Widzisz, zamiast pracowac to bawia sie... A co tutaj o autostradach czy zwyklych drogach mowic.. W Niemczech czy Holandii takie rzeczy robi sie raz dwa. No ale co chlopaki sie pobawili to pobawili... Rozrywka musi byc. PS u mnie poki co to sklepy sa niebieskie i tylko plakaty informujace o "zmianach".PiotrG-dz pisze:Smutno mi się zrobiło bo stare logo Sklep ERA kopiąc nogami rozwalili literki w drobny mak ;(
- Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
Wydanie 100mln złotych na oferty i promocje jest działaniem krótkoterminowym, rebranding jest związany z jakimś dłuższym planem. To wszystko jest na pewno bardziej skomplikowane.rogmaniek pisze:A można byłoby te ponad 100 mln zł, zamiast na rebranding, wydać na budowę stacji czy promocję marki Era, wraz z nowymi, bardziej atrakcyjnymi taryfami...
Co jak co moim zdaniem Era jest teraz bardzo słaba. Najsłabsza z W3. Widać to po ich wynikach. Trudno powiedzieć czy jest to wynik złego zarządzania na skutek sporów właścicielskich czy celowego psucia jak niektórzy podejrzewają. To czy rebranding pomoże i czy to wszystko dobrze zaplanowali będziemy mogli ocenić za ok. 2-3 lata.
To czy rebranding może przynieść korzyści moim zdaniem widać na naszym podwórku. Moim zdaniem rebranding Idei na Orange opłacił się firmie i jej wizerunkowi. Idea była takim operatorem drugiej kategorii (coś jak dzisiaj Play), szydziło się z zasięgu (dlaczego Adam Małysz tak wysoko skacze – żeby złapać zasięg Idei

Rogmaniek, to jaka jest siła marki powinieneś wiedzieć bardzo dobrze jako fan marki o2.

Marka T-Mobile jest jedną z najcenniejszych na świecie – wyżej z telekomów jest chyba tylko Vodafone. Choć w Polsce może mieć problemy ze względu na „negatywny PR” koloru różowego: charakterystyczne w Polskim społeczeństwie jest to że ten kolor kojarzy się z infantylną dziewczyną albo gejem.
Era ma dzisiaj jedną z najgorszych ofert na rynku. Jedna wielka tandeta. Oferta biznesowa dla stałych klientów jest śmiechu warta. Podejrzewam, że Niemcy nic rewolucyjnego nie zaproponują. Najważniejsze zalety Ery to perfekcyjna obsługa klienta, chociaż czasem zdarzają się zgrzyty (Play tu wiedzie palmę pierwszeństwa) oraz zasięg i jakość rozmów (Play do pięt nie dorasta z tym swoim pseudo zasięgiem). Gdyby dali mi taką samą ofertę jak Play to szybko bym wrócił do nich, ale nie nastawiam się pozytywnie, myślę że skończy się na marketingu i rzuceniu ochłapów - tak żeby dać niewiele i rozdmuchać jako super ofertę (jak to w Erze już bywało). Z resztą P4 czuje zagrożenie, bo natychmiast (!) chcą mi przedłużać umowy kończące się w sierpniu i we wrześniu, akurat teraz mają dla mnie "wyjątkową ofertę". Codziennie ktoś wydzwania i namawia.
Ja w sumie analogicznie mam z Plusem bo również kończę umowę na koniec sierpnia a były już 3 "fale" naciągaczy namawiających mnie już teraz zaraz w tej chwili na zgodzenie się i przysłanie kuriera. Ale już na mnie nie zarobią ani grosza.Z resztą P4 czuje zagrożenie, bo natychmiast (!) chcą mi przedłużać umowy kończące się w sierpniu i we wrześniu
Świetnie napisane. Kolejne odsłony oferty już pokazują, że T Mobile w Polsce będzie naprawdę marką światową (oferty międzynarodowe i roamingowe, jakich próżno do tej pory szukać na naszym podwórku).mungo pisze: To czy rebranding może przynieść korzyści moim zdaniem widać na naszym podwórku. Moim zdaniem rebranding Idei na Orange opłacił się firmie i jej wizerunkowi. Idea była takim operatorem drugiej kategorii (coś jak dzisiaj Play), szydziło się z zasięgu (dlaczego Adam Małysz tak wysoko skacze – żeby złapać zasięg Idei), ale było trochę taniej. Po wejściu Orange jakoś to się zrównało i wszystkie sieci W3 traktowało się podobnie. Kilka lat po rebrandingu, ze słabej pozycji na rynku przeszli na pozycję lidera, pomimo tego że pogorszyli ofertę.
Rogmaniek, to jaka jest siła marki powinieneś wiedzieć bardzo dobrze jako fan marki o2.Coś Cię do tej marki przyciąga, podoba Ci się. Moim zdaniem nie bez znaczenia jest to że jest to marka światowa i podejrzewam że nie obwieszał byś się logo sieci Eurotel CZ.
Marka T-Mobile jest jedną z najcenniejszych na świecie – wyżej z telekomów jest chyba tylko Vodafone. Choć w Polsce może mieć problemy ze względu na „negatywny PR” koloru różowego: charakterystyczne w Polskim społeczeństwie jest to że ten kolor kojarzy się z infantylną dziewczyną albo gejem.
Negatywne nastawienie do T Mobile ze względu na róż w logo to dziecinada - na dłuższą metę to nie ma znaczenia, bo liczy się oferta (ta zapowiada się bardzo dobrze). Negowanie rebrandingu właśnie ze względu na barwy logo niezbyt dobrze świadczy o naszym społeczeństwie - bo może przeciętny Kowalski nie jest gotowy na tak "światową" ofertę?
Dużo jest narzekań na Orange, ale rzeczywiście, jeśli patrzeć na rebranding Idei pod kątem wielkości operatora, to zmiana barw przyniosła pozytywne zmiany (mimo, że moim zdaniem aktualna oferta PTC - w tym m.in Heyah) są o niebo bardziej atrakcyjne, niż porównywalne w Orange (wyjątek to Orange Free na Kartę).
Rebranding Ery na T Mobile przyniesie wielkie zmiany, rewolucję na polskim rynku telekomunikacyjnym i wydaje mi się, że zdecydowanie zmieni tu układ sił.
Widzę że u kolegów wyżej jest duży optymizm
Ja tam podchodzę do tego bardzo spokojnie. Tak naprawdę moim zdaniem nie zmieni się nic poza nazwą sieci, różowym kolorem i może nieco tańszym roamingiem, który nadal pozostaje drogi (aczkolwiek jest to krok w dobrym kierunku).
Niby idzie światowe, ale przyzwyczajenia pozostają typowo polskie - jak na razie pochwalili się pakietami które są na 1/7/14 dni. To jest światowy trend? To ciekawe, bo z tego co przeglądałem innych operatorów to nigdzie nie robi się ludzi w konia mówiąc mu że pakiet na tydzień jest atrakcją.
Zobaczymy czy ta światowość przełoży się na wydłużenie ważności konta w TakTaku - bez tego nawet nie ma co mówić o rewolucyjnych zmianach. Przydałoby się też dać w końcu normalne stawki w sieci w cenniku, a nie kolejne pakiety... Pożyjemy, zobaczymy.

