DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #1088861  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 15:32
Hej!

(Jeśli piszę w złym dziale to uprzejmie proszę o przeniesienie)

Zastanawiam się ostatnio w czym oferta abonamentowa jest lepsza od tej na kartę? Do głowy przychodzi mi klika rzeczy:

- połączenia oczekujące
- zastrzeżenie numeru
- wygoda (nie trzeba pamiętać o doładowaniu)
- ubezpieczenie telefonu w dobrej cenie
- dodatkowe pakiety w stylu telewizja, Netflix, Spotify itp

Czy jest coś jeszcze? Wydaje mi się to trochę mało, a abo jest zazwyczaj droższe niż karta.

Jakie są Wasze opinie?

Piotrek
 #1088862  autor: Remington
 27 sty 2020, 15:42
Bardzo wąsko spoglądasz na to co chcesz omówić.
PiotrekKlodawski pisze:- połączenia oczekujące
Niedostępne w prepaid tylko u niektórych operatorów.
PiotrekKlodawski pisze:- zastrzeżenie numeru
Dostępne u wszystkich operatorów tak samo w prepaid jak i postpaid.
PiotrekKlodawski pisze:- wygoda (nie trzeba pamiętać o doładowaniu)
Ale trzeba pamiętać o opłaceniu faktury, bo choć polecenie zapłaty osiągnęło już w Polsce pełnoletność, to korzysta z niego promil klientów.
PiotrekKlodawski pisze:- ubezpieczenie telefonu w dobrej cenie
Dostępne w abo tylko u niektórych operatorów.
PiotrekKlodawski pisze:- dodatkowe pakiety w stylu telewizja, Netflix, Spotify itp
Dostępne w abo tylko u niektórych operatorów.

Aby rozważać o ogólnej charakterystyce abonamentów i prepaid, spróbuj znaleźć cechy ofert postpaid i prepaid wspólne dla wszystkich operatorów.
 #1088865  autor: piotrzet
 27 sty 2020, 16:08
Zacznijmy od tego, że u każdego operatora wygląda to inaczej więc nie ma sensu porównywać wszystkich. Jeśli ktoś się zdecyduje na konkretnego operatora to wtedy powinien wziąć różnice jakie są pomiędzy kartą, a abonamentem i wybrać co mu lepiej pasuje.

Jeśli ja miałbym wskazać różnice dla których wybrałem abonament, a nie kartę to:
-tańszy telefon niż osobno oferta na kartę i telefon na raty w sklepie,
-możliwość posiadania usług i korzystania z płacenia do rachunku telefonicznego,
-lepsze warunki roamingu,
-zniżka za posiadanie kilku ofert w tej samej sieci.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088866  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 16:32
piotrzet pisze:
27 sty 2020, 16:08
-tańszy telefon niż osobno oferta na kartę i telefon na raty w sklepie,
-zniżka za posiadanie kilku ofert w tej samej sieci.
Dzięki za odpowiedź. W jaki sposób udało Ci sie uzyskać dobrą cenę za telefon? Gdy porównywałem oferty to zazwyczaj jest drożej niż w sklepie. Korzystasz z oferty dla firm?
 #1088870  autor: LuiN
 27 sty 2020, 16:59
PiotrekKlodawski pisze:
27 sty 2020, 15:32
Zastanawiam się ostatnio w czym oferta abonamentowa jest lepsza od tej na kartę? Do głowy przychodzi mi klika rzeczy[...]
Cześć Piotrze, robisz research pod jakiś tekst na swojego bloga?
 #1088877  autor: piotrzet
 27 sty 2020, 17:35
PiotrekKlodawski pisze:
27 sty 2020, 16:32
piotrzet pisze:
27 sty 2020, 16:08
-tańszy telefon niż osobno oferta na kartę i telefon na raty w sklepie,
-zniżka za posiadanie kilku ofert w tej samej sieci.
Dzięki za odpowiedź. W jaki sposób udało Ci sie uzyskać dobrą cenę za telefon? Gdy porównywałem oferty to zazwyczaj jest drożej niż w sklepie. Korzystasz z oferty dla firm?
Oferty są różne. Trzeba liczyć. Dla nowych klientów ciężko jest zaleźć coś dobrego.
Oferta prywatna.

https://www.speedtest.net/result/a/6235774785.png
 #1088881  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 17:56
LuiN pisze:
27 sty 2020, 16:59
Cześć Piotrze, robisz research pod jakiś tekst na swojego bloga?
Cześć LuiN! Dokładnie tak, chociaż blog jeszcze w zasadzie nie wystartował. Chciałbym pomagać ludziom wybierać dobre i dopasowane oferty, podobnie jak tutaj można uzyskać pomoc w tej kwestii.

