• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #785333  autor: emswisnia
 17 lut 2015, 17:49
Witam,

Chciałbym przedstawić swoją sytuację oraz problem jaki napotkałem z siecią Orange.

W grudniu 2014 roku otrzymałem telefonicznie od konsultanta ofertę przedłużenia.
Podczas rozmowy konsultant stwierdził abym powiedział na czym najbardziej mi zależy w ofercie, więc stwierdziłem że najbardziej na darmowych smsach do wszystkich oraz internecie z lejkiem - nie potrzebowałem rozmów do wszystkich za darmo.
Po przeanalizowaniu przez konsultanta zaproponował mi ofetę Halo II wcześniej miałem Multi.
Konsultant stwierdził że po przejściu na Halo będę miał lepsze warunki bo otrzymałem 480 minut do wszystkich, w Orange za darmo, smsy do wszystkich oraz 1GB interentu. Dostałem jeszcze zniżkę 5zł za fakturę online, 10zł zniżki do abonamentu oraz 30% zniżki na abonament.
Konsultant stwierdził że jedyny minus to taki że za darmowe smsy będę musiał oprócz 1 miesiąca płacić 10zł. Zapytałem się go również jak wygląda sytuacja po wykorzystaniu internetu w pakiecie to stwierdził że wówczas prędkość interentu spadnie do 16kb/s.

Gdy otrzymałem aneks wszystko to co było oferowane zostało w nim zawarte jednak rozczarowanie przyszło do mnie w drugim miesiącu użytkowania.
Czemu w drugim bo w pierwszym miesiącu nie wykorzystałem pakietu cyklicznego 1GB.
Po wykorzystaniu 1GB otrzymałem informację sms od Orange że korzystam z pakietu 100MB następnie po jego przekroczeniu będzie kolejny pakiet 400mb i następnie 500mb.
Ta sytuacja bardzo mnie zaskoczyła bo nic takiego nie wybierałem podczas przedłużania umowy ani tym bardziej informacji w aneksie tez nie mam.

Napisałem odwołanie do Orange na temat tej sytuacji to otrzymałem informację zwrotną żę posiadam tzw. schodki i dopiero po wykorzystaniu tych 3 pakietów płatnych łącznie 15zł mam lejek.

Dodam że Orange stwierdziło że powinienem po 14 dniach napisać odstąpienie od aneksu ale gdy napisałem że skąd miałem wiedzieć że są schodki bo konsultant nic mi o tym nie mówił a na stronie nia mam obowiązku wchodzić i czytać to jak zawsze zero odzewu. Wychodzi na to że wg Orange najlepiej powinienem w ciągu 14 dni po wejściu w życie aneksu wykorzystać cykliczny pakiet 1GB i wówczas bym się dowiedział że są schodki :D

Druga sprawa która mnie zaskoczyła to reklama sieci chwalącą o darmowym interenecie w zasięgu LTE - to jest kolejna ściema jak dla mnie ponieważ będąc w zasięgu LTE aby korzystać z darmowych danych muszę wykorzystać pakiet cykliczny 1GB w abonamencie następnie zapłacić 15zł za schodki i wówczas mogę korzystać z darmowego LTE. Zastanawia mnie czemu tej informacji nie zawierają w reklamie oraz podczas przedłużania umowy.

Odpowiedz Orange oczywiście negatywna bo wg nich wszystko jest prawidłowo a informację i regulamin na temat schodków mam na stronie Orange - czyste JAJA :D

Trzecia sprawa to problem z możliwością dzwonienia oraz połączenia ze mna w zasięgu LTE.
Sytuacją wygląda tak żę telefon jest w pełnym zasięgu a z drugiego dzwonie na swój numer i co słyszę że abonament ma wyłączony telefon albo jest po za zasięgiem sieci - dopiero za entym razem udaje się dodzwonić.
Na to też ORange stwierdziło że jest wszystko w porządku i prawidłowo działa sieć bo realizuje połączenia.

Prosiłem ORange o przesłanie mi rozmowy z konsultantem to stwierdzili że nie mają takiego obowiązku trzymania rozmowy bo umowa była zawierana nie na odległość. A jak się zapytałem w jaki sposób ja analizowali skoro jej nie trzymają to nie dostałem odpowiedzi.

