DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)

Moderator: Moderatorzy

Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 5 z 8
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 #1086451  autor: molibden
 27 gru 2019, 18:37
Na publicznym forum chwalić się że popełniło się kilkukrotnie przestępstwo...
Jakie przestępstwo? Podpisanie umowy z pełnomocnictwa nie jest zadnym przestępstwem. Kłopot to mógłby mieć kurier który o to w ogóle nie zapytał bo jak kolega wyzej napisał kurierzy biorą na siebie odpowiedzialnosć w tym zakresie.

A teraz smsy dostali moi rodzice i żeby było śmieszniej to nie mam zielonego pojęcia czyje dane wyciekły. Przed rejestracją numery były na rodziców. Przeniosłem je z abo w TM na karte w VM. Przy okazji rejestracji w 2016 przepisałem te telefony na siebie. Telefon mamy dawny wyniesiony z VM a przed chwilą przyszedł do niej sms. Już jestem kompletnie zamotany. Makabra. Na maile nie odpowiadają. Dodzwonić się nie idzie. NUmery na kartę maja krotszą karencję, ale mowa jest o minimum 12mc a nie o 12mc. Obawiam sie ze puścili dane i moje i mamy i ojca. Oby się na peselach skoczyło. Już kompletnie nie pamiętam co tam trzeba było podawać przy przenosinach?
Czy przy przenosinach z innej sieci potrzebny był numer dowodu
 #1086452  autor: babciagienia1p
 27 gru 2019, 18:51
Przy przenosinach nie jest potrzebny numer dowodu, pod warunkiem, że to prepaid. W formularzu Virgin też go, chyba, nie ma.
Niestety w niektórych salonach, np. Play, wpisują numer dowodu do wniosku. Nie wiadomo co wpisują przy rejestracji w punktach sprzedaży (stacje benzynowe, sklepy convenience itp.), bo tam na pewno nie dostaje się kopii wniosku.
 #1086453  autor: Remington
 27 gru 2019, 18:54
molibden pisze:
27 gru 2019, 18:37
Na publicznym forum chwalić się że popełniło się kilkukrotnie przestępstwo...
Jakie przestępstwo? Podpisanie umowy z pełnomocnictwa nie jest zadnym przestępstwem.
molibden pisze:Ja za ojca podpisywałem się wielokrotnie przedstawiając jego dowód.

Art. 275 kk. Nie masz prawa nigdy okazać komuś czyjegoś dowodu, nawet działając w jego imieniu. Podpisałeś się oczywiście też jako Ty, więc dziwne, że usługodawca uznał umowę bez pisemnego pełnomocnictwa.
 #1086454  autor: lordbyd
 27 gru 2019, 18:54
Ciekawe czy pozyskano dane użytkowników VM, którzy rejestrowali numery dobrowolnie czy też w celu procesu NMP przed wprowadzeniem ustawy antyterrorystycznej czy też również po tym terminie.

Na FB piszą też osoby, które nie otrzymały SMS a na infolinii stwierdzono, że ich dane też wyciekły.
Mam dwa numery w VM - jeden zakupiony przez stronę WWW i rejestrowany przez kuriera, drugi zakupiony w kiosku i tam zarejestrowany i (jeszcze?) nie otrzymałem SMSa. Nie jest jednak pewne czy moje dane też nie wyciekły :)

Przed wprowadzeniem ustawy antyterrorystycznej VM żądało przesłania ksera dowodu w celu rejestracji.
Również dziwi mnie dlaczego skoro do procesu NMP wymagany jest jedynie pesel to operatorzy chcą od nas numer dowodu osobistego? (np. nju) Przecież operator - dawca w przypadku numeru na kartę nie posiada naszego numeru dowodu a tylko pesel.
 #1086457  autor: molibden
 27 gru 2019, 19:20
Przy przenosinach nie jest potrzebny numer dowodu, pod warunkiem, że to prepaid. W formularzu Virgin też go, chyba, nie ma.
Nie pamiętam - Ja przenosiłem gdzieś w okolicach 2014/15 z abonamentu w Tmobile od razu na kartę. Jestem już trochę zamotany w tym wszystkim. Wiem że kiedyś potrzebowałem scany dowodów ale czy to był VM to głowy nie dam.
 #1086478  autor: Marens
 27 gru 2019, 23:18
Remington pisze:
27 gru 2019, 22:32
Ucieczka i tak nic nie da. Jeśli dane wypłynęły to już i tak krążą.
Zleciłem dziś przeniesienie moich numerów z Virgin do innej sieci. Mleko już się rozlało, wizerunek operatora został mocno nadszarpnięty a nie warto szukać wrażeń dla kilku złotych oszczędności. Pierwszy raz spotkałem się z telefonicznym potwierdzaniem wniosku MNP.
 #1086482  autor: mirekK
 27 gru 2019, 23:55
Również otrzymałem dziś SMS-a od VM.

