• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #552019  autor: zorian
 05 maja 2012, 12:00
4-05-2012 weszły w życie zmiany "Prawa Telekomunikacyjnego" (Dz.U. z 2011 r. Nr 234, poz. 1390)

Art. 64 ust. 5:
5. Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany bezpłatnie zapewnić abonentowi będącemu stroną zawartej umowy określenie progu kwotowego, dla każdego okresu rozliczeniowego, a w przypadku jego braku, dla każdego miesiąca kalendarzowego, po przekroczeniu którego dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej będzie obowiązany do:
1) natychmiastowego poinformowania abonenta o fakcie jego przekroczenia;
2) zablokowania na żądanie abonenta możliwości wykonywania połączeń na numery usług o podwyższonej opłacie i odbierania połączeń z takich numerów, chyba że nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie abonenta.
Dostawca jest obowiązany oferować abonentom co najmniej trzy progi kwotowe, które wynoszą 35, 100 i 200 złotych.
oraz

Art. 64a punkt 2 i 3:
Dostawca publicznie dostępnej usługi telekomunikacyjnej jest obowiązany, na żądanie abonenta, do:
1) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
2) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
3) umożliwienia abonentowi określenia maksymalnej ceny za jednostkę rozliczeniową usługi albo ceny za połączenie, w przypadku usługi taryfikowanej za całe połączenie, i nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie, których cena przekracza cenę maksymalną określoną przez abonenta w żądaniu, oraz połączeń przychodzących z takich numerów
– chyba że takie połączenia nie będą powodowały obowiązku zapłaty po stronie abonenta.
No i tyle teorii. A jak to jest w praktyce? Czy jako użytkownik prepaid mogę ustawić miesięczny limit na SMS Premium na kwotę, dajmy na to 2,46PLN (bo 35PLN to jednak trochę wysoki próg)?
Pytam raczej o to, którzy operatorzy już to wdrożyli, a których zmiany znowu zaskoczyły? :twisted: Że jestem złośliwy, to w poniedziałek 7 maja będę sprawdzał poszczególnych opów i oczywiście żądał respektowania prawa 8) - a niesfornych straszył UKE.
Jak macie już jakiś doświadczenia w tej sprawie, to podzielcie się nimi.

 #552037  autor: DanielR
 05 maja 2012, 12:47
zorian, piszemy o tym już od dwóch stron w temacie [Play] Tu znajdziesz pomoc - cz. II.
[center]
Obrazek[/center]

Nie wiem jak u innych, ale w Play (we Fresh'u - wszystkie profile i Lubię to!) można ustawić maksymalny próg kwotowy na usługi Premium (od 35 zł do 200 zł brutto) + dodatkowo maksymalną stawkę za pojedynczą usługę Premium, maksymalnie od 3,69 zł brutto (opcja 3 zł netto) do 18,45 zł brutto (opcja 15 zł netto).
Można też całkowicie wyłączyć wszystkie lub tylko niektóre typy usług Premium.
W ogóle możliwość konfiguracji (w przypadku sieci Play) jest dość duża i w pełni odpowiada wymogom Prawa Telekomunikacyjnego.

 #552068  autor: zorian
 05 maja 2012, 13:49
DanielR pisze:piszemy o tym już od dwóch stron w temacie [Play] Tu znajdziesz pomoc - cz. II.
To nie przyuważyłem, bo nie śledzę tego tematu - mnie on nie dotyczy :)

Czyli najmłodszy operator wywiązuje się. Założyłem temat, bo na online.plus.pl takiego wyboru niema. Podobnie na selfcare.heyah.pl. Zajrzę jeszcze na stronę Orange.
Pewnie online nie da się u innych opków i zostaje kontakt z BOK. :|

EDIT
Właśnie sprawdziłem. Na stronie Orange też można blokować usługi Premium.

EDIT
Na Orange.online nie ma możliwości ustawienia ograniczeń wymaganych ustawą, czyli 35, 100, 200 PLN!
No to pewnie pół roku, które dał ustawodawca na wdrożenie to dla FrT za mało :smt009

 #552091  autor: MADMAX
 05 maja 2012, 15:54
Mnie zastanawia ten punkt
zorian pisze:2) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
Czyli, że będę mógł powiedzieć "proszę mi zablokować wszystkie usługi typu flirt"? Albo "domagam się zablokowania możliwości dotowania fundacji"?

Pozdrawiam

 #552094  autor: KC-KARLOS
 05 maja 2012, 15:58
MADMAX, Blokada usług Premium dotyczy całego kontentu, oferowanego za pośrednictwem numerów Premium, nawet fundacje. Nie są blokowane numery darmowe (od 80xxx).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #552098  autor: MADMAX
 05 maja 2012, 16:05
Niby tak, ale w takim razie jak rozumieć "poszczególne rodzaje usług" i czym różni się punkt 1 od 2 ?
1) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
2) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,

Pozdrawiam

 #552099  autor: osachorzow
 05 maja 2012, 16:09
MADMAX pisze:Niby tak, ale w takim razie jak rozumieć "poszczególne rodzaje usług"?

Stawiam na: SMS, MMS, połączenie głosowe.

 #552100  autor: MADMAX
 05 maja 2012, 16:11
Słusznie :smt023

Pozdrawiam

 #552103  autor: DanielR
 05 maja 2012, 16:16
MADMAX pisze:Niby tak, ale w takim razie jak rozumieć "poszczególne rodzaje usług" i czym różni się punkt 1 od 2 ?
1) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
2) nieodpłatnego blokowania połączeń wychodzących na numery poszczególnych rodzajów usług o podwyższonej opłacie oraz połączeń przychodzących z takich numerów,
MADMAX, a wystarczyło byś kliknął w miniaturkę, którą tu wstawiłem. Przykład jak to rozwiązała i zastosowała sieć Play. :)

 #552109  autor: MADMAX
 05 maja 2012, 16:36
@ DanielR, pojęcia nie mam jakim cudem ją przegapiłem :lol:
Te paragrafy mnie zahipnotyzowały. :wink:

Pozdrawiam

 #552172  autor: elajka
 06 maja 2012, 00:49
Dobra zmiana, coś takiego powinno obowiązywać już od dawien dawna, a nie dopiero teraz

http://www.aptekakamagra.pl

 #552286  autor: DanielR
 06 maja 2012, 18:15
Tak z nudów przeglądałem właśnie przed chwilą serwis internetowy dla T-Mobile na kartę, czyli iTakTak i nie zauważyłem w nim dosłownie żadnej zakładki/opcji, która umożliwiałaby jakąkolwiek konfigurację usług Premium.

 #552316  autor: vh
 06 maja 2012, 20:34
Ustawa nie określa, w jakim sposób operatorzy mają udostępniać usługę blokowania SMS premium i T-Mobile – nb. najbardziej spamerska sieć – na tym korzysta. Kto wie, ten wie – zadzwoni do BOA i zablokuje. Reszta nie będzie miała zielonego pojęcia o istnieniu takiej możliwości.

Z czasem wiedza się mniej lub bardziej upowszechni i operatorzy będą musieli szukać bardziej cywilizowanych metod zarabiania.

Blokada w Play działa bardzo dobrze – w ogóle nie da się wysłać esemesa, nawet nie wychodzi z telefonu.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b