• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.
 #546787  autor: przemek910
 10 kwie 2012, 20:06
witam.

znajomy podpisal dzis aneks do umowy, przedluzenie.
oczywiscie wzial nowy telefon. jednak po paru godzinach, gdy zrobilo sie ciemniej okazalo sie, ze podswietlenie nie dziala w sposob prawidlowy (nie podswietla polowy przyciskow dotykowych).

moje pytanie co w takiej sytuacji moze zrobic?
gwarancja? troche nie powazne, bo istnieje domniemanie, ze jest to wada fabryczna.
jak mozna sie domyslac, salon nic w tej kwestii nie zrobi?
czy jest jednak mozliwe jakies bezbolesne rozwiazanie?

 #546790  autor: Maniiiek
 10 kwie 2012, 20:19
jak mozna sie domyslac, salon nic w tej kwestii nie zrobi?
Weźmie do naprawy albo wymieni na nowy.
troche nie powazne, bo istnieje domniemanie, ze jest to wada fabryczna.
Niepoważne? Myślisz, że ludzie w salonie specjalnie sprzedali trefny? Mają jakieś zdolności paranormalne i wykryli wadliwy telefon w ZAPLOMBOWANYM pudełku a potem stwierdzili "sprzedajmy go tamtemu gościowi!" :roll:
Sytuacja losowa, zawsze się jakiś trefny egzemplarz trafi i to jest jak najbardziej normalne. Właśnie dlatego istnieje takie coś jak gwarancja.

B-brand - unikaj jeśli nie znasz prawdziwego producenta.

 #546801  autor: potargany
 10 kwie 2012, 20:33
jaki to telefon ?

Pieniądze to nie wszystko ...

 #546815  autor: Edmund
 10 kwie 2012, 21:03
I pytanie czy pudełko było zaplombowane, albo plomba była zrywana przy Twoim koledze?

Wszechobecnemu analfabetyzmowi, braku poszanowania dla języka ojczystego i braku czytania ze zrozumieniem mówię nie!

Orange: Nowe GO
Play: Fresh, stare Lubię to!
Plus na Kartę
Net: OFnK, Aero2

 #546824  autor: alex1155
 10 kwie 2012, 21:21
odeslą koledze telefon Do serwisu po prostu:-) Ja też kupiłem telefon,który godzine po zakupie zaczął się restartowac i poszedł Do naprawy. Złośliwość rzeczy martwych.

 #546848  autor: przemek910
 10 kwie 2012, 23:55
Maniiiek pisze:Cytat:
jak mozna sie domyslac, salon nic w tej kwestii nie zrobi?

Weźmie do naprawy albo wymieni na nowy.
wymieni na nowy? na podstawie?
Edmund pisze:I pytanie czy pudełko było zaplombowane, albo plomba była zrywana przy Twoim koledze?
bylo otwarte.

ktora droge lepiej wybrac, serwis czy niezgodnosc towaru z umowa?

 #546849  autor: Domi88
 11 kwie 2012, 00:33
Radzę niezgodność towaru z umową. W końcu za telefon zapłacił więc żąda sprzętu wolnego od wad.

 #546856  autor: ciuchcia
 11 kwie 2012, 01:53
Powołując się na niezgodność towaru z umową to Ty określasz w jaki sposób problem ma zostać rozwiązany - np poprzez wymianę. Co ważne - stroną reklamacji nie jest producent, tylko salon, który sprzedał Ci niesprawny telefon. Może on oczywiście wysłać telefon na ekspertyze do producenta, ale to nic nie zmienia. Problemy pojawiają się, gdy sprzedawca odmówi wymiany telefonu. Możesz wtedy odstąpić od umowy (umowy zakupu telefonu - nie o świadczenie usług telekomunikacyjnych) i dostać zwrot wpłaconej kwoty (1zł ?). Tak ja rozumiem ten przepis.

Oddając na gwarancję to gwarant (producent) decyduje jak usunąć usterke i praktycznie też określa w jakim czasie :)

 #546883  autor: przemek910
 11 kwie 2012, 10:03
rozumiem, ze konsultant nie ma mozliwosci wymiany telefonu, nawet gdyby chcial? (imei wpisane na umowie)

 #546914  autor: bledos
 11 kwie 2012, 13:29
przemek910 pisze:rozumiem, ze konsultant nie ma mozliwosci wymiany telefonu, nawet gdyby chcial? (imei wpisane na umowie)
Z tym jest różnie. Kiedyś, jak pracowałem w salonie, była możliwość wypisania umowy ręcznie i zgłoszenie pomyłki w numerze imei (tylko nie pamiętam już u którego operatora ;p). Tylko kto zgodziłby się na coś takiego zostawiając sobie zepsuty telefon? Łatwiej i mniej zachodu jest wysłać telefon na serwis. Na wymianę na nowy bym nie liczył...

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #546918  autor: Kryniczanin
 11 kwie 2012, 13:43
bledos, T-Mobile

Sam miałem umowę ręcznie pisaną drugi raz przez błąd. To było 2,5 roku temu.

 #546919  autor: bledos
 11 kwie 2012, 13:44
Możliwe, że była to jeszcze Era, bo do zmiany marki nie doczekałem :)

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #546988  autor: SACZI
 11 kwie 2012, 20:12
I dlatego warto umowy przedłużać telefonicznie ...
Gdyby tak zrobił, mógłby telefon spakować i przesyłkę po prostu odesłać.
Po kilku dniach zamawia nowy aneks i po sprawie.