• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #548471  autor: rdw
 17 kwie 2012, 22:21
Mam numer telefonu, który był już w kilku sieciach. Po raz drugi po przeniesieniu numeru do Orange po jakimś czasie pojawia się skandaliczny problem techniczny.
Objawia się on tym, że np. od wczoraj osoby z innych sieci wybierające mój numer słyszą "nie ma takiego numeru". Nie dochodzą do mnie ich sms-y.
Tymczasem z numeru mogę normalnie dzwonić (jako właściwy numer) oraz mogą się do mnie dodzwaniać osoby z Orange.
Chyba jesteście w stanie sobie wyobrazić, do jakich nieporozumień i problemów może dojść, gdy używam sobie normalnie numeru od 2 tygodni w Orange i nagle dowiaduję się, że od 2 dni rodzina, znajomi, ważne firmy dzwonią do mnie i sms-ują w ważnych sprawach i słyszą tylko "nie ma takiego numeru" a sms-y nie zwracają raportów.
Taka sytuacja powtarza się nie pierwszy raz. Ta firma jest po prostu niepoważna. Gdy kiedyś przenosiłem nr do Orange, robili to 4 dni (2 wizyty) bo jak twierdzili "nad przenoszeniem mojego numeru siedzi sztab ludzi". Bez komentarza pozostawiam poziom techniczny tej sieci.

 #548477  autor: kamil1221
 17 kwie 2012, 22:52
Bez komentarza to jest najwyżej Twoja opinia.

Problemy techniczne zjawiają się u każdego operatora. Orange nie jest tutaj wyjątkiem.

Jak masz problem to uciekaj z numerem do innej sieci - uwierz nikt z PTK Centertel nie będzie za Tobą tęsknić ! Masz wolny rynek.
Jak chciałeś wylać żale to trafiłeś na złe miejsce.

 #548479  autor: rdw
 17 kwie 2012, 22:54
Tak, to trzeba potwierdzić - orange rzeczywiście nie stara się o zatrzymanie klientów i ci masowo uciekają z numerami do innych sieci, głównie Play. Też tak zrobię, bo opisana wyżej sytuacja jest bardzo nieprzyjemna.

 #548481  autor: kamil1221
 17 kwie 2012, 22:57
No ciekawe... Po ostatnich ofertach uwierz że to właśnie najczęściej przenosimy numery z P4. Również jest dużo powrotów "super zadowolonych" klientów z jakości Play.

Jak dobrze że jest Play - niech przejmuje wiecznie niezadowolonych z życia ;)
 #548491  autor: vh
 17 kwie 2012, 23:21
Jak przenosiłem nr z Orange do Play, to po uruchomieniu nowej karty też nie można było się dodzwonić ze stacjonarnych i z którejś sieci komórkowej. Zgłoszenie do BOK i problem został w ciągu kilku godzin rozwiązany.

T10s, OT-311, 1650, X501, P780, GT-C3322, E560, 3S, 4X, G7 Power, X7b

 #548498  autor: st.konsultant
 17 kwie 2012, 23:31
Opisany problem wcale nie musi być związany z Orange. Często winny jest Operator "dawca". Tytuł tematu bez sensu. Podobne sytuacje mogą zdarzyć się wszędzie.



nie mam numeru w Orange ani tam nie pracuję :D

 #548506  autor: thonka
 17 kwie 2012, 23:58
problem moze byc po stronie operatora dawcy jak najbardziej. potwierdza to fakt, iz z orange ludzie moga sie do Ciebie dodzwonic bez problemu czyli orange dobrze przypisalo numer u siebie.

problem jest u tego, ktory numer zwalnial, ale skoro nie jestes juz wiecej klientem operatora dawcy, to twoja jedyna opcja jest reklamowanie przeniesienia w orange. oni jednak nie maja tez wiekszego wplywu na to co dawca zrobi.

Osoby używające więcej niż 3 wykrzykników lub pytajników to osoby z zaburzeniami własnej osobowości - Terry Pratchet

 #548546  autor: BananowyChlopak
 18 kwie 2012, 11:01
kamil1221 pisze:Bez komentarza to jest najwyżej Twoja opinia.

Problemy techniczne zjawiają się u każdego operatora. Orange nie jest tutaj wyjątkiem.

