• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #416670  autor: uzer
 13 lip 2010, 11:30
Navigare pisze:Bardzo dobrze się zastanów nad przejściem do P4, tym bardziej jeśli używasz telefonu do prowadzenia biznesu.

Play to fatalna sieć, b. często zrywa połączenia i są one słabej jakości. Najgorsza jest jednak obsługa klienta - to co przechodziłem z tą firmą to jeden wielki skandal.
Cóż, każdy klient ma własną opinię na temat danej sieci. Twoja jest wyjątkowo skrajna. Jestem w Play ponad 3 lata i nie myślę zmieniać operatora. Nigdzie nie dostanę tak korzystnej oferty jak u nich. Zrywanie połączeń - mnie tam nic nie zrywa, słaba jakość rozmów jakoś nie zauważyłem u siebie.

 #416673  autor: play4you2
 13 lip 2010, 11:37
Navigare pisze:Play to fatalna sieć, b. często zrywa połączenia i są one słabej jakości.
Czy mógłbyś to jakoś potwierdzić? Generalnie jak ktoś ma jakieś kłopoty, stara się to jakoś przedstawić. Rozumiem, że w Twoim przypadku wydarzyło się "coś" nieprzyjemnego, jednak jak jesteś w stanie mi przedstawić te utrudnienia, to z miłą chęcią zweryfikuję je raz jeszcze. To, że nie jesteś już w naszej sieci, nie oznacza, że nie będziesz mógł otrzymać wyjaśnień (no chyba że je już otrzymałeś). Poza tym, zapraszam Cię do tematu "tu znajdziesz pomoc - Play". To wątek przygotowany specjalnie na tego typu sprawy. Tu kolega założył wątek z całkiem odrębnym tematem, więc nie "zasypujmy" go naszymi wymianami poglądów lub zdań.

Pozdrawiam.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #416695  autor: Navigare
 13 lip 2010, 13:18
Moja wypowiedz jest skrajna, bo skrajnie fatalna jest jakość obsługi w sieci p4, a jakość połączeń wcale nie lepsza.

Swoją zdanie wyrobiłem na podstawie 2,5 letniej umowy z tym operatorem i też przez pierwsze 1,5 roku nie było żadnych problemów z BOK, bo nie miałem, szczęśliwie, potrzeby się z nim kontaktować. Jednak jak już problem (z waszej) winy się wydarzył, to wykazaliście się totalną ignorancją i niekompetencją.

Do wątku nt. rozwiązywania problemów z p4 zaproszenia nie przyjmuję, ponieważ primo: nie jestem już szcześliwie waszym klientem; secondo: sama forma załatwiania reklamacji poprzez konsultatntów poukrywanych pod dziwnymi loginami na forum jest skandaliczna (od tego jest sprawnie działający backoffice), a wasza obecność na forum tylko potwierdza jak bardzo poważny problem z jakością obsługi klienta macie w swojej sieci; tertio: próbowałem kontaktować się z twoim kolegą o numerze 1, ale niestety jego pośrednictwo niewiele wniosło do sprawy (jak napisałem wcześniej - na was jedyna skuteczna broń to UKE).

Co do dowodów na złą jakość połączeń to dla mnie wystarczyło to co słyszalem w słuchawce, ciągłe zmiany bts i zasięgu z 2 na 3g (fakt nieco ustabilizowało się połączeniu na sztywno z 3g p4 - ale to nierozwiązuje sprawy poza miastem). Zresztą był jakiś raport UKE, który nie pozostawił na was suchej nitki w sprawie jakości połączeń, mam nadzieję że teraz się wezmą za jakość obługi klienta - to jak pisałem wcześniej, dopiero tu jest dramat.

Napisałem moją opinię w tym wątku, bo chcę ostrzec człowieka przed poważnym błędem który możne zrobić decydując się przenieść numer do sieci p4.

