• Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #427621  autor: Andrzej24
 04 wrz 2010, 14:33
Wiem, że jest to bolesne lecz tak czasem jest. Dla ciekawostki dodam Wam czytelnicy, że to co mi pani w Orange powiedziała to nie wiem czy się śmiać czy dziękować. Więc tak.
Przedłużając umowę w Orange dostałem różne dodatkowe pakiety gratis. Na pytanie co się z nimi stanie jak umowa przejdzie na czas nieokreślony. Odpowiedź: "system sam powinien wyłączyć pakiety, lecz dla pewności niech Pan w ostatnim miesiącu zgłosi chęć wyłączenia pakietów."
Mimo, że system powinien je sam wyłączyć, wolałem zadzwonić, zapłacić 1zł i mieć pewność że za miesiąc nie będę miał wyższy rachunek.
Niestety ale takie jest życie.

 #427622  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 14:36
Pijo pisze:
jas3miasto pisze:Tutaj na razie 0MB.
A jak sądzisz , kiedy te MB sie tam pojawią ?
Nie wiem do czego pijesz, ale piszę o błednym działaniu aplikacji Play24. Promocyjne MB czy jak je sobie tam nazywa Play moga pojawic sie nawet za tydzien i nie ma to dla mnie wiekszego w tym momencie znaczenia.

Znaczenie ma to ze blednie dzialajaca aplikacja Play24 wprowadzila i wprowadza w blad na temat aktywnosci uslugi co przyznaja sami pracownicy play i co wykazalem dokumentujac proces jej aktywacji i udostepniajac innym uzytkownikom forum.

Po wyjasnieniach play moge zakladac ze usluga ta bedzie aktywna po polnocy (mimo iz komunikat z serwisu play24 mowi o 24h). Ale nie jest to wcale tak pewne. Jak zreszta nic w sieci play.

 #427627  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 14:48
jas3miasto, rozumiem, że Możesz być trochę zdziwiony informacją na Play 24, że usługa jest aktywna. Ale każde jednostki w abo (czy to minuty, eski, MB) są przyznawane proporcjonalnie między godziną 00:00, a 01:00. I nie ma w tym nic odkrywczego. Tak jest po prostu przygotowana platforma billing'owa. Wg mnie, to słuszne, że skoro jest coś proporcjonalnie naliczane, za ilość dni pozostałą do końca pierwszego, niepełnego cyklu rozliczeniowego, to nawet logiczne się wydaję, że dane jednostki są przyznawane następnego dnia, aby był prawie "pełny" dzień na ich wykorzystanie. W pre-paid opłata jest pobierana za pakiet w całości, to i pakiet jest aktywowany nawet tego samego dnia (chociaż każdy operator daje sobie maksymalny czas na aktywację danego pakietu czy usługi; zazwyczaj 24h, choć PTC choćby w Erunii TT daje sobie, aż 72h).

Wg mnie Play 24 równie dobrze informuje, że po prostu zlecenie aktywacji danej usługi się powiodło/udało. Ale nie oznacza to końca procesu aktywacji danej usługi czy pakietu, o czym już wiesz :P I właśnie sam nie pomyślałeś, aby sprawdzić jeszcze stan MB w zakładce Moje konto.

Do tego trzeba, a przynajmniej wypadałoby, jak wielu z nas o tym zapomina, zapoznać się z regulaminem promocji usługi/pakietu. Włączając "coś" potwierdzamy, że zapoznaliśmy się z regulaminem i akceptujemy warunki działania danej usługi czy pakietu. Tym bardziej, że napisałeś, że jesteś niby świadomym użytkownikiem. Po tym, co przeczytałem, mam jednak trochę inne zdanie...

Także, moim zdaniem, po części sam sobie jesteś winny. Wszystko zależy od punktu "siedzenia". Ty widzisz to tak, że operator "zawinił", a ja widzę to tak, że o wielu aspektach nie wiedziałeś i nie raczyłeś się wcześniej z nimi zapoznać... Pozdro.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427631  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 15:01
Ja piszę głównie o cwaniackim podejściu. Platforma ma ułatwiać klientowi korzystanie z usług (i z drugiej strony odciążać BOK play co jest korzystne dla samej sieci). Skoro jest informacja o aktywności usługi a podczas jej aktywacji nikt z play nie pomyślał o umożliwieniu zapoznania się z regulaminem tego co jest aktywowane (a mógł to zrobić) to nie jest to na pewno podejście partnerskie a podejście z kategorii jak nie my jego to on nas.

