DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #106031  autor: prezeswk
 17 wrz 2006, 11:11
Witam wszystkich na Forum!
Mam pytanie w zwiazku z usluga migracji numeru Simplusa do oferty na abonament.
Czy numer zmigrowany jest dalej obslugiwany przez (badz co badz) awaryjna
platforme Simplusa - pamietamy sytuacje z pierwszego kwartalu 2006 roku, ale rozliczany w formie abonamentu?
A moze migracja polega na przeniesieniu obslugi numeru na platforme dla abonamentowcow, ale w tym przypadku jak wytlumaczyc dzialanie uslug "krotkim kodem" znanych z Simplusa na numerze zmigrowanym do abonamentu.
Jak to jest w pozostalych polskich sieciach?
Za wszelkie info dzieki wielkie. Pozdrawiam

 #106043  autor: tomico
 17 wrz 2006, 12:11
Ja zmigrujesz numer do abo to wydaje mi się że przenoszą cię na nową platformę dla abonamentów, która nie jest awaryjna.

 #106049  autor: prezeswk
 17 wrz 2006, 12:31
tomico pisze:Ja zmigrujesz numer do abo to wydaje mi się że przenoszą cię na nową platformę dla abonamentów, która nie jest awaryjna.
W takim razie dlaczego na numerach zmigrowanych z Simplusa dzialaja uslugi krotkim kodem? Dla przykladu: Mam numer zmigrowany do abonamentu i wpisuje kod *110# - telefon pokazuje dostepny serwis E-BOK w USSD dla Simplusa "Witamy w EBOK Easy 1. Informacje na koncie 2. Zmiany na koncie itd... Na szczescie wybieranie opcji menu tego USSD niczym nie skutkuje.
Natomiast na numerze od zawsze abonamentowym po wpisaniu *110# pojawia sie komunikat, ze usluga dostepna tylko dla uzytkownikow Simplus, Mixplus i Sami Swoi?
Wlasnie te uslugi "krotkim kodem" dzialajace na numerach zmigrowanych mnie zastanawiaja, czy przypadkiem Polkomtel nie zostawia tych numerow na platformie Simplusa, czego bardzo chcialbym uniknac pamietajac o cyrku z poczatku roku 2006 i czytajac newsy o klopotach z migracja ze starej na nowa platforme Simplusa.

 #106050  autor: kosaz
 17 wrz 2006, 12:32
po pierwsze nie bylo zadnej wariacji ze stara platforma simplus na poczatku roku wiem bo sam uzywam starej a nowa mnie nie pociaga -->
po drugie jesli przechodzisz z mixa i simplusa do abo nie zmieniaja ci karty a uslugi krotkim kodem poprostu nie dzialają wiem bo migrowalem z mixem i simplusem [dla kolegi i dziewczyny] do abo i sprawdzalem czy dzialaj a bo mnie ciekawi.lo i wyswietlal sie komunikat bledny komunikat.
mozesz jednak pozbyc sie problemu przez duplikat karty juz na abo :)
jest przenoszony na platforme abonamentowa

 #106051  autor: tomico
 17 wrz 2006, 12:33
Nie wiem dlaczego te kody działają ale plus przenosi numer na nową platformę, a jak nie masz pewności to lepiej sobie zaktualizuj platforme na karcie sim. Zadzwoń do boku żeby ci zrobili aktualizacje.

 #106054  autor: prezeswk
 17 wrz 2006, 12:45
kosaz pisze:po pierwsze nie bylo zadnej wariacji ze stara platforma simplus na poczatku roku wiem bo sam uzywam starej a nowa mnie nie pociaga -->
Nowa szalala, ja wlasnie migrowalem z nowej platformy Simplusa do abo
kosaz pisze:po drugie jesli przechodzisz z mixa i simplusa do abo nie zmieniaja ci karty a uslugi krotkim kodem poprostu nie dzialają wiem bo migrowalem z mixem i simplusem [dla kolegi i dziewczyny] do abo i sprawdzalem czy dzialaj a bo mnie ciekawi.lo i wyswietlal sie komunikat bledny komunikat.
U mnie i kilku znajomywch dzialaja :(
kosaz pisze:mozesz jednak pozbyc sie problemu przez duplikat karty juz na abo :)
jest przenoszony na platforme abonamentowa
Mam wymieniona karte SIM, bo stara po kilka dni po migracji przestala dzialac. Kody dalej dzialaja.

