newsem na portalu TELEPOLIS.PL:
Klienci Orange w załącznikach listopadowych do faktur mogą odnaleźć nową pozycję - dopłaty do faktur wystawionych w trzech ostatnich miesiącach. Dopłaty to odsetki z tytułu nieterminowych płatności. Do ich naliczenia wystarczył choćby dzień zwłoki.

Listopadowe faktury to swojego rodzaju kumulacja - mogą się na nich znaleźć obciążenia dotyczące faktur wystawionych jeszcze w sierpniu tego roku. Według starszych procedur, nie wcześniej niż w ciągu 28 dni od wystawienia faktury, na numerach pojawić mogła się blokada na połączenia wychodzące.

Zdjęcie takiej blokady możliwe było po potwierdzeniu dokonania spłaty zaległości i powodowało automatyczne naliczenie opłaty - w przypadku aktywacji biznesowych w wysokości 16 zł netto dla każdego odblokowanego numeru. Teraz 16 zł netto nie zapłacimy, ale wystarczy choćby jeden dzień zwłoki (14-dniowy termin płatności) by sieć zażądała od nas odsetek.

Oprocentowanie wynosi 13% w skali roku. Zapis o możliwości naliczenia odsetek zawarty jest od dłuższego czasu w regulaminach taryf biznesowych Orange, opłaty nie były jednak do tej pory egzekwowane. (LuiN)
Można wnioskować, iż Orange zwariowało...

Zacznijmy od tego, że od jakiegoś czasu PTK CENTERTEL, operator sieci Orange ma umowę z firmą InPost na dostarczanie faktur. Zapewne Ci, którzy zetknęli się z InPostem (ta słynna firma, która daje metalowe upominki do rachunków, żeby je wiatr nie porwał) doskonale wiedzą, jak u nich wygląda sprawa z terminowymi przesyłkami, a raczej ich brakiem... Ze swojego doświadczenia z grudnia: kilka dni temu dostałem rachunek (mam Internet od Orange) do zapłaty oraz drugą fakturę z WEZWANIEM DO ZAPŁATY. Okazało się, ze nie zapalciłem w listopadzie rachunku. Ciekawe czyja wina- inpost nie dostarczył czy sasiad ukradł mi list ze skrzynki? Może sąsiadowi spodobła się blacha przyczepiona do rachunku? A rachunek ostatni odstałem chyba w przedostatni dzień, przed datą płatności.
Poza tym nie wiem czy Play przypadkiem nie korzysta z inpostu. Kiedys było głośno, ze rachunki nie są dostarczane na czas.

Czyli teraz rozumiem, że jak inpost zgubi mi rachunek albo dostarczy go po czasie, to ja będe z tego wyniku ponosił dodatkowe koszta? Dlaczego w takim razie Orange wybrało tak bardzo odpowiedzialną firmę, jaką jest inpost? Dlaczego nie wybrali naszego monopolisty- PP, która działa całkiem nieźle w porównaniu do Inpostu? Kiedyś rachunki za Internet dostawałem bardzo szybko. Teraz niestety nie. W Orange internet mam od 2006 roku i cały czas miałem rachunek tydzień przed terminem płatności, a czasami nawet wcześniej. Teraz rachunek jak dostaje, od razu musze zapłacić, bo albo jest po terminie, albo następnego dnia upływa termin wpłaty. Paranoja? Chyba tak...


Nie po to korzystam z papierowych faktur, żeby teraz mieć problemy przez to...

 #373022  autor: Marens
 02 gru 2009, 15:15
kowcio pisze:Poza tym nie wiem czy Play przypadkiem nie korzysta z inpostu. Kiedys było głośno, ze rachunki nie są dostarczane na czas.
PLAY korzysta z inPostu, natomiast faktury za Listopad ze świecą szukać.
Termin płatności 6.12.09, data wystawienia 23.11.09...

