• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #493883  autor: rogmaniek
 03 sie 2011, 00:49
Baseciq pisze:my, krótkofalowcy, też mamy swoje "BTS'y" (przemienniki krótkofalarskie)
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Kiedyś mnie zastanawiało, jak działają krótkofalówki. Czy właśnie musi być też potrzebna taka stacja bazowa. Czy tylko wystarczą, tzw. krótkofalówki.
Baseciq pisze:Tak, częstotliwość ma znaczenie: konstrukcja urządzenia może być podatna na częstotliwości w okolicy 900MHz, a na 2100 już nie.
Ja bym powiedział, że raczej odwrotnie :smt047 Ale odnoszę się tylko do telefonii komórkowej. Nigdy nie sprawdzałem, czy w paśmie GSM/DCS 1800 MHz, przy choćby rozmowie, są również słyszalne charakterystyczne zakłócenia w głośnikach. Na pewno takich niedogodności nie ma, gdy telefony mam zalogowane do NodeB 2100 MHz. Ale też nie sprawdzałem, czy miałbym zakłócenia, korzystając z UMTS w paśmie 900 MHz. Niestety moje Nokie nie mają opcji wymuszania konkretnego pasma 3G.
Baseciq pisze:Chodzi tutaj o impulsowe generowanie pola w.cz. dowolnej częstotliwości, na które, zależnie od pasma i charakterystyki, różne elementy półprzewodnikowe wzmacniacza głośnikowego są odporne albo i nie.
Ciekawe. Za dużo mi to nie "mówi", ale takie info się przyda :smt047

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #493884  autor: mkowalski
 03 sie 2011, 00:56
Baseciq, a jak wygląda w praktyce rozmowa wykorzystująca przemienniki? Chodzi mi o to, czy są zauważalne różnice w jakości transmisji porównując rozmowę bezpośrednią, a np. z drugim końcem Polski (gdzie pewnie wykorzystuje się kilka/kilkanaście przemienników).

 #493910  autor: Baseciq
 03 sie 2011, 10:12
rogmaniek pisze:
Baseciq pisze:my, krótkofalowcy, też mamy swoje "BTS'y" (przemienniki krótkofalarskie)
Możesz coś więcej napisać na ten temat? Kiedyś mnie zastanawiało, jak działają krótkofalówki. Czy właśnie musi być też potrzebna taka stacja bazowa. Czy tylko wystarczą, tzw. krótkofalówki.
Wystarczą zwykłe radia ręczne pracujące w paśmie 144 lub 430 MHz (w tych pasmach w Polsce są przemienniki). Można prowadzić rozmowę bezpośrednio pomiędzy radiami, jak i przez przemiennik. Dla przykładu przemiennik z EC Kawęczyn w Warszawie bez problemu umożliwia łączność z radia ręcznego spod Wyszkowa.

Stacja bazowa się przydaje, bo zawsze to frajda zrobić daleką łączność. A i pasm jest sporo, każde zachowuje się inaczej i inne łączności można zrobić. Nie tylko się rozmawia, ale można także nadawać "cyfrowo". Nie są to oczywiście prędkości które mogłyby w jakikolwiek sposób konkurować nawet z modemem 2400bps, ale frajda ze świadomości że słychać nasz głos na drugim końcu globu potrafi być niezła.
mkowalski pisze:Baseciq, a jak wygląda w praktyce rozmowa wykorzystująca przemienniki? Chodzi mi o to, czy są zauważalne różnice w jakości transmisji porównując rozmowę bezpośrednią, a np. z drugim końcem Polski (gdzie pewnie wykorzystuje się kilka/kilkanaście przemienników).
Są zauważalne najczęściej na plus, gdyż przemienniki są z reguły zamontowane na tyle wysoko, by zapewnić kilkadziesiąt km zasięgu. Rozmowa wygląda jak normalna rozmowa pomiędzy dwoma krótkofalówkami. Nie ma czegoś takiego jak logowanie się czy karty SIM ;) Po prostu trzeba wiedzieć na jakiej częstotliwości jest przemiennik i posiadać licencję krótkofalarską. W Polsce natomiast nie stosuje się linkowania przemienników. Przez internet jest to nie do końca uregulowane prawnie, a i z racji tego że są to praktycznie społecznie budowane urządzenia nikt nie poświęci większych środków na radiolinie do łączenia.

