• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #363600  autor: rogmaniek
 06 paź 2009, 11:58
Nie mogłem znaleźć tematu o zakupieniu przez Polkomtel nowej platformy w 2007r. Dlatego założyłem nowy. Najwyżej Kaczy możesz dodać do tamtego.

W/w platforma jest, wg mnie, bez wątpienia najnowszą, porównując dwie wcześniejsze. Na Plus rozliczanie wysłanych SMS-ów czy nawet transmisji danych, naprawdę w czasie rzeczywistym. Nawet PTC, z swoimi pre-paid'ami teraz się "chowa" :P Jednak nie jest tak pięknie.

Wiemy, słyszeliśmy, a nawet nas dotknęła/y małe awaria/e, jak choćby co najmniej przez dwa dni "niedogodności" z uzupełnieniem konta. Ale wczoraj znów mnie nie pokoi rozliczanie pakietów za neta. Wczoraj miałem krótką sesję: dane wysłane poniżej 50KB i odebrane na 12KB. System naliczył mi za tę sesję, aż 1MB. Czyli z 2220KB zostało mi 1220Kb, zamiast 2020Kb. Co ciekawe, po ok. pół godziny, platforma zwróciła te "niesłusznie" naliczone opłaty, nawet te 200KB.

Ostatnio zacząłem też korzystać z wap.plus.pl - ogólnie jest dobrze, choć też się zdarzyło, że mimo korzystania z wap, system policzył sobie za tę "przyjemność", dziś podobnie, bo powinno być więcej na koncie. Zastanawiam się czy to reklamować, tylko pytanie czy Ci technicy będą chcieli i, co ważne, potrafili wszystko to porządnie "naprawić"?! Śmieszne to, bo gdy już w 2008r. z platformą "2-giej generacji" się uporali i wszystko mi działało ok (wiadomo, np. eski i transmisję danych rozliczało z opóźnieniem), to nie mogą sobie dać rady z niby najnowszą platformą. Czy Wy też zauważyliście, że za korzystanie z neta, nie zawsze wszystko jest prawidłowo rozliczane? Proszę o Wasze "obserwacje" i spostrzeżenia :-D Pozdro!
Ostatnio zmieniony 07 paź 2009, 12:18 przez rogmaniek, łącznie zmieniany 1 raz.

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #363604  autor: jacguszi
 06 paź 2009, 12:33
W czerwcu zmieniałem dostawcę internetu i dzięki problemom z funkcjonowaniem potestowałem trochę internet z polkomtela.Niestety potwierdzam twoje spostrzeżenia odnośnie błędnego naliczania.Korzystając z pakietów 250mb traciłem ok. 50mb dzięki zawyżaniu ilości pobranych i wysłanych danych.Nie wiem na której platformie tak się dzieje że 1 karcie rozliczało z opóżnieniem pakiety a kolejny starter z tej samej serii miał już rozliczanie w czasie rzeczywistym.Na tej z opóżnieniem możliwe było zrobienie debetu w trakcie sesji a na 2 po wyzerowaniu konta przerywało sesje.Teraz korzystam sporadycznie z transmisji na karcie mbanku.System rozlicza z opóżnieniem ale dokładnie co do kb i bez zawyżania.

 #363607  autor: rogmaniek
 06 paź 2009, 12:48
jacguszi pisze:Nie wiem na której platformie tak się dzieje że 1 karcie rozliczało z opóżnieniem
Na tej "2-giej generacji" :P Było to wkurzające, gdy konkurencja, choćby za wysłane eski rozliczała takie opłaty na bieżąco. Dlatego, pod tym względem, ta niby "najnowsza" platforma jest lepsza, nawet od tego co rozlicza w pre-paid'ach PTC, bo jeszcze w tym roku w marcu, w Erunii TT system opłaty za wysłane MMS'y czy transmisję danych, rozliczał z opóźnieniem. Podobnie miałem w Heyah, choć powinno być niby na bieżąco, ale to też sprawdzałem w marcu br. :wink: Coś te nasze opy, cały czas, mają jakieś tam mniejsze czy większe problemiki, z rozliczaniem transmisji danych. Nawet we Play Fresh zdarzało się, w ciągu ostatnich dni, że system nic nie zmniejszył tego pakietu "Taniego internetu" MB za 5zł. Oj muszę się na bieżąco kontrolować :P

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #363610  autor: Piescoch66
 06 paź 2009, 13:21
Wczoraj sesja 400kB-policzyło 600kB. Na mix4. W styczniu,lutym,kwietniu i maju miałem 6 takich ''numerów''