Problem dotyczy niestety również TP/Ery oraz innych "nie branżowych" przesyłek.
Listonosze inPostu są chamscy i roszczeniowi. Gościowi nie pasuje moja skrzynka na listy i karze mi ją zmienić. Co ciekawe listonoszowi z PP nie przeszkadza, a sam się go o to pytałem czy widzi potrzebe zmiany.

Dodam, że zamawiałem starter ze strony Orange. Został wysłany w PT, a dostarczony we WT oczywiście PP. Jakoś poczta nie ma problemów aby dostarczyć w ciągu 4dni.

 #373047  autor: lukaszw
 02 gru 2009, 17:00
Ale tylko InPost roznosi listy w święta, ja swoją fakture dostałem w Swięto Niepodległości, 7 dni po terminie zapłaty... A teraz gdy dostałem AWIZO od Play że wystawili fakture to dołączyli do niej przygotowany druk do zapłaty w pdfie... śmiać mi się chce że takie kolosy nie mają wpływu na swojego kontrahenta.

 #373066  autor: Marens
 02 gru 2009, 18:58
Poczta Polska nie jest taka zła jak się wszystkim wydaje.
To, że w Święto Niepodległości InPost roznosi przesyłki mówi samo za siebie.

http://www.inpost.pl/?id=205
Kod: Zaznacz cały
Usługa polegająca na przyjęciu, przemieszczeniu i doręczeniu przesyłki listowej zwykłej (nie rejestrowanej). Przesyłka listowa zwykła zostanie doręczona adresatowi w ciągu 3 – 4 dni roboczych po nadaniu.

 #373070  autor: przemekk
 02 gru 2009, 19:12
kowcio zgodnie z regulaminem Orange, jeżeli nie otrzymasz faktury, powinieneś to natychmiast zgłosić operatorowi.

Skrzydelko.pl - zobacz ile naprawdę kosztuje telefon za złotówkę.

 #373169  autor: mikage1
 03 gru 2009, 09:45
kowcio - moze to zabrzmi brutalnie - ale generalnie jest tak, że nawet jeśli nie dostaniesz faktury, to i tak jesteś zobowiązany zapłacić (i zgłosić operatorowi brak rachunku) - wiesz kiedy kończy się okres rozliczeniowy i jak mniej więcej są terminy płatności - operatorzy zakładają, że skoro masz dostęp do bok przez telefon (gdzie przemiły konsultant zawsze poda ci nr faktury, kwotę, i nr konta) albo on line, gdzie możesz wydrukowac sobie pdf - więc jesteś w stanie dowiedzieć się ile masz do zapłacenia... -
kolega to przerabiał już z trzy lata temu - i nic nie ugrał...

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #373175  autor: Orfi
 03 gru 2009, 10:41
Lepiej już w Orange wybrać wersję elektroniczną faktury, co zresztą i tak nie do końca uchroni nas przed zapłatą dodatkowych kilku groszy na rzecz operatora. Sam się o tym przekonałem, w ubiegłym miesiącu, kiedy dostałem notę odsetkową na kilkanaście groszy, bo pieniądze zaksięgowały się 2 dni po terminie na koncie operatora, chociaż teoretycznie powinny zaksięgować się zgodnie z terminem podanym na fakturze. Cóż, wysłałem dodatkowe kilkanaście groszy następnym przelewem i tyle. Wychodzi na to, że teraz najlepiej jest płacić na 7 dni przed terminem, bo przez tak długi czas bank operatora powinien to zdążyć odnotować.

Orfi

 #373185  autor: Cyrrus
 03 gru 2009, 12:16
Podobnie sprawa ma się z InPostem u mnie w Erze. Zauważyłem też ciekawą rzecz: rachunek za telefon dostaję zazwyczaj ze sporym opóźnieniem, natomiast wyciąg z mojego konta bankowego pod ten sam adres dociera do mnie w kilka dni od daty wystawienia pisma. Oba dostarcza InPost. I teraz powstają pytania:
- czy jeśli obie przesyłki obsługują różne oddziały, to może być aż taka różnica w sprawności działania?
- czy może raczej jest to wina operatora, który ma problem z wysyłką faktury zaraz po jej wystawieniu i przenosi odpowiedzialność za to na dostarczyciela?