Jak masz problem to uciekaj z numerem do innej sieci - uwierz nikt z PTK Centertel nie będzie za Tobą tęsknić ! Masz wolny rynek.
Jak chciałeś wylać żale to trafiłeś na złe miejsce.
Ale poco ten jad od razu?
Kolega przecież grzecznie ostrzegł tylko ludzi przed przenoszeniem numerów.
Ja właśnie chce przenieść swój numer i bardzo dobrze jest wiedzieć o możliwości zaistnienia takich problemów. Mam nadzieję że uda się to rozwiązać jakoś!

In music the passions enjoy themselves.

Najtańsze sprawdzone doładowania - eu-prepaid.com

 #548717  autor: Vieslav
 18 kwie 2012, 19:17
BananowyChlopak, kolega zanim wystąpi z takim "ostrzeżeniem" niech zapozna się z tematem. Szkoda, że gdzieś zniknęło konkursowe FAQ odnośnie przenoszenia numeru. Opisałem tam bardzo dokładnie powyższą sytuację.
W skrócie - Orange nic nie zawiniło. Winny jest ostatni "dawca" numeru, który źle ustawił routing. Polecam tam zgłaszać problem. Jeśli nadal będziesz zgłaszał go w Orange to procedura przekazania zlecenia do operatora "dawcy" trochę potrwa a ty będziesz nadal bez numeru więc lepiej działaj bezpośrednio.

 #548729  autor: sosen
 18 kwie 2012, 20:14
Zgłoszenie u nowego operatora też załatwi sprawę. I po problemie. Ale żeby tak było to trzeba to zgłosić a marudzić na forum bo od tego się nie naprawi. I kolor sieci tutaj nie ma znaczenia.

 #552918  autor: BeCkS
 09 maja 2012, 01:23
To ja również przedstawię Wam problem z którym się spotkałem. Przenosiłem dużo numerów z Orange do PLAY i z PLAY do Orange. Raz zdarzyło się, że Orange odmówiło przeniesienia numeru z uwagi na złe dane rejestracyjne, co okazało się bzdurą.
W pewnym momencie, dzwoniąc do Orange dowiedziałem się, że oni już nie są właścicielami mojego numeru bo oddali go do PLAY; zaś PLAY twierdził, że numer nie jest ich bo go fizycznie nie mają i rzeczywiście nie był on aktywny na starterze PLAY.
Faktycznie było tak, że numer był jeszcze w Orange i można było się nim spokojnie zalogować na orange on-line, ale w BOK twierdzili, że to już nie ich numer. Paranoja. Numer, który gdzieś zaginął.
Jednak dzwoniąc do BOK za 3 razem i łącząc się z kolejnym konsultantem okazało się, że jednak numer widnieje u nich i wszystko jest ok.
Co było problemem? Jak się okazało, pracownik autoryzowanego salonu Orange w Sosnowcu źle wypełnił kartę rejestracji danych i stąd takie problemy, że numer widniał jako przeniesiony, a nie był jeszcze w PLAY.
Co za ludzie pracują tam to nie wiem. W PLAY nigdy nie miałem kłopotów z obsługą poprzez BOK. Może jestem wyjątkiem, jednak taka jest prawda.
Pozdrawiam.

 #552921  autor: amigo007
 09 maja 2012, 02:52
Ja korzystam zarówno z play, jak i z orange. Od długiego czasu. Z idei/orange gdzieś od 2000 roku, z play od 2007 roku. I powiem, że orange ma ZAWSZE problemy techniczne z uruchamianiem, modyfikacjami usług, i przede wszystkim z działaniem orange online. Te problemy z ich systemem są od zawsze. Nie widzę żadnej poprawy. Po reklamacjach zwykle wszystko naprawiają, ale ile człowiek czasu i nerwów straci to nawet nie liczę. I jeszcze raz dodam, że te problemy z orange są od zawsze i pewnie tak już zostanie. Co do play, to ich system funkcjonuje stabilnie. Raczej nie ma kłopotów z usługami. Minusem jest słabo "ogarnięty" support. Ale być może powoli się to poprawia. Dawno nie miałem potrzeby kontaktu z supportem play :-) Także ja raczej dla początkującego użytkownika wybrał bym raczej sieć play. Po prostu mają oni jasne i proste zasady, a i zwykle system działa dobrze. W orange trzeba się liczyć z częstymi reklamacjami jak coś nie działa. Plusem orange jest za to bardziej ogarnięty support, niestety nie rekompensuje on nam ZAWSZE źle działającego systemu.