Skoro dla wszystkich piszących tu o braku winy operatora oczywiste są niuanse systemów bilingowych, godzin aktywacji etc. to nie oznacza to wcale iż każdy musi sobie z nich zdawać sprawę w podobnym zakresie.

Telefon i usługi z nim związane to tylko narzędzie a nie cel sam w sobie więc nie ma co tu debatować czy ktoś powinien zapoznawać sie z regulaminami dość oczywistych usług.
Cześć umów ma charakter adhezyjny, choćby takie jak przystąpienie do umowy przewozu autobusem czy pociągiem. Nikt nie wczytuje się w regulaminy takich usług i dokładne ich parametry. Poznaje pewne ogólne zasady dotyczące ich świadczenia i korzysta z nich. Albo nie. Ja zakładam dobrą wolę operatora a nie jego cwaniackie podejście i chciałbym aby ten operator tę dobrą wolę wykazywał a nie szukał metod zarobku bazujących nia niedoinformowaniu klienta.

Operator czerpiąc korzyści i deklarując wolę współpracy z klientem powinien ja ułatwiać a nie utrudniać i komplikować. Skoro popełnia błąd, a tak jest w mojej opinii w tym wypadku, powinien go poprawić i zwrócić klientowi nienależnie pobrane opłaty.

 #427634  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 15:17
jas3miasto pisze:Skoro jest informacja o aktywności usługi a podczas jej aktywacji nikt z play nie pomyślał o umożliwieniu zapoznania się z regulaminem tego co jest aktywowane
A ktoś Ci bronił zapoznania się z regulaminem?

Chyba, że napiszesz, że nie wiesz, gdzie znaleźć dany regulamin. To Ci napiszę, że jak nie ma pod opisem pakietu, w zakładce dokumenty, to zawsze masz zakładkę regulaminy na samym dole, mniej więcej na środku stronki. Dla chcącego nic trudnego. Rozumiem, że po prostu szkoda Ci 600zł, ale sam sobie jesteś winny.
jas3miasto pisze:to nie oznacza to wcale iż każdy musi sobie z nich zdawać sprawę w podobnym zakresie.



Ależ, moim zdaniem, musi w każdym przypadku. Żeby później nie było takich zaskoczeń i żali, jak wyżej opisana kwestia. Czy to podpisujesz umowę na dwa lata, bo telefon jest za "złotówkę" czy włączasz jakiś malutki, zwyklutki pakiecik. Już Ci napisałem wcześniej. Po to jest regulamin, że jak coś Ci się nie spodoba, np. właśnie w sposobie aktywacji usługi, to danego pakietu nie włączasz i już- i po problemie...

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427638  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 15:28
Do rogmaniek

Pozwolisz, że pozostanę przy swoim stanowisku. Nie chodzi mi tu o 600 czy 300 zł. Jak pisałem na początku nie to było moja motywacją do pisania tego postu. Chodzi o cwaniackie praktyki play, które opisałem i sposób traktowania klienta a także błędne co sami przyznają praktyki dotyczące serwisu Play24. Skoro odciążają swoje zasoby ludzkie poprzez zautomatyzowanie pewnych procedur powinni umożliwić klientowi zapoznanie się z pełnią informacji podaną w sposób prawidłowy i czytelny. Skoro mowa o regulaminie powinni - a z jakiegoś powodu tego nie robią - zapoznawać użytkownika z regulaminem akurat aktywowanej usługi a nie pisać mu o tym iż usługa będzie aktywna w ciągu 24h.

Co do zarzutów kierowanych do mnie - nie każdy ma tyle czasu aby debatować o telefonii komórkowej co Ty. Nie dla wszystkich jest to istotny element ich zainteresowań czy dalej idąc życia. Dla mnie i pewnie wielu innych osób to jedna z usług takich jak transport publiczny, korzystanie z dróg, samochodu czy innych ułatwień współczesnych czasów które są raczej obok nas niż w centrum naszego codziennego życia. Traktując je w ten sposób nie powinno się tracić czasu na szukanie "kruczków" w codziennej wspołpracy z operatorem komórkowym.

