• Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego w Polsce (nie za granicą ani w roamingu!).
Wszystko, co dotyczy ofert Internetu mobilnego w Polsce (nie za granicą ani w roamingu!).
 #818652  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 13:18
Witam,

po konsultacjach na Forum w czerwcu, postanowiłem zakupić router LTE, by skorzystać z Internetu RBM. 30 czerwca wszystko uruchomiłem i pierwszy raz skorzystałem z Internetu w RBM. Wszystko szło pięknie aż do 30.07.2015 - zużyłem około 30GB, czasem sprawdzając czy na pewno korzystam z LTE. Przestałem sprawdzać i oto 1.08.2015 zaliczyło mi korzystanie z pakietu GB, poniżej obrazek:

Obrazek

Dlaczego tak się stało?
Można to jakoś reklamować?
Jeśli nie, to co teraz mogę zrobić? Doładować za 50zł?
Co zrobić żeby się nie powtórzyło?
Sprawdzę jeszcze router czy korzystam z LTE...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818668  autor: p2225
 22 sie 2015, 14:37
W routerze masz pewnie możliwość wymuszenia tylko jednej technologii. Tybierz "Tylko LTE" lub "Only LTE" (zależnie od tłumaczenia). Router pewnie wybrał lepszą w danym momencie technologię, a że darmowe masz tylko w LTE to pobrało z pakietu/konta. Jaki to router?
Raczej kasy nie oddadzą, bo to Twój router i to Twoja sprawa jak go ustawisz. Chociaż jakby się okazało, że przełączenie na 3G wynikło z awarii LTE to mogliby zwrócić kasę.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818670  autor: Golarz Filip
 22 sie 2015, 14:45
Korzystając z takiej oferty jak ta w RBM, gdzie jest jakiś warunek bym mieć "no lmit" podstawą jest wyrobienie w sobie nawyku odpalania Internetu z pozycji Play Online

Oczywiście ustawiamy w tej ofercie

Obrazek

Czasem nawet jakaś głupia aktualizacja, potrafi namieszać w tych ustawieniach programu, więc zwyczajnie trzeba to kontrolować.
Napisać do Play zawsze możesz. Opisz sytuację, tak jak na forum, że nic nie przestawiałeś, to może trafiając na "ludzkiego" konsula dostaniesz rekompensatę MB/GB czy złotówek celem podtrzymania dobrej współpracy na linii operator- klient
 #818673  autor: p2225
 22 sie 2015, 15:02
Takie prezenty do podtrzymania współpracy to robią dla klientów abo i mix. Dla karty, a zwłaszcza w takiej ofercie to raczej nic nie zrobią.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818674  autor: Golarz Filip
 22 sie 2015, 15:11
Jak ładnie i z sensem zakończysz pisanie do BOKu, to rekompensatę przeważnie się dostaje.
Transakcja często wymienna: kończy się stwierdzeniem " jednak chcąc podtrzymać dobrą relację, przyznaję Pani/Panu rekompensatę w postaci..." a za chwilę "proszę o wystawienie oceny uzyskanej pomocy."
Czy to jest usługa kartowa czy abonamentowa, ma to drugorzędne znaczenie, bo ani to konsulowi z kieszeni nie ubywa ani nikt nagminnie rozdawanych rekompensat nie kontroluje, a jak klient dostanie, to ocenę wystawi. A to już na premię konsulów ma wpływ ;-)
 #818677  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 15:33
pawelec2225 pisze:W routerze masz pewnie możliwość wymuszenia tylko jednej technologii. Tybierz "Tylko LTE" lub "Only LTE" (zależnie od tłumaczenia).
Skoro przez 30 dni korzystałem tylko z LTE, to chyba jasne że wymusiłem to w routerze.
pawelec2225 pisze: Router pewnie wybrał lepszą w danym momencie technologię, a że darmowe masz tylko w LTE to pobrało z pakietu/konta.
Niestety nie pamiętam hasła i loginu do routera, więc chyba nie sprawdzę czy w chwili obecnej jest wciąż wymuszone "tylko LTE". A może da się to zrobić? Czy po resecie ustawień zmieni się ustawienie technologii dostępu do Internetu?
Router to Huawei B593s22.
pawelec2225 pisze: Raczej kasy nie oddadzą
Kasy nie potrzebuję. Chciałbym tylko, żebym do końca 100 dni (czyli bodaj 8.10.2015) mółgł normalnie korzystać z Internetu.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818679  autor: p2225
 22 sie 2015, 15:51
Ale czekaj, bo napisałeś że od 30 czerwca do 30 lipca było ok i potem naliczyło. A włączyłeś darmowe LTE na kolejne 30dni? Skoro masz wymuszone LTE to nie ma innej możliwości żeby naliczyło Ci z konta.
Jeśli zresetujesz ustawienia to usunie się wszystko, zmieni się nazwa sieci, hasło będzie to z naklejki na routerze, połączenie zmieni się na automatyczne.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818686  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 16:08
pawelec2225 pisze:Ale czekaj, bo napisałeś że od 30 czerwca do 30 lipca było ok i potem naliczyło. A włączyłeś darmowe LTE na kolejne 30dni? Skoro masz wymuszone LTE to nie ma innej możliwości żeby naliczyło Ci z konta.
Nie włączyłem darmowego LTE na kolejne 30 dni. To trzeba włączać co 30 dni? Jak to się robi?
Nie rozumiem tylko, dlaczego skoro miałem wymuszone LTE, router połączył się w innej technologii?
Jak to możliwe?
pawelec2225 pisze: Jeśli zresetujesz ustawienia to usunie się wszystko, zmieni się nazwa sieci, hasło będzie to z naklejki na routerze, połączenie zmieni się na automatyczne.
Czyli chyba nie sprawdzę czy obecnie mam wciąż wymuszone tylko LTE...

