• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #367274  autor: killer0123
 30 paź 2009, 17:02
Witam mam nastepujący problem z pobieraniem czasu z sieci.
Podiadan 3 numery w play 2 z nich zostały przeniesione z orange i jeden jest play.
Sprawa wygląda nastepująco na tych numerach przeniesionych nie działa pobieranie czasu z sieci. Natomiast na numerze z paly wszystko śmiga jak należy. Testował wszytko na jeden telefonie przekłądając karty.
Obsługa klijenta Play nie potrafi mi udzielić pomocy (lub nie umieją czytać). Pisałem już do nich zgłoszenia 3 razy a oni ciągle że to funkcja w telefonie jest źle ustawiona. Jeżeli tak by było funkcja by niedziałała na 3 numerach a nie działa tylko na tych przeniesionych.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

 #367279  autor: kwistas
 30 paź 2009, 17:39
Mi numer przeniesione z Orange normalne na zasięgu Playa ustawiają automatycznie czas, lecz czasami nie wiadomo kiedy nagle się pyta czy zaktualizować czas. Pamiętaj że automatycznie ustawiania czasu działa tylko na zasięgu Playa, na zasięgu Plusa już nie.

 #367285  autor: Marens
 30 paź 2009, 18:24
Zostaw na noc, powinno nad ranem zaktualizować samo.
Teoretycznie powinno aktualizować od razu. Kiedyś mi się zdarzyło, że nad ranem zaktualizowało. Nie jestem pewien.

 #367323  autor: Dideq
 30 paź 2009, 22:06
Ja mam aktualizacje przy włączaniu telefonu i czasem w dzień. Tylko się zaświeci i godzina ustawiona. :)

 #367348  autor: killer0123
 31 paź 2009, 09:52
Jeżeli chodzi o zasięg to zawsze jestem w zasięgu PLAY.
Telefon leżał już nieraz całą noc i czasu nie uaktualnia. Włączenie i wyłączenie telefonu nic nie daje. Natomiast, jeżeli założę kartę z numerem macierzystym sieci play aktualizacja działa od razu. Testy działania funkcji przeprowadzane był na 3 telefonach ( trzy modele nokii 3510i, 6151, 6220c). W każdym z przypadków po włożeniu karty z numerem nieprzenoszonym czas ustawiał się od razu. Na numerach przenoszonych nawet po 24h czas się nie uaktualnił.

 #367363  autor: widex
 31 paź 2009, 10:54
Uaktualnia się automatycznie na LG KT520 z MNP. ;)

 #367452  autor: Dideq
 31 paź 2009, 22:17
Ja mam numer z Orange przeniesiony i też mi działa autoaktualizacja.

 #367480  autor: kwistas
 31 paź 2009, 23:09
Z auto regulacją w Play jest jakoś inaczej niż w Erze, w Erze od razu się czas aktualizował po włączeniu lub w starszych telefonach po połączeniu z internetem. W Play usługa auto aktualizacji działa, raz od razu jak włączysz telefon, raz po paru godzinach spyta się o ustawienie, tak czy siak działa, tylko ciężko zdiagnozować kiedy się zaktualizuje, oczywiście dużo zależy jaki model telefonu się posiada.

 #367581  autor: ezaq
 01 lis 2009, 16:31
Z moich obserwacji wynika, że nie zawsze autoregulacja czasu w Play działa po włączeniu telefonu, ale można ją wymusić poprzez ręczne wybranie zasięgu Plusa, a następnie powrót do Play. Mi zawsze wtedy działa.

 #367582  autor: killer0123
 01 lis 2009, 16:34
despera pisze:Proszę ustawić w telefonie automatyczną zmianę czasu i strefy czasowej, oraz pozostać w zasięgu macierzystym PLAY. Off/On telefon i jeśli nie zadziała, to w okolicach 23-5 rano powinno się zapytać/ustawić.
Juz tak robiłem nic to nie daje. Takich samych rad udziela mi PLAY!!
Włączanie i wyłączanie nic nie daje. Wczoraj zostawiłem telefon i czas się nie uaktualnił (leżał od 10 wczoraj do 15 dziś), zato, gdy założyłem kartę sim z numerem macierzystym play zadziałało obrazu. Przełożyłem karty i znowu nic.
Wnioskuję, że coś jest nie tak ustawione w sieci dla numerów przeniesionych.

Ci w bok play chyba nie umieją czytam, ciągle umierają się, że to wina telefonu. Ale gdyby tak było to niedziałało by na żadnej karcie sim a nie tylko na tych z numerami przeniesionymi.

ezaq działa twój sposób z wyborem operatora ręcznie na PLUS-a a potem przeączenie na automat. Przy przejściu na Play czas się uaktualnia.

Tylko teraz powstaje pytanie dlaczego na jednych numerach działa to automatycznie bez kombinowania a na innych trzeba tą czynność wymusić. Mowa tu oczywiście o testach na tym samym telefonie o tych samych ustawieniach.

 #367612  autor: despera
 01 lis 2009, 20:27
killer0123 pisze:Tylko teraz powstaje pytanie dlaczego na jednych numerach działa to automatycznie bez kombinowania a na innych trzeba tą czynność wymusić. Mowa tu oczywiście o testach na tym samym telefonie o tych samych ustawieniach.
Numery "przeniesione" są obsługiwane przez sieć "serwer" który jest od bazy NP.
Na polski :) Sieć traktuje numer jako SWÓJ - ale jest on "przydzielony" tej jej części która obsługuje również "przeniesione" - i któryś element po drodze nie odsługuje w/w funkcji. To logiczne wytłumaczenie..... Numer "przeszczep" musi figurować w bazie "wspólnej" aby przekierowania miedzy operatorskie były poprawnie.

 #370570  autor: Łukasz_W
 18 lis 2009, 21:24
U mnie nie działa na mumerze będącym od początku w Playu. Tzn. niby działa, ale źle. Pomijam już losowe zapytania (kiedy systemowi się zachce) o aktualizację czasu - najgorsze jest to, że jak się zgodzę na propozycję aktualizacji czasu to ustawiane są jakieś kompletne bzdury (np. przesunięcie o kilka godzin). Tak samo na E51 i 3310.

 #370604  autor: kwistas
 18 lis 2009, 23:11
Możliwe, że to wina stacji bazowej w Twojej okolicy, warto zgłosić do Play, by to poprawili, może Play4you wejdą tutaj i przekażą sprawę dalej.


Mi czas chodzi równo z Polskim Radiem Lublin po autoregulacji czasu z siecią :)

 #370700  autor: Łukasz_W
 19 lis 2009, 16:05
Sytuacja taka ma miejsce niezależnie od lokalizacji.
Poza tym takie rzeczy raczej nie są robione na poziomie stacji bazowej.