Odnosząc się do tych odsetek to też nie widzę w tym sensu. Skoro operator ustala regulaminowo czas na opłatę rachunku i wymaga ode mnie abym się do tego ściśle stosował, to może też niech ustali jakiś przewidziany regulaminem sposób potwierdzania kiedy ta faktura do mnie dotarła. Bo tak jak kowcio napisał nie uśmiecha mi się płacić z własnej kieszeni za błędy i opóźnienia bądź operatora bądź wybranego przez nich dostarczyciela.

 #373217  autor: PWK
 03 gru 2009, 16:25
Wina z pewnością leży po stronie InPost. Dostarczają mi faktury z Ery, Play i Aster, i notorycznie są duże opóźnienia. Dwukrotnie w skrzynce pocztowej miałem faktury nie przeznaczone dla mnie - mieszkam w bloku na skrzyżowaniu ulic i w skrzynce były listy do kobiety mieszkającej na ulicy krzyżującej się z moją, numer domu i mieszkania taki sam :).

Sorry za off-topa, ale dodam jeszcze ciekawy przypadek moich bojów z Aster. InPost nie dostarczył mi przesyłki, a Aster wysyła faktury za 3 miesiące z góry. Najpierw telefony do Aster i odpowiedź, że pewnie się spóźnią, "bo firma dostarczająca już tak ma". Niestety ich BOK, to nie BOA Ery, i spraw łatwo i przyjemnie się nie załatwia. Przeszedłem na kontakt mailowy i w skrócie:
Ja: Zażądałem duplikatu faktur.
BOK: "Oczywiście, z przyjemnością, ale będzie to Pana kosztować 5 zł, bo tyle kosztuje duplikat".
Ja: "Mam obowiązek płacenia za usługę, ale Państwo macie obowiązek dostarczyć mi fakturę".
BOK: "Tak, faktury zostały wysłane".
Ja: "Ale do mnie nie dotarły. Jeśli macie z tym jakieś problemy, wysyłajcie je listem poleconym".
BOK: "Do wszystkich klientów wysyłamy faktury listem zwykłym. Ponownie proponujemy duplikat faktur za 5 zł".
Ja: "W takim razie rozumiem, że jeśli opłatę za bieżącą fakturę wyślę do Państwa listem zwykłym i płatność nie dojdzie, nie będzie w stosunku do mnie żadnych roszczeń ze strony Aster?".

I duplikaty przyszły za darmo :).

 #373224  autor: kowcio
 03 gru 2009, 17:39
Oj nie, moi drodzy nie. Ja na pewno nie będę robił żadnych przedpłat, ani pilnował terminów. Mam masę innych spraw na głowie. Zawsze jest tak, że jak wracam do domu sprawdzam skrzynkę, jak przychodzi rachunek kładę go koło komputera i zaraz go płacę. Z faktur on-line jakoś nie jestem porzykonany do korzystanie z tego...
A jak się zalogowac do orange on-line, jesli mam Orange Freedom po łączach TP? Nigdy tam się nie logowałem.
Ja wszystkie dokumenty musze mieć pod ręką wydrukowane i poukładane, bo jak fiskus zapuka do drzwi z kontrolą, to będzie problem i będe wszystkiego szukał. Tak od razu jak dostaję rachunek płacę go, drukuję potwierdzenie, spinam, wkładam do koperty i do szafki. To mi pasuje.

To może niech Orange w ogóle zrezygnuje z faktur papierowych? To mija się z celem.
PWK pisze:kolega to przerabiał już z trzy lata temu - i nic nie ugrał...
Domyślam się i dlatego jestem zbulwersowany.

