• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #714878  autor: gutino
 03 maja 2014, 17:11
Witam,

Pod koniec umowy na abonament zmieniłem sobie numer na złoty z puli wolnych numerów - numer jest dość atrakcyjny w formacie 605-x0x-x0x, zapłaciłem za niego 300zł. Po zakończeniu umowy numer przekształcił się w SIMPLUSA. Od momentu zmiany numeru nie można się na ten numer dodzwonić (z wszystkich sieci) ponieważ jest komunikat "usługa jest czasowo niedostępna, przepraszamy". Dzwonienie na zewnątrz, wysyłanie i odbieranie smsów działa. Po przeniesieniu numeru do innego operatora nadal nie można było się dodzwonić - pojawiał się wspomniany wyżej komunikat Plusa, po interwencji na infolinii nowego operatora odbieranie połączeń zaczęło działać po kilku godzinach. Teraz wróciłem do Plusa i sytuacja jest taka sama jak na początku.

Po złożeniu reklamacji w BOK dostałem informację że numer który posiadam jest numerem specjalnym, przeznaczonym dla infolinii (ma "odwrócony billing") i pojawił się w puli wolnych numerów przez pomyłkę - połączenia przychodzące nie będą na nim nigdy działać (a działały u innego operatora). Jedynym rozwiązanie zdaniem BOK jest kolejna zmiana numeru na inny złoty za co kolejny raz miałbym zapłacić 300zł. Zwrot tych pieniędzy mogę próbować uzyskać na drodze reklamacji - jednak konsultant nie był zbytnio przekonany że mi się uda.

Czy jest to ściema operatora, czy też faktycznie niektóre numery są tak "na sztywno" skonfigurowane? Co mogę teraz waszym zdaniem zrobić? Oczywiście zależy mi na tym numerze.

Z góry dziękuję za pomoc.

 #714889  autor: darek638
 03 maja 2014, 18:05
Jakieś żarty sobie robią. Numer kupiłeś i ma działać.

Nigdy więcej Play.

 #714895  autor: goral2099
 03 maja 2014, 18:25
Dwa slowa: Rzecznik konsumentów. Z jego pomocą czasem dochodzi do "cudów" - dzieją się rzeczy wcześniej niemożliwe... ;)

 #715116  autor: muddy
 04 maja 2014, 23:13
605 707 707 czy 605 808 808? :) Według cenników Plusa, połączenie na ten pierwszy z nich kosztuje 2,58zł / minutę z innego telefonu Plusa, a na ten drugi z nich jest bezpłatne - płaci za niego odbierający. Ciekawe, czy w ogóle są jeszcze takie numery: to historyczna zaszłość z czasów, gdy numery premium i infolinie obsługiwała tylko TP i działały tylko ze stacjonarnych, a Polkomtel oferował podmiotom potrzebującym infolinii/połączeń premium dodatkowy numer działający tylko w ich sieci. Fajny kejs ;-)

MM

 #715152  autor: Kryniczanin
 05 maja 2014, 11:07
gutino, Szkoda że nie masz nagranej rozmowy w sprawie tej reklamacji. Błąd operatora zażądaj na początek nowy nr złoty nowy z pewnej puli plus zwrot abonamentów od czasu przydzielenia nr który nie powinien nigdy w życiu nie powinien być używany u osoby cywilnej.

 #715670  autor: gutino
 08 maja 2014, 08:34
To numer 605 808 808. Reklamacja ma swój numer. Za zmianę na ten numer mam też fakturę na 300zł netto.

Dziękuję za odpowiedzi.