 #427639  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 15:30
jas3miasto pisze:Ja zakładam dobrą wolę operatora a nie jego cwaniackie podejście i chciałbym aby ten operator tę dobrą wolę wykazywał a nie szukał metod zarobku bazujących nia niedoinformowaniu klienta.
To w takim razie proponuję zaprzestania korzystania z usług, przynajmniej operatorów komórkowych. Jak już wiesz, w abo każdy operator aktywuje dany pakiet czy usługę po północy, następnego dnia. I jak napisałem wyżej, to jest właśnie bardziej uczciwe, skoro opłata jest naliczana proporcjonalnie, w tym pierwszym, niepełnym cyklu rozliczeniowym.

Szkoda, że nie możesz tego przyjąć do wiadomości. Tylko "na siłę" szukasz winy kogoś innego, w tym przypadku operatora.
jas3miasto pisze:Cześć umów ma charakter adhezyjny, choćby takie jak przystąpienie do umowy przewozu autobusem czy pociągiem.
Chyba kończę z Tobą dyskusję, jak tu zaczynasz "wyjeżdzać" z takimi "argumentami". Chłopie- piszmy o telefonii!

Także swoje zdanie, chyba dość dokładnie, przedstawiłem/opisałem.

Jakbym miał mieć takie zdanie, jak Twoje, to w ogóle nie korzystałbym z telefonu. Bo każdy operator, bynajmniej w Pl, ma takie "cwaniackie" (jak to określiłeś) podejście. Napiszę więcej, wg mnie, wiedząc, że na pewno po części sam jesteś winny tej sytuacji, też chcesz być "cwaniaczkiem" i zgarnąć winę na operatora, bo przecież operator powinien być "dobry" i aktywować usługę, tak jak ja uważam. To tyle z mojej strony.

[ Dodano: 2010-09-04, 15:38 ]
jas3miasto pisze:Pozwolisz, że pozostanę przy swoim stanowisku.
To tylko na koniec. Ale oczywiście, w końcu mamy Erę wolności. Tylko po to tu piszesz, abyśmy też przedstawili Ci kwestię od innej strony księżyca :P Chyba, że chciałeś, abyśmy Ci w 100% poparli, ale to chyba źle trafiłeś. Liczą się też fakty, od każdej strony. I to jest chyba najważniejsze, ile jest argumentów za, a ile przeciw. Ile jest naszej winy, a ile kogoś innego...

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427641  autor: amigo007
 04 wrz 2010, 15:41
Powiem tak mam telefon i w orange i w play. W play koło 6 razy składałem reklamacje, a to że coś nie działa albo nie przyznało mi jakiegoś bonusu. I niestety play jeszcze nigdy nie przyznał się że to coś z jego winy i jeszcze nigdy nie udało mi się cokolwiek od nich dostać w ramach reklamacji. Nawet jak nie mają racji to wg. nich mają rację. Orange pod tym względem jest przeciwieństwem play. Reklamacje w 90% są uznawane i nie ma żadnego problemu z ewentualną rekompensatą. Jas3miasto wydaję mi się, że nic chyba nie wskórasz poprzez pożal się boże BOK play. Spróbuj jeszcze napisać do rzecznika play, a jak to nic nie da to składaj skargę w UKE. Pozdrawiam :smt006

 #427642  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 15:42
Do rogmaniek.

Nie mam ochoty wdawać się z tobą w żadne flame'y. Podałem szereg argumentów i dokumentację tego jak wygląda działanie Play24, jak wprowadza w błąd. Jeśli nie masz ochoty się do tego odnosić nie odnoś się. Nie wyzywaj jednak ludzi od cwaniaczków, kiedy nie masz do tego podstaw. Życząc trochę więcej dystansu do spraw nieistotnych pozdrawiam.

Co do moich motywacji - pisze tu głownie dlatego ze udziela się tu "alternatywny" BOK play w osobie play4you2, dodatkowo chcialbym poinformowac innych uzytkownikow uslugi o takich wprowadzajacych w blad praktykach i bledach

