• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #913939  autor: roosee
 03 mar 2017, 13:08
Witam serdecznie,
Około dwóch tygodniu temu testowałem starter Orange na kartę jeśli chodzi o Internet.
Co do szybkosci LTE nie powiem, ale jest dosyć szybki... problem ujawnij się, kiedy próbowałem rozmawiać z kimś na whatsApp lub skype... rozmowa trwała może minute i za każdym razem przerywało połączenie. Dzwoniłem do kiku osób będać w zasięgu LTE i problem cały czas występował.
Czy jest jakiś sposób na naprawę zrywania sesji ?
Zastanawaim się nad przeniesieniem numeru do Orange na kartę ze względu na duży miesięczy pakiet Internetu, jednakże jeśli ma tak mi zrywać połaczenia na WhatsApp to dziękuję bardzo.
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
 #913955  autor: Baluu
 03 mar 2017, 15:12
Cześć,

roosee, Orange ma z tym problem. W domu mam internet NJU [Orange] i przy korzystaniu z VOIP [easycall] połączenia są zrywane po 20 sekundach. Problem nie dotyczy danej SIMki czy lokalizacji.

Orange od 3 tygodni problem rozwiązuje, ciekawe czy ich sprawa nie przerośnie.

Przy korzystaniu z SIMki T-Mobile problemu z rozłączaniem nie ma.

Z tego co wiem to VOIP ma inny protokół niż whatsApp lub skype, ale uogólniając występuje problem z rozmowami przez internet w Orange

[[Baluu]]
 #914003  autor: mcore76
 03 mar 2017, 20:27
roosee pisze: problem ujawnij się, kiedy próbowałem rozmawiać z kimś na whatsApp lub skype... rozmowa trwała może minute i za każdym razem przerywało połączenie. Dzwoniłem do kiku osób będać w zasięgu LTE i problem cały czas występował.
Czy jest jakiś sposób na naprawę zrywania sesji ?
Jest sposób i to bardo prosty. Musisz skonfigurować w telefonie APN o nazwie "internet" z protokołem "IPv4" i ustawić go do użycia jako "default,supl" zamiast używać APN o nazwie "internetipv6". Wyzej wymienione aplikacje mają problem z IPv6.

Po tej operacji będzie działać jak marzenie

Pozdrawiam
 #914020  autor: JFK2016
 03 mar 2017, 21:52
Baluu pisze: Orange ma z tym problem. W domu mam internet NJU [Orange] i przy korzystaniu z VOIP [easycall] połączenia są zrywane po 20 sekundach. Problem nie dotyczy danej SIMki czy lokalizacji.

Orange od 3 tygodni problem rozwiązuje, ciekawe czy ich sprawa nie przerośnie.

Przy korzystaniu z SIMki T-Mobile problemu z rozłączaniem nie ma.

Z tego co wiem to VOIP ma inny protokół niż whatsApp lub skype, ale uogólniając występuje problem z rozmowami przez internet w Orange
Ja korzystam z oferty abonamentowej Orange LTE dla domu 2&1 równo rok i nie mam z tym żadnych problemów (linie VoIP to PLFON, Halonet i Ifon- urządzenia to telefony IP Polycom/Siemens). Sesje IP w zależności od dostępności zasilania utrzymywane są do kilkudziesięciu dni (nie są odnawiane jak nie raz uzyskiwałem informacje z BOK co 24h). P.S Ważnym elementem utrzymywania sesji IP jest ciągły ruch na połączeniu internetowym (u mnie takowy wykonuje router z OpenWRT-pingując hosta w sieci oraz mam połączenie klient-serwer OpenVPN).
 #914053  autor: Baluu
 04 mar 2017, 09:46
mcore76 pisze:
roosee pisze: problem ujawnij się, kiedy próbowałem rozmawiać z kimś na whatsApp lub skype... rozmowa trwała może minute i za każdym razem przerywało połączenie. Dzwoniłem do kiku osób będać w zasięgu LTE i problem cały czas występował.
Czy jest jakiś sposób na naprawę zrywania sesji ?
Jest sposób i to bardo prosty. Musisz skonfigurować w telefonie APN o nazwie "internet" z protokołem "IPv4" i ustawić go do użycia jako "default,supl" zamiast używać APN o nazwie "internetipv6". Wyzej wymienione aplikacje mają problem z IPv6.