A jak z tymi efakturami, przychodzi mi powiadomienie na @ że wystawili nową fakturę? Później zapomnę i co będzie :| Tak jak mówię, za dużo mam innych terminów do pilnowania żeby jeszcze rozczulac sie nad fakturami ;/ Po to wysłają mi faktury, żebym je płacił po doręczeniu, a nie na odwrót. Jak tak dalej pójdzie, to tylko będziemy zaśmiecać środowisko.

 #373244  autor: mikage1
 03 gru 2009, 19:00
kowcio - jak nie chcesz rozczulać się nad fakturami i pilnowac terminów - zrób polecenie zapłaty - i będziesz miał spokój... (bo generalnie to jest twój obowiązek jako abonenta, tym bardzie, że wiesz kiedy kończy się okres rozliczeniowy i jaki jest mniej więcej termin płatności...)

o koledze, co nic nie ugrał - to pisałem ja ;-)

a co do e-faktur - ja zrezygnowałem z papierowych już z dwa lata temu, dostaje sms-a, ściagam pdf (3-4 dni po końcu okresu rozliczeniowego), płacę i mam spokój...
- do tego samego przymierzam się w plusie

Sony CMD-CD5 - ma już 11 lat... a na oryginalnej baterii wytrzymuje 3 dni :)

 #373253  autor: thonka
 03 gru 2009, 19:44
wydruki elektroniczne to mozna sobie w buty wsadzic, gdy przyjdzie ktos z urzedu skarbowego skontrolowac posiadane faktury np. za odliczony od podatku internet... malo ktora firma podpisuje swoje obrazy faktur kwalifikowanym podpisem elektronicznym, aby byly e-fakturami (tu wyjatkiem jest play), a wiec sam wydruk takiego pdf'a nie wystarczy - potrzebny jest oryginal faktury od operatora...

problem zaczyna sie jednak, gdy chodzi o firmy. tu nikt nie wyda polecenia przelewu nie majac do tego podstawy czyli faktury.

trzeba bedzie zaczac pilnowac platnosci.
z drugiej strony nie sa to az tak kolosalne pieniadze - kazde 100zl zaleglosci to 3,6gr dziennie wiecej do zaplacenia. przecietny Kowalski nie zaplaci wiecej niz 50gr za zwloke.

inpost u mnie jedna fakture zgubil, 2 nastepne przyszly 3 tyg. po terminie platnosci - po interwencji w boku ery z miejsca powiedzieli mi, ze dla mojej wygody i informacji (a jakze milej informacji) aktywuja mi w takim razie smsa finansowego z numerem i kwota faktury (rachunek caly czas ten sam ;) ) dzien po jej wystawieniu, a dodatkowo nastepne papierki beda wysylac poczta polska. od tego momentu problemy z terminowoscia faktur zniknely.
jest tez zawsze polecenie zaplaty ;)

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #373257  autor: kowcio
 03 gru 2009, 20:08
W te polecenia zapłaty nie chcę się też pchać.
thonka pisze:wydruki elektroniczne to mozna sobie w buty wsadzic, gdy przyjdzie ktos z urzedu skarbowego skontrolowac posiadane faktury np. za odliczony od podatku internet...
Ja tam drukuję tylko potwierdzenia zapłaty z iPKO. Nikt się do tego nie doczepił. Z resztą jak płacę przez iPKO, to nie mogę mieć innego potwierdzenia :P A faktur nie zamierzam drukować, wystaczy mi, że mam drukować potwierdzenia
thonka pisze:inpost u mnie jedna fakture zgubil, 2 nastepne przyszly 3 tyg. po terminie platnosci - po interwencji w boku ery z miejsca powiedzieli mi, ze dla mojej wygody i informacji (a jakze milej informacji) aktywuja mi w takim razie smsa finansowego z numerem i kwota faktury (rachunek caly czas ten sam ;) ) dzien po jej wystawieniu, a dodatkowo nastepne papierki beda wysylac poczta polska. od tego momentu problemy z terminowoscia faktur zniknely.
jest tez zawsze polecenie zaplaty ;)
Ale Era to Era, a Orange to Orange i pewnie jak zgłosze im, to odeślą mnei z kwitkiem... :|