Jestem z Orange około 10 lat ale czuje że będzie to ostatni rok współpracy.

Czy ktoś jest w stanie doradzić mi co w tej sytuacji mogę zdziałać?
 #785388  autor: jurak
 17 lut 2015, 22:02
Zrób odpowiedź na reklamacje i poinformuj, że ze względu na misselling i wprowadzanie w błąd podczas podpisywania aneksu zgłaszasz sprawę do UOKiK za tego typu praktyki. I to faktycznie zgłoś. A inni niech się wypowiedzą, czy można jakoś odstąpić skoro jawnie zrobili Cie w bambuko..
 #785399  autor: Blank
 17 lut 2015, 23:18
Bardzo interesujące punkty.
Dodam że Orange stwierdziło że powinienem po 14 dniach napisać odstąpienie od aneksu ale gdy napisałem że skąd miałem wiedzieć że są schodki bo konsultant nic mi o tym nie mówił a na stronie nia mam obowiązku wchodzić i czytać to jak zawsze zero odzewu.
Bardzo błędne przekonanie. Twoim obowiązkiem jest zapoznanie się z regulaminem, oraz umową, którą podpisałeś. To, że tego nie zrobiłeś jest wyłącznie twoją winą i powinieneś mieć tego absolutną świadomość.
Druga sprawa która mnie zaskoczyła to reklama sieci chwalącą o darmowym interenecie w zasięgu LTE - to jest kolejna ściema jak dla mnie ponieważ będąc w zasięgu LTE aby korzystać z darmowych danych muszę wykorzystać pakiet cykliczny 1GB w abonamencie następnie zapłacić 15zł za schodki i wówczas mogę korzystać z darmowego LTE. Zastanawia mnie czemu tej informacji nie zawierają w reklamie oraz podczas przedłużania umowy.
Nie za bardzo interesowałem się tym tematem, ale wierze, że tak jest. Orange ma też coś takiego, że mając kilka numerów na jednej fakturze, można dzielić pakiet internetowy. Nie wiem dokładnie jak to działa, ale znajoma ostatnio żaliła się, że pakiet jaki posiada może bodajże właśnie w Smart Halo wykorzystać dopiero po tych "schodkach" ;D Więc bardzo prawdopodobne, że tak jest.
Tu po raz kolejny, obowiązkiem konsumenta jest zapoznanie się z regulaminem. W końcu w naszym zasranym kraju, reklama nie jest ofertą...

Części trzeciej, przyznam nie zrozumiałem. Ty piszesz, że sieć NIE REALIZUJE połączeń, oni, że przecież realizują. Muszę przyznać, że się zgubiłem :>
Prosiłem ORange o przesłanie mi rozmowy z konsultantem to stwierdzili że nie mają takiego obowiązku trzymania rozmowy bo umowa była zawierana nie na odległość. A jak się zapytałem w jaki sposób ja analizowali skoro jej nie trzymają to nie dostałem odpowiedzi.
1. Orange nie prześle ci tej rozmowy. Mogą ją odsłuchać (raczej powinni ją jeszcze mieć, to raczej z baaaardzo dużym prawdopodobieństwem). Bardziej rozbroiło mnie to, że umowa była zawierana nie na odległość (zakładam, że chodziło im, że nie była zawierana na odległość).
A niby w jaki sposób? Skoro dzwonił do Ciebie konsultant, to raczej nie poszedłeś do salonu, aby podpisać umowę. A skoro nie umowę zawarłeś poza lokalem przedsiębiorstwa, to umowa została zawarta na odleglość ;D

Co w takim razie zrobić? Skontaktować się z UKE i Miejskim Rzecznikiem Konsumentów. Z twojego opisu wynika, że zostałeś dość subtelnie, ale wciąż, wprowadzony w błąd przez sprzedawcę.
Teraz bardzo ważne, odpowiedzi jakich udzielili ci konsultanci, sugerują, iż nie złożyłeś reklamacji, w związku z czym proponuję ci to zrobić. Pamiętaj, że reklamacja musi zawierać twój numer telefonu, kod abonencki, imię i nazwisko, adres zamieszkania, dokładny opis sprawy, oraz oczekiwany przez ciebie sposób rozwiązania sprawy.
Po złożeniu reklamacji, w zgłoszeniu do UKE (możesz to zrobić elektronicznie), podaj numery wcześniejszych ZGŁOSZEŃ, oraz numer REKLAMACJI. Pamiętaj, aby również Urząd dość dokładnie poinformować o zaistniałej sytuacji.

