• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #404265  autor: yarns
 12 maja 2010, 11:12
Witam,

od jakiegoś czasu mam problem z wykonywaniem połączeń. W trakcie rozmów z klientami bardzo często zdarza się że są one rozłączane. Problem pojawił się w momencie zwiększenia liczby abonamentów z 10 do około 30. Są to telefony służbowe w sieci PLUS. Tak wygląda przykładowe info na temat sieci:
Network:
Operator Selection: Automatic
Status: REGISTERED
Current network: 26001 (Plus GSM (Polkomtel) - Poland - GSM 900/1800)

Serving cell
MCC MNC LAC ID BSIC ARFCN RxLev
260 01 2afa f7ab 1 50 -72 dBm
RxLev Sub: -39 dBm
RxLev Full: -25 dBm
RxQual: 0 (BER less than 0.1%)
RxQual Sub: 7 (BER greater than 15%)
RxQual Full: 7 (BER greater than 15%)
Timeslot: 7
TA: 0
RSSI: -71 dBm
BER: 7 (greater than 15%)

Adjacent cells (6)
# MCC MNC LAC ID BSIC ARFCN RxLev
1: 260 01 0000 0000 1 50 -72 dBm
2: 260 01 2b0e 2815 1 57 -72 dBm
3: 260 01 0000 0000 11 46 -72 dBm
4: 260 01 2afa 1325 52 59 -72 dBm
5: 260 01 0000 0000 33 47 -72 dBm
6: 260 01 0000 0000 50 53 -72 dBm

Będę wdzięczny za podpowiedzi co do przyczyny tego stanu i ewentualnego rozwiązania go, ja myślę że wina leży po stronie BTS'a, czyli jest po prostu przeciążony.
 #404280  autor: kmis
 12 maja 2010, 11:58
yarns pisze:Witam,



Serving cell
MCC MNC LAC ID BSIC ARFCN RxLev
260 01 2afa f7ab 1 50 -72 dBm
RxLev Sub: -39 dBm
RxLev Full: -25 dBm
RxQual: 0 (BER less than 0.1%)
RxQual Sub: 7 (BER greater than 15%)
RxQual Full: 7 (BER greater than 15%)
Timeslot: 7
TA: 0
RSSI: -71 dBm
BER: 7 (greater than 15%)

Adjacent cells (6)
# MCC MNC LAC ID BSIC ARFCN RxLev
1: 260 01 0000 0000 1 50 -72 dBm
2: 260 01 2b0e 2815 1 57 -72 dBm
3: 260 01 0000 0000 11 46 -72 dBm
4: 260 01 2afa 1325 52 59 -72 dBm
5: 260 01 0000 0000 33 47 -72 dBm
6: 260 01 0000 0000 50 53 -72 dBm

Będę wdzięczny za podpowiedzi co do przyczyny tego stanu i ewentualnego rozwiązania go, ja myślę że wina leży po stronie BTS'a, czyli jest po prostu przeciążony.
LAC 2afa to ul. Jagiellonska 80 (strunobetonowy slup na terenie Instytutu Transportu Samochodowego)
LAC 2b0e to Centrum Olimpijskie po drugiej stronie Wisły
Problem może wynikać z handoverów pomiędzy różnymi LAC, zgłoś to do działu technicznego, opisz na czym polega problem, jeśli sieć jest przeciążona w tym miejscu nic nie poradzisz, chyba że zmienisz telefony lub pasmo na 3g.

 #404293  autor: yarns
 12 maja 2010, 12:43
Simy są wpięte w bramkę GSM (o dziwo operator wydał zgodę). Czy wpięcie tego w spliter i dodanie anten kierunkowych tak by rozłożyć ruch na różne bts'y ma sens? Jeśli tak to jakie anteny polecacie?
Jest to o tyle ważne że za chwilę ma dojść kolejnych 15-20 simów i wtedy dopiero będzie tragedia z dzwonieniem.

Pozdrawiam

 #404351  autor: kmis
 12 maja 2010, 17:52
yarns pisze:Simy są wpięte w bramkę GSM (o dziwo operator wydał zgodę). Czy wpięcie tego w spliter i dodanie anten kierunkowych tak by rozłożyć ruch na różne bts'y ma sens? Jeśli tak to jakie anteny polecacie?
Jest to o tyle ważne że za chwilę ma dojść kolejnych 15-20 simów i wtedy dopiero będzie tragedia z dzwonieniem.

Pozdrawiam
Jeśli przyczyną zrywania połączeń są handovery między dwiema stacjami o różnych LAC to antena kierunkowa zda egzamin. Przy takiej ilości kart SIM na pewno masz opiekuna, zgłoś do niego problem lub bezpośrednio do biura olewania klienta :)

 #404401  autor: tesla
 12 maja 2010, 21:01
z zamieszczonego loga nie wynika nic złego, handovery między lackami to też żadna nowość, tak na prawdę trzeba zrobić calltrace`a a od tego jest odpowiedni dział u Twojego operatora a nie forum :)

Jeżeli miałbym pomóc kolegom z polkomtela, to radził bym od sprawdzenia sygnalizacji na obługującym Was BTSie :wink:

Na końcu zdania dajemy kropkę, potem spację i zaczynamy z dużej litery. Proste?