Niby idzie światowe, ale przyzwyczajenia pozostają typowo polskie - jak na razie pochwalili się pakietami które są na 1/7/14 dni. To jest światowy trend? To ciekawe, bo z tego co przeglądałem innych operatorów to nigdzie nie robi się ludzi w konia mówiąc mu że pakiet na tydzień jest atrakcją.
Zobaczymy czy ta światowość przełoży się na wydłużenie ważności konta w TakTaku - bez tego nawet nie ma co mówić o rewolucyjnych zmianach. Przydałoby się też dać w końcu normalne stawki w sieci w cenniku, a nie kolejne pakiety... Pożyjemy, zobaczymy.
Na pewno masz rację.mungo pisze:Wydanie 100mln złotych na oferty i promocje jest działaniem krótkoterminowym, rebranding jest związany z jakimś dłuższym planem. To wszystko jest na pewno bardziej skomplikowane.
mungo pisze:Co jak co moim zdaniem Era jest teraz bardzo słaba. Najsłabsza z W3.
Szkoda jednak, że nie rozumiecie, że to ten sam udziałowiec, który był jednym z zakładających PTC (w grudniu 1995r.), i który od września 2006r., mimo sądowych spraw z Vivendi, miał władzę nad PTC. A więc to DT doprowadziło do takiej, a nie innej oferty i pozycji marki Era. Mimo spadku na trzecie miejsce (chyba we wrześniu 2005r. PTC była numerem 1, przekraczając liczbę 10 mln Klientów), marka Era nadal wygrywała wiele konkursów. Tak bardzo jest cenna.Sikor28 pisze:Era ma dzisiaj jedną z najgorszych ofert na rynku. Jedna wielka tandeta.
A niektórzy, przepraszam, ale też są zaślepieni zagranicznym prestiżem marki T-Mobile, tak jakby DT nagle miało wszystko zmienić, mimo, że wcześniej już rządzili w PTC.
Oczywiście. Ale może uściślę, że nie miałbym nic przeciwko nowej marce, gdyby pozostała marka Era. Piszę to jako właśnie fan błękitnego logomungo pisze:Rogmaniek, to jaka jest siła marki powinieneś wiedzieć bardzo dobrze jako fan marki o2