Po tej operacji będzie działać jak marzenie

Pozdrawiam
O tym spospobie słyszałem, ale mój modem Huawei E5577 nie ma możliwości zmiany IPv4... Tam w ustawieniach wprowadzam jedynie nazwę APN i hasło i tyle...

[[Baluu]]
 #914077  autor: kozien70
 04 mar 2017, 12:00
@roosee
Klientów Orange korzystających z tego co Ty i mających taki problem jest promil promila. Nie sądzę, by dla Orange był to jakiś większy problem, którym się przejmie ;-) To aplikacja jest niekompatybilna z nowszym protokołem a nie na odwrót. Przez kłopoty z takimi VoIP-ami Orange nie zrezygnuje z przechodzenia na ipv6, który jest protokołem przyszłościowym. Zwłaszcza, że obejście problemu jest dostępne (zmiana apn na "stary" ipv4) :-)

@mcore76 - dzięki za ciekawą podpowiedź :-) Faktycznie, w pracy mieliśmy kiedyś podobne problemy z wewnętrznym ruchem SIP-owym po tunelach ipv6.
 #914096  autor: f0ku5
 04 mar 2017, 13:56
Baluu pisze:
mcore76 pisze:
roosee pisze: problem ujawnij się, kiedy próbowałem rozmawiać z kimś na whatsApp lub skype... rozmowa trwała może minute i za każdym razem przerywało połączenie. Dzwoniłem do kiku osób będać w zasięgu LTE i problem cały czas występował.
Czy jest jakiś sposób na naprawę zrywania sesji ?
Jest sposób i to bardo prosty. Musisz skonfigurować w telefonie APN o nazwie "internet" z protokołem "IPv4" i ustawić go do użycia jako "default,supl" zamiast używać APN o nazwie "internetipv6". Wyzej wymienione aplikacje mają problem z IPv6.

Po tej operacji będzie działać jak marzenie

Pozdrawiam
O tym spospobie słyszałem, ale mój modem Huawei E5577 nie ma możliwości zmiany IPv4... Tam w ustawieniach wprowadzam jedynie nazwę APN i hasło i tyle...
W takim razie zmiana nazwy APN z internetipv6 na samo internet powinno pomóc ;)
 #914101  autor: harys
 04 mar 2017, 14:11
JFK2016 pisze:
Baluu pisze: Orange ma z tym problem. W domu mam internet NJU [Orange] i przy korzystaniu z VOIP [easycall] połączenia są zrywane po 20 sekundach. Problem nie dotyczy danej SIMki czy lokalizacji.

Orange od 3 tygodni problem rozwiązuje, ciekawe czy ich sprawa nie przerośnie.

Przy korzystaniu z SIMki T-Mobile problemu z rozłączaniem nie ma.

Z tego co wiem to VOIP ma inny protokół niż whatsApp lub skype, ale uogólniając występuje problem z rozmowami przez internet w Orange
Ja korzystam z oferty abonamentowej Orange LTE dla domu 2&1 równo rok i nie mam z tym żadnych problemów (linie VoIP to PLFON, Halonet i Ifon- urządzenia to telefony IP Polycom/Siemens). Sesje IP w zależności od dostępności zasilania utrzymywane są do kilkudziesięciu dni (nie są odnawiane jak nie raz uzyskiwałem informacje z BOK co 24h). P.S Ważnym elementem utrzymywania sesji IP jest ciągły ruch na połączeniu internetowym (u mnie takowy wykonuje router z OpenWRT-pingując hosta w sieci oraz mam połączenie klient-serwer OpenVPN).
Sprawdź czy Ci dobrze nalicza pakiety. Ja mam prawie półtora roku. Co miesiąc reklamacja bo są dni że zużyciem 50GB w strefie domowej :)

Redmi PRO by TT
 #914112  autor: Baluu
 04 mar 2017, 17:10
Ja mam w routerze ustawione APN internet i nadal przerywa połączenia.

Próbowałem napisać APN internetipv6 i takie same hasło i użytkownika, ale nie udało się połączyć.



kozien70 pisze:@roosee
Klientów Orange korzystających z tego co Ty i mających taki problem jest promil promila. Nie sądzę, by dla Orange był to jakiś większy problem, którym się przejmie ;-) To aplikacja jest niekompatybilna z nowszym protokołem a nie na odwrót. Przez kłopoty z takimi VoIP-ami Orange nie zrezygnuje z przechodzenia na ipv6, który jest protokołem przyszłościowym. Zwłaszcza, że obejście problemu jest dostępne (zmiana apn na "stary" ipv4) :-)

@mcore76 - dzięki za ciekawą podpowiedź :-) Faktycznie, w pracy mieliśmy kiedyś podobne problemy z wewnętrznym ruchem SIP-owym po tunelach ipv6.