Dobra, kończmy offtopic, jak ktoś chce się dowiedzieć więcej nt. krótkofalarstwa to zapraszam na PW.

 #493997  autor: Ranger
 03 sie 2011, 15:47
Aleście daleko uciekli od tematu :wink:

Powiem tak - z Play jestem już jakiś czas. Ostatnim czasem mam różne przeboje w kwestii zasięgu, ale tylko w miejscu, gdzie przebywam na stałe, gdzie indziej problemów raczej nie ma. Co ciekawe, wcześniej takie rzeczy nie miały miejsca i trudno mi powiedzieć, dlaczego akurat teraz są różne fajerwerki. Aktualnie jestem przepięty ręcznie na zasięg Plusa, co ratuje mi skórę. Wcześniej rozmowy były często zrywane, na wyświetlaczu "sieć zajęta, błąd połączenia" i temu podobne zwroty. Zdaje się, że telefon szukał Play'owego BTS za wszelką cenę (zgodnie z priorytetem), co prowadziło do sytuacji, że łapał szczątkowy zasięg z daleka, zamiast skupić się na bliższej stacji (Play/Plus). Nie wspomnę o tym, że telefon ciągle szukał zasięgu i mimo tego, że telefon pokazywał wszystkie kreski, to zdarzały się spadki do zera na minutę (parę razy dziennie) i inne problemy. Aktualnie problem nie występuje, dzięki czemu mogę się cieszyć rozmowami i sms'ami w znakomitej cenie. Rozumiem racje wszystkich mobil-maniaków w kwestii 3G czy roamingu. Nie wiem, czy będąc przepięty ręcznie na Plus mogę korzystać z takich usług (choć w trasie z powrotem daję na automat), ale aktualnie nie potrzebuję telefonu do bardziej zaawansowanych rzeczy niż dzwonienie, sms/mms czy sporadycznie internet.

Jeszcze słówko w kwestii zasięgu - bywałem w różnych miastach Polski (jak i w trasie) i nigdzie nie miałem większych problemów z zasięgiem. Trudno jednoznacznie powiedzieć, czy faktem jest, że operator ma słaby zasięg. Ja powiem, że nie jest to prawda, ale jednocześnie przestrzegę też przed popadaniem w huraoptymizm. To, że Play ma podpisaną umowę z Polkomtelem (Plus) w kwestii zasięgu wcale nie sprawia, że nagle mamy najlepszy zasięg w Polsce. Jeśli chodzi o pokrycie, to w rzeczywistości tak może być, ale trzeba pamiętać, że telefon nieustannie przełącza się między BTS'ami, a gdy telefon straci łączność ze stacją Play i będzie szukał innej (powiedzmy Plus), to mogą się zdarzyć "błędy połączenia" i takie tam. Wydaje mi się, że tak to działa (choć jeśli jest inaczej, to proszę o napisanie, jak to działa).

W kwestii oferty nadal uważam, że Play nie ma sobie równych. Oczywistym jest, że w segmencie usług różnych operatorów panuje dynamika i nie sposób wszystkiego ogarnąć, to jednak w momencie, gdy podejmowałem decyzję, Play zaoferował najwięcej, również do innych sieci. Akurat z mojego bliskiego otoczenia parę osób postawiło na Play i nie żałują swojej decyzji. Roczna ważność konta po doładowaniu za 5 złotych miała tu niebagatelne znaczenie dla pre-pay'dowców :wink:

Czy mógłbym polecić innym Play? Tak, choć proponowałbym wzięcie darmowego startera lub kupienie go za 5 pln i przetestowanie w swojej okolicy zasięgu, zarówno na ustawieniach automatycznych, jak i ręcznie na Plus. Może się okazać, że postawienie na P4 nie będzie trafnym wyborem, a gdy ktoś zwiąże się umową na rok czy dwa lata, a w miejscu zamieszkania będzie słaby zasięg, to... straci sporo nerwów. Warto też sprawdzić internet w telefonie oraz inne usługi (MMS), czy wszystko chodzi. Wydatek 5 złotych to nieduży koszt na sprawdzenie, czy Play "to jest to" :)

