• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #438596  autor: kowcio
 31 paź 2010, 16:01
Założyłem ten temat, bo nie mogłem znaleźć podobnego, a w tym dziale aż tak nie siedzę- byc moze problem był juz poruszany na forum.

Ostatnio wiele osób czepia się mnie, że nie odbieram telefonów. Mówią, ze po kilku sygnałach odrzucam połączenia. A wcale tak nie jest- mam nieodebrane, bo nie zdążyłem odebrać.
Sprawdziłem to i faktycznie coś się samo przestawiło na moim numerze. Zrobiłem test. Zadzwoniłem z telefonu Orange na telefon pracujący w Plusie- około 5 sygnałów oczekiwania i abonent nie odpowiada. Zadzwoniłem z Plusa na Orange, jak dobrze policzyłem to po dziesiątym sygnale było, że nie odpowiada.
Nie mam na obu numerach włączonej poczty głosowej, co jest oczywiste- nie korzystam z tej usługi.
Mój telefon jest marki Nokia, model E51 z najnowszym, czystym oprogramowaniem.
Próbowałem grzebać w ustawieniach, ale "żądanie nie może zostać spełnione", nawet nie mogę sprawdzić uruchomionych przekazywań połączeń.

Co jest grane, kiedyś długo było można nie odbierać telefonu i nic się nie działo. Jeszcze jakieś 2 tygodnie temu.

Jak wpisałem kod *#002# to lipa...

Nie mogę mieć telefonu, który po 4-5 sygnale zaczyna rozłączać sie. No helloł. :shock:
Ktoś miał podobny problem i poradził sobie? Do BOKu pisać nie będę, bo oni i tak nic nie zrobią z tym znając życie :-/ Znajomy ma w Plusie telefon i do niego mogę dzwonić i dzwonić ile wlezie.

 #438606  autor: Marens
 31 paź 2010, 16:41
Miałem podobny problem w PLAY, po 3 sygnałach odrzucało automatycznie.
Problemem były błędnie ustawione przekierowania. Miałem wyłączoną Notkę SMS i ustawione ręczne przekierowanie na numer podany przez PLAY aby wyłączyć Notkę. Pomogło w mojej sytuacji włączenie Notki na *#002# a potem wysłanie sms STOP Notka.

Może problemem w Plusie jest "kto dzwonił".
Spróbuj wyłączyć tą usługę: http://plus.pl/oferta_indywidualna/nasz ... o_dzwonil/

 #438611  autor: kowcio
 31 paź 2010, 17:13
Ni pomogło za bardzo. Jest lepiej, bo z 4-5 sygnałów czas na odebranie wydłużył się do 6 sygnałów. Ale dlaczego nie do 10 jak to w Play czy Oranż?
Tylko hola hola.
Ja chcę dostawać SMSy z informacją o probie połaczenia, gdy:
a) będzie zajęte
b) będę miał wyłaczony telefon

Inaczej nie będę mógł oddzwaniać.


Chyba nie powiecie, że to przerosło Polkomtela. Chociaż, jak nie potrafią poinformować o skończeniu się pakietu SMS, a następnego nie da się wcześniej aktywować, to za bardzo się nie zdziwię :-(

Tylko, holender, wcześniej działało to ok. Samo się musiało spieprzyć, albo nie wiem sam.

 #438620  autor: mariusz9a
 31 paź 2010, 17:35
W Plus standardowy czas to 25 sekund ;-) I tyle. Możesz próbować to przez BOK zmienić, ale raczej nic nie pomogą.
Ja próbowałem to zmienić bezpośrednio u moich znajomych techników w Warszawie i powiedzieli że mi tego nie zmienią, ponieważ oni dla pre-paid działają zgodnie z normą ITU jakąś tam (nawet dostałem ją do przeczytania - jest w niej zdefiniowany ten czas oczekiwania). Także nie zmienią i już bo taka jest norma, którą kazali im stosować. Inaczej sprawa wygląda w abo - tam ten czas można dowolnie zmieniać.