POZdrawiam.
O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
Co ma piernik do wiatraka ? Jak to sie ma to tego ca ja pisalem skoro mnie cytujesz ?rogmaniek pisze:Szkoda jednak, że nie rozumiecie, że to ten sam udziałowiec, który był jednym z zakładających PTC (w grudniu 1995r.), i który od września 2006r., mimo sądowych spraw z Vivendi, miał władzę nad PTC. A więc to DT doprowadziło do takiej, a nie innej oferty i pozycji marki Era. Mimo spadku na trzecie miejsce (chyba we wrześniu 2005r. PTC była numerem 1, przekraczając liczbę 10 mln Klientów), marka Era nadal wygrywała wiele konkursów. Tak bardzo jest cenna.
SACZI wykasowales swojego posta, ale Ci odpowiem, ze wiem co pisze bo mam w Erze i w Play dosyc duzo kart. Porownujac obie oferty dalej twierdze, ze Era nie dba o klientow biznesowych i nie ma dla nich nic sensownego cenowo do zaproponowania.
Niemcy doskonale potrafia liczyc, wiec jakas tam marchewke na start nowej marki rzuca, ale nie wydaje mi sie, zeby to bylo cos atrakcyjnego. Ja z powodu taniego roamingu nie rzuce sie do nich z powrotem, bo wiekszosc roku jestem na miejscu i place rachunki za rozmowy krajowe. Na wakacje staram sie wybierac hotele z darmowym dostepem do netu i nawijam przez skype jak potrzeba.
Oglądając coraz to nowe odsłony reklam Era => T-Mobile odnoszę wrażenie, iż największą wartością wynikającą z faktu rebrandingu dla klienta końcowego powinno być silne poczucie przynależności do wyjątkowej społeczności T-Mobile - tak to kreuje ta marka. Czyli zysk ma być czysto emocjonalny, wyjątkowi obywatele swiata

Wykasowałem posta, bo to nie temat o wyzszosci oferty jednej sieci nad drugą, a taki ton miała moja odpowiedź.Sikor28 pisze:SACZI wykasowales swojego posta, ale Ci odpowiem
Skoro jednak odpisałeś, to OK.
Po pierwsze, pisałem o ofercie dla abonentów indywidualnych, bo ja takim jestem i takie oferty znam (przynajmniej tak mi sie wydaje).Sikor28 pisze:... mam w Erze i w Play dosyc duzo kart. Porownujac obie oferty dalej twierdze, ze Era nie dba o klientow biznesowych i nie ma dla nich nic sensownego cenowo do zaproponowania.
Pisanie, że jedna siec nie ma nic do zaoferowania jest trochę nie na miejscu i warto porównac taryfę operatora do konkurencji, co bardzo często jest nielubiane tutaj na forum.
Ja porównałem taryfy indywidualne w cenie 59 PLN (era 69) i wyciągnąłem, jak mi sie wydaje wnioski.
Zrób to samo, porównaj pewien rodzaj taryf, przedstaw założenia porównania i wtedy możemy dyskutować.
Tutaj niestety masz rację. Cała zmiana nazwy to czysty PR.Sikor28 pisze:...
Oglądając coraz to nowe odsłony reklam Era => T-Mobile odnoszę wrażenie, iż największą wartością wynikającą z faktu rebrandingu dla klienta końcowego powinno być silne poczucie przynależności do wyjątkowej społeczności T-Mobile - tak to kreuje ta marka. Czyli zysk ma być czysto emocjonalny, wyjątkowi obywatele swiata?
Mieć zatem będziemy drugą "elitarną" sieć, w której usługi sa wprawdzie bardzo tanie, ale za prestiż trzeba dopłacić

Na poważnie, TMobile ponownie uchyla rabka tajemnicy:
http://wyborcza.biz/biznes/1,101558,969 ... ienia.html
Lepiej tyle niż nic (pakiety mi się nie podobają)