Sam używam od lat telefonu na kartę, raz tylko miałem mixa i czekałem, aż on się skończy;)
Dlatego też próbuję zrozumieć tych, którzy biorą abonament.
 #1088889  autor: vh
 27 sty 2020, 18:55
PiotrekKlodawski pisze:
27 sty 2020, 15:32
- wygoda (nie trzeba pamiętać o doładowaniu)
Rozwala mnie ten argument. Nie trzeba pamiętać o doładowaniu, ale trzeba pamiętać o opłaceniu faktury, więc jaka to wygoda? Jak zapomnisz, to operator zablokuje możliwość połączeń, czasem anuluje jakiś comiesięczny rabat itp. A odblokuje, jak wpłynie płatność na konto, i to też nie natychmiast. Jak zapomnę doładować, to tylko nie będę mógł zadzwonić. Doładuję za pięć złotych i znowu będę mógł.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power
 #1088892  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 19:08
vh pisze:
27 sty 2020, 18:55
PiotrekKlodawski pisze:
27 sty 2020, 15:32
- wygoda (nie trzeba pamiętać o doładowaniu)
Rozwala mnie ten argument. Nie trzeba pamiętać o doładowaniu, ale trzeba pamiętać o opłaceniu faktury, więc jaka to wygoda? Jak zapomnisz, to operator zablokuje możliwość połączeń, czasem anuluje jakiś comiesięczny rabat itp. A odblokuje, jak wpłynie płatność na konto, i to też nie natychmiast. Jak zapomnę doładować, to tylko nie będę mógł zadzwonić. Doładuję za pięć złotych i znowu będę mógł.
Do mnie też ten argument nie przemawia, ale widziałem, że niektórzy go przytaczają, dlatego wrzuciłem na listę.
 #1088898  autor: iphoneski
 27 sty 2020, 20:01
@vh Ja podpiąłem kartę do płatności za abo i nie muszę pamiętać o fakturach, właściwie nawet nie jestem pewien jakiego dnia miesiąca są opłacane. A przynajmniej nie muszę się tym przejmować. - mam ochotę wysłać smsa na loterię RMF to wysyłam; muszę wykonać połączenie międzynarodowe to wykonuję; potrzebne mi przekierowanie połączeń to włączam i jeśli trzeba to dopłacę i tyle. W karcie bez przerwy bym musiał o tym myśleć, liczyć ile doładować bo może będę musiał zadzwonić poza kraj, wzruszy mnie los jakiegoś dziecka i puszczę smsa na fundacje, może mi internetu zabraknie i będę musiał dokupić itd. Karta może jest tańsza ale szczerze jakoś nie mam ochoty myśleć kiedy właściwie odnawia się pakiet, czy mam tyle kasy na koncie żeby się odnowił, a może na coś wydałem i teraz nie pamietam i mi zablokują konto? Jedyna akceptowalna dla mnie karta to Flex, bo kasa na odnowienie planu pójdzie z karty płatniczej a na dodatkowe wydatki przeleję sobie raz na jakiś czas trochę forsy na skarbonkę i będzie na smsy na pół miliona do RMF, z których i tak nic nie będzie :)
 #1088902  autor: Remington
 27 sty 2020, 20:26
I wreszcie @iphoneski napisał o tym, na co bezskutecznie próbowałem nakierować autora wątku. Sposób płacenia. Postpaid umożliwia wykonywanie połączeń i korzystanie z usług spoza pakietu i bez specjalnych ograniczeń. Płatność z dołu, a nie ograniczenie wysokością salda, które gdy spadnie zbyt nisko nie odnowi nam usługi. Są to usługi premium, połączenia zagraniczne, roaming itd. Flex to prepaid, więc również w tym mocny nie jest i na usługi dodatkowe trzeba w nim zasilić dodatkowe subkonto.

Sposób odpłatności, o jakim pisze @iphoneski, istnieje od lat. Faktury płaciłem przez tzw. stałe obciążenie karty płatniczej kilkanaście lat temu. Podobnie jak poleceniem zapłaty, które sam do dziś preferuję (bo można wycofać płatność, w przeciwieństwie go obciążenia karty). Niestety, z różnych względów korzysta z tego promil ludzi.

Niemniej kwestia wyboru prepaid vs. abo wynika moim zdaniem wcale nie z porównywania ofert i ich atrakcyjności, czy usług dodatkowych, o których istnieniu większość ludzi nawet nie wie. Tzw. "masa", o której wyborach napisałem cały elaborat tutaj, która idzie do punktu sprzedaży wychodzi z niego z umową. Bo czy ktokolwiek widział, by w punkcie zbadano potrzeby klienta i zaproponowano mu prepaid? Nie, z oczywistych zresztą względów.

Prepaid biorą raczej bardziej świadomi i samodzielni lub tacy, którzy mają w pobliżu kogoś świadomego, kto im go doradził.

