• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #888461  autor: makomako
 23 wrz 2016, 11:16
Od lat jestem czytelnikiem Telepolis. Dziś postanowiłem sie zarejestrować aby poprosic o poradę.
Zatem dzień dobry i oto problem:

Mój tata z dniem 9.09. miał przejść z abonamentu na pre-paid (tak Plus zadeklarował w piśmie potwierdzającym przyjęcie rezygnacji z abonamentu).
Tymczasem od 9.09. jego numer jest martwy i nie da się go doładować jako pre-paid. Po wielu bezskutecznych rozmowach z BOKiem (który "w ogóle numeru w systemie nie widzi") oraz wizytach w punkcie sprzedaży tata wysłał reklamację, której Plus nadał numer (czyli przyjął do rozpatrzenia) w dniu 19.09. Tata ma 30 dni na aktywację numeru, inaczej przepadnie (zgodnie z pismem od Plusa) - termin jest już więc bliski.

Co jeszcze można w tej sytuacji zrobić?
 #888494  autor: zwariowany.kurczak
 23 wrz 2016, 18:27
napisać do UKE, spokojnie tłumacząc, wyczepiałeś drogę z PLUSem, a rozwiązanie reklamacji może być wtedy, jak będzie już po numerze...
pewno ktoś nie zaznaczył czegoś w systemie.. i TY MASZ PROBLEM nie oni :)
UKE jakoś "niedasię" operatora przełamuje...
 #888735  autor: orson_dzi
 26 wrz 2016, 14:10
No tak, bo nic się w tym kraju bez Urzędu nie da załatwić...

30 dni, to maksymalne termin rozpatrzenia zgłoszenia. Operatorzy starają się to robić w ciągu kilku dni, o ile sprawa nie wymaga wyjaśnień, odsłuchiwania rozmów itp.

Nie napisałeś, albo nie zrozumiałem - numer w ogóle nie jest aktywny? Bo jeśli tak, to sprawa jest banalna. Systemy Plusa nie powinny się mocno różnić od innych operatorów. Pewnie zamiast migracji ktoś wprowadził wyłączenie numeru.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #888946  autor: makomako
 27 wrz 2016, 20:38
orson_dzi - numer w ogóle nie jest aktywny - nie da się go doładować ani zarejestrować.

Pomimo banalności sprawy, wielokrotnego dzwonienia do BOKu, wizyt w salonie, zgłoszenia reklamacji 17.09, umieszczenia wątku na fejsowej stronie Plusa (22.09) oraz na formum Plusa (24.09) - numer od dnia 9.09 wciąż jest martwy.
 #889051  autor: orson_dzi
 28 wrz 2016, 12:20
No to dziwne, albo Plus ma jakieś dziwne systemy. Bazując na samym opisie sprawy, w Orange trwałoby to jakieś 15 minut ;) .

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)
 #889757  autor: makomako
 02 paź 2016, 10:38
Telefon taty został w końcu uruchomiony przez Plusa. Myślę, że do załatwienia sprawy najbardziej przyczyniła się interwencja UKE. Oto mail, który tata otrzymał od UKE w odpowiedzi na prośbę o pomoc (prośba zawierała kopię reklamacji zgłoszonej wcześniej Plusowi):
Szanowny Panie,

w odpowiedzi na Pana pismo z 25 września 2016 r. przesłane do Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), w kwestii braku przeniesienia numeru z abonamentu do oferty pre-paid pragnę poinformować, iż UKE wystąpił do Polkomtela S.A. (Polkomtel lub Spółka) o przedstawienie wyjaśnień.

W odpowiedzi na wystąpienie UKE Spółka poinformowała, że 29 września 2016 r. numer nnnnnnnnn został aktywowany w ofercie pre-paid. Z uwagi na opóźnienie w przeniesieniu numeru przyznano Panu odszkodowanie w kwocie 94,87 PLN.

Polkomtel uprzejmie Pana przeprasza za wszelkie niedogodności oraz utrudnienia związane z opóźnieniami w przeniesieniu numeru nnnnnnnnn z abonamentu do oferty pre-paid.

Mam nadzieję, że przedstawione w niniejszym piśmie wyjaśnienia okażą się dla Pana satysfakcjonujące.

W przypadku pytań bądź wątpliwości zapraszam do kontaktu z naszym Centrum Informacji Konsumenckiej UKE (...)
A oto, co Plus napisał tego samego dnia:
Szanowny Panie
Odpowiadając na pismo otrzymane 20.9.2016 r., dotyczące ww. numeru informuję, że zapoznałem się z opisaną sprawą.

Reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. Informuję, że 29.9.2016 r. dla ww. numeru zostały wznowione usługi w usłudze Plus na Kartę. W związku z brakiem świadczenia usług dla ww. numeru w okresie 9.9.-29.9.2016 r. w oparciu o Regulamin Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych dla Abonentów, konto Pana numeru zostało zasilone kwotą 94,87 zł. Jest to równowartość odszkodowania w oparciu o powyższy Regulamin.

Dodatkowo wyjaśniam, iż Pana numer został zarejestrowany na podstawowe dane. W celu dokonania pełnej rejestracji ww. numeru na Pana dane, powinien Pan się udać do najbliższego Punktu Obsługi Klienta sieci Plus.

Przepraszam za zaistniałą sytuację i niedogodności.
(...)
Przy okazji: tata poinformował w reklamacji, że w przypadku przedłużania się sprawy skieruje do sądu żądanie odszkodowania, lecz nie powołał się na treść regulaminu Plusa w tym zakresie.

Dziękuję za wszelkie Wasze sugestie.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2016, 18:25 przez makomako, łącznie zmieniany 2 razy.
 #889764  autor: Ruben
 02 paź 2016, 11:23
@makomako,
dobrze, że wszystko się pomyślnie skończyło. Widać jednak, że UKE to nie był "dobry żart" jak wyżej pisano a szybka i skuteczna interwencja.
W sytuacjach, kiedy operator nie kwapi się z szybkim rozwiązaniem problemu nie powinniśmy mieć obaw prosić o interwencję UKE. Przypadek Twojego taty jest najlepszym, przykładem.
 #889941  autor: orson_dzi
 03 paź 2016, 15:20
Gdybym nie wiedział jak to wygląda z drugiej strony, to bym pewnie uwierzył. Jedyne co, to tyle, że zgłoszenia z UKE są traktowane priorytetowo i rozpatrywane w pierwszej kolejności, ale nie mają żadnej kosmicznej mocy sprawczej.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)