• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #696368  autor: telepolisuser
 06 lut 2014, 13:32
Witam wszystkich forumowiczów jako nowy na telepolis.pl.


Chciałem zapytać czy inne sieci tez praktykują takie tematy...

Kolega ma firmę, parę telefonów, miesięcznie rachunki 700zl, niestety z powodu braku płynności finansowej oraz kiepskiej koniunktury na rynku, zaczęły się pojawiać opóźnienia w płatnościach sięgające 3-4 miesięcy.

zepsuł się jeden smartfon z usługa bezpieczny telefon, oddany do salonu firmowego T-mobile na naprawę, naprawa wykonana ale telefonu nie oddadzą dopóki nie zostanie spłacone cale zadłużenie na koncie.

Zadłużenie jest systematycznie spłacane wg możliwości, ale w salonie nie wydadzą telefonu bo ich system nie puszcza, w związku z tym telefon po naprawie leży w salonie już 3 miesiące.... Czy te 3 miesiące będą uznawane jako serwis - przedłużenie okresu gwarancji?


Główne pytanie:

Czy inne sieci w Polsce tez praktykują coś takiego? Masz zaległości- nie odbierzesz telefonu?

 #696450  autor: ja.michal
 06 lut 2014, 19:07
Jakim prawem? Umowa sprzedaży urządzenia to co innego jak umowa na usługę. Realizacja gwarancji to znowu co innego. Oczywiście nie wiem jakie tam umowy są w przypadku firm i jak brzmią umowy. Proponuję dokładnie to sprawdzić i ewentualnie poradzić się prawnika co z tym fantem zrobić.

 #696452  autor: telepolisuser
 06 lut 2014, 19:22
Telefon ma tą usługę bezpieczny telefon (w przypadku naprawy nie obejmującej gwarancja użytkownik płaci tylko 10% kosztów, a przy niemożliwości naprawy wymiana na nowy po promocyjnej cenie) , no i pani na infolinii powiedziała ze takie są wymogi regulaminu usługi ze ma być czyste konto bo to forma zabezpieczenia... nie wiem czy faktycznie chodzi o usługę ta dodatkową bezpieczny telefon, czy ogólnie w regulaminie do umowy ale to jakaś porażka biorę telefon żeby korzystać z ich usług, mam problemy a oni zatrzymują telefon i muszę kombinować jakiś inny żeby dalej u nich korzystać z usług...

 #696454  autor: usiu128
 06 lut 2014, 19:24
Jeśli telefon był oddany w ramach gwarancji to operator nie ma prawa go nie wydać mimo, iż na koncie są zaległości.
Jeśli natomiast jest oddany z tytułu usługi "bezpieczne urządzenie" to pkt 9.2. regulaminu wyraźnie mówi "uregulowanie wszystkie płatności wobec Operatora". Więc jeśli są jakieś zaległości na koncie - a usługa została zrealizowana to mają niestety prawo telefonu nie wydać.