Użytkownik
Ranga
Cichy Czytelnik
Posty
89
Rejestracja
20 kwie 2010, 15:46
Lokalizacja
Krk
Umowy Orange FreeNet mają dostęp do wszystkich technologii - GSM, 3G, LTE. Także zerwać bez konsekwencji nie będziesz mógł. Tylko umowy z dopiskiem PRO na końcu były umowami tylko CDMA, ale takich chyba już nie ma w obiegu.barek16 pisze:Mam umowę Orange FreeNet
Mylisz się. Jeżeli operator w umowie gwarantuje ci dostęp do LTE, 3G, CDMA i w trakcie jej trwania dostęp do jednej z nich zostaje zablokowany, to jest to zmiana warunków umowy i jak najbardziej masz prawo do zerwania tej umowy bez żadnych konsekwencji.ja.michal pisze:Umowy Orange FreeNet mają dostęp do wszystkich technologii - GSM, 3G, LTE. Także zerwać bez konsekwencji nie będziesz mógł. Tylko umowy z dopiskiem PRO na końcu były umowami tylko CDMA, ale takich chyba już nie ma w obiegu.
Tą wielkie firmy telekomunikacyjne i wykorzystując swoją pozycję zagwarantowały sobie pewne "furtki" w prawie telekomunikacyjnym (to że usługa jest z nazwy i technologi działania mobilna, ma się nijak do dzisiejszych realiów jej użytkowania w abonamentach internetowych) i rzeczą naturalną powinna być możliwość odstąpienia od umowy w przypadku wyłączenia przez operatora nadajnika i brakiem możliwości przejścia na inną technologię w której klient nie odczuje znacznego spadku transferu (zazwyczaj alternatywą dla CDMA jest 2G, a tutaj w transmisji danych następuje przepaść).ja.michal pisze:To doczytaj dokładnie regulamin. Operator nie gwarantuje zasięgu i technologii ze względu na charakter usługi (mobilny).
To do końca nie jest tak jak opisuje @Michał, otóż operatorzy komórkowi już wcześniej w przypadku Networks odstawiali takowe numery, że likwidowano stacje bazowe a klienci zostawali z cyrografem i przymusem płacenia abonamentu. Bez "zachodu" byli skazani na niepowodzenie-ale od czego mamy UKE i UOKiK (uważam już w latach 2012-2015 powinny być dokonane stosowne zmiany w prawie telekomunikacyjnym, gdyż na przełomie dekady nastąpiła istotna zmiana w użytkowaniu tych usług i dziś przeważa opcja stacjonarna/"i" mobilna z naciskiem na tą pierwszą). Na podstawie mediacji prowadzonych przez te urzędy, takowe rozwiązanie kontraktu może zakończyć się sukcesem bez płacenia kar umownych.perdos1 pisze:Idąc twoim tokiem rozumowania operator może całkowicie wyłączyć sieć a i tak nie będzie podstaw do zerwania umowy.
Ale to nie na podstawie realiów faktycznego użytkowania operator dysponuje zasobami tylko na podstawie przepisów i tabeli przeznaczenia częstotliwości w naszym kraju. Na podstawie tego są tworzone regulaminy.JFK2016 pisze:to że usługa jest z nazwy i technologi działania mobilna, ma się nijak do dzisiejszych realiów jej użytkowania w abonamentach internetowych
Jakby to była podstawa to bezpłatnego zerwania umowy to byłby cyrk w całym kraju.JFK2016 pisze:likwidowano stacje bazowe
Tak zawsze można, ale sam wiesz, że na to potrzebny jest czas i to nie jest gwarancja prawna, że można zerwać umowę bezkarnie.JFK2016 pisze:Na podstawie mediacji
Co Ty wypisujesz takich informacji w ogóle nie ma w regulaminach umów (przecież regulamin jest uniwersalny i wiadomo że operator dysponuje różnymi technologiami transmisji w różnych obszarach, ba same tabele i pozwolenia często nie wiele mają wspólnego z realem). Tutaj są naruszane istotne prawa konsumenta i powinno to być jednoznacznie zaklepane w prawie telekomunikacyjnym.ja.michal pisze: podstawie przepisów i tabeli przeznaczenia częstotliwości w naszym kraju. Na podstawie tego są tworzone regulaminy.
Jakoś zwroty przy zakupach przez internet funkcjonują już prawie dekadę i cyrku nie ma.ja.michal pisze: Jakby to była podstawa to bezpłatnego zerwania umowy to byłby cyrk w całym kraju.
Jak nie mam argumentów to zawsze mogę napisać że ktoś piszę nie na temat. Tutaj są naruszane istotne interesy konsumentów i nie powinno być nawet dyskusji. Jeżeli Orange w tych lokalizacjach dysponuje zasięgiem LTE/HSPA nie widzę problemu, jeżeli nie i UOKiK będzie miał takowe zgłoszenia od klientów-to powinien z własnej inicjatywy zająć się problemem.ja.michal pisze: Poruszana była sprawa czy i na jakiej podstawie można lub nie zerwać umowę z racji wyłączenia CDMA, a teraz nagle przeskok na jakieś "faktyczne użycie", mediacje.
A gdzie napisałem, że to jest w regulaminie umów z klientami? Operator musi działać zgodnie z prawem. To, że nie ma w umowie przepisanego całego Kodeksu Cywilnego to znaczy, że on nie obowiązuje?JFK2016 pisze:Co Ty wypisujesz takich informacji w ogóle nie ma w regulaminach umów
Porównanie od czapy. Zakup poza lokalem przedsiębiorcy - zwrot w ciągu 14 dni bez podania przyczyny. Tyle warunków. Zerwanie umowy z powodu, że stacja bazowa jest zlikwidowana lub wyłączono jakieś pasmo - jak niby to oceniać bez żadnych wątpliwości? Równie dobrze operator może zwiększyć moc stacji sąsiedniej (jak to bywa w trakcie modernizacji).JFK2016 pisze:Jakoś zwroty przy zakupach przez internet funkcjonują już prawie dekadę i cyrku nie ma.![]()
Bo nie na temat. Najpierw regulaminy, podstawy prawne, itp., a nagle jakie faktyczne użycie przez klientów i inne tego typu bzdury. Stan faktyczny zawsze będzie inny bo taki jest charakter dostępu sieciowego tego rodzaju.JFK2016 pisze:Jak nie mam argumentów to zawsze mogę napisać że ktoś piszę nie na temat.
Jakie to są te "istotne interesy konsumentów"? Dostęp do sieci i to w lepszych i szybszych standardach klient ma.JFK2016 pisze:Tutaj są naruszane istotne interesy konsumentów i nie powinno być nawet dyskusji.
To jest w końcu problem czy nie?JFK2016 pisze:Jeżeli Orange w tych lokalizacjach dysponuje zasięgiem LTE/HSPA nie widzę problemu