Mam nadzieję, że opinia jest w miarę wyważona i pomoże komuś w podjęciu decyzji :)

Obrazek

 #494004  autor: Quetzal
 03 sie 2011, 16:41
Ranger pisze: To, że Play ma podpisaną umowę z Polkomtelem (Plus) w kwestii zasięgu wcale nie sprawia, że nagle mamy najlepszy zasięg w Polsce. Jeśli chodzi o pokrycie, to w rzeczywistości tak może być, ale trzeba pamiętać, że telefon nieustannie przełącza się między BTS'ami, a gdy telefon straci łączność ze stacją Play i będzie szukał innej (powiedzmy Plus), to mogą się zdarzyć "błędy połączenia" i takie tam. Wydaje mi się, że tak to działa (choć jeśli jest inaczej, to proszę o napisanie, jak to działa).
To jest właśnie bardzo indywidualna kwestia. Telefon może być poza zasięgiem kilka sekund albo minut. Niektórzy w ogóle tego nie zauważa albo przejdą nad tym do porządku dziennego, ale są tez osoby które o 30 sekund poza zasięgiem będą robiły awanturę na forach i składały reklamacje.

 #494056  autor: Claudec
 03 sie 2011, 19:21
Kiedyś bardzo byłem za siecią Play a teraz to strach to komuś polecić.
Takie przełączanie się miedzy BTSami zauważyłem w każdej sieci i to chyba wina mojego miejsca zamieszkania. Wystarczy wyjść z domu i wszystko działa bez problemów.
Gdy jestem w domu na sztywno mam ustawiony zasięg 3G Play, to trochę niewygodne ale tak trzeba.
Jak ustawie automat 2G/3G to zaczynam rozmowę na 3G a kończę na 2G z rwącym głosem.
Eh, każdy operator źle działa :(

 #494089  autor: Sikor28
 03 sie 2011, 21:25
Mamy w firmie kilkadziesiąt aktywacji Play. Wszyscy rozmawiają dużo i wszyscy narzekają na jakość połączeń. Wcześniej byliśmy w Erze i było bez zarzutu. Mam ogromne zastrzeżenia do Play, ale oni nie widzą problemu. Doradca twierdzi, że zawsze zgłasza problemy techniczne do odpowiedniego działu. I na tym się kończy. Wszystko zostaje po staremu. Bardzo dużo rozmawiam w samochodzie przez komórkę. Jeżdżąc po Warszawie praktycznie rozmawiam cały czas - taka praca. Jakość połączeń pozostawia często bardzo wiele do życzenia. Głos się rwie, zanika, rozłącza - nie cały czas, ale w prawie każdej rozmowie tak się dzieje. Próbowałem to obserwować i doszedłem do wniosku, że w trakcie trwania połączenia jest problem z przelogowaniem do kolejnych BTS-ów (jak jestem w ruchu). Ciągnie aż do zerwania rozmowy na resztkach zasięgu. Oczywiście NIKT z Play nie widzi tego problemu. Nawet obecny tutaj na forum Kolega twierdzi, że jest ok.
No poza tym reklamacje. To jest tragedia. Nic nie można załatwić. Wszystko musi trwać w rytm piosenki "nie liczę godzin i lat". Pracownicy Play (BOK albo Doradcy biznesowi) są delikatnie mówiąc "niedoszkoleni", nie znają do końca oferty firmy w której pracują. Zdarza się im pierniczyć różne herezje, które nie mają odzwierciedlenia w faktach. No cóż. Wiek dziecięcy już za nimi a oni ciągle w lesie. Taka sieć. Jest coś za coś. Tutaj cena jednak bije konkurencję na głowę. Moje rachunki spadły czterokrotnie ! Za wszystkie SIM-y. Głównie dlatego z nimi jestem i mam nadzieję, że jednak coś się poprawi.

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #494091  autor: MK_
 03 sie 2011, 21:29
Pracownicy Play (BOK albo Doradcy biznesowi) są delikatnie mówiąc "niedoszkoleni", nie znają do końca oferty firmy w której pracują.
Fakt, że chyba w Playu takich szpeców jest najwięcej, ale to się zdarza u wszystkich operatorów - mi niedawno pani w Plusie wciskała że przenosząc numer przed końcem umowy i tak muszę czekać 30-dni bo okres wypowiedzenia obowiązuje. Żenada.