Jednoczesnie, odradzam pisania 3 stron A4. Nikt nie będzie chciał tego czytać... (a gdy już ktoś to zrobi, to nie będzie zbyt skory do udzielenia ci pomocy).

Pamiętaj, że w reklamacji, możesz wykazać swoje rozżalenie zaistniałą sytuacją. Możesz podkreślić, iż zawiodłeś się na tym, jak potraktowała cię firma.
Ale:
- nie gróź, że odejdziesz, itp.
- nie obrażaj
- nie ŻĄDAJ, tylko najlepiej PROŚ ("macie/musicie mi dać to i tamto" = gówno dostaniesz [reakcja osoby rozpatrującej zgłoszenie]). Postawa roszczeniowa to największy wróg składającego reklamację
- bądź konkretny, nie pisz poematu (czyli nie bierz ze mnie przykładu, ja nigdy nie potrafię pisać zwięźle), ale jednocześnie zawrzyj wszystko, co jest twoim zdaniem ważne.

Pozdrawiam

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament
 #785910  autor: emswisnia
 20 lut 2015, 14:37
Ciężką sprawa z tym Orange ponieważ teraz już nie odpisują na wysyłane wiadomości ponieważ zastawiają się czymś takim:
"Mając na uwadze fakt, że nasza Spółka nie ma obowiązku wielokrotnego odnoszenia się do tego samego tematu informuję, że kolejne zgłoszenia w tym przedmiocie pozostawimy bez odpowiedzi. Stanowisko Orange Polska S.A. jest ostateczne, a proces reklamacyjny po naszej stronie został zakończony."

We wcześniejszej wiadomości popełniłem błąd bo miałem napisać że umowa została zawarta przecież na odległość nie w punkcie sprzedaży a oto co twierdzi Orange:
"Tak jak wyjaśniliśmy w poprzedniej korespondencji, w Pana wypadku zmiana nastąpiła na podstawie Aneksu do Umowy. W takiej sytuacji nasza Spółka nie ma obowiązku posiadania nagrania rozmowy, a tym bardziej jego udostępniania. "
"Operatorzy zobowiązani są udostępniać Klientom
oświadczenia woli związane ze zmianą warunków umowy za pomocą środków porozumiewania się na odległość.
Udostępnianie oświadczeń woli nie dotyczy zmian dokonywanych poprzez podpisanie Umowy, a taka sytuacja miała
miejsce w Pana przypadku. Umowa świadczenia usługi nie została zawarta tu telefonicznie, czyli
w trybie art. 56 ust. 6 PT., lecz została zawarta w formie pisemnej."

Najlepsze jest to że w/g regulaminu cyklicznego pakietu powinien po wykorzytaniu załączać się lejek 16kb/s ale według nich jest aktywny Bezpieczny Interenet i to wyklucza lejek:
Dodatkowo na numerze 505*****8 aktywna jest usługa Cykliczny Pakiet 1 GB. Zgodnie z Regulaminem tej usługi (dostępnym również na stronie internetowej) po wykorzystaniu pakietu z tej usługi włącza się lejek ograniczający
prędkość do 16 Kb/s, chyba, że w ofercie, z której korzysta Pan aktywna jest taryfikacja schodkowa. W takim
przypadku zamiast ograniczenia, taryfikowany jest Pan zgodnie z zasadami Bezpiecznego Internetu - dopiero po
jego wykorzystaniu włączane jest ograniczenie prędkości."

Pogrubiłem słowo aktywna czyli rozumiem że może być też nie aktywna taryfikacja schodkowa?