 #438648  autor: kowcio
 31 paź 2010, 19:18
mariusz9a pisze:W Plus standardowy czas to 25 sekund ;-) I tyle. Możesz próbować to przez BOK zmienić, ale raczej nic nie pomogą.
Ja próbowałem to zmienić bezpośrednio u moich znajomych techników w Warszawie i powiedzieli że mi tego nie zmienią, ponieważ oni dla pre-paid działają zgodnie z normą ITU jakąś tam (nawet dostałem ją do przeczytania - jest w niej zdefiniowany ten czas oczekiwania). Także nie zmienią i już bo taka jest norma, którą kazali im stosować. Inaczej sprawa wygląda w abo - tam ten czas można dowolnie zmieniać.
A to dlaczego w takim razie wcześniej nie miałem takiegp problemu?
Dlaczego, jak dzwonie do znajomego, który ma MixPlusa- też pre-paid telefon dzwoni i dzwoni jak oszalały?
Bajeczki opowiadają. Widocznie kiepskich techników ma Polkomtel, skoro nie potrafią tak banalnej sprawy załatwić.
Tak jak kiedyś poczta mi nie działała, pisalem do nich, a oni powiedzieli, ze nie są w stanie tego zrobić na moim numerze. To raczej coś z Plusem jest nie tak? A może to u nich norma. Tak jak SMSy o 2 w nocy.

Nie rozumiem tego, po prostu nie. Nie potrafię tego pojąć.

W Orange czy w Erze jak miałem jakis problem zawsze było załatwione od strony technicznej, tylko nie tu

Jest na sali jakiś technik? W takim razie, jesli takich rzeczy nie możecie ustawić klientowi, co potraficie zrobić?


Dlaczego okres oczekiwania sam z siebie uległ skróceniu o 50%? 4-5 sygnałów to dla mnie za mało, zeby wyciągnąć telefon z pełnej torby i odebrać go, tak jak często dojść do swojego pokoju. Zwłaszcza teraz, gdy sporo połączeń odbieram tutaj w tym Plusie.

 #438668  autor: sql
 31 paź 2010, 20:07
Kowcio zawsze możesz przenieść się tylko na 1 dzień do innej sieci a następnie wrócić do Plusa. Podejrzewam że po przenosinach będzie po problemie. Jak nie kijem to pałą go :).

 #438669  autor: kowcio
 31 paź 2010, 20:13
Tyko to bezsensu jest.
Stracę 200 PLN, które mam na koncie. I nikomu nie uwierzę, że nie ma takiej możliwości technicznej.

 #438726  autor: ezaq
 01 lis 2010, 06:01
Na forum mBanku był niedawno podobny temat i m.damian stwierdził, że nie da się tego zmienić (ustawione na sztywno 25s). Problem co prawda dotyczy operatora wirtualnego, ale na infrastrukturze Polkomtela. Najciekawsze, że skoro kiedyś miałeś dłuższy czas na odebranie połączenia, to powinno się to jakoś dać zmienić, np. w ustawieniach przekazu połączeń. Ale już pisałeś, że nic to nie dało.

 #438784  autor: kowcio
 01 lis 2010, 13:47
Tylko nie rozumiem też tego. W Plusie są równi i równiejsi.
Widze ogromną przepaść między klientami abonamentowymi, MIXowymi a Simplusowcami.

Niektorzy mają długi sygnał w Simplusie, inni krótki. Tak o, automat sam wybiera i sam zmienia.

Nie rozumiem.


Mam taką prośbę do klientów Plusa. Proszę, zróbcie taki test, zadzwońcie na swój telefon w sieci Plus z innego aparatu (obojętnie jakiego) i policzcie sygnały do automatycznego rozłączenia. Warunek- poczta glosowa musi być off.
I podzielcie się jak to u Was wygląda, podając taryfę z której korzystacie.

 #438788  autor: Marens
 01 lis 2010, 14:14
kowcio pisze: policzcie sygnały do automatycznego rozłączenia
9 sygnałów
kowcio pisze:podając taryfę z której korzystacie
iPlus

 #438809  autor: KamaZ
 01 lis 2010, 15:53
Taryfa Twój Profil. Z tego co pamiętam to nawet jak byłem w "Nowym Simplusie" to zawsze było 5 sygnałów. Dzisiaj dla testu zadzwoniłem z numeru w Play i Orange i było 6 sygnałów. Co ciekawe po 6 włącza się poczta głosowa, którą wyłączyłem i pod *101# nie mam jako włączonej usługi :roll:

Kiedyś na naszym forum albo Plusa była o tym dyskusja i wyszło właśnie tak, że w abonamencie i chyba mixie nie było tego ograniczenia a w Simplusie 5 sygnałów.