 #416696  autor: Mila89
 13 lip 2010, 13:19
mariusz9a pisze:
malomowny18 pisze:Czyli gdy ojciec w domu napisze mi ręcznie upoważnienie, to w Play'u przeniosą bez problemu ten nr ( gdy tylko ja tam pójdę ) ?
Potwierdzone notarialnie to tak.
Bardzo bym cię prosił o NIE wprowadzanie w BŁAD uzytkowników wystarczy zwykłe upoważnienie z własnoręcznym podpisem nie potrzeba tutaj zadnego notariusza... niewiem czy twoja "rada" wynika z braku wiedzy czy z checi odciągniecia autora od przeniesienia...

@Autor proponuje taka forme pisna
Ja nizej podpisany(imie i nazwisko ojca) zamieszkaly przy(adres ojca) legitymujacy sie numerem dowodu osobistego nr upowazniam mojego syna(twoje imiei nazwisko) legitymujacego sie nr dowodu osobistego nr/lub nr legitymacji numer zamieszkałego w (twoj adres) do przeniesienia numeru xxx xxx xxx z sieci X do sieci Y
nakoncu wlasnoreczny podpis ojca :)

Na marginesie zeby wyjasnic sprawe "prawne" chcialbym wyjasnic ze pelnomocnikiem moze byc dowolna osoba... (do 13 roku osoba nie ma zdolnosci do czynnosci prawnych od 13 do 18 ograniczone od 18 pelne) i teraz nawet w przypadku braku zdolnosci do czynnosci prawnych przy udzieleniu pelnomocnictwa dana osoba zyskuje PEŁNA zdolnosc do czynnosci prawnej jaka obejmuje pełnomocnictwo w tym przypadku przeniesienie nr :)

Edit:
play4you2 pisze: TYLKO notarialne upoważnienie.
Również kolega Play sie myli :) wystarczy zwykłe upoważnienie(patrz wyzej) :)

do rozwiązania umowy wystarcza zwykłe upoważnienie wiec do przeniesienia nr wystarcza rowniez zwykłe upowaznienie :) Autor nie sprzeda mieszkania w imieniu ojca(gdzie jest potrzebny notariusz) a tylko przenosi nr :)

 #416707  autor: play4you2
 13 lip 2010, 13:47
Navigare pisze:Moja wypowiedz jest skrajna, bo skrajnie fatalna jest jakość obsługi w sieci p4, a jakość połączeń wcale nie lepsza.
Jak już mówiłem, poprosze Cie o dowody na to, że jakość ta jest taka, jak ją przedstawiasz. W tym przypadku rozumiem, że opinię na ten temat wyrobiłeś na podstawie Twoich dotychczasowych spraw, ale ok, masz do tego zupełnie prawo.

Ja nie zgadzam się całkowicie z Twoją oceną, jednak jak już wspomniałem, każdy ma prawo do własnej opinii...

Mila89 pisze:Bardzo bym cię prosił o NIE wprowadzanie w BŁAD uzytkowników wystarczy zwykłe upoważnienie z własnoręcznym podpisem nie potrzeba tutaj zadnego notariusza...
Być może takie upoważnienie ważne jest w innych firmach, u nas wymagamy TYLKO notarialnego upoważnienia, jeżeli chodzi o przeniesienie numeru. W niektórych przypadkach, związanych z numerem, rzeczywiście wystarczy zwykłe upoważnienie, ale w przypadku przeniesienia numeru, podkreślam, TYLKO upoważnienie notarialne.
Jeżeli otrzymamy "zwykłe" upoważnienie, nic się z tym nie zrobi i przeniesienie numeru nie będzie możliwe.