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #494094  autor: Claudec
 03 sie 2011, 21:46
Sikor28, próbowałeś ustawić zasięg Plusa na sztywno?

 #494101  autor: Sikor28
 03 sie 2011, 22:18
Nie próbowałem, ale właśnie największe kłopoty są jak telefon działa w 2G.

Piotr
--------------------------------------------------------
rybne rarytasy www.sumowisko.pl

 #494110  autor: Spamer ;)
 03 sie 2011, 22:36
Sikor28 pisze:największe kłopoty są jak telefon działa w 2G
Przeważnie większość ludzi przełącza się na tryb 2G, z powodu słabego sygnału 3G/4G, a także dla oszczędzenia baterii.

 #494115  autor: MK_
 03 sie 2011, 22:43
Dla dociekliwych: zastanówcie się, gdzie będzie lepsza jakość rozmowy, na jednej kresce 3G czy na jednej kresce 2G...

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #494118  autor: KC-KARLOS
 03 sie 2011, 22:47
MK_ pisze:Dla dociekliwych: zastanówcie się, gdzie będzie lepsza jakość rozmowy, na jednej kresce 3G czy na jednej kresce 2G...
Stawiam na 3G.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #494124  autor: Spamer ;)
 03 sie 2011, 23:03
Karlos20 pisze:Stawiam na 3G.
Też, ale też zależy to od obciążenia nadajnika w danym momencie i wtedy 2G wygrywa, bo 3G całkiem znika.

 #494137  autor: rogmaniek
 04 sie 2011, 00:32
Sikor28 pisze: Jeżdżąc po Warszawie praktycznie rozmawiam cały czas - taka praca. Jakość połączeń pozostawia często bardzo wiele do życzenia. Głos się rwie, zanika, rozłącza - nie cały czas, ale w prawie każdej rozmowie tak się dzieje. Próbowałem to obserwować i doszedłem do wniosku, że w trakcie trwania połączenia jest problem z przelogowaniem do kolejnych BTS-ów (jak jestem w ruchu). Ciągnie aż do zerwania rozmowy na resztkach zasięgu.
Sikor28 pisze:właśnie największe kłopoty są jak telefon działa w 2G.
A jednak głównie 2G. Bo jak pewnie Wiesz, P4 ma dużo stacji 3G. Gorzej z BTS'ami. A to wiadomo, że ze względu na ilość kanałów. Gdyby mieli pasmo 1800 MHz, to mogliby sobie pozwolić, aby z każdej lokalizacji gdzie jest NodeB, był też BTS działający na w/w częstotliwości.

Już kiedyś na Forum była poruszana kwestia konfiguracji sieci P4. Coś mają może problemiki z ustalaniem, tzw. sąsiadów. Stąd może telefon nie widzi innego BTS'a, i do zerwania zasięgu rozmowa idzie na tej samej stacji :smt009 Dobrze, że w POZnaniu*, przynajmniej na 3G, w trakcie przemieszczania się nie mam takich kwestii. Boję się jednak sprawdzać rozmowy na only 2G :smt042 Ktoś pisał już na Forum, że sieć 3G jest łatwiej skonfigurować, bo jest bardziej domyślna. A jeśli chodzi o GSM P4 to, ze swoimi tylko 25 kanałami, mają małą niedogodność. Sami sobie są jednak winni, bo tak chcieli :smt009

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #494142  autor: MK_
 04 sie 2011, 01:08
To można podsumować w kilku myślnikach

- ilość kanałów
- brak 1800MHz
- bardzo małe zagęszczenie GSMu - wrażenie że sieć jest odwalona żeby Polkomtel się nie wywalił w każdym większym mieście

Te trzy niepozorne myślniczki to zabójstwo dla sieci a udręka dla korzystających tylko z GSMu. Dlatego na Śląsku preferuję tryb tylko UMTS, w Warszawie też bym go pewnie ustawił - a jeśli chodzi o handover to w 3G działa zupełnie inaczej niż w 2G dlatego nawet przy słabym zasięgu nie będzie takich przebojów jak przy samym 2G. UMTS2100 naprawdę trudno jest "zapchać".