 #363700  autor: mariusz9a
 06 paź 2009, 21:24
Tutaj nasuwa się jedno pytanie... Czy macie pewność że Wasze przeglądarki internetowe w komórkach na pewno nie rozłączają sesji podczas jej trwania? Wtedy system znacząco zawyży pobrane i wysłane dane, bo za każdym razem zaokrągli do pełnych 200kB. Przykład, kilka załadowań strony o wadze załóżmy 20kB, zakładam że uplink w takim przypadku za każdym razem wynosi 5kB. Przeglądarka przerywa w tle sesje po każdym załadowaniu strony. Strony uruchamiany 10 razy. Według naszych obliczeń sesja będzie ważyła 250kB, czyli z konta powinno zniknąć 300kB. Według systemu bilingowego 2MB, ponieważ przeglądarka za każdym razem w tle przerywa sesje.

 #363725  autor: Marens
 07 paź 2009, 01:09
Tutaj jest odpowiedź na pytanie. Analizowałem problem w abonamencie, gdyż rozłączało mi sesję po załadowaniu strony www przez operę mini. Nie udało mi się rozwiązać problemu więc przestałem korzystać. Można zaobserwować np. przez 15min x sesji po 100kB.

 #363735  autor: Elvir
 07 paź 2009, 09:54
Marens pisze:Tutaj jest odpowiedź na pytanie. Analizowałem problem w abonamencie, gdyż rozłączało mi sesję po załadowaniu strony www przez operę mini. Nie udało mi się rozwiązać problemu więc przestałem korzystać. Można zaobserwować np. przez 15min x sesji po 100kB.
Ha, to może to nie jest wina mojego telefonu! Odkąd tylko przesiadłem się ze starego SE T230 na Samsunga Z370 (2,5 roku temu), zainteresowałem się przeglądaniem neta w komórce, i oczywiście zaczęły się pierwsze przygody z Operą Mini. Jako że nie miałem wykupionego pakietu danych, bo nie było wtedy takowych (Plus, abonament MaxProfit), korzystałem z opłaty cennikowej (10gr/100KB z taktem co 10KB). Nie chcąc nabijać rachunku, korzystałem głównie do przeglądania m.telepolis.pl i lajt.onet.pl, które to, jak wiadomo, potrzebują małych ilości danych. I na fakturze zauważyłem dziwną rzecz, że w ciągu krótkiego okresu (np. 20 min - w czasie drogi do pracy) zainicjowanych było kilka sesji, każda po 10KB up/down, przy czym uruchamiałem Operę Mini tylko raz. Na początku myślałem, że to wina przeglądarki, bo czasem traciła połączenie w trakcie sesji i musiałem odpalać od nowa. Jednak ostatnimi czasy śmiga bardzo ładnie, połączenie zawsze jest, a na fakturze jak było, tak nadal pokazuje w trakcie całego miesiąca setki pojedynczych sesji, chociaż nie łączę się średnio częściej niż 2 razy dziennie. Dodam jeszcze, że otwierając większą stronę (ponad 100 KB) na fakturze były też pozycje typu 120KB/20KB down/up, po pobraniu jakiegoś pdf'a na fakturze widniało np. 430KB/30KB down/up. Nie przeszkadzało mi to zbytnio, bo przy takcie 10KB nie robiło mi to większej różnicy, tylko papieru więcej szło, bo faktura na kilkanaście stron :) (echh, mówiłem tacie żeby eFakturę zamówił).

Więc wygląda na to że to jednak nie telefon rozłącza te sesje, tylko Opera Mini. Muszę się temu przyjrzeć i przetestować na przeglądarce wbudowanej w telefon.

 #363737  autor: Marens
 07 paź 2009, 09:59
Elvir pisze: Więc wygląda na to że to jednak nie telefon rozłącza te sesje, tylko Opera Mini. Muszę się temu przyjrzeć i przetestować na przeglądarce wbudowanej w telefon.
Będzie wszystko w porządku. Też obadałem tą sprawę.