Pzdr.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #416709  autor: Mila89
 13 lip 2010, 13:51
Przeciez to jest Bez sensu... to jest tak jakby dealer samochodowy powiedzial ze sprzeda samochod pelnomocnikowi tylko z notarialnym pelnomocnictwem.... gdzie rowniez wystarcza zwykle pelnomocnictwo :lol:

P4U do rozwiazania umowy tez wymagacie pelnomocnictwa notarialnego? :D

Ps przypominam w tym przypadku przeniesienie nr nie nastepuje z sieci X do Y ze zmiana własciciela nr... z ojca na syna... wlasciciel pozostaje TEN SAM wiec to jest kuriozalne ze wymagacie w tej sytuacji pelnomocnictwa notarialnego... wierze jednak ze kolego P4U pomylilo ci sie i ze sytuacje z pelnomocnictwem notarialnym opisujesz wraz ze zmiana wlasciciela :)

 #416716  autor: play4you2
 13 lip 2010, 14:28
Mila89 pisze:wierze jednak ze kolego P4U pomylilo ci sie i ze sytuacje z pelnomocnictwem notarialnym opisujesz wraz ze zmiana wlasciciela
Niestety nie pomyliło mi się. Ja nie neguję Twoich słów i że w zasadzie prawo stanowi pewne określone kryteria, niemniej jednak, my w naszych procedurach wymagamy takiego upoważnienia. Być może w najbliższym czasie zostanie to zmienione, ale na dzień dzisiejszy to jeszcze obowiązuje. Nie ukrywam, że zwykłe upoważnienie byłoby znacznie wygodniejsze, ale póki co, wymagamy takiego, jak napisałem. Upewniałem się tego jeszcze u odpowiednich osób.
Co do zmiany właściciela numeru w Play, tu wątpliwości nie ma. Tylko cesja i nie ma żadnych odstępstw od tego.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #416722  autor: sql
 13 lip 2010, 14:42
Obecnie mój tata w "wygaduje" 200 minut do wszystkich w kraju (za które płaci 100 złotych) w taryfie Nowy Pakiet Biznes. Reszta połączeń to roaming na terenie Niemiec/Holandii (300zł). Czyli rachunki na ten numer wynoszą 400zł. Oferta na przedłużenie umowy bez telefonu u Ery mnie nie satysfakcjonuje.Tata nosi ze sobą 2 telefony.Jeden jest w Play więc ważne aby 2 numer był w innej sieci. Jaką sieć z takim profilem dzwonienia polecacie?

 #416787  autor: thonka
 13 lip 2010, 17:56
sql, dobrze by bylo zebys napisal czy to kwoty netto, czy brutto oraz ile to jest minut, bo same kwoty niewiele mowia.

aktualnie za roaming wszedzie zaplaci prawie tyle samo, za odebranie jest aktualnie u wszystkich operatorow 74gr
za wykonanie polaczenia w erze 1,81zl
w plusie i orange 1,79zl
w play 1,60zl

[wyciete, bo bylo bez sensu]

wszystko zalezy od tego czy polaczenia sa tez wykonywane do ery, czy sa na stacjonarne, ile ich jest.

w elastycznej w plusie nie dostaniesz na dzien dobry zadnego upustu na abonament (albo skrzetnie to na stronie ukrywaja). polaczenia w roamingu w play sa doliczane do abonamentu, tak samo jest chyba w orange.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, 18:47 przez thonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #416790  autor: sql
 13 lip 2010, 18:08
Dokładnie rok temu przedłużałem umowę z rabatem 30% na 12 miesięcy bez telefonu. Oferta Ery to 30% bez telefonu na 18 miesięcy. "Inne połączenia" to połączenia odebrane w roamingu (to wynika z bilingu). Ogólne dane:

[Obrazek

 #416799  autor: thonka
 13 lip 2010, 18:42
sql, dziwne, bo sam sie niedawno dowiadywalem i mowili, ze calosc kwoty jest wykorzystywana na wszystko lacznie z internetem i roamingiem.
tu wychodzi, ze roaming wogole nie jest rabatowany, a wiec nie wchodzi do kwoty abonamentu...
wszystko jasne - przeczytalem wlasnie sam regulamin - roaming jest doliczany. edytuje wiec poprzedni post.

najlepiej wypadnie wiec play w promocji firmowa 50, gdzie za 50zl netto jest 340 minut do wszystkich sieci krajowych + darmowe polaczen w play i na stacjonarne.

a minuty z roamingu wyjda za jakies 144zl za wychodzace (90 minut) i 173,9zl przychodzace (235 minut), a wiec lacznie wyjdzie jakies 378,9zl brutto.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #416803  autor: st.konsultant
 13 lip 2010, 19:01
W Nowym Pakiecie Biznes roaming jest rozliczany z pakietu wartościowego. Dopłata jest w momencie jego przekroczenia. Nic się w tej kwestii nie zmieniło.

