• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
  • Strona 13 z 18
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
 #1175360  autor: babciagienia1p
 21 lip 2024, 03:30
Nie mogę już edytować poprzedniego posta.

cd.
Zagrożenie dla właściciela jest poważne, bo ktoś kto zarejestrował numer na cudze dane, po zalogowaniu SMS-em weryfikacyjnym, zobaczy wszystkie numery i dane właściciela. W części zakładek widać PESEL, adresy zamieszkania, e-maile, faktury, płatności, bilingi, nadwyżki lub zadłużenia w przypadku usług abonamentowych.
 #1175366  autor: biala1991
 21 lip 2024, 09:17
Ciupaga pisze:
20 lip 2024, 13:14
Biała przynajmniej jak ktoś Ci się zarejestruje na Twoje dane to będziesz o tym wiedzieć
Na forum jeszcze nie czytałam o sytuacji, żeby dzięki automatycznemu podpinaniu ktoś odkrył na swoim koncie nieznany numer, którego nie rejestrował a został mu "przypisany" (a są tu osoby, które intensywnie korzystają z MO, bo żonglują kartami). Przypadki opisywane przez @babciagienia1p (brak numeru na koncie pomimo zarejestrowania) powtarzają się ale w odwrotną stronę? nikt się czymś takim nie chwalił więc to zaleta raczej teoretyczna, niepotwierdzona.

Jak wyglądają w praktyce "korzyści" z automatycznego dodawania numerów po Peselu opisze na znanym mi przykładzie. Osoba miała nr stacjonarny (bez konta MO), dałam jej kartę Orange, którą zarejestrowała na swoje dane i założyłam konto MO dla tego prepaida. Do konta tej karty z automatu został podpięty nr abo, to ma być bezpieczne? wystarczy jakiś śmieszny starter, znajomość Peselu danej osoby i można zyskać dostęp do jej wieloletniego numeru abo a ta osoba nie będzie tego świadoma.
 #1175369  autor: Remington
 21 lip 2024, 10:08
W Play zabezpieczeniem jest SMS wysłany na drugi numer, czyli wystarczy… zarejestrować dwa.

Z drugiej strony gdyby wymagać wysyłki SMS-a na każdy dodawany nr (jak w Plusie i TM), podniósłby się wrzask, że mnóstwo ludzi nie może ich odebrać, bo mają w tabletach, routerach itp. Jaki mógłby być złoty środek?
 #1175371  autor: babciagienia1p
 21 lip 2024, 10:26
@Remington
Jednokrotne dopisywanie każdego numeru tylko do pierwszego, wybranego jako główny, SMS-em weryfikacyjnym. Następnie dostęp do całego zbioru tylko przez login i hasło z ewentualnym drugim stopniem (SMS-em weryfikacyjnym zawsze na ten sam - wybrany numer), na wzór dostępu do kont bankowych.
Jeśli ktoś zarejestrowałby numer na cudzy PESEL, nie miałby dostępu do całego zbioru, tylko do danych pasożyta. W aplikacji głównej mogłaby pojawiać się wyszarzona informacja o kolejnym - zarejestrowanym - numerze na konkretnym PESEL-u.

Na podobnej zasadzie (bez drugiego stopnia) działała stara aplikacja www Playa. Podobnie nadal działa www T-Mobile (bez drugiego stopnia i bez informacji o nowych numerach), w której jest możliwość jednokrotnego i trwałego dopisania numerów z kilku PESEL-ów.
 #1175376  autor: biala1991
 21 lip 2024, 11:42
Remington
Nie rozumiem tego wrzasku o każdorazowy sms weryfikacyjny przy dodawaniu nowego numeru, bo to jest jednorazowy proces, nie dodajemy danego numeru co drugi dzień tylko raz, po zakupie/podpisaniu umowy i wtedy mamy kartę w ręku, wystarczy włożyć ją do jakiegoś starego dziadkofona i odebrać sms (rejestracje prepaid też można w ten sposób załatwić, dwie pieczenie na jednym ogniu) i dopiero potem wkładamy do tabletu czy routera, to nie jest skomplikowane.