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818687  autor: p2225
 22 sie 2015, 16:11
Włączasz tak samo jak za pierwszym razem. Albo kodem (*111*480*1#), albo przez *111#, albo przez Play24. Regulamin - http://www.redbullmobile.pl/fileadmin/f ... 0.2014.pdf

Router nie połączył się do innej technologii tylko skończył się okres 30 dni darmowego LTE, a Ty nie przedłużyłeś i pobierało kasę z konta.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818691  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 16:23
pawelec2225 pisze:Włączasz tak samo jak za pierwszym razem. Albo kodem (*111*480*1#), albo przez *111#, albo przez Play24.
W dwóch pierwszych przypadkach muszę przełożyć kartę do telefonu czy da się z routera?
Spróbuję na Play24, tylko jak odebrać SMSa potwierdzającego usługę? W routerze?
pawelec2225 pisze: Router nie połączył się do innej technologii tylko skończył się okres 30 dni darmowego LTE, a Ty nie przedłużyłeś i pobierało kasę z konta.
Moja wina...
Ale kasy chyba nie pobierało, bo kasa wciąż jest na koncie. 50zł doładowania oraz 7zł gratisa, razem 5zł... Tak więc od początku używania stan konta nie uległ zmianie.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818692  autor: p2225
 22 sie 2015, 16:25
W routerze da się i wpisać kod i odebrać sms'a. Skoro nie pamiętasz hasła do routera to najprościej przełożyć kartę do telefonu.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818693  autor: Golarz Filip
 22 sie 2015, 16:26
A za doładowania nie miałeś jakiś bonusów w postaci GB? Wtedy wpierw pobiera z takich paczek a nie kasę z konta
 #818704  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 17:19
pawelec2225 pisze:W routerze da się i wpisać kod i odebrać sms'a.
Faktycznie, w każdym razie SMSa odebrałem i usługę teoretycznie uruchomiłem bez żadnego doładowania konta. Przyszedł SMS, że usługa będzie uruchomiona w ciągu 24h.
Dziwi mnie tylko, że nie musiałem nic doładować. A może usługa nie uruchomi się?
Golarz Filip pisze: A za doładowania nie miałeś jakiś bonusów w postaci GB? Wtedy wpierw pobiera z takich paczek a nie kasę z konta
Nie pamiętam. W obrazku z pierwszego posta, są chyba wszystkie GB jakie miałem.

Przy okazji, bo zapomniałem zapytać. Kto to do mnie wydzwaniał?

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818705  autor: p2225
 22 sie 2015, 17:23
O ile masz na koncie 30zł i jest ono aktywne to się uruchomi.

A gdzieś tutaj podałeś numer telefonu, żeby ktoś miał wydzwaniać?

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818706  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 17:38
pawelec2225 pisze:O ile masz na koncie 30zł i jest ono aktywne to się uruchomi.
Pisałem, że od pierwszego dnia jak uruchomiłem usługę, mam 57zł na koncie. I do dziś ani grosz nie ubył. Czyli nie będę płacił za internet LTE, aż RBM nie zrezygnuje z usługi?
pawelec2225 pisze: A gdzieś tutaj podałeś numer telefonu, żeby ktoś miał wydzwaniać?
:lol:

Zobacz na obrazek z posta inicjującego wątek. 13.08, godz 10:09:44...
To Play?

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818710  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 17:53
Golarz Filip pisze:Przecież to numer poczty głosowej w Play i to połączenie wychodzące
Miałem na myśli połączenie przychodzące.

I co z moim pytaniem: "Czyli nie będę płacił za internet LTE, aż RBM nie zrezygnuje z usługi?"

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818712  autor: p2225
 22 sie 2015, 18:07
Nie będziesz płacił za internet LTE dopóki masz aktywne połączenia wychodzące i nie zapomnisz co 30 dni aktywować darmowego LTE. RBM może odwołać promocję w każdej chwili.

Co do wydzwaniania to jak widać na sreenshot'cie nie ma tam podanego numeru telefonu.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
 #818713  autor: Maciej Loret
 22 sie 2015, 18:12
pawelec2225 pisze:Nie będziesz płacił za internet LTE dopóki masz aktywne połączenia wychodzące.
Jak dobrze pamiętam, najekonomiczniejsze jest doładowywanie za 50zł co 100dni?
Rozumiem, że niedoładowanie po 100 dniach, a przed końcem połączeń przychodzących (160 dni), stracę możliwość korzystania z Internetu LTE do czasu kolejnego doładowania?
pawelec2225 pisze: Co do wydzwaniania to jak widać na sreenshot'cie nie ma tam podanego numeru telefonu.
Myślałem, że to standardowe wydzwanianie przez Play.

---
Pozdrawiam,
Maciej Loret
 #818716  autor: p2225
 22 sie 2015, 18:19
Maciej Loret pisze:
Jak dobrze pamiętam, najekonomiczniejsze jest doładowywanie za 50zł co 100dni?
Rozumiem, że niedoładowanie po 100 dniach, a przed końcem połączeń przychodzących (160 dni), stracę możliwość korzystania z Internetu LTE do czasu kolejnego doładowania?
Tak.

Tak.

5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png