 #416804  autor: thonka
 13 lip 2010, 19:27
sql,w swietle tego, to zrabatowany NPB jest jak najbardziej sensowny.

tak wiec podtrzymuje to co pisalem wczesniej. najkorzystniej i tak wychodzi era.

za 273zl netto masz do wykorzystania 390zl netto i to do podpisania nastepnego aneksu, a nie przez 18 miesiecy, wiec nie trzeba sie spieszyc, nawet jak sie skonczy umowa.

dochodza jeszcze do tego z cennika (ceny netto):
darmowe polaczenia w erze i na stacjonarne w godzinach 4-9
3 wybrane kraje (39gr na stacjonarne, 79gr na komorki, spis krajow w cenniku)
tanie polaczenia do ery i stacjonarnych (20gr)
darmowa siec firmowa
a dodatkowo w promocji 10 numerow za grosz / minuta (abonament 1zl za kazdy numer)

z tego co wkleiles to twoj rachunek przy NPB prestiz w promocji za 273zl netto bylby taki:
13zl za 65 minut do ery i na stacjonarne
85,75zl za 175 minut do innych sieci
130,24zl za wykonane 88 minut w roamingu
143,35zl za odebrane 235 minut w roamingu

calkowite podsuwowanie: 372,34zl netto.
powinno zostac do wykorzystania jeszcze ok. 27zl netto z pakietu wartosciowego, co przelozyloby sie na ok. 18 minut wykonanych w roamingu / 44 minuty odebrane w roamingu / 135 minut do ery i na stacjonarne / 55 minut do innych sieci.

za 273zl netto chyba nigdzie, az tyle nie dadza.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, 21:35 przez thonka, łącznie zmieniany 1 raz.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #416829  autor: malomowny18
 13 lip 2010, 21:22
Panowie nie ma się co kłócić.
Najwyżej pojade z ojcem do Play'a, tylko teraz mam wątpliwości bo pare stron wcześniej ktoś się wypowiadał że były problemy z p4.
Czy to chodziło o abo? Bo chyba z kartą nie ma takich cyrków?

 #416866  autor: Jedrker
 14 lip 2010, 07:10
malomowny18 pisze:Czy to chodziło o abo? Bo chyba z kartą nie ma takich cyrków?
Ja również polecam Ci ostrożność przy podpisywaniu umowy z siecią PLAY.
Też podpisałem umowę w play na 2 lata, i przez 2 lata miałem same problemy, interweniowałem do UKE, ciągłe zrywanie połączeń to jeszcze pikuś, ale ciągle gdy miałem pełny zasięg 3g i gms play/plusa jak ktoś chciał do mnie się dodzwonić zazwyczaj słyszała taka osoba komunikat Abonent jest czasowo niedostępny, można by było pisać o tym syfie książki, problemy robią nawet przy rozwiązaniu umowy, jak już wpadniesz w ich sidła to tak łatwo Cię nie wypuszczą ;P
Mi się w końcu udało rozwiązać z nimi umowę po złożeniu wypowiedzenia, i 5 reklamacjach dotyczących wypowiedzenia umowy ... dopiero jak postraszyłem UKE, po chwili telefon wyłączyli mi z sieci ....
Bądź ostrożny, cena to nie wszystko ...
Znam oczywiście osoby które z PLAYA są zadowolone, ale znam większość osób które jednak z PLAY nie są zadowolone ze względu na ciągłe problemy techniczne .... , co z tego że składasz reklamację na konkretną rzecz a w odpowiedzi dostajesz informacje nie na temat .... nie wiem co za ludzie z łapanki z ulicy tam pracują ....
Także powtarzam, cena to nie jedyny wyznacznik :!: Proponuję najpierw kupić starter PLAY fresh i sprawdzić czy nie ma w Twoim regionie problemów z wykonywaniem odbieraniem połaczeń a dopiero później podpiszecie zobowiązanie na 2 lata ;)