[ Dodano: 2006-09-17, 12:52 ]
tomico pisze:Nie wiem dlaczego te kody działają ale plus przenosi numer na nową platformę, a jak nie masz pewności to lepiej sobie zaktualizuj platforme na karcie sim. Zadzwoń do boku żeby ci zrobili aktualizacje.
BOK w tej sprawie wymyslil rozne teorie. Najpierw stwierdzili, ze kody nie powinny dzialac, potem, ze skoro dzialaja to migracja sie nie udala - ale ja mi na to, ze telefon rozliczany jest wg planu abonametowego i faktury dostaje i wszystko jest OK pod wzgledem platnosci,
wiec stwierdzili, ze nie wiedza czemu dziala cos, co nie powinno dzialac. Dzial techniczny mial dac mi odpowiedz, ale jakos sie z tym nie kwapi od ponad miesiaca.
Kiedys jak stwierdzili "dla pewnosci" wyslali mi smsa po ktorym kazali wylaczyc i wlaczyc telefon. Niestety ten sms widziany byl w telefonach (Siemensy od S35 do S55 i M75) jako zestaw dziwnych znakow (litery, cyfry, znaki interpunkcyjne), jako nadawca byl wpis data message. Nokia 5110 wymiekla przy czytaniu tego smsa i napisala "nie mozna pokazac".
A krotkim kodem dalej dzialaja.
Ma ktos jakis pomysl?

 #106061  autor: kosaz
 17 wrz 2006, 13:42
tomico pisze:Nie wiem dlaczego te kody działają ale plus przenosi numer na nową platformę, a jak nie masz pewności to lepiej sobie zaktualizuj platforme na karcie sim. Zadzwoń do boku żeby ci zrobili aktualizacje.
tomico
nic nie da poniewaz w abo jest inna platforma a w pre-paidzie jest inna platforma.
wiem ze kiedys jak kumpel zrobil sobie przejscie z simplusa na abo jakies 3 lata temu to tez nie dzialally juz mu kody krotkie wiec moze jakies niedociagniecie ze strony salonu firmowego
ale nie dawno wymienialem sobie karte dokladnie 2 sierpnia bo se ja zgubic raczylem :) i mam nadal stara platforme pomimo wymiany karty. co do tematu to nie wiem co odpowiedziec gdyz na tych simach sco pisalem powyzej nie dzialaja kody krotkie nawet sprawdzalem po napisaniu.
wiec moze byc blad w systemie plusa co sie zdarzac moze.
jesli chodzi o telefony probowales na innych firmach modelach sprawdzac byc moze wyslali ci sms taki zgodny z konfiguracja twojego telefonu ktory zakupiles w promocji ewentualnie ktory byl w zestawie simplus - jesli kupywales z zestawem.
bo innych wytlumaczen nie widze .

 #106073  autor: prezeswk
 17 wrz 2006, 14:51
tomico pisze: wiec moze byc blad w systemie plusa co sie zdarzac moze.
jesli chodzi o telefony probowales na innych firmach modelach sprawdzac byc moze wyslali ci sms taki zgodny z konfiguracja twojego telefonu ktory zakupiles w promocji ewentualnie ktory byl w zestawie simplus - jesli kupywales z zestawem.
bo innych wytlumaczen nie widze .
Może blad w systemie, tylko czemu nie wiedza jak go naprawic i ciekawe dlaczego karta migrowana 3 lata temu tez posiada aktywne "krotkim kodem"
Plus nie wie jaki mam telefon, bo kupowalem sama karte sim tego Simplusa.
Jak wysylali tego smsa nawet sie mnie nie pytali jaki mam telefon, tylko wyslali.
Oczywiscie mi nie przeszkadza, ze te kody dzialaja, ale sprwa wydaje sie byc taka ciekawostlka dla osob migrujacych.
Dzieki za wszelkie glosy w dyskusji.