[[Baluu]]
 #914129  autor: roosee
 04 mar 2017, 18:23
Czyli mam rozumieć, ze Orange ma najnowocześniejszy Intetnet mobilny w Polsce?
Obecnie korzystam z internetu Plusa w telefonie i nic mi nie przerywa.
Jak to jest z innymi sieciami? Wiem, że Play ppd tym względem dobrze dziala, ponieważ byłem tej sieci klientem. Jak to jest z T mobile?
 #914132  autor: Baluu
 04 mar 2017, 18:26
Mam simkę T-Mobile w telefonie i VOIP i komunikatory internetowe w kraju i na roamingu działają dobrze.

;-)
roosee pisze:Czyli mam rozumieć, ze Orange ma najnowocześniejszy Intetnet mobilny w Polsce?
Obecnie korzystam z internetu Plusa w telefonie i nic mi nie przerywa.
Jak to jest z innymi sieciami? Wiem, że Play ppd tym względem dobrze dziala, ponieważ byłem tej sieci klientem. Jak to jest z T mobile?

[[Baluu]]
 #914145  autor: roosee
 04 mar 2017, 19:13
T mobile działa na podstawie swoich nadajnikow i roamingu krajowego jak Play? Nie wiedzialem.
W ogole jak przeszedłem do prepaid plusa z Playa, doświadczam nie zrywania połączeń, dobrej jakości w porównaniu z play. Play jeśli chodzi o duże miasta, na swoim zasięgu działa fajnie, ale jak ktoś mieszka poza miastem to już jest gorzej...
 #914152  autor: pakierhakierxd
 04 mar 2017, 19:50
Wszystko zależy od lokalizacji mi częściej w w3 zrywa :), akurat u mnie w domu najlepszy zasięg play, plus

Wysłane z mojego Hi8 pro przy użyciu Tapatalka

Pozdrawiam :)
 #914304  autor: JFK2016
 05 mar 2017, 21:27
harys pisze: Sprawdź czy Ci dobrze nalicza pakiety. Ja mam prawie półtora roku. Co miesiąc reklamacja bo są dni że zużyciem 50GB w strefie domowej :)
Wszystkie problemy/niedomówienia załatwiłem w ciągu 2 tygodni od aktywacji usługi (był to głownie problem prawidłowego wyznaczenia "Strefy Domowej", którą udało mi się właściwie wyznaczyć dopiero u 3 konsultanta BOK, na podstawie współrzędnych GPS), do dziś 0-problemów (a testowałem jeszcze przez 1-kwartał, oprócz strefy również "Szczęśliwe Godziny"-bo z tym w sieci było najwięcej niedomówień opisywanych przez użytkowników, u mnie nic takiego nie miało miejsca i nie robiłem żadnych restartów połączenia o godz. 00:00). Działa wszystko OK, także robię przelew i tyle mnie to obchodzi. P.S Co do stabilności utrzymywania sesji, u mnie absolutnym rekordzistą jest Plus (na początku miesiąca zerwał mi sesję trwającą 4 miesiące, na routerze MiFi przejechałem autem 100km i sesję mi utrzymał). Najgorzej jest u mnie na sieci P4 (mobilnie to rwie sesje cyklicznie, a i stacjonarnie szału nie ma-oni najwięcej przewalają danych ze wszystkich sieci, w relacji do dostępnej infrastruktury :) ).
Ostatnio zmieniony 05 mar 2017, 22:06 przez JFK2016, łącznie zmieniany 1 raz.
 #914314  autor: harys
 05 mar 2017, 22:05
Strefę domową też 3 razy wyznaczalem, mam kilka numerów na jednym koncie i zjadalo mi z pakietu głównego zamiast ze strefy domowej.
Ale co miesiąc mam jakieś jazdy z tymi pakietami. Router pokazuje zużycie 6GB, a w mój Orange 10x tyle. Niestety to nie jest odosobniony przypadek.

Redmi PRO by TT