• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #535966  autor: ryba123
 20 lut 2012, 11:43
witam od kilku dni mam problem z romingiem orange po ustawienu na sztywno na orange laczy sie ale po chwil wyskakuje info ze siec niedostępna i tylko alarmowe zasieg jest tylko brak jakby dostępu dzieje sie to tak na 3 telefonach w play które mam mieszkam w Szczecinie czy ktos ma podobny problem moze cos mieszaja w ustawieniach sieci...?
 #536051  autor: horas
 20 lut 2012, 16:29
ryba123 pisze:witam od kilku dni mam problem z romingiem orange po ustawienu na sztywno na orange laczy sie ale po chwil wyskakuje info ze siec niedostępna i tylko alarmowe zasieg jest tylko brak jakby dostępu dzieje sie to tak na 3 telefonach w play które mam mieszkam w Szczecinie czy ktos ma podobny problem moze cos mieszaja w ustawieniach sieci...?
Ja też jestem ze Szczecina i na dwóch swoich numerach mam na sztywno ORANGE. Nie zauważyłem by mi po połączeniu zrywało rozmowy. Zgłoś ten fakt na PLAY24.

 #536055  autor: KC-KARLOS
 20 lut 2012, 16:47
Prawdopodobnie jest błąd w ustawieniach konfiguracyjnych karty SIM, odpowiadające za logowanie się karty SIM na roamingu krajowym zasięgu Orange.
Polecam rejestrację karty SIM, a jeśli jest ona zarejestrowana, zapraszam do punktu PLAY, po darmowy duplikat SIM. Problem zniknie.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟

 #536057  autor: doktor
 20 lut 2012, 17:01
a dziś dojeżdżając do Rzeszowa Orange przestał być dostępny, poza miastem było okej

https://www.speedtest.net/result/a/10352767239
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800+5G 3600

https://www.speedtest.net/result/15854998413.png
GPON w domu

 #536166  autor: oem82
 21 lut 2012, 01:04
doktor pisze:a dziś dojeżdżając do Rzeszowa Orange przestał być dostępny, poza miastem było okej
Na śląsku też były problemy z Orange. Oj coś czuję, że Playowcy chyba na sztywno ustawiają Orange i w miastach za duży ruch jest. Play mógłby uruchomić wreszcie handover pomiędzy partnerami bo ludzie mają dosyć szczątkowego zasięgu Play i ręcznie wybierają Plusa czy Orange.

 #536175  autor: bora1410
 21 lut 2012, 08:28
świętokrzyskie, karta playa w ogóle nie loguje się do orange.

 #536181  autor: user_delete19
 21 lut 2012, 09:06
Hm... U mnie podobnie - jeszcze niedawno bylo fajnie (bo karta respektowala moje priorytety play-orange-plus) a teraz przestaloby bo orange jest uzywany w ostatecznosci... juz pomijam fakt, ze ostatnio mnie w ogole 2 razy rozlaczylo w srodku rozmowy, zeby przerzucic mnie na plusa ;)

 #536184  autor: McCm
 21 lut 2012, 09:14
U mnie też jest problem z logowanie do Orange. Przy ręcznym wyborze logowanie trwało około 3 minuty, aż pojawił się komunikat "Karta sim nie pozwala na logowanie się do tej sieci", ale zaraz potem zalogowało.

Przypomina mi to sytuację z przed dwóch lat, kiedy to Plus nie chciał wpuszczać Playa, dokładnie tak samo to wygląda. Widocznie arcyspecjalistyczni technicy Playa znowu grzebali w ustawieniach i znowu coś zepsuli.

Czyli wychodzi na to, że pierwsze logowanie jest zawsze nieudane, po około 3 minutach, natomiast drugie jest natychmiastowe. Znowu Play ograniczył, ciekawe jakie cyrki się zaczną gdy zasięg Orange będzie preferowany przez telefon.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2012, 09:40 przez McCm, łącznie zmieniany 2 razy.