 #438871  autor: DanielR
 01 lis 2010, 21:01
kowcio, na "pocieszenie" powiem Ci, że przecież po całej "aferze" z Notką SMS w Play, również skrócono np. mi długość oczekiwania na połączenie.
Gdy dzwonię do Play, czekam jedynie 30 sekund, po czym mnie rozłącza (dokładnie tyle samo czasu co przy aktywnej Poczcie Głosowej, ustawionej na maksymalną długość oczekiwania na przekierowanie).
Gdy natomiast dzwonię np. do Ery, trzyma mnie tyle ile powinno, czyli maksymalnie 1,5 minuty.
A Pan Gruszka twierdzi wciąż uparcie, że to "normalne" i co mu zrobisz...? :cry: :evil:

 #438896  autor: Xy
 01 lis 2010, 23:04
Myślałem, że to wina telefonu ale czasami dzwoniąc do dziewczyny po kilku sekundach włączała się poczta. Czasami zaś mogłem wisieć na telefonie do upadłego i w słuchawce był dalej sygnał oczekiwania. Jak widać plus się nie popisał ;) Chociaż może to i wina aparatu? Zobaczę jak będzie teraz ;)

Alcatel OT301 ➡ Motorola T180 ➡ Ericsson R310s ➡ SE K700i ➡ Samsung SGH-X450 ➡ Nokia 3310 ➡ SE K550i ➡ Nokia 6650d ➡ Xperia Neo ➡ Lumia 820 ➡ Xperia S ➡ HTC Desire 820 ➡ HTC One M8 ➡ Huawei P9 ➡ Galaxy S6 ➡ Nokia 7.2 ➡ Galaxy A71

 #438907  autor: mariusz9a
 02 lis 2010, 00:11
kowcio pisze:A to dlaczego w takim razie wcześniej nie miałem takiegp problemu?
Dlaczego, jak dzwonie do znajomego, który ma MixPlusa- też pre-paid telefon dzwoni i dzwoni jak oszalały?
Bo to zależy kiedy była aktywowana początkowo karta SIM oraz czy włączałeś jakąś inną taryfę na tej karcie. Tłumacze, że teraz działają z norma ITU (jakiś numer - nie pamiętam, chcesz to szukaj na stronach ITU tej normy: http://www.itu.int/en/pages/default.aspx ) i koniec kropka. Takie są wytyczne i tyle. Idź i wystrzelaj ich za to ;-) 25 sekund dla pre-paid i koniec. Nie zmienią Ci tego. Czemu się zmieniło? A włączałeś Ty ostatnio jakiś profil albo zmieniałeś taryfę? W tym znajdziesz odpowiedź.

 #444859  autor: Espi
 04 gru 2010, 14:27
Mariusz9a ma całkowitą racje, IT jako firma supportująca rozwiązania techniczne Polkomtela trzyma się dokładnie wytycznych narzuconych przez firmę, tak jak każdy operator jakieś ma, natomiast nie dzieli się Klinetów na "równych" i "równiejszych" każda karta w danym systemie posiada te same ustawienia systemowe niezależnie czy to Simplus,czy MixPlus itp. Oczywiście inaczej jest jeżeli chodzi o abonament , system postpaid ma zupełnie inne zastosowania i rozwiązania.
 #870722  autor: auvi
 09 cze 2016, 10:38
Niesamowite. 5 lat i nic się nie zmieniło. Często mam problem z odebraniem telefonu w Plusie, bo nie zdążę zakończyć jakiejś czynności w innym pomieszczeniu/samochodzie i dojść do/wyjąć telefonu z torby, kieszeni, a ten już się rozłącza.
Testując połączenie na mój nr w Plusie doliczyłem się 6, słownie: sześciu sygnałów w oczekiwaniu na połączenie. Pół biedy kiedy telefon leży przede mną na stole, ale kiedyś coś robię to jakaś masakra. Wniosek z tego, że wg operatorów i jakichśtam ich norm człowiek powinien mieć ciągle telefon na wierzchu i przy sobie, najlepiej chyba w jakimś bzdurnym naramiennym etui...
 #870726  autor: Remington
 09 cze 2016, 11:14
Czas oczekiwania reguluje się kodem przekierowań *61*numer*czas# gdzie czas to 5-30 sekund. W Plusie w prepaidch nie da się zarządzać przekierowaniami, więc kod zadziała tylko w abo.
 #870734  autor: auvi
 09 cze 2016, 11:55
Ja widzę, że w prepaidach Plusa w ogóle mało da się zrobić, wliczając w to również tak zaawansowaną funkcję jak połączenie oczekujące... Cóż, jestem użytkownikiem drugiej kategorii...
 #870880  autor: zajadacz
 10 cze 2016, 00:13
Nie bój, w Orange/nju jest to samo, też nie ma połączeń oczekujących. Obie sieci mają przestarzałe platformy.

Zdjęcia stacji bazowych
Mapa stacji bazowych na podstawie UKE