A co ten inPost taki tani jest, że wszyscy zaczynają z nich korzystać? To ja złego słowa o PP nigdy nie powiem, jak wiem że da się gorzej :P

 #373261  autor: PWK
 03 gru 2009, 20:14
kowcio pisze:A co ten inPost taki tani jest, że wszyscy zaczynają z nich korzystać? To ja złego słowa o PP nigdy nie powiem, jak wiem że da się gorzej :P
Jak się chce rywalizować z gigantem (Poczta Polska), a kontrakty były na naprawdę grubą forsę (Era, Play, Aster itd.) to pewnie dawali duże zniżki w stosunku do PP. A teraz nie wyrabiają i faktury dostajemy, tak jak dostajemy.

 #373265  autor: osachorzow
 03 gru 2009, 20:24
Dostałem dziś od inpostu przesyłkę EKSPRESS (chyba ichni priorytety) wysłaną (stemplowaną) w poniedziałek... więc chyba faktycznie się nie wyrabiają, bo nawet PP priorytety czasem doręcza szybciej ;)

 #373270  autor: thonka
 03 gru 2009, 20:37
kowcio pisze:Ja tam drukuję tylko potwierdzenia zapłaty z iPKO.
potwierdzenia zaplaty, a i owszem, sa respektowane, bo musza ;) gorzej jest z wydrukami samych obrazow faktur. z tymi juz nie jest tak fajnie zwlaszcza w firmach...
kowcio pisze:A co ten inPost taki tani jest, że wszyscy zaczynają z nich korzystać?
inpost bierze od klienta indywidualnego 1,20zl za list do 70g, poczta polska za list do 50g bierze 1,55zl (ponad 20% roznicy).
dodatkowo inpost ma bardzo korzystna stawke dla firm. wg. ich strony dla kazdemu, kto wysyla w miesiacu wiecej niz 20 000 listow, sa w stanie zaoferowac warunki pozwalajace oszczedzic od 10% do 70% kosztow dystrybucji (tylko nie napisali wzgledem jakich cen - ich czy poczty polskiej). tak czy inaczej wychodzi taniej niz poprzez PP.

[ Dodano: 2009-12-03, 20:41 ]
osachorzow pisze:Dostałem dziś od inpostu przesyłkę EKSPRESS (chyba ichni priorytety)
normalny list idzie u nich oficjalnie 2-4 dni po dniu nadania. ekspres idzie u nich 1-2 dni po dniu nadania. jakby nie bylo sie nie wyrobili w swoich terminach.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #376704  autor: kowcio
 25 gru 2009, 12:23
Ale JAJA, dostałem rachunek za Internet z Orange POLECONYM :lol: inPost, nadane 18 grudnia, przyszło dzisiaj- wczoraj jak wracałem wieczorem do domu w skrzynce nic nie było... + odsetki 51 groszy..
Nie wiem co myśleć o tej firmie.

 #376707  autor: piokuk
 25 gru 2009, 12:33
A niby co masz myśleć - dobrze robią i tyle. Wiem, że to głupio zabrzmi, ale skoro nie wykonujesz swojego zobowiązania na czas to jesteś niesumiennym dłużnikiem.

 #376901  autor: kowcio
 26 gru 2009, 12:08
piokuk, pal licho te odsetki, na tym się nie skupiam.
Mam na myśli priorytet idący 7 dni :lol: inPostem i wkładanie listów w wigilię nocną porą lub w pierwsze święto rano. Czy inPost roznosi listy w Boże Narodzenie i inne święta? Dziwne troszkę, dziwna polityka tej firmy.

 #376978  autor: Marens
 26 gru 2009, 21:08
kowcio pisze:Czy inPost roznosi listy w Boże Narodzenie i inne święta? Dziwne troszkę, dziwna polityka tej firmy.
Ktoś już tu pisał, że 11.11 doręczali...
kowcio pisze:Mam na myśli priorytet idący 7 dni
To jest kpina