 #536190  autor: Andrzej24
 21 lut 2012, 09:32
wojciech pisze:Hm... U mnie podobnie - jeszcze niedawno bylo fajnie (bo karta respektowala moje priorytety play-orange-plus) a teraz przestaloby bo orange jest uzywany w ostatecznosci... juz pomijam fakt, ze ostatnio mnie w ogole 2 razy rozlaczylo w srodku rozmowy, zeby przerzucic mnie na plusa ;)
Ja tej sieci nie rozumiem (Orange). Byłem w niej bardzo długo lecz jak przeszło to na Orange to zaczęły się pióra. Raz działała raz ciągle zajęta, lub rozłączało. Istna loteria. Pech był taki, że kiedy najbardziej zależało mi na kontakcie to ludzie nie mogli się do mnie dodzwonić. Potem jakoś to działało i w kółko. 3-4 lata się tak męczyłem aż wypowiedziałem umowę. Teraz mam Play i działa normalnie. Jeśli korzystam z roamingu to tylko Plusa. Orange jak już nie ma innej sieci. Ostatnio na próbę wybrałem Orange aby sprawdzić czy może coś się zmieniło, lecz nic jak było tak jest. Raz działa dobrze raz nie, więc się nie dziw że u Ciebie tak jest. Rozumiem blokowanie Play-owców ale własnych klientów. Dla mnie ta sieć jest albo zapchana albo fatalnie ustawiona

 #536208  autor: baxito
 21 lut 2012, 11:30
W Kwidzynie tez nie mozna sie zalogowac. Wybralem na sztywno Plus. Innym rowniez to polecam, bo mam dosyc problemow na zasiegu play typu okresowe problemy z dostepem do neta lub przerywaniem podczas rozmowy (zdarza sie to nawet na 3g).

 #536211  autor: muchakk
 21 lut 2012, 11:46
W Przemyślu kilka dni temu był problem z Orange. Cały czas pojawiał się komunikat z informacją, że sieć nie chce wpuścić karty. Od wczoraj znowu testuje Orange i na chwile obecną działa, chociaż internet strasznie wolno śmiga...

 #536213  autor: Forest150
 21 lut 2012, 12:13
U mnie znowu jest inna sytuacja... Telefon notorycznie loguje się do sieci Orange co skutkuje fatalną jakością połączeń i niedochodzącymi smsami (w mojej lokalizacji tak jest) ale nie mogę zmienić żeby ustawić na sztywno playa lub plusa bo chcę mieć i neta w telefonie i zasięg plusa jak playowego mi zabraknie... :roll: Wcześniej bez orange było idealnie w play.

 #536232  autor: aquick
 21 lut 2012, 13:48
U mnie 4 telefony z Play logują się bez problemu do Orange na automatycznym i ręcznym wyszukiwaniu sieci, zagraniczny nr też się loguje. Czyli na razie wszystko ok :D

Skoro nie chce wpuszczać to albo Play coś znowu miesza albo BTS Orange gotują się od pakietów Euro 2012 :wink:

Pozdro

Obrazek

 #536236  autor: ryba123
 21 lut 2012, 14:04
Nowa karta sim nic nie dala :( zgloszenie zrobione pozostaje czekac plus i play u mnie w pracy maja jedna kreske i zrywa polaczenia orange bylo zbawieniem jak widac nie na dlugo...

 #536272  autor: mungo
 21 lut 2012, 16:42
Ja na trzech kartach zauważyłem że jestem wpuszczany bez problemu do Orange pod warunkiem że przelogowywuje się z Plusa. Jeśli chcę się przelogować z zasięgu macierzystego Play to mnie do Orange nie wpuszcza.

