DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego.

Moderator: Moderatorzy

 #1001989  autor: Maveth
 03 lip 2018, 17:07
Witam chciałem zapytać co mogę zrobić z sytuacją jaka spotyka mnie od jakiegoś czasu.
Mam router Houawei E3372 lączony poprzez usb z moim laptopem oraz oferte Abonamentową łączoną w formule Rodzina stan nielimitowany w którym jest 100GB internetu który rozdzielony jest na telefon oraz wyżej wymieniony router. Do pewnego momentu internet ten w miejscu mojego zamieszkania śmigał z prędkością ok 15-25mb/s co bardzo mnie satysfakcjonowało ale od jakiś 2 tygodni prędkość ta spada do zaledwie 0,8-1mb/s lub nawet nizszej wartości w zależności od pory dnia.Dzwoniłem na obsługe klienta oni przyjeli zgłoszenie i oddzwonil do mnie ktos z dzialu technicznego oznajmiajac mi ze w miejscu w ktorym znajduje sie nadajnik z ktorego korzystam rowniez ja przybylo urzadzen i przez to moj internet spowolnil i nie sa mi w stanie powiedziec czy ten nadajnik bedzie rozbudowywany czy tez zostanie wszystko tak jak jest teraz.
Moje zapytanie co moge zrobic w tym przypadku jesli internet jest tak wolny ze nie mozna spokojnie nic obejrzec a ogladanie serialu ktory trwa 50 minut zajmuje mi nawet 2 godziny bo nie nadaza z bufforowaniem.
Czy moge złożyć reklamacje której operator nie odrzuci lub w inny sposób dochodzić jakiejs sprawiedliwosci ????
 #1001990  autor: iphoneski
 03 lip 2018, 17:14
Nic nie zrobisz. Na reklamacje bedą odpowiadać, że to usługa mobilna i nie gwarantują takich samych prędkości zawsze i wszędzie. Każda sieć tak robi. Ale to dziwne, że zwolniło tak nagle, może mieszkasz w jakiejś miejscowości turystycznej i ludzie na wakacje przyjechali?
 #1001993  autor: Maveth
 03 lip 2018, 17:17
Mieszkam na śląsku a nadajnik oddalony jest jakies 1km i zawsze jest to zasięg LTE doniedawna jak pisalem nie bylo problemow z predkoscia nie wazne czy bylo to rano czy poludnie czy tez wieczor ale ostatni tydzien lub 2 to totalna porazka
 #1001995  autor: iphoneski
 03 lip 2018, 17:32
A na telefonie jest tak samo?
 #1001996  autor: Maveth
 03 lip 2018, 17:37
tak na telefonie jest tak samo najlepsze jest to ze gdy zabieram laptopa do pracy internet dziala ok i znow mam predkosc w granicy 15-20 mb/s
 #1001997  autor: iphoneski
 03 lip 2018, 17:41
Czyli ewidentnie coś z nadajnikiem, ja bym utworzył zgłoszenie na play24, dokładnie opisał wszystko i poczekał co odpowiedzą. Z doświadczenia wiem, że te zgłoszenia są jakoś lepiej traktowane niż te telefoniczne. No i nastaw sobie budzik na ok 3 w nocy i zrób test, jak też tak słabo wyjdzie to raczej nie przeciążenie, w nocy ludzie raczej śpią zamiast w necie siedzieć.
 #1002020  autor: Maveth
 03 lip 2018, 20:07
dzięki spróbuje sprawdzić w nocy i zrobic test wtedy pomysle nad zgloszeniem bo juz 2 telefoniczne mialem ale jak pisalem technik powiedzial ze nowe urzadzenia doszly etc i z tego powodu slabsza jakosc internetu ale ja pytam dlaczego mam cierpiec i placic za tak niski transfer
 #1002022  autor: iphoneski
 03 lip 2018, 20:35
Jeśli rzeczywiście doszły nowe to nic z tym nie zrobisz, ewentualnie przeprowadzka :)
Tylko dziwi mnie ten nagły spadek, raczej cała okolica nie poszła jednego dnia do play po internet, gdyby było więcej klientów to stopniowo by spadało.