PS Bynajmniej to nie przynajmniej

 #427649  autor: kuwejt
 04 wrz 2010, 16:20
rogmaniek pisze:
jas3miasto pisze:Cześć umów ma charakter adhezyjny, choćby takie jak przystąpienie do umowy przewozu autobusem czy pociągiem.
Chyba kończę z Tobą dyskusję, jak tu zaczynasz "wyjeżdzać" z takimi "argumentami". Chłopie- piszmy o telefonii!
Ale dlaczego? Gość ma troche rację w tej kwestii. Wsiadając do autobusu w obcym mieście czytasz regulamin żeby dowiedzieć się czy chociażby dodatkowy niewielki bagaż który przewozisz podlega dodatkowej opłacie? Wątpię...
Przykład jest dobry oczywiście przy zachowaniu odpowiednich proporcji między telecom a busem.
rogmaniek pisze: Jakbym miał mieć takie zdanie, jak Twoje, to w ogóle nie korzystałbym z telefonu. Bo każdy operator, bynajmniej w Pl, ma takie "cwaniackie" (jak to określiłeś) podejście.
O nie nie nie. Gwarantuje Ci że u innych operatorów jeśli jest napisane że coś jest aktywne to jest atywne.
rogmaniek pisze: Napiszę więcej, wg mnie, wiedząc, że na pewno po części sam jesteś winny tej sytuacji,
Tu się zgodzę

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #427651  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 16:37
kuwejt pisze:Ale dlaczego? Gość ma troche rację w tej kwestii. Wsiadając do autobusu w obcym mieście czytasz regulamin żeby dowiedzieć się czy chociażby dodatkowy niewielki bagaż który przewozisz podlega dodatkowej opłacie? Wątpię...
No nie wiem czy ma rację. Ale odnośnie tego przykładu, to w razie kontroli, powiesz kontrolerowi, bo ja nie czytałem regulaminu i skąd miałem wiedzieć, że akurat tego bagażu nie można przewozić?! I myślisz, że jaką otrzymasz odpowiedź?

I tak samo jest w w tym przypadku. To, że już Twoja kwestia, że wcześniej nie zapoznałeś się co Ci wolno, a czego nie wolno przewozić, przykładowo w ramach danego biletu. Ale korzystając z usług danego operatora i myślę, że również jest podobnie w przypadku transportu miejskiego, oznacza to, że znasz i akceptujesz warunki, w ramach których operator czy przewoźnik świadczy dane usługi.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2010, 16:54 przez rogmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427652  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 16:46
Podając przykłady innych umów adhezyjnych chodziło mi o ogólny charakter tych umów masowość, dysproporcje pozycji świadczącego usługę i korzystającego z usług. Operator nie jest konsekwentny w przekazie do klienta, nie informuje go o tym czy dany pakiet jest jakąś ofertą specjalną czy tylko elementem już zakupionej oferty albo jej rozszerzeniem.

Udostępniając klientowi narzędzia umożliwiające samodzielne aktywowanie usług powinien:

- podczas aktywacji usługi jasno przedstawić klientowi warunki jej aktywacji najlepiej poprzez podanie linku do regulaminu i umożliwienie jego akceptacji (nie w sposób dorozumiany ale poprzez udostępnienie aktualnego regulaminu tak jak ma to miejsce podczas podpisania umowy w punkcie)
- nie wyświetlać mylących komunikatów o terminie aktywacji
- wyświetlać zgodne z prawdą komunikaty o statusie aktywacji

W przeciwnym wypadku można uznać iż mechanizmy wprowadzone przez operatora nastawione są na wprowadzanie klienta w bład i celowe wyłudzanie od niego środków poprzez wykorzystanie swojej pozycji opisanej powyżej.

Pisałem też iż operator mówi o dezaktywacji WSZYSTKICH pakietów/usług (kolejne mylące definicje) podczas przedłużania umowy co też nie jest prawdą bo niektóre pakiety / funkcje / usługi są aktywne po przedłużeniu umowy. To tak gwoli podsumowania.

 #427654  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 16:48
kuwejt pisze:Gwarantuje Ci że u innych operatorów jeśli jest napisane że coś jest aktywne to jest atywne.
Napisałem już wyżej, w innym poście, co może oznaczać, że coś jest aktywne? A regulamin danej usługi, wg mnie, jest nadrzędny. I dobrze, bo przynajmniej są konkretne zapisy. Oczywiście zawsze można porozmawiać z usługodawcą, że wg nas jest jakaś "nieścisłość" w w/w przypadku. Dodatkowo była też poruszona kwestia, że wcześniej zainteresowany nie raczył sprawdzić również zakładki Moje konto ile tych MB'ów zostało przyznanych, skoro otrzymał info o aktywacji.

