Przepraszam, że odgrzewam stary temata, ale ...
1. umowa, regulamin, itp nie mogą być nie zgodne z prawem telekomunikacyjnym, kodeksem cywilnym
2. play pisząc regulamin zapomniał, że poza karami za brak łączności w prawie telekomunikacyjnym istnieję wzmianka o odszkodowaniu, które w niektórych przypadkach się należy
Prawo telekomunikacyjne - ustawa z dnia 16 lipca 2004 r.
"Art. 105.
1. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo
abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej
liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych,
jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy.
2. Odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli w okresie rozliczeniowym łączny czas
przerw był krótszy od 36 godzin.
3. Niezależnie od odszkodowania, za każdy dzień, w którym nastąpiła przerwa w
świadczeniu usługi telefonicznej płatnej okresowo trwająca dłużej niż 12 godzin,
abonentowi przysługuje zwrot 1/30 miesięcznej opłaty abonamentowej."
Zgodnie z kodeksem cywilny (kluzule niedozwolone) odpowiedzialność za wykonanie umowy leży po stronie Playa nie kogoś tam (podwykonawcy), który zawinił. To w jaki sposób będzie Play świadczył usługi telekomunikacyjne (czy podnajmie cudze maszt, czy wybuduje sobie) to ich sprawa - oni zadeklarowali się do świadczenia usług przez 24 h na dobę, przez 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. I to jest przedmiot umowy - świadczenie usług telekomunikacyjnych. Nie można przyjąć, że skoro podwykonawca nie wywiązał się z umowy to klientowi nic się nie należy. Play ma umowy z podwykonawcami, dzierżawcami, czy innymi podmiotami, dzięki którym możliwe jest świadczenie usług, na podstawie tych umów może domagać się kary za nienależyte wykonanie usług, natomiast klient Playa nie może wystąpić z roszczeniami do firmy X za niewykonanie umowy z Playem.