• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #354644  autor: szczurek1176
 24 sie 2009, 10:46
Witam. Właśnie przed chwilą otzrymałem pisemną informację o zmianie regulaminu przez Orange. Przy czym info to jest tak zamotane, że dramat. Ogólnie piszą o tym, że w przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje mi prawo do wypowiedzenia umowy do 30.09.2009r. ale , że zmiana była wymuszona zmianami w prawie i w związku z tym cytuję " w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy przed upływem okraesu, na który została ona zawarta, w pełnym zakresie zastosowanie znajdą postanowienia umowy oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących PTK Centertel." I dalej są punkty proponowanych zmian.
Co o tym myślicie?
Nie ma wprost napisane, że abonent jesli zerwie umowę przed czasem w związku ze zmianą regulaminu- musi zapłacić karę. Za to jest drugie pismo mówiące o zniesieniu od 01.11.2009r. opłat za zdjęcie blokady itp. I tu również jest info o przysługującym mi prawie wypowiedzenia umowy jednak już wprost piszą, że "Abonent będzie zobowiązany do zapłacenia kwoty w wysokości równowartości ulgi przyznanej w związku z zawarciem umowy (pomniejszonej proporcjonalnie o wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania).
czy to nie jest celowy myk chcący wprowadzić Abonenta w błąd?
Ostatnio zmieniony 24 sie 2009, 17:43 przez szczurek1176, łącznie zmieniany 1 raz.

 #354648  autor: elrond
 24 sie 2009, 11:00
szczurek1176 pisze:w przypadku braku akceptacji powyższych zmian przysługuje mi prawo do wypowiedzenia umowy do 30.09.2009r. ale , że zmiana była wymuszona zmianami w prawie i w związku z tym cytuję " w przypadku wypowiedzenia przez Państwa umowy przed upływem okraesu, na który została ona zawarta, w pełnym zakresie zastosowanie znajdą postanowienia umowy oraz Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących PTK Centertel." I dalej są punkty proponowanych zmian.
Co o tym myślicie?
Przeczytałem to 2 razy i rozumie. Problem w tym, że to co tu jest napisane, można by przełożyć "na polski" zamykając się w 2 linijkach :roll: Chodzi po prostu o to, że według nowych przepisów, w przypadku wypowiedzenia umowy przed jej końcem, Orange ma prawo nałożyć karę. Ot co.
szczurek1176 pisze:Nie ma wprost napisane, że abonent jesli zerwie umowę przed czasem w związku ze zmianą regulaminu- musi zapłacić karę.
Jest wszystko napisane, tylko językiem, który dla przeciętnego Kowalskiego który tylko "rzuca na to okiem" jest prawniczym bełkotem.

 #354651  autor: szczurek1176
 24 sie 2009, 11:12
Moje pytanie brzmi:
Dlaczego w pierwszym przypadku Orange pisze wprost cyt:
"Abonent będzie zobowiązany do zapłacenia kwoty w wysokości równowartości ulgi przyznanej w związku z zawarciem umowy (pomniejszonej proporcjonalnie o wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania)."
natomiast w drugim przypadku nie pisze, że Abonent będzie zobowiązany do zapłacenia kwotyw wysokości itd. , tylko że będą miały zastosowanie postanowienia dotyczące roszczeń odszkodowawczych przysługujących PTK.
To chyba istotna różnica.
1. Zerwiesz umowę - płać karę.
2. Zerwiesz umowę- zastosujemy postanowienia regulaminu.

[ Dodano: 2009-08-24, 12:49 ]
Orange przy każdej propozycji zmiany regulaminu umieszcza adnotację, że zmiana ta wynika ze zmiany Prawa telekomunikacyjnego i w związku z art.60a ust. 3
"2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w tym również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych."

No dobrze a jak to było z Plusem? Czy zmiana ich regulaminu nie była skutkiem zmiany Prawa telekomunikacyjnego a mimo to można było wypowiedzieć umowę bez konsekwencji?

 #354679  autor: elkanguro
 24 sie 2009, 13:08
Bo wówczas jeszcze nie obowiązywały nowe przepisy prawa i można było zerwać umowę bez konsekwencji. Nowe przepisy weszły w życie dopiero po "akcji" Polkomtela.

Virgin Mobile
--------------------------------------------
LTE Cyfrowy Polsat + HaloNet
--------------------------------------------
NaszaSiec.net 15 Mbps + HaloNet