Po prostu brak słów...
- jedni kradną i zrobia wszystko w tym celu
- inni olewają podstawy prywatności
- firmy nie stosują się do przepisów
- przepisy są archaiczne i w zasadzie ich nie ma
- sędziowie... dopiero co mi zdjęto moderację, zatem może nie napiszę :)
- kurierzy zwyczajowo opuszczali mieszkanie odbiorcy z dokumentami w ręku (często kompletem danych poufnych, PLAY i DPD... ), bez żadnej koperty !!!! nie wiem jak jest aktualnie.

jeszcze jest moda na FB, zatem podsumowując:
https://www.facebook.com/dzikikraj/

Jak by nie było wniosek zbiorowy chyba można uruchomić ? Zawsze to coś na otarcie łez i jakiś tam straszak/motywator dla innnych firm.

*
Niestety nadal cisza i spam na skrzynce po zgłoszeniu...
https://www.telepolis.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=129849
wyłączyłem powiadomienia na @, zatem będę odpisywać z opóźnieniem zaglądając do czasu do czasu.
 #1086486  autor: Kamil7878
 28 gru 2019, 00:12
Remington pisze:
27 gru 2019, 22:32
Zadzwoń do nich lub napisz.

Ucieczka i tak nic nie da. Jeśli dane wypłynęły to już i tak krążą. Wierzyć, że gdzie indziej będzie lepiej, to zwykła naiwność.
Zadzwonię i co pytać czy wypuścili moje dane, to nie chodzi ze gdzieś ma być lepiej tylko bezpieczniej?
 #1086490  autor: Remington
 28 gru 2019, 01:31
Kamil7878 pisze:
28 gru 2019, 00:12
to nie chodzi ze gdzieś ma być lepiej tylko bezpieczniej?

Miałem na myśli lepiej pod kątem bezpieczeństwa. Może być nawet odwrotnie, bo ci już mają doświadczenie z włamem.

@mirekK
Z tego co czytam o pozwach zbiorowych, to ochrony danych nie ma na liście tematów jakie mogą być w ten sposób prowadzone.
 #1086504  autor: molibden
 28 gru 2019, 10:36
Porażka. Dodzwonić się nie można, na maile czekam od wczoraj.. Dalej nie wiem co wypłynęło. Ja sobie dam radę, ale mam problem z tym że dwa numery były poprzednio przypisane do ojca. Tzn ja ich nie rejestrowałem przed 2016 bo takiego obowiązku nie było tylko zostały przeniesione jako zarejstrowane w NJU . Od 2 czy 3 lat wszystko jest na mnie. Nie chciałbym żeby wypłynął nr dowodu ojca.
A przenoszenie się z Virgin to raczej wyraz wściekłości czy protestu. Okradzionego nie ma z czego okradać. Też mnie szlag trafia, ale co te przenosiny zmienią? bardziej mnie wyprowadza z nerwów to jak oni ogarniają całą sprawę . Jak firma-krzak. Wielka pani menedżer brylująca w mediach gdy sa sukcesy nagle zapadła się pod ziemie jak jest wtopa a klienci zostawieni samym sobie. Super. Po prostu super. Czasem mam wrażenie że tam nikt nie wie co robić i nikt tego nie ogarnia.
Sorry,. ale zdublował się jakoś post a nie mogę całkiem skasować jednego
Ostatnio zmieniony 28 gru 2019, 10:39 przez molibden, łącznie zmieniany 1 raz.
  • Strona 5 z 8
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8