 #106078  autor: kosaz
 17 wrz 2006, 15:13
joasia_23 pisze:
kosaz pisze:po pierwsze nie bylo zadnej wariacji ze stara platforma simplus na poczatku roku wiem bo sam uzywam starej a nowa mnie nie pociaga -->
Były, są i będą.
wiesz moje 2 znakome maja nowa platforme i nie stwierdzily zadnych awarii w czasie tej przemiany a i tak wziely za moja namowa pakiety ktore plus dawal w ramach odszkodowania - szczerze mowiac to tez skozystalem z tego przywileju mimo ze posiadam stara platforme a na dowod zalaczam zdjecie samsunga n100 z karta simplus i widoczna na ekranie kwotą Obrazek
sory za jakosc foty

[ Dodano: 2006-09-17, 15:16 ]
prezeswk pisze:
tomico pisze: wiec moze byc blad w systemie plusa co sie zdarzac moze.
jesli chodzi o telefony probowales na innych firmach modelach sprawdzac byc moze wyslali ci sms taki zgodny z konfiguracja twojego telefonu ktory zakupiles w promocji ewentualnie ktory byl w zestawie simplus - jesli kupywales z zestawem.
bo innych wytlumaczen nie widze .
Może blad w systemie, tylko czemu nie wiedza jak go naprawic i ciekawe dlaczego karta migrowana 3 lata temu tez posiada aktywne "krotkim kodem"
Plus nie wie jaki mam telefon, bo kupowalem sama karte sim tego Simplusa.
Jak wysylali tego smsa nawet sie mnie nie pytali jaki mam telefon, tylko wyslali.
Oczywiscie mi nie przeszkadza, ze te kody dzialaja, ale sprwa wydaje sie byc taka ciekawostlka dla osob migrujacych.
Dzieki za wszelkie glosy w dyskusji.
sory ale chyba zle przeczytales ze juz mu NIE DZIALAJA kody od poczatku migracji 3 lata temu

 #106088  autor: D@rio
 17 wrz 2006, 15:48
co do tematu to nie wiem co odpowiedziec gdyz na tych simach sco pisalem powyzej nie dzialaja kody krotkie nawet sprawdzalem po napisaniu.
możesz wytłumaczyć? Na jakich SIM-ach? Jakie krótkie kody?

Obrazek

 #106091  autor: D@rio
 17 wrz 2006, 15:59
Słuchajcie, powód jest prozaicznie prosty a wy się wysilacie i głowicie jak nie wiem co. Ecch...mianowicie. Jak wiadomo (na zdrowy rozum nawet), platformy te są ze sobą połączone. Jakby nie były to oczywistym jest że jakby nie współpracowałyby ze sobą to np. nie byłoby możliwe zestawianie połączeń między abo Plusa a Simplus'a. Dlatego, istnieje tzw. komunikacja/sygnalizacja wewnętrzna między tymi obiema platformami. Otóż, tak jak mówiłeś migrowałeś nr z Simplusa do abonamentu. No i teraz sedno sprawy....wiadomo, że taka platforma to nie jako taka baza danych, taka bardzo duża mówiąc prostym językiem. I otóż, wiadomo że na Twoim nr telefonu istnieje coś takiego jak historia zmian/historia konta gdzie zapewne są także operacje przeprowadzane w historii. Napewno takie ślady są pozostawiane na owej platformie Simplusa (np. kwestie bilingowe - gdzie dane o połączenia są przechowywane przez długi czas). Dlatego, owa platforma simplusa rozpoznaje Twój numer ale po wysłaniu kodu USSD, komunikuje się z nową platformą gdzie jest przesyłany "error" i jest wyświetlany brak dostępu do usług, serwisów itp - no i to jest jak najbardziej prawidłowe.