Lubię to! 50zł na 5 miesięcy - 113min&200MB na miesiąc

 #494171  autor: Baseciq
 04 sie 2011, 11:02
Więc teraz moje 3 grosze.

Po 12 latach uciekłem z orangutana do Play. Jestem abonentem który jeszcze pamięta 5-ciosekundówki i warczący sygnał przy przekierowaniu na pocztę.

Pierwszy zonk z Play - to aktywowana domyślnie usługa Granie na czekanie czy coś takiego. Nie no owszem, fajne, ale dlaczego wbrew mojej woli?

Druga sprawa - zarejestrowałem w p24 numery tymczasowe. Oczywiście po migracji brak dostępu do konta. Pani w BOK oczywiście nie potrafiła nic konstruktywnego wymyślić, więc musiałem myśleć sam i jeszcze zapłacić za to złotówkę :-)

Oboje z żoną mamy zasięg 3G Play i także mieliśmy zasięg Orange. I nie wiem czy to autosugestia, że nowy operator musi być lepszy, ale mam wrażenie że wreszcie rozumiem co do mnie żona mówi przez telefon (a aparaty te same co w Orange, więc to po stronie sieci).

Co do BOKu - merytorycznie średnio, konsultantka sama w sobie też nie brzmiała jak rozgarnięty pracownik tylko młode dziewcze traktujące pracę jako zło konieczne. Natomiast faktycznie, na rozmowę czekałem w porównaniu do orangutana nadzwyczaj krótko.

To tyle. Na razie jestem zadowolony. Zobaczymy co będzie z zasięgiem i jakością rozmów w pracy, jak wrócę z urlopu.

 #494177  autor: KC-KARLOS
 04 sie 2011, 11:10
Baseciq pisze:Pierwszy zonk z Play - to aktywowana domyślnie usługa Granie na czekanie czy coś takiego. Nie no owszem, fajne, ale dlaczego wbrew mojej woli?
To nie wbrew Twojej woli, tylko ta usługa jest "wciskana" nowym abonentom, jest to zgodne z regulaminem nowej promocji, na którą się zgodziłeś, podpisując umowę - zresztą Muzykę na Czekanie można łatwo wyłączyć w Play24 :)