A tutaj po wysłaniu do nich filmiku z problemem dotyczacym wykonywania i dodzwonieniem się od mnie:
"Po zapoznaniu się z treścią zgłoszenia z 01.02.2015 r. nasze stanowisko nie uległo zmianie. Jak już informowaliśmy
Orange Polska jako operator GSM gwarantuje i świadczy usługi telekomunikacyjne w zasięgu sieci cyfrowej w zakresie
istniejących możliwości technicznych. Charakterystyka działania wszystkich sieci komórkowych, w tym sieci Orange,
powoduje, że właściwe działanie modemu bądź telefonu może ulegać zakłóceniom. Orange świadczy jednak usługi
w sieci komórkowej o zmiennej lokalizacji, na terenie całego kraju, ograniczenie zasięgu w jednym miejscu nie oznacza
braku możliwości korzystania z usług Operatora w ogóle. Ponadto weryfikacja Pana konta potwierdziła, że zasoby sieci są
dostępne i wykorzystywane. Nie możemy zgodzić się z zarzutem jakoby Spółka nie wykonywała usług
telekomunikacyjnych na Pana rzecz.

Reasumując: oferowany poziom zasięgu w tej lokalizacji, nie narusza warunków zawartej Umowy oraz Regulaminu
świadczenia usług telekomunikacyjnych. Usługi sieci telefonii bezprzewodowej mają charakter mobilny, a dostęp do nich
w konkretnym, wskazanym przez Abonenta miejscu, nie jest w ogóle przedmiotem podjętego przez Orange zobowiązania. "

Czyli najlepiej rozumiem że napisać do Rzecznik Praw Konsumenta albo może udać się do niego i zobaczyć co on powie w tej sprawie.

Pisać do Orange w tej sprawie " misselling i wprowadzanie w błąd podczas podpisywania aneksu"?
Bo już sam nie wiem co robić.

Ten problem z dodzwonieniem się już występuje nie tylko u mnie ale wśród znajomych korzystających z Orange.

Dodaje to co mam w abonamencie z aneksu.
Obrazek
 #785916  autor: kamil1221
 20 lut 2015, 15:07
Wedle aneksu wszystko jest zgodne z ofertą i jej działaniem.
Cykliczny pakiet danych nie zawiera lejka. Po jego wykorzystaniu automatycznie zaczyna działać "Bezpieczny Internet". BI to max 15zł za łącznie 1GB transmisji danych.
Smsy bez limitu to koszt 10zł/mies.

Opis w reklamacji że zostałeś źle poinformowany o sposobie działania cyklicznego pakietu danych. BI nie da się dezaktywować - jest to mechanizm zaszyty w taryfie. Prawdopodobnie zaproponują dodatkowy pakiet danych z rabatem 100%. Będziesz musiał się po prostu pilnować z internetem. Najlepiej aktywować sobie licznik danych na telefonie i ustalić granicę na ok. 150MB przed wyczerpaniem realnego pakietu.
 #786136  autor: wielkijonny
 21 lut 2015, 12:29
Patrząc na to wszystko nasuwa się jeden wniosek... Sieć orange ma gdzieś swoich klientów i jak tak dalej będą działać to staną się najmniejszą pd względem klientów siecią w Polsce ( Zostaną tylko "janusze" wierni orange, płacący po 200 zł abo bo mają 100 minut). Ogólnie zrobiłbym tak jak radzi kolega divhashmorex :)

TYLKO UNIA !
 #786274  autor: emswisnia
 21 lut 2015, 21:51
Ale według aneksu nie ma nic napisanego o Bezpiecznym Internecie tak samo jak o lejku więc jednocześnie skoro nie napisali że jest aktywny BI to można patrzeć że lejek może być również aktywny.

Szczerze to już sam nie wiem jak sformułować pismo do nich bo odpisują że sprawa już jest zakończona.
Zaczyna mnie to denerwować sam nawet zaproponowałem przejście do Multi aby było bez BI ale stwierdzili że nie mogą mnie przenieść.
Zaczyna mnie powoli denerwować ten Orange bo już na drugim numerze zaczynają się jaja po podpisaniu aneksu gdzie nie miało być Halo granie bo od razu kazałem to wyłączyć a oni i tak sobie naliczyli za ta usługę.
Mam jeszcze 6 numerów którym powoli kończą się umowy i zastanawiam się czy nie przechodzić do innej sieci tylko też nie wiem której bo pewnie w każdej coś jest nie tak.