 #416868  autor: Ruben
 14 lip 2010, 07:31
malomowny18, z kartą jest o tyle wygodniej, że zawsze możesz przenieść się do innego operatora bez konsekwencji. Dlatego wybór Fresha jest o tyle bezpieczniejszy :-)
Co do problemów, to oczywiście generalizować nie można ale ja także miałem problemy z jakością połączeń na GSM Play, bo na UMTS już ich nie było. Przerywanie połączeń a nawet całkowite ich zrywanie to była codzienność na 2G Play, przynajmniej w mojej lokalizacji. U Ciebie może działać poprawnie. Dodatkowo dochodziły problemy z przełączaniem w roamingu krajowym na Plusa. Podobno aktywacje firmowe nie miały z tym problemów a teraz jest już z tym lepiej ale nie sprawdzałem. Ja rozwiązałem to poprzez ustawienie na sztywno zasięgu Plusa i jest OK.

Problem jest szerszy i znany Play4You2. Dlatego dziwi mnie to, że jest zaskoczony i prosi o dowody na występowanie takich utrudnień. Sieć Play na 2G już nie wyrabia w niektórych miastach, to jest fakt, który potwierdzają przedstawiciele Play.
Ustawienie na sztywno na zasięg Plusa uważam za najlepsze rozwiązanie o ile nie chcemy korzystać z tanich pakietów na net. Tak też ustawiłem telefony wszystkim mniej zorientowanym znajomym.
Oczywiście P4Y2 napisze, że to nie prawda lub ma to incydentalny charakter ale on jako przedstawiciel Play inaczej pisać nie może, to zrozumiałe i szanuję jego zdanie i postawę wobec pracodawcy :D

 #416913  autor: uzer
 14 lip 2010, 13:04
sql pisze:Dokładnie rok temu przedłużałem umowę z rabatem 30% na 12 miesięcy bez telefonu. Oferta Ery to 30% bez telefonu na 18 miesięcy. "Inne połączenia" to połączenia odebrane w roamingu (to wynika z bilingu). Ogólne dane:
Do tego powinni Ci zaoferować jeszcze 10 numerów do Ery za 1 grosz z opłatą miesięczną 1 zł każdy.

 #416974  autor: thonka
 14 lip 2010, 17:35
kazda nastepna wpowiedz nie na temat (cesje, upowaznienia i dyskusje na temat tego jakie to play nie jest) beda usuwane

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #416975  autor: malomowny18
 14 lip 2010, 17:42
Cholera, teraz to ja zaczynam mieć naprawdę duże wątpliwości.

Przypominam że nie mam zamiaru w p4 przenosić numbera na abonament czy mixa.
Chodzi mi jedynie o tel na kartę, z którego będę miał tanio do większości sieci, ponieważ mam znajomych właśnie w różnych sieciach a także smsy będą w dużej liczbie przy doładowaniu.

Także, jakiekolwiek obiekcję kierujcie odnośnie oferty p4 na kartę (prepaid) a nie abonament, to unikniemy w ten sposób nieporozumień.

 #416977  autor: DanielR
 14 lip 2010, 17:52
malomowny18, pozwól że "zdecyduję za Ciebie". :wink:

Kup starter za 5 zł, za kolejne 5 zł doładuj konto i sam sprawdź!
Co najwyżej stracisz 10 zł, to chyba nie aż taki majątek?

Albo zwyczajnie zamów darmowy starter pre-paid na stronie Orange i przenieś go za darmo do Play Fresh.
Za doładowanie konta 5 złotowym kuponem w celu przedłużenia jego ważności dostaniesz 77 zł (z czego 63 zł do wykorzystania maksymalnie przez 3 miesiące bez żadnych dodatkowych kosztów).
Tyle czasu i kasy w zupełności powinno Ci starczyć na gruntowne testy sieci Play. :)