...mam nadzieję że w miare jasno wyjaśniłem. Starałem się w miarę prosto i na zdrowy chłopski rozum. I nie ma co się czepiać problemu bo wszystko gra. Poprostu operacje są niewykonywane po wpisaniu tego kod'u i już. Historii zmian się nigdy nie usuwa i już tak będzie...trzeba się do tego przyzwyczaić i tyle. Akurat znalazłeś taki "haczyk" dlatego też tak Ci się wyświetla. Jednak, zapewniam Cię że jesteś na platformie abonamentowej - bez awaryjnej, jak narazie ;) Dlatego nic nie rób, ciesz się abonamentem Plusa i nie martw się że coś nie gra....z starą platformą nie masz już NIC wspołnego (podkreślam, nic!), ten komunikat to tylko efekt sygnalizacji pomiędzy obiema platformami...

Obrazek

 #106248  autor: prezeswk
 18 wrz 2006, 00:34
D@rio pisze: możesz wytłumaczyć? Na jakich SIM-ach? Jakie krótkie kody?
Witaj!
Dzieki za odpowiedz. Dzialaja wszystkie krotkie kody jakie byly dostepne w Simplusie przed migracja, tyle, ze wpisujac kod np *100# tel komunikuje sie z siecia i dostaje komunikat "Prosimy zasilic konto *123*TELEKOD#, a nastepnie skorzystac z wybranej uslugi. W abo nie-z-migracji wpisujac kod *100# siec wyrzuca odpowiedz "niepoprawne polecenie" lub "nie wykonano".
Dedykowany dla Simplusa EBOK USSD u mnie pojawia sie jako "Witamy w EBOK EASY" (migracja byla wlasnie z EASY) i moge sobie np sprawdzic jakie mam aktywne pakiety. EBOK odpisuje mi komunikat "zgloszenie przyjete poczekaj na SMS". Oczywiscie zaden sms do mnie nie porzychodzi. W abonamentach "od zawsze" pojawia sie tekst, ze usluga przeznaczona jest dla uzytkownikow Simplusa, MixPlusa i Samych Swoich
Co ciekawe - zrobilem maly eksperyment: Szukajac haczyka zapragnalem sobie "doladowac" ten zmigrowany numer. Ide wiec na stronke doladowan z Telepolis, wpisuje ten numer i co widze: "Uzupełnienie konta Simplus jest niemożliwe. Numer telefonu 603xxxxxx jest nieaktywny."
Kolejny eksperyment - wpisuje numer ktory od poczatku byl abonamentowym i serwis doladowan wyrzuca mi komunikat nieco inny, a mianowicie: "Uzupełnienie konta Simplus jest niemożliwe. Błędny numer telefonu 607xxxxxx" Czyli gdzies w historii wisi ten numer jako nr Simplusa i baza w doladowaniach widzi go jako numer juz nieaktywny.
Rozumiem, ze bazy danych platform musza byc jakos tam ze soba powiazane i nie mam o to pretensji. Nie mniej jednak jesli na zadane przeze mnie pytanie w BOK Plusa kilku konsultantow mowi mi, ze dzialanie tych kodow nie jest prawdilowym zjawiskiem, to zapytuje sie czemu nic z tym nie potrafia zrobic. Jest to oczywiscie pytanie "dla zasady", ale niestety (lub stety) ja lubie pewien porzadek i konsekwencje, a telefon musi byc sprawny 24 h na dobe - w kazdym razie cyrk z nowa platforma zrazil mnie pod wzgledem technicznym do Simplusa i to dosc solidnie - stad nie chce miec nie wspolnego z Simplusem, choc uwazam, ze oferta jest bardzo dobra. Jednak nie opre swojego podstawowego numeru na Simplusie, bo nie ufam juz tej marce.

 #106249  autor: D@rio
 18 wrz 2006, 00:42
Dzięki za odpowiedź.
Na początek dodam iż na powyższe pytanie chodziło mi aby kosaż odpowiedział bo tak zakręcił iż w końcu nie wiedziałem o co mu chodzi i co chciał przez te kody itp. właśnie powiedzieć.