Daje sobie ręke i noge uciąć że podczas przedłużania umowy nic konsultant nie mówił o BI a wręcz stwierdził że będzie tak jak na starych zasadach czyli po wykorzystaniu pakietu będzie lejek.

Co radzicie w ostateczności zrobić?
 #786967  autor: Orange Ekspert
 24 lut 2015, 13:50
Usługa Bezpieczny Internet w telefonie jest częścią danego planu taryfowego i jest ona aktywna domyślnie. Nie można jej wyłączyć. Jeśli zaczniesz korzystać z internetu to automatycznie naliczana jest opłata zgodnie z tą usługą. Jeśli masz pakiety dodatkowe to po ich wykorzystaniu również uruchamia się taryfikacja w ramach usługi Bezpieczny Internet w telefonie. Więcej informacji znajdziesz tutaj http://www.orange.pl/kid,4002009272,id, ... ticle.html oraz w regulaminie, z którym zapoznajesz się podczas zawierania umowy.
 #787216  autor: emswisnia
 25 lut 2015, 15:47
Orange Ekspert z tego co rozumiem i myślę (chociaż nie wiem czy dobrze) to podpisując aneks powinno być wypunktowane warunki nowe tym bardziej gdy przechodzę z jednej oferty na drugą.
W moim przypadku zostałem źle poinformowany przez Waszego konsultanta na temat dodatkowych pakietów za interenet. Podczas przedłużania umowy nic takiego nie zostało mi powiedziane a wręcz że będzie tak jak wcześniej - jak w starej umowie.
Prosiłem o odtworzenie rozmowy ale nie ma takiej możliwości.

W dokumentach które dostałem przy kurierze jest tylko aneks z warunkami oferty (1,2 i 3 strona) oraz oświadczenie o odstąpieniu. Zastanawia mnie gdzie w takim razie jest informacją w tych dokumentach o Bezpiecznym Internecie?

Proszę się również odnieść do pozostałej treści wiadomości dotyczącej problemu z dodzwonieniem się do mnie i nie tylko, bo co raz więcej osób ma ten problem co ja a stwierdzenie aby wyłączyć 3G czy 4G w telefonie i przejście na 2G to tak samo jakbym stwierdził że skoro płacę za interenet i nie korzystam z niego to proszę o pomniejszenie kwoty abonamentu o wartość pakietu internetowego.

Dodatkowo mam pytanie co wówczas gdy osoba nie ma dostępu do internetu oraz nie może pojawić się w salonie Orange a dostaje ofertę przedłużenia gdzie nie jest informowana o wszystkich "sprawach" i magicznych bonusach gdzie dowiaduje się o nich tak jak w moim przypadku po okresie dłuższym niż 30 dni.



Dla potwierdzenia tego mógłbym umieścić filmik jak sprawa wyglada ale ze względu na ochronę danych (widoczne numery telefonów) nie bede tego robił bo poźniej mógłbym otrzymać dziwne oferty czy wiadomości sms - wystarczy że firma Orange dostała filmik na pocztę podczas zgłaszania reklamacji.
 #787217  autor: sarazmlocek
 25 lut 2015, 15:53
stefano2015 pisze:Walczyłem z Orange przez kilka miesięcy. W końcu zrezygnowałem ze współpracy z nimi. Kompletny brak profesjonalizmu. Pojedynczy klient jest dla nich nikim.
zrobiłem dokładnie to samo

Szukają Państwo wygodnej i bezpiecznej taksówki? Taxi Jodłowa jest do państwa dyspozycji. Doskonale wiemy, że taxi Rzepiennik sprawdzi się w każdej sytuacji. Jeśli nie wiesz jak dotrzeć na wyznaczone miejsce, sprawdź Taxi Przysieki
 #788055  autor: zielony71
 02 mar 2015, 09:51
Ten cały "bezpieczny internet" to jest niezły wałek ze strony Orange i nie tylko Ty się na to nabrałeś. Niestety raczej nic nie wywalczysz bo nawet UKE odmawia w tej sprawie pomocy. W mojej stopce masz link do tematu, w którym opisałem ile reklamacji i skarg napisałem w tej sprawie - niestety bez rezultatu.