Babciagienia1p
idealne rozwiązanie z głównym numerem, to chore że w tej chwili to Orange arbitralnie decyduje, który numer jest moim głównym i do świeżaka prepaid podpina nr abo, który ktoś posiada "od początku świata".
 #1175378  autor: babciagienia1p
 21 lip 2024, 12:39
@biala1991
W starej www Playa można było mieć numer do SMS-ów weryfikacyjnych, typu zmiany taryf i podobne, nawet u innego operatora.
W aktualnej www T-Mobile jest możliwość ustawienia głównego numeru.
W Orange zastosowali mocno pokręcone rozwiązania i na koniec wyszło zagrożenie dla klientów.
 #1175383  autor: biala1991
 21 lip 2024, 14:56
@babciagienia1p
Nr spoza sieci do weryfikacji w Play łagodzi absurdalny sam w sobie pomysł potwierdzania smsem aktywacji usług.
Ciekawe jak będzie w Orange po wprowadzeniu obowiązkowej weryfikacji przy logowaniu? obawiam się, że nie pozwolą, żeby to był nr z dowolnej sieci.

W TM jest coś takiego jak współdzielenie dostępu, można podejrzeć do jakich kont są podpięte nasze numery, bo dany nr (oczywiście każdorazowo po weryfikacji sms) może być dodany do kilku kont.

PS.
A w Orange dzisiaj, jak zwykle, MO w naprawie :D
 #1175385  autor: babciagienia1p
 21 lip 2024, 15:18
biala1991 pisze:
21 lip 2024, 14:56
Nr spoza sieci do weryfikacji w Play łagodzi absurdalny sam w sobie pomysł potwierdzania smsem aktywacji usług.
Ciekawe jak będzie w Orange po wprowadzeniu obowiązkowej weryfikacji przy logowaniu? Obawiam się, że nie pozwolą, żeby to był nr z dowolnej sieci.

W www Play już tego nie ma. Teraz, przy zmianie/aktywacji usługi, SMS weryfikacyjny przychodzi na numer, którego zmiana dotyczy. Lipa...
W mobilnej można aktywować usługę bez weryfikacji.

Ktoś pisał, że w Orange można zmienić numer do weryfikacji na obcą sieć, ale trzeba próbować dwa razy. Za pierwszym razem odbija...

W sumie obcy numer to ciekawe rozwiązanie, bo zwiększa stopień zabezpieczenia, jeśli jakiś szkodnik dobierałby się do konta.
 #1175877  autor: Remington
 27 lip 2024, 23:28
Od kilku dni zauważyłem niewygodną zmianę w aplikacji mobilnej - Orange skróciło czas sesji i wylogowuje zupełnie z aplikacji już po kilku godzinach (do tej pory byłem zalogowany nieprzerwanie od kilku miesięcy), co jest szczególnie upierdliwe gdy chce się obsługiwać kilka kont jednocześnie. U Was również tak się dzieje czy może jestem w grupie wybrańców?
 #1175878  autor: KC-KARLOS
 27 lip 2024, 23:52
Remington: w iOS tak mam (wylogowanie), na Androidzie jest po staremu.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1175884  autor: KC-KARLOS
 28 lip 2024, 10:49
biala1991: przerwa konserwacyjna tutaj nie zadziałała, a aktualizacja aplikacji, dodająca właściwości MO przeglądarkowego, gdzie wylogowywanie z automatu jest całkiem normalną sytuacją. Ktoś chce nas ukarać za brak włączonej dodatkowej warstwy sms, aby wejść do serwisu czy dokonywać zmian na koncie lub je przejrzeć.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1176873  autor: MariuszY
 10 sie 2024, 19:34
Od jakichś 2 tygodni zaobserwowałem "upierdliwą" wadę aplikacji mobilnej (nie była w tym czasie zmieniana ani aktualizowana). Każdą próbę aktywacji pakietu jednorazowego w apce muszę wykonywać bardzo ostrożnie, bo dokonywane zaznaczenie nie objawia się jak dotychczas "zaptaszkowaniem" opcji - zwyczajnie nic się nie zmienia poza uaktywnieniem się przycisku ZAMAWIAM I PŁACĘ. Trochę to wkurzające, bo zawsze istnieje ryzyko wyboru niewłaściwego pakietu. Czy ktoś z was ma lub miał podobnie?
 #1176886  autor: zulu144dwa
 10 sie 2024, 23:32
MariuszY też zauważyłem, że był problem z zaptaszeniem jednorazowych NL w aplikacji. Zdziwiłem się, że aktywacja NL za 1 zł jakoś w ciemno przeszła. Obecnie zaptaszanie działa 5.106.0.13666

Teraz w OFnK ORANGE może rządzić pakiet za 14 zł z dowolnym NL. Aktywacja naprzemiennie w ostatnich dniach ich ważności. Doładowania online Orange 5 zł przed aktywacją pakietu za 14 zł i w środku ważności pakietu 200minut i 200 SMSów na 31 dni.
  • Strona 13 z 18
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 18