DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

Moderator: Moderatorzy

  • Strona 415 z 711
  • 1
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 711
 #996834  autor: iphoneski
 02 cze 2018, 11:44
kozien70 pisze:
iphoneski pisze:Tak tak, mi też chodziło o aplikację iOS. Ciekawe co ich tak wzięło nagle.
Za duży koszt roamingu krajowego :mrgreen:
Pewnie tak, ale to chyba nie od dziś :)
 #996835  autor: p2225
 02 cze 2018, 11:51
Albo może nowe stacje zbierają zbyt mały ruch w okolicy niż planowali. ;)

B7+B1+B3+QAM256:
https://www.speedtest.net/android/5276103240.png
 #996841  autor: kozien70
 02 cze 2018, 12:20
iphoneski pisze:
kozien70 pisze:
Za duży koszt roamingu krajowego :mrgreen:
Pewnie tak, ale to chyba nie od dziś :)
http://www.telko.in/koszty-roamingu-kra ... wznoszacej

"W efekcie jednak Play musi płacić minima gwarantowane do obu partnerów, co spowodowało skok kosztów roamingu w I kwartale"
 #996850  autor: harys
 02 cze 2018, 13:13
Ponad 6GB per user/MSC*12 =ok 75GB rok
Niech będzie te 10mln userow = 750mln GB, z tego 5% to roaming ,czyli 38mln GB za 200mln zł. Z tych 200 baniek część to pewnie voice, ale i tak wychodzi 1GB ok 4 Zeta. Masakra. To taki statystyczny user mający na sztywno roaming wlaczony,płacący te marne 25 Zeta za no limit nie daje nic zarobić.

Wysłane z Honor 9
 #996853  autor: iphoneski
 02 cze 2018, 13:40
Dokładnie, a jak ktoś miał ustawione na sztywno to pewnie nawet nie wie, że w okolicy stoi maszt play i można już z własnego zasięgu korzystać. I może jest tak, że gdzieś był spory ruch w RK, postawili maszt a ruch pozostał na podobnym poziomie, dlatego te komunikaty. A jeśli wyliczenia @harys są prawidłowe to w sumie nic dziwnego, że tyle czasu w karcie było tylko 6 gb neta.
 #996854  autor: ST
 02 cze 2018, 13:45
harys pisze:To taki statystyczny user mający na sztywno roaming wlaczony,płacący te marne 25 Zeta za no limit nie daje nic zarobić.
Te wyliczenia są oczywiście mocno uproszczone, bo nie uwzględniają choćby commitmentów, które powodują, że finalna cena za GB jest różna u poszczególnych partnerów a także faktu, że paczki danych u partnerów zapewne zużywane są nierównomiernie. Krótko mówiąc - boli, mimo solennych zapewnień oficjeli P4 (że to niby problem marginesowy)...
 #996855  autor: harys
 02 cze 2018, 13:56
Wyliczanki były bardzo ogólnikowe, są jeszcze przecież przepływy interconnectowe i masa innych kosztów.

Wysłane z Honor 9
 #996869  autor: iphoneski
 02 cze 2018, 14:26
A licząc trochę inaczej: 200 mln zł rocznie podzieliłem przez 10 mln klientów. Wyszło 1,66 zł miesięcznie, przy przychodach z klienta, jakie raportują nie jest to aż tak dużo.
 #996954  autor: ja.michal
 03 cze 2018, 00:24
Panowie, mam taki problem na LG K8 2017. W momencie ustawienia sieci na tryb automatyczny z LTE/3G/2G to przy zalogowanym telefonie do LTE nie można się dodzwonić na ten numer, zgłasza się poczta głosowa. Nie następuje zrzut do 3G. Wyłącznie LTE/3G/2G i pozostawienie tylko 3G/2G niweluje ten problem. Macie coś podobnego? Może to jakiś problem w konfiguracji w związku z uruchomieniem VoLTE i brakiem wsparcia przez urządzenia z Androidem?
 #996958  autor: kozien70
 03 cze 2018, 06:34
Problem stary jak Play, poruszany nieraz tutaj jak i na innych forach. Miały go kiedyś w tej sieci Lumie, mają nadal niektóre telefony z androidem. Zależy również od lokalizacji.
Nie ma to związku z VoLTE, bo istnieje ten problem u fioletowych od dawna. Raczej z wadliwą konfiguracją CSFB. Choć Play się upiera, że to wina telefonu. Tyle, że w pozostałych W3 te same telefony działają OK...
Jak sam już odkryłeś, pomaga wyłączenie LTE...
 #996986  autor: Ron
 03 cze 2018, 10:36
ja.michal pisze:Panowie, mam taki problem na LG K8 2017. W momencie ustawienia sieci na tryb automatyczny z LTE/3G/2G to przy zalogowanym telefonie do LTE nie można się dodzwonić na ten numer, zgłasza się poczta głosowa. Nie następuje zrzut do 3G.
Dziwne, bo u mnie tego nie zauważyłem. Każdy potrafi się dodzwonić. :-)
Z tego co czytałem, problem występuje u niektórych na Samsung J5 2017.
I Zgadzam się, że PLAY zrzuca winę na telefony, a serwisy na sieć.
 #997002  autor: iphoneski
 03 cze 2018, 12:54
Ciekawe czyja to faktycznie wina. Bo jak u innych działa w tym miejscu to raczej nie wina sieci. No chyba, że inni też mają problemy w tej lokalizacji to wtedy wiadomo.
 #997003  autor: kozien70
 03 cze 2018, 12:58
No raczej sieci, skoro niemal zawsze zgłaszający ten problem mają telefon w sieci Play, a w innych sieciach te same aparaty również u tych samych osób problemu nie stwarzają.
 #997006  autor: marcin19883
 03 cze 2018, 13:03
kozien70 pisze: Nie ma to związku z VoLTE, bo istnieje ten problem u fioletowych od dawna. Raczej z wadliwą konfiguracją CSFB. Choć Play się upiera, że to wina telefonu. Tyle, że w pozostałych W3 te same telefony działają OK...
Mi rok temu w Orange też tak się robiło, gdy miałem telefon z lte800
  • Strona 415 z 711
  • 1
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 711
  • 1
  • 413
  • 414
  • 415
  • 416
  • 417
  • 711