Natomiast, co do Ciebie...
to zapytuje sie czemu nic z tym nie potrafia zrobic.
To ja Ci odpowiem na to pytanie. Bo musieli by wymienić platformę. A jaka ta platforma jest - taka jest, każdy wie. Wynika to też pewnie z tego faktu że robiłeś migrację właśnie z platformy OCP a nie AOC...

Obrazek

 #106252  autor: prezeswk
 18 wrz 2006, 01:00
D@rio pisze:To ja Ci odpowiem na to pytanie. Bo musieli by wymienić platformę. A jaka ta platforma jest - taka jest, każdy wie. Wynika to też pewnie z tego faktu że robiłeś migrację właśnie z platformy OCP a nie AOC...
OK, tyle, ze moj kolega 3 lata temu migrowal z AoC i tez mu dzialaja kody, co prawda nie *100#, ale np. *147# czy *110#. Odpowiedzi sieci ma takie same jak ja.
Po lekturze tego watku sadze, ze mimo tych "krotkich kodow" za realizacje i biling polaczen mojego numeru odpowiada platforma abonamentowa i raczej nie mam sie co bac, ze ktoregos nie cos sie wysypie jak w Simplusie.

 #106253  autor: D@rio
 18 wrz 2006, 01:15
prezeswk pisze:
D@rio pisze:To ja Ci odpowiem na to pytanie. Bo musieli by wymienić platformę. A jaka ta platforma jest - taka jest, każdy wie. Wynika to też pewnie z tego faktu że robiłeś migrację właśnie z platformy OCP a nie AOC...
OK, tyle, ze moj kolega 3 lata temu migrowal z AoC i tez mu dzialaja kody, co prawda nie *100#, ale np. *147# czy *110#. Odpowiedzi sieci ma takie same jak ja.
Po lekturze tego watku sadze, ze mimo tych "krotkich kodow" za realizacje i biling polaczen mojego numeru odpowiada platforma abonamentowa i raczej nie mam sie co bac, ze ktoregos nie cos sie wysypie jak w Simplusie.
Wypowiem się tylko w kwestii kodu *110#. Ten kod jest połączony z E-BOK'iem Plusa. A E-BOK to nic innego jak jedna, wspólna platforma SAP. Tak naprawdę E-BOK jest wspólny dla abo Plusa, dla Simplusa i dla SamiSwoi. Różni to się tylko praktycznie różnymi poziomami informacyjno-usługowymi, dostępowymi i tyle. A więc tylko konfiguracją, czyli "jądro" systemu pozostaje to samo. A tak senso sctricto jeszcze - nawet "graty" są te same. Stąd właśnie takie powiązanie...

Tak tak, nie masz co się bać. Ja już to powiedziałem. Jesteś na platformie abonamentowej. Słuchaj, jak Ci działa "zawieszanie połączeń", "połączenia konferencyjne", "połączenia oczekujące" to na 100% jesteś na platformie abonamentowej ;) bo platforma pre-paid tych usług nie realizuje. Jak nie jesteś pewny, to sprawdź. Jeśli masz zyskać własny spokój to warto ;) ...tak apropo, jako podpowiedź ode mnie.

Obrazek

 #106254  autor: prezeswk
 18 wrz 2006, 01:27
D@rio pisze: Wypowiem się tylko w kwestii kodu *110#. Ten kod jest połączony z E-BOK'iem Plusa. A E-BOK to nic innego jak jedna, wspólna platforma SAP. Tak naprawdę E-BOK jest wspólny dla abo Plusa, dla Simplusa i dla SamiSwoi. Różni to się tylko praktycznie różnymi poziomami informacyjno-usługowymi, dostępowymi i tyle. A więc tylko konfiguracją, czyli "jądro" systemu pozostaje to samo. A tak senso sctricto jeszcze - nawet "graty" są te same. Stąd właśnie takie powiązanie...