 #536285  autor: user_delete19
 21 lut 2012, 17:45
@up
'sprytny' sposób play na wymuszenie łańcuszka play-plus-orange? :/

 #536292  autor: rogmaniek
 21 lut 2012, 17:59
Przed chwilą sprawdziłem. Nokia 6220 classic. Zalogowanie do sieci Centertela za pierwszym razem, od razu.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #536304  autor: aquick
 21 lut 2012, 18:42
wojciech, cos moze w tym byc... Orange pierwotnie mial byc tym "trzecim" a tak sie wszyscy na niego rzucili ;)

Obrazek

 #536410  autor: doktor
 22 lut 2012, 09:32
trochę poza tematem, ale od wczoraj w Przemyślu nie działa mi net na Plusie i Orange, w momencie przełączenia na Play, telefon łączy się z Internetem .

https://www.speedtest.net/result/a/10352767239
LTE2600+LTE2100+LTE1800+LTE800+5G 3600

https://www.speedtest.net/result/15854998413.png
GPON w domu

 #536535  autor: ryba123
 22 lut 2012, 20:37
W celu szczegółowego zweryfikowania opisywanych przez Pana niedogodności związanych z korzystaniem z numeru 791 zweryfikowałam historię Pana połączeń – podczas ich realizacji nie był Pan zalogowany do nadajników sieci Play. Zawiadamiam, iż operator nie odpowiada za jakość połączeń realizowanych w ramach roamingu krajowego („Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla abonentów" - "§ 9. Odpowiedzialność Operatora”): „2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych operatorów”). 

(„Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla abonentów" - "§ 9. Odpowiedzialność Operatora”): „2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych operatorów”). 


Oznacza to, że w szablonie technicznym, który zostanie wysłany do weryfikacji przez Dział Techniczny –powinny być wpisane przykłady połączeń zrealizowanych w ramach zasięgu Play.



Proszę żeby ustawił Pan w telefonie tryb pracy sieci na dwuzakresowy (GSM i UMTS). Wówczas telefon będzie wybierał najlepszy (najsilniejszy i najlepszej jakości) w danym momencie zasięg, a jakość połączeń powinna się znaczenie poprawić. Proszę również aby „ręcznie” przelogował się Pan do sieci Play.



W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną. 



Tyle ze u mnie w pracy zasieg play nie wystepuje wiec jak mialem sie logowac a chodzilo mi o to ze laczy mnie z orange a po jkims czasie brak dostepu do sieci co za debile...telefon ustawiony na auto przelacza z play na plus bo maja po jednej kresce albo wcale tak ze sie nie da zadzwonic

[ Dodano: 2012-02-22, 20:39 ]
W celu szczegółowego zweryfikowania opisywanych przez Pana niedogodności związanych z korzystaniem z numeru 791 zweryfikowałam historię Pana połączeń – podczas ich realizacji nie był Pan zalogowany do nadajników sieci Play. Zawiadamiam, iż operator nie odpowiada za jakość połączeń realizowanych w ramach roamingu krajowego („Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla abonentów" - "§ 9. Odpowiedzialność Operatora”): „2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych operatorów”). 

(„Regulamin świadczenia Usług Telekomunikacyjnych przez P4 sp. z o.o. dla abonentów" - "§ 9. Odpowiedzialność Operatora”): „2. Operator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku braku możliwości świadczenia Usług Telekomunikacyjnych podczas realizowania przez Abonenta połączeń w sieciach telekomunikacyjnych Operatorów Zagranicznych oraz sieciach innych operatorów”). 


Oznacza to, że w szablonie technicznym, który zostanie wysłany do weryfikacji przez Dział Techniczny –powinny być wpisane przykłady połączeń zrealizowanych w ramach zasięgu Play.



Proszę żeby ustawił Pan w telefonie tryb pracy sieci na dwuzakresowy (GSM i UMTS). Wówczas telefon będzie wybierał najlepszy (najsilniejszy i najlepszej jakości) w danym momencie zasięg, a jakość połączeń powinna się znaczenie poprawić. Proszę również aby „ręcznie” przelogował się Pan do sieci Play.



W związku z powyższym, reklamacja została uznana za niezasadną. 



Tyle ze u mnie w pracy zasieg play nie wystepuje wiec jak mialem sie logowac a chodzilo mi o to ze laczy mnie z orange a po jkims czasie brak dostepu do sieci co za debile...telefon ustawiony na auto przelacza z play na plus bo maja po jednej kresce albo wcale tak ze sie nie da zadzwonic