Pewnie nie czytając regulaminu można też być zaskoczonym, że pakiet nie został w całości przyznany, po jego włączeniu w pierwszym, niepełnym cyklu rozliczeniowym. Na "upartego" nawet w tym przypadku można szukać winnego, że dlaczego operator w abo nie przyznaje całego pakietu, tylko proporcjonalnie (mimo naliczenia, także proporcjonalnie, pierwszej opłaty abonamentowej za taki pakiet czy usługę)?

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427657  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 16:56
Czy jak nalewasz paliwo do samochodu to

a. sprawdzasz jedynie wskaźnik paliwa czy
b. wypompowujesz paliwo z samochodu i sprawdzasz czy to to które miało zostać nalane; czy jest w nim odpowiednia ilość oktanów; czy nalano co do dl tyle ile wykazał wskaźnik na dystrybutorze?

Pewne rzeczy opierają się na zaufaniu, czy to do instytucji czy firm, czy też narzędzi.
Sprawdziłem wskaźnik aktywacji w miejscu w którym był on ustawiony na - "w trakcie aktywacji", sprawdzanie dodatkowych parametrów, którymi interesuje się niewielka liczba użytkowników, nie powinno być czynnikiem decydującym o tym czy ktoś dołożył starań w procesie aktywacji usługi czy nie. Te dane są danymi dodatkowymi i jako takie nie warunkują rozpoczęcia korzystania z usługi. Wskaźnik podstawowy - wł./wył. jest takim wskaźnikiem jak najbardziej.

 #427665  autor: kuwejt
 04 wrz 2010, 17:34
rogmaniek pisze:
kuwejt pisze:Ale dlaczego? Gość ma troche rację w tej kwestii. Wsiadając do autobusu w obcym mieście czytasz regulamin żeby dowiedzieć się czy chociażby dodatkowy niewielki bagaż który przewozisz podlega dodatkowej opłacie? Wątpię...
No nie wiem czy ma rację. Ale odnośnie tego przykładu, to w razie kontroli, powiesz kontrolerowi, bo ja nie czytałem regulaminu i skąd miałem wiedzieć, że akurat tego bagażu nie można przewozić?! I myślisz, że jaką otrzymasz odpowiedź?
Oczywistym jest że kontroler będzie miał rację! Bez dyskusji!
Ten przykład miał pokazać co innego - że jest niestety kupa regulaminów których się NIE CZYTA i przystaje na ich warunki adhezyjnie czyli poprzez korzystanie wprost z usług których dotyczną (tu komunikacji miejskiej) i takich regulaminów się niestety ale nie czyta no chyba że ktoś siedzi na siedzeniu z przodu i prosto przed twarzą ma jego treść i czyta z nudów podczas podróży (mi samemu się tak zdażyło :lol: ) korzystając przy tym z usług które te regulaminy dotyczą.

Dalsza część przykładu? Wsiadasz to autobusu - na drzwiach pisze że od dzisiaj można za darmo wieźć bagaż o wymiarach 1mx1mx1m, wsiada kontrola i mówi Ci że rzeczywiście od dzisiaj ale od godziny powiedzmy 20 (Ty jechałeś o 15) i jest to jasno napisane w regulaminie. I co wtedy? ZONK? Będzisz tłumaczył że na drzwiach jest inaczej? Kontroler się bedzie zasłaniał regulaminem i ma prawo ale szczerze to nie czuł byś wkurzenia?? I to jest właśnie przykład na adhezyjność umów (a doładnie przystąpienia do takiej umowy)

rogmaniek pisze: Napisałem już wyżej, w innym poście, co może oznaczać, że coś jest aktywne?
No właśnie - co MOŻE oznaczać, to tylko Twoje domysły. Sorry ale to klient ma się domyślać co oznacza status "aktywne" w zakładce usług?? i doszukiwać dodatkowo znaczenia innego niż to jakie wprost określa słowo "aktywne"?? Przecież to zakrawa na kpinę ze strony operatora!
Przecież to nie konkurs interpretacji co autor serwisu play24 miał na myśli wstawiając w usługę status "aktywna"!!
rogmaniek pisze: Dodatkowo była też poruszona kwestia, że wcześniej zainteresowany nie raczył sprawdzić również zakładki Moje konto ile tych MB'ów zostało przyznanych, skoro otrzymał info o aktywacji.
Pełna zgoda!