P.S. To forum i poszczególne wątki na nim są kopalnią informacji o tym, o co pyta autor wątku. Wystarczy poczytać.
 #1088907  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 20:54
iphoneski pisze:
27 sty 2020, 20:01
@vh Ja podpiąłem kartę do płatności za abo i nie muszę pamiętać o fakturach, właściwie nawet nie jestem pewien jakiego dnia miesiąca są opłacane. A przynajmniej nie muszę się tym przejmować. - mam ochotę wysłać smsa na loterię RMF to wysyłam; muszę wykonać połączenie międzynarodowe to wykonuję; potrzebne mi przekierowanie połączeń to włączam i jeśli trzeba to dopłacę i tyle. W karcie bez przerwy bym musiał o tym myśleć, liczyć ile doładować bo może będę musiał zadzwonić poza kraj, wzruszy mnie los jakiegoś dziecka i puszczę smsa na fundacje, może mi internetu zabraknie i będę musiał dokupić itd. Karta może jest tańsza ale szczerze jakoś nie mam ochoty myśleć kiedy właściwie odnawia się pakiet, czy mam tyle kasy na koncie żeby się odnowił, a może na coś wydałem i teraz nie pamietam i mi zablokują konto? Jedyna akceptowalna dla mnie karta to Flex, bo kasa na odnowienie planu pójdzie z karty płatniczej a na dodatkowe wydatki przeleję sobie raz na jakiś czas trochę forsy na skarbonkę i będzie na smsy na pół miliona do RMF, z których i tak nic nie będzie :)
Rozumiem, że dla Ciebie ważna jest swoboda dostępu do usług bez zastanawiania się, ile co kosztuje itp. Z drugiej strony - to wydaje się dość rozrzutne ;) Dużo płacisz za tel?
Remington pisze:
27 sty 2020, 20:26

Niemniej kwestia wyboru prepaid vs. abo wynika moim zdaniem wcale nie z porównywania ofert i ich atrakcyjności, czy usług dodatkowych, o których istnieniu większość ludzi nawet nie wie. Tzw. "masa", o której wyborach napisałem cały elaborat tutaj, która idzie do punktu sprzedaży wychodzi z niego z umową. Bo czy ktokolwiek widział, by w punkcie zbadano potrzeby klienta i zaproponowano mu prepaid? Nie, z oczywistych zresztą względów.
Przeczytałem Twoją wypowiedź w tamtym wątku i muszę się z nią zgodzić. Widzę też, że masz dużą wiedzę na temat rynku mobilnego. Zajmujesz się tym zawodowo?
 #1088912  autor: Remington
 27 sty 2020, 21:04
Dzięki. Bynajmniej nie zawodowo. Ale interesuję się tym rynkiem od pierwszej połowy lat 90., kiedy o cegle Centertela mogłem tylko pomarzyć. Lubię obserwować i wyciągać wnioski.
 #1088917  autor: PiotrekKlodawski
 27 sty 2020, 21:42
Remington pisze:
27 sty 2020, 21:04
Dzięki. Bynajmniej nie zawodowo. Ale interesuję się tym rynkiem od pierwszej połowy lat 90., kiedy o cegle Centertela mogłem tylko pomarzyć. Lubię obserwować i wyciągać wnioski.
A powiedz czy w jakiś sposób próbujesz przekonać osoby, które idą "po telefon za złotówkę", że można mieć podobne rzeczy dużo taniej? Z jakiej oferty korzystasz?
 #1088919  autor: Remington
 27 sty 2020, 21:57
Oczywiście, że próbuję. Z różnym skutkiem.

Ci, których nie daje się przekonać argumentują, że:
- albo nie chcą pamiętać o doładowaniach lub znaleźć się w sytuacji gdy konto będzie puste (sami nie zdając sobie nawet sprawy, że i wszelkie no limity mogą im się wtedy nie odnowić i byliby jeszcze bardziej ugotowani niż myślą),
- albo chcą telefon za złotówkę zamiast wydawać na niego jednorazowo lub pakować się w raty z jakiegoś banku (bardziej to formalności ich odstraszają, a tu płacą wszystko razem),
- część (szczególnie podczas przedłużeń) niestety wciąż nabiera się na miły głos konsultanta w słuchawce lub w punkcie sprzedaży.

Zdecydowana większość znanych mi abonamentowców - jak zresztą wynika to z obliczeń w moim wywodzie o MNP czy choćby dyskusji w wątkach o przedłużeniach umów - trzyma się cały czas jednego operatora.

Sam obecnie na głównym numerze korzystam z prepaida - Plush za 25 zł/mies. Wcześniej z abo, gdy w tej samej cenie (ok. 40-50 zł) miałem więcej niż oferowały wtedy prepaidy (głównie chodziło o roaming). Ostatnie lata (z ponad dwudziestu) moich telefonicznych wyborów opisałem tutaj. Żona z kolei ma abo w nju opłacane poleceniem zapłaty, wszystko robi się samo i o niczym związanym z telefonem nie musi myśleć, no poza ładowaniem baterii 😉.