rzadzili, ale nie chcieli inwestowac, bo do konca nigdy nie mogli byc pewni czy te 48 spornych procentow bedzie ich...rogmaniek pisze:A niektórzy, przepraszam, ale też są zaślepieni zagranicznym prestiżem marki T-Mobile, tak jakby DT nagle miało wszystko zmienić, mimo, że wcześniej już rządzili w PTC.
dajmy na to Ty tez bys nie inwestowal w dom nie majac pewnosci czy polowa z niego bedzie kiedykolwiek twoja.
jest bardzo prawdopodobne, ze T-Mobile bedzie od przyszlego sezonu sponsorowac polska ekstraklase. ponoc umowa juz jest podpisana.
Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet
To, co napisałem wcześniej, w poprzednim moim poście. Proszę o ponowne, dokładne przeczytanie.Sikor28 pisze:Co ma piernik do wiatraka ? Jak to sie ma to tego ca ja pisalem skoro mnie cytujesz ?
thonka, oczywiście rozumię Ciebie i Twoją argumentację. Ale, po dzisiejszej konferencji, widać, jaka będzie słaba oferta. I właśnie mi o to chodzi. Widać, jak DT traktuje polskich Klientów.thonka pisze:rzadzili, ale nie chcieli inwestowac, bo do konca nigdy nie mogli byc pewni czy te 48 spornych procentow bedzie ich...
dajmy na to Ty tez bys nie inwestowal w dom nie majac pewnosci czy polowa z niego bedzie kiedykolwiek twoja.
Dla mnie liczy się pre-paid. A więc 30gr/min., czyli bez zmian. Do tego ta sama ważność konta. Teraz będzie niby 2000 minut, nie tylko do polskiego T-Schajse, ale także innych odziałów. Tylko co z tego, skoro i tak trzeba będzie wydać więcej, ponieważ pakiet będzie ważny tylko 7 dni! Wcześniej mieliśmy mniej minut, bo 1000 (choć to i tak było dużo) i tylko do "polskiej" Ery, ale jednak ważne 14 dni. Ten termin ważności pakietu i tak był krytykowany. Pytam się, gdzie zmiany na lepsze?! Śmieje się z naiwnych osób, które myśłały, że tylko zmiana marki może poprawić ofertę PTC.
POZdrawiam.
O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
I z czego tu się cieszyć? To po co zmieniać markę i tracić tyle kasy na rebranding?! Wiadomo, o co chodzi.mamy na portalu podane taryfy dla przedłużających i są praktycznie takie same jak obecnie
więc nie jest źle
Serio tak myślałeś? I tak pogorszyli, dla mnie, w TT, o czym napisałem w jednym z wcześniejszych postów. Dla mnie jest to Era żalu, ten cały rebranding. Oby w PTC żałowali tych zmian...pjacek pisze:już myślałem że oferty pogorszą,
POZdrawiam.
O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
Na Faceboo-kowym oddziale T-Mobile jest już zapowiedziane, że nie wszystko było przedstawione na konferencji, więc troche brak merytoryki.rogmaniek pisze:thonka, oczywiście rozumię Ciebie i Twoją argumentację. Ale, po dzisiejszej konferencji, widać, jaka będzie słaba oferta. I właśnie mi o to chodzi. Widać, jak DT traktuje polskich Klientów.
myślałem że pogorszą bo rebranding to świetny moment do zarobienia dużych pieniędzyrogmaniek pisze: Serio tak myślałeś? I tak pogorszyli, dla mnie, w TT, o czym napisałem w jednym z wcześniejszych postów. Dla mnie jest to Era żalu, ten cały rebranding. Oby w PTC żałowali tych zmian...
POZdrawiam.
niby koszt 100 mln ale zyski długofalowe są większe
miałem cichą nadzieję że po zmianie marki nastąpi zmiana cen na plus dla użytkowników
Era od kilku lat ma te sama oferte biznesowa. Robia lekki lifting, tak zeby to wygladalo na swieza oferte a w rzeczywistosci kosztowo jest to samo.
Do tej pory w korporacji trzeba bylo zaplacic 25 zl od numeru, zeby miec rozmowy "za darmo", teraz trzeba bedzie doplacic trzydziesci pare - bo rozszerzaja je na cala siec. Tandeta. Celowo postawili na tani roaming. Czytalem, ze stanowi on 9% przychodow - czyli nieduzo. Nalapia klientow przed wakacjami ktorzy sie napala tania zagraniczna gadka przez 2 tygodnie w roku, powiaza umowami na 2 lata i biznes bedzie sie krecil. Golenie z kasy, tym razem na rozowo.
Do tej pory w korporacji trzeba bylo zaplacic 25 zl od numeru, zeby miec rozmowy "za darmo", teraz trzeba bedzie doplacic trzydziesci pare - bo rozszerzaja je na cala siec. Tandeta. Celowo postawili na tani roaming. Czytalem, ze stanowi on 9% przychodow - czyli nieduzo. Nalapia klientow przed wakacjami ktorzy sie napala tania zagraniczna gadka przez 2 tygodnie w roku, powiaza umowami na 2 lata i biznes bedzie sie krecil. Golenie z kasy, tym razem na rozowo.