[ Dodano: 2011-08-04, 11:15 ]
Baseciq pisze:Druga sprawa - zarejestrowałem w p24 numery tymczasowe. Oczywiście po migracji brak dostępu do konta. Pani w BOK oczywiście nie potrafiła nic konstruktywnego wymyślić, więc musiałem myśleć sam i jeszcze zapłacić za to złotówkę
Numery tymczasowe są aktywne do momentu całkowitego zakończenia procesu przenoszenia numeru z poprzedniej sieci do Play - zrobiłeś błąd, rejestrując numery tymczasowe na Play24. Po zakończeniu procesu, numery tymczasowe są deaktywowane, a ustawienia kont abonenckich (usługi, promocje, środki na koncie, itp.) przechodzą na przeniesione numery - i właśnie te przeniesione przyłącz do swojego konta na Play24. Jeśli się nie uda - stwórz nowe konto na portalu.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #494213  autor: rogmaniek
 04 sie 2011, 13:40
MK_ pisze:UMTS2100 naprawdę trudno jest "zapchać".
Już na Forum też opisywano kwestię, że i na 3G potrafią się zdarzać komunikaty, typu: "sieć zajęta" :smt042
MK_ pisze:Te trzy niepozorne myślniczki to zabójstwo dla sieci a udręka dla korzystających tylko z GSMu.
Niestety. Obym się doczekał przetargu na 1800 MHz i udany zakup tego pasma przez P4.
Baseciq pisze:Oboje z żoną mamy zasięg 3G Play i także mieliśmy zasięg Orange. I nie wiem czy to autosugestia, że nowy operator musi być lepszy, ale mam wrażenie że wreszcie rozumiem co do mnie żona mówi przez telefon (a aparaty te same co w Orange, więc to po stronie sieci).
Dziwne, że kolejna Osoba pisze o złej jakości rozmów w sieci PTK Centertel. Nawet gdybym chciał, to nie mogę nic złego napisać o sieci operatora Orange w POZnaniu*. Sprawdzałem kilkukrotnie jakość rozmów na Ich sieci 2G i było super. Oczywiście odbiorcą połączenia też był Klient/numer Centka.
Baseciq pisze:Natomiast faktycznie, na rozmowę czekałem w porównaniu do orangutana nadzwyczaj krótko.
O to BOK P4 ma zalety, choćby krótszy czas oczekiwania na połączenie z konsultantem :smt042 Ale to pewnie wszystko zależy od danego dnia i pory połączenia z BOK.
Karlos20 pisze:Po zakończeniu procesu, numery tymczasowe są deaktywowane, a ustawienia kont abonenckich (usługi, promocje, środki na koncie, itp.) przechodzą na przeniesione numery - i właśnie te przeniesione przyłącz do swojego konta na Play24. Jeśli się nie uda - stwórz nowe konto na portalu.
Dodam jeszcze, tak na przyszłość, że podobnie jest, gdy była cesja lub inne zmiany na koncie, jak konsolidacja lub rozkonsolidowanie konta. Wtedy numer/y są usuwane z dotychczasowego konta PLAY24. Należy założyć je od nowa lub dodać ponownie do istniejącego konta PLAY 24.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #494300  autor: Baseciq
 04 sie 2011, 20:57
rogmaniek pisze:Dziwne, że kolejna Osoba pisze o złej jakości rozmów w sieci PTK Centertel. Nawet gdybym chciał, to nie mogę nic złego napisać o sieci operatora Orange w POZnaniu*. Sprawdzałem kilkukrotnie jakość rozmów na Ich sieci 2G i było super. Oczywiście odbiorcą połączenia też był Klient/numer Centka.
Fakt że telefony mieliśmy skonfigurowane 2G+3G, więc pewnie domyślnie zasuwały po 3G. Co prawda nigdy nie zwracałem uwagi na to w zasięgu którego pasma jestem, czy 900, czy 1800 czy UMTS. Po prostu korzystałem. Poza prywatnymi telefonami w orangutanie nadal mam służbowy i internet orange be. O ile u mnie "na wsi" (mieszkam na obrzeżach Warszawy) powiedzmy że da się korzystać, o tyle będąc np. w pracy to z tego internetu praktycznie nie da się korzystać. 5-10 minut pochodzi i trzeba się rozłączać i łączyć ponownie. I nie jest to wina modemu, bo na telefonie prywatnym internet tak samo chodził.

Rozmowy głosowe tak samo, szarpanie, bulgotanie i inne efekty dźwiękowe. Po prostu sieć czasem im nie wyrabia.
rogmaniek pisze:O to BOK P4 ma zalety, choćby krótszy czas oczekiwania na połączenie z konsultantem :smt042 Ale to pewnie wszystko zależy od danego dnia i pory połączenia z BOK.
I tutaj ujawnia się mój niefart do orangutana, ale poniżej 5 minut słuchania ich durnej playlisty nigdy nie schodziłem.
Karlos20 pisze:Po zakończeniu procesu, numery tymczasowe są deaktywowane, a ustawienia kont abonenckich (usługi, promocje, środki na koncie, itp.) przechodzą na przeniesione numery - i właśnie te przeniesione przyłącz do swojego konta na Play24. Jeśli się nie uda - stwórz nowe konto na portalu.
Dodam jeszcze, tak na przyszłość, że podobnie jest, gdy była cesja lub inne zmiany na koncie, jak konsolidacja lub rozkonsolidowanie konta. Wtedy numer/y są usuwane z dotychczasowego konta PLAY24. Należy założyć je od nowa lub dodać ponownie do istniejącego konta PLAY 24.[/quote]

No to dla mnie logiczne. Problemem było to, że po zalogowaniu za pomocą adresu e-mail wywalało mi jakieś dziwne błędy. A nie pamiętałem tymczasowych numerów. Administracyjny był na przeniesiony numer. Na szczęście zalogowałem się na to konto na prepaida którego też dopisałem i udało się wszystko naprawić. Pani w boku twierdziła że może usunąć konto ale nie będę mógł się na ten e-mail ponownie zarejestrować.

Zresztą, teraz działa i nie ma co marudzić.

A, no i pochwalę sprawność działania play24 - działa dużo szybciej niż orange on-line i ma bardziej, moim zdaniem, czytelniejszy układ. Ale o gustach się podobno nie tego.

Zdravim.