 #1002023  autor: goral2099
 03 lip 2018, 20:40
Masz możliwość wymuszania pasm? Spróbuj przejść np na L2100, jeżeli teraz łączy Cię na automacie z L1800. Na btsearch.pl możesz sobie sprawdzić co nadaje w okolicy. Może nie będzie musiał się przeprowadzać. ;)
 #1002028  autor: iphoneski
 03 lip 2018, 21:08
Chciałem to proponować, ale w tym modelu nie ma chyba tej opcji, by musiał po lte watch albo soft alternatywny instalować.
 #1002030  autor: matek451
 03 lip 2018, 21:23
Jak E3372 HiLnk to może zadziała z LTEWatchH, będzie prościej niż z modowanym softem.
 #1002036  autor: Maveth
 03 lip 2018, 21:58
mowcie mi jeszcze nie wiem o czym wy tu piszecie :D jelsi ktos moglby lekko wyjasnic o co kaman wejsc na jakas strone czy sciagnac jakis program do sprawdzenia pasma ?
 #1002037  autor: matek451
 03 lip 2018, 22:04
E3372 HiLink jest zarządzany przez przegladarkę pod adresem 192.168.8.1 Jesli taki masz to n pobierasz http://www.lte-anbieter.info/ltewatch/c ... ltewatch_h logujesz sie w nim pod tym adresem na E3372 i pokaże ci CID BTS-a i parametry sygnału. Pozwala wymuszać też pasma LTE. Odpowiedz na te moje pytania https://forumplay.pl/showthread.php/512 ... bilny-Play
 #1002079  autor: JFK2016
 04 lip 2018, 11:05
Maveth pisze:Witam chciałem zapytać co mogę zrobić z sytuacją jaka spotyka mnie od jakiegoś czasu.
Mam router Houawei E3372 lączony poprzez usb z moim laptopem oraz oferte Abonamentową łączoną w formule Rodzina stan nielimitowany w którym jest 100GB internetu który rozdzielony jest na telefon oraz wyżej wymieniony router. Do pewnego momentu internet ten w miejscu mojego zamieszkania śmigał z prędkością ok 15-25mb/s co bardzo mnie satysfakcjonowało ale od jakiś 2 tygodni prędkość ta spada do zaledwie 0,8-1mb/s lub nawet nizszej wartości w zależności od pory dnia.Dzwoniłem na obsługe klienta oni przyjeli zgłoszenie i oddzwonil do mnie ktos z dzialu technicznego oznajmiajac mi ze w miejscu w ktorym znajduje sie nadajnik z ktorego korzystam rowniez ja przybylo urzadzen i przez to moj internet spowolnil i nie sa mi w stanie powiedziec czy ten nadajnik bedzie rozbudowywany czy tez zostanie wszystko tak jak jest teraz.
Moje zapytanie co moge zrobic w tym przypadku jesli internet jest tak wolny ze nie mozna spokojnie nic obejrzec a ogladanie serialu ktory trwa 50 minut zajmuje mi nawet 2 godziny bo nie nadaza z bufforowaniem.
Czy moge złożyć reklamacje której operator nie odrzuci lub w inny sposób dochodzić jakiejs sprawiedliwosci ????
W sieci Play to normalne (DIL w RBM powoduje że w wielu miejscach z sieci nie daje się korzystać), dla tego w przypadku tego operatora więcej niż wskazany jest modem z agregacją pasma. Jeżeli nie chcesz pakować się w dodatkowe koszta, to jedyną opcją jest przełączanie pasm na modemie przez aplikację lub przerobienie modemu na modowany HiLink (niestety w przypadku E3372 v H jest bardziej skomplikowane) i jeżeli jest możliwość to tak j.w napisał @goral2099 ucieczka do pasma LTE2100 (najrzadziej agregowane i w miarę sensownie działa).
 #1002132  autor: pakierhakierxd
 04 lip 2018, 18:17
Spróbuj z lte przerzucić na 3g może pomoże, u mnie to mało daje jak lte 800 jest obciążone.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam :)