• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #633886  autor: Klimek91
 19 maja 2013, 09:02
Witam,

na początek krótka geneza.

W kwietniu dotarła do mnie faktura na blisko 800 zł, abonament mam za 99 zł (w tym transfer 2,5 gb (sic!). Okazało się w rozmowie telefonicznej z Biurem Obsługi Klienta, że system nie uwzględnił w moim abonamencie 2,5 gb wykupionego transferu na internet. Faktura została jeszcze w czasie rozmowy telefonicznej przekazana do reklamacji, korekta miała być pod koniec kwietnia, doprosiłem się jej dopiero 15 maja.

Mało tego, w kwietniu, po otrzymaniu tej felernej faktury, przez 4 dni, nie mogłem dzwonić, pisać sms i mms, korzystać z internetu, gdyż system WYJĄTKOWO blokował mój numer. Prace nad nieprecedensowym błędem trwały w tej sieci 4 dni.

3) W maju dostałem fakturę (za kwiecień w tym te 4-ry wyłączone dni) na jeszcze większą kwotę, bo aż 900 zł. Tym razem okazało się, że wszystko poprawnie naliczyli. Wg. operatora zużyłem 3,9 gb transmisji danych. Co ciekawe wg. mojego telefonu (SE ARC S) i licznika w Androidzie 4.0, zużyłem tylko 1,4gb danych (w poprzednich miesiącach licznik adekwatnie liczył ilość danych i zgadzało się to z ilością na rachunku). Wysłałem im screenshoty z tego licznika, ale oni odpisali, że może się to różnić i nie jest to wiarygodne. Pytanie czy aż o tyle może się różnić? Co ważne, dostałem bilingi od operatora i są tam jakieś dziwne pozycje po 50 MB, 100MB, 120MB, o 2:00 w nocy... a ja o tej porze śpię.

W związku z powyższym pytam.

1. Czy nie wydaje się to podejrzane, że najpierw źle liczą, potem nie działają jakiekolwiek funkcje telefonii przez 4 dni w tym internet, a potem przychodzi rachunek za 3,9 gb transferu (a mam tylko 2,5gb w abonamencie)?
2. Czy aplikacje mogą aż tyle pobierać? We wcześniejszych miesiącach też miałem aplikacje, włączoną transmisję i tyle nie było Czy te pobieranie mogłyby ominąć licznik ?
3. Czy są jakieś złośliwe oprogramowania? Mam antywirusa AVAST.

i na koniec, coś co mnie bardzo zastanawia. 3,9 gb (tyle ile zużyłem) odjąć 1,4 (tyle ile wyświetliło mi na liczniku) wychodzi 2,5 gb (tyle ile mam w abonamencie)

Proszę o sugestie co robić.

Z góry dziękuję.

 #633899  autor: orson_dzi
 19 maja 2013, 10:45
Klimek91 pisze:a ja o tej porze śpię.
A Twój telefon korzysta z internetu. Ot Android i ładowanie w niego zbędnych aplikacji.


Teraz wróćmy czasowo jeszcze przed genezę problemu. Jaki operator i plan taryfowy.

Lista używanych telefonów nie mieści się w tym polu tekstowym :)

 #633913  autor: Klimek91
 19 maja 2013, 11:18
Czy naprawdę jest to istotne? Nie chcę tu agitować, ani robić antyreklamy. Mam abonament no-limit sms,mms i połączenia + 2,5 gb transferu.

btw. Nie ściągałem żadnych nowych aplikacji względem miesiąca kwietnia, gdzie transfer był w granicach abonamentu i był adekwatny do tego, co miałem na liczniku.

Proszę o powrót do pytań, bo to mnie najbardziej interesuje.

Dzięki.

 #633923  autor: Blank
 19 maja 2013, 12:49
Klimek91, Pytania, zwłaszcza zadawane przez bardziej doświadczonych użytkowników, czy jak w tym wypadku, moderatorów, nie są bezpodstawne. Dzięki temu, będziemy mogli zobaczyć, czy np. transmisja danych nie powinna być limitowana, po osiągnięciu jakiegoś progu.

Polecam: Zestawienie ofert 3w1 i no limit na kartę | Zestawienie ofert No Limit na abonament

 #633932  autor: muchakk
 19 maja 2013, 14:18
Podaj konkretną nazwe taryfy. To istotne bo dzieki temu bedziemy mogli ustalić czy masz taryfę z lejkiem czy nie...