Audyt UX, www i SM
Szukasz pomysłu na prezent?
Satysfakcja użytkownika na FB

 #427679  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 18:16
jas3miasto pisze:Pewne rzeczy opierają się na zaufaniu, czy to do instytucji czy firm, czy też narzędzi.
Ok, ale wiemy, jak może być inaczej. A tu się liczą też, a może przede wszystkim "odpowiednie" zapisy regulaminu. A o tym, o czym cały czas piszesz, już wspomniałem wyżej.

Jeszcze raz powtórzę, bo widzę, że dalej "wałkujesz" swoją rację, moim zdaniem, w regulaminie jest zapis, że pakiet jest przyznawany następnego dnia między północą, a pierwszą i koniec.
kuwejt pisze:Sorry ale to klient ma się domyślać co oznacza status "aktywne" w zakładce usług??
To równie dobrze, można zadać inaczej pytanie, o co ktoś ma pretensje: to Klient ma czytać regulaminy?! Reszta, jak wyżej. Z resztą robi się Wielka dyskusja, między "naszą, a waszą racją". Zamieścił temat na publicznym forum, to się wypowiedziałem. I moim zdaniem, mimo tej niedogodności "aktywne", trzeba było się zapoznać z regulaminem i nie byłoby "płaczu". Tyle na ten temat.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2010, 18:21 przez rogmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427681  autor: jas3miasto
 04 wrz 2010, 18:18
Wydaje mi się, iż operator nie dochowuje podstawowych warunków dotyczących aktywacji usługi co już wcześniej wymieniłem. Starałem się odnaleźć regulamin usługi pLay24 - https://logowanie.playmobile.pl/resourc ... ulamin.pdf - i sprawdzić jak tam regulowane są kwestie aktywacji usług. Nie opisano tam dokładnie tej procedury co wskazywałoby na fakt, iż operator powinien umożliwić zapoznanie się z warunkami aktywacji każdej z usług z osobna, których aktywacja jest możliwa w Play24 w momencie kiedy ta aktywacja ma zostać dokonana przez użytkownika.

Nie czyni tego, a cedowanie na użytkownika dodatkowych obowiązków - wyszukania odpowiedniego regulaminu (na podstawie nazwy pakietu ?), stwierdzenie czy dana usługa jest pakietem, dodatkową usługa czy rozszerzeniem istniejacej usługi jest nieuprawnione i odbiega od procedur stosowanych przy podpisaniu umowy w punkcie sprzedaży.

Play pomija prezentację regulaminu w momencie aktywacji, wprowadza klienta w błąd niejednoznacznymi komunikatami (aktywacja nastąpi w przeciągu 24h - czemu nie piszą aktywacja nastapi między 00:00 a 01:00) co w mojej opinii jest celowe i służy nieuprawnionemu pobieraniu należności od klienta.

Takie są fakty. Inne usługi udostępniane online zawsze prezentują regulamin, warunki świadczenia usługi co klient potwierdza na rożne sposoby (w play nie ma na to szansy).

Regulamin usługi Play24 mógłby stwierdzać iż klient przed aktywacją każdej z usług powinien zapoznać się z regulaminem i wybranie opcji aktywuj jest dorozumianą zgoda na ten regulamin. Nie robi tego, a więc w mojej opinii powinien umożliwić zapoznanie się z szczegółowym regulaminem w momencie wybrania opcji Aktywuj - tak jak to ma miejsce w przypadku innych usług aktywowanych w ten sposób. To nie kwestia mojego chciejstwa tylko braku dochowania pewnych standardów przez Play.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2010, 18:25 przez jas3miasto, łącznie zmieniany 1 raz.

 #427682  autor: rogmaniek
 04 wrz 2010, 18:19
kuwejt pisze:Ten przykład miał pokazać co innego - że jest niestety kupa regulaminów których się NIE CZYTA i przystaje na ich warunki adhezyjnie czyli poprzez korzystanie wprost z usług których dotyczną (tu komunikacji miejskiej) i takich regulaminów się niestety ale nie czyta
Ok, ale po tym "omawianym", w tym temacie, przykładzie widzimy, jak można na tym wyjść, tzn. nie czytając regulaminów. Później możemy mieć pretensje tylko do siebie, bo- już we wcześniejszych postach pisałem...

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #427755  autor: aga
 05 wrz 2010, 08:08
dyskusja zeszła z właściwych torów ;-) - zamykam