Tak tak, nie masz co się bać. Ja już to powiedziałem. Jesteś na platformie abonamentowej. Słuchaj, jak Ci działa "zawieszanie połączeń", "połączenia konferencyjne", "połączenia oczekujące" to na 100% jesteś na platformie abonamentowej ;) bo platforma pre-paid tych usług nie realizuje. Jak nie jesteś pewny, to sprawdź. Jeśli masz zyskać własny spokój to warto ;) ...tak apropo, jako podpowiedź ode mnie.
Zawieszanie, konferencje, oczekujace, przekazy dzialaja bez zarzutow.
pamietam D@rio, ze od Ciebie. Dzieki.

 #106257  autor: D@rio
 18 wrz 2006, 01:32
prezeswk pisze:
D@rio pisze: Wypowiem się tylko w kwestii kodu *110#. Ten kod jest połączony z E-BOK'iem Plusa. A E-BOK to nic innego jak jedna, wspólna platforma SAP. Tak naprawdę E-BOK jest wspólny dla abo Plusa, dla Simplusa i dla SamiSwoi. Różni to się tylko praktycznie różnymi poziomami informacyjno-usługowymi, dostępowymi i tyle. A więc tylko konfiguracją, czyli "jądro" systemu pozostaje to samo. A tak senso sctricto jeszcze - nawet "graty" są te same. Stąd właśnie takie powiązanie...

Tak tak, nie masz co się bać. Ja już to powiedziałem. Jesteś na platformie abonamentowej. Słuchaj, jak Ci działa "zawieszanie połączeń", "połączenia konferencyjne", "połączenia oczekujące" to na 100% jesteś na platformie abonamentowej ;) bo platforma pre-paid tych usług nie realizuje. Jak nie jesteś pewny, to sprawdź. Jeśli masz zyskać własny spokój to warto ;) ...tak apropo, jako podpowiedź ode mnie.
Zawieszanie, konferencje, oczekujace, przekazy dzialaja bez zarzutow.
pamietam D@rio, ze od Ciebie. Dzieki.
no to gra muzyka że się tak wyrażę :-) możesz spać spokojnie ;)

Nie ma za co - polecam się na przyszłość :-)

Obrazek

 #106267  autor: kosaz
 18 wrz 2006, 06:56
D@rio pisze:Dzięki za odpowiedź.
Na początek dodam iż na powyższe pytanie chodziło mi aby kosaż odpowiedział bo tak zakręcił iż w końcu nie wiedziałem o co mu chodzi i co chciał przez te kody itp. właśnie powiedzieć.

Natomiast, co do Ciebie...
to zapytuje sie czemu nic z tym nie potrafia zrobic.
To ja Ci odpowiem na to pytanie. Bo musieli by wymienić platformę. A jaka ta platforma jest - taka jest, każdy wie. Wynika to też pewnie z tego faktu że robiłeś migrację właśnie z platformy OCP a nie AOC...
juz odpowiadam D@rio o co mi chodzilo - mianowicie o to ze napisalem
simy o ktore mi chodzilo to simplus i mix plus migracja na abonament od polowy stycznia i te uslugi krotkim kodem NIE DZIALAJA
po drugie moj kumpel 3 lata temu zmienial z simplusa na abo i zadne mu kody juz NIE DZIALAJA i

 #108664  autor: prezeswk
 25 wrz 2006, 07:12
kosaz pisze: juz odpowiadam D@rio o co mi chodzilo - mianowicie o to ze napisalem
simy o ktore mi chodzilo to simplus i mix plus migracja na abonament od polowy stycznia i te uslugi krotkim kodem NIE DZIALAJA
po drugie moj kumpel 3 lata temu zmienial z simplusa na abo i zadne mu kody juz NIE DZIALAJA i
Kosaz, mam prosbe. Popros kumpla (kumpli) zeby wpisali w te zmigrowane telefony jakis kodzik znany z Simplusa np *121# lub *110# i napisz mi prosze co im odpowiada siec.
Bede zobowiązany. Pozdrawiam