 #363747  autor: rogmaniek
 07 paź 2009, 11:53
mariusz9a pisze:Tutaj nasuwa się jedno pytanie... Czy macie pewność że Wasze przeglądarki internetowe w komórkach na pewno nie rozłączają sesji podczas jej trwania? Wtedy system znacząco zawyży pobrane i wysłane dane, bo za każdym razem zaokrągli do pełnych 200kB. Przykład, kilka załadowań strony o wadze załóżmy 20kB, zakładam że uplink w takim przypadku za każdym razem wynosi 5kB. Przeglądarka przerywa w tle sesje po każdym załadowaniu strony. Strony uruchamiany 10 razy. Według naszych obliczeń sesja będzie ważyła 250kB, czyli z konta powinno zniknąć 300kB. Według systemu bilingowego 2MB, ponieważ przeglądarka za każdym razem w tle przerywa sesje.
Oczywiście też brałem taką opcję pod uwagę, tym bardziej, że wieczorami jest chyba coś nie tak z "przepustowością" Opery Mini, czyli chyba z ich serwerami, bo się często zawiesza, także w Fresh'u. Nio, ale to i tak jest śmieszne, że mimo odebranych danych poniżej 50KB i wysłanych 12KB, to miałem policzone, aż 1MB! Nio, ok w takim razie 5 razy miałem "odpalaną"sesję. Tylko pytanie dlaczego system jednak mi zwrócił ten cały 1MB, po ok. pół godziny? Chyba jednak było coś nie tak policzone :?: I to właśnie wychodzi to dziadowskie naliczane, za każde odebrane i wysłane 100KB, jak by tego było mało, to liczone oddzielnie :!: Aż żal wchodzić na krótką sesję, tylko co z tego, skoro możemy mieć takie sesje rozłączane i ponownie nawiązywane. Czyli błędne koło. Naprawdę, przykładowo 25MB za te 5zł, znacznie szybciej wykorzystuje, niż poprzednie 20MB też za 5zł, ale liczone z dokładnością, co do B :!:

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!

 #363749  autor: prezeswk
 07 paź 2009, 11:59
mariusz9a pisze:Tutaj nasuwa się jedno pytanie... Czy macie pewność że Wasze przeglądarki internetowe w komórkach na pewno nie rozłączają sesji podczas jej trwania? Wtedy system znacząco zawyży pobrane i wysłane dane, bo za każdym razem zaokrągli do pełnych 200kB. Przykład, kilka załadowań strony o wadze załóżmy 20kB, zakładam że uplink w takim przypadku za każdym razem wynosi 5kB. Przeglądarka przerywa w tle sesje po każdym załadowaniu strony. Strony uruchamiany 10 razy. Według naszych obliczeń sesja będzie ważyła 250kB, czyli z konta powinno zniknąć 300kB. Według systemu bilingowego 2MB, ponieważ przeglądarka za każdym razem w tle przerywa sesje.
A co pokazuje rejestr połączeń? Powinien każdą sesję pokazywać. ZTCW Opera Mini na Nokiach symbianowych nie powoduje zerwania sesji (uzywam Play i Orange), jedynie Play (we Freshu) samoczynnie zamykał mi sesję po kilku minutach, nawet w sytuacji, gdy w tle pracował program wymuszający otwartą sesję. Zresztą jeśli przeglądarka zamyka sesję, to może warto zainstalować coś, co będze sesję podtrzymywać, tylko taka aplikacja powinna pracowac w tle i nie wiem, czy sa takie aplikacje w javie - pewnie są, ale czy "zwykły" telefon pozwala na pracę w tle?

 #363751  autor: Piescoch66
 07 paź 2009, 12:23
mariusz9a pisze:Tutaj nasuwa się jedno pytanie... Czy macie pewność że Wasze przeglądarki internetowe w komórkach na pewno nie rozłączają sesji podczas jej trwania?
6233 ma rejestr czasu trwania sesji, więc 30 sek. czy 15 min. to się ''czuje''

 #363753  autor: mariusz9a
 07 paź 2009, 12:43
rogmaniek pisze:Nio, ale to i tak jest śmieszne, że mimo odebranych danych poniżej 50KB i wysłanych 12KB, to miałem policzone, aż 1MB! Nio, ok w takim razie 5 razy miałem "odpalaną"sesję. Tylko pytanie dlaczego system jednak mi zwrócił ten cały 1MB, po ok. pół godziny?
Tutaj może być problem z awarią platformy, która w zasadzie występuje regularnie co x dni. Może wtedy korzystałeś z Internetu, system kompletnie źle policzył sesję, po czym przyszło wyrównanie.
Np kilka dni temu, podczas awarii Inteca, kolega z innego forum pisał, że Plus w ogóle nie odliczył mu z pakietu ok 50MB (również z konta nie została pobrana opłata). Wyrównanie nie przyszło do tej pory, więc sądzimy że po prostu mu sie upiekło.
rogmaniek pisze:Naprawdę, przykładowo 25MB za te 5zł, znacznie szybciej wykorzystuje, niż poprzednie 20MB też za 5zł, ale liczone z dokładnością, co do B
Zalety taryfikacji jednobajtowej ;-) W zasadzie sesje mogłoby rozłączać co sekundę a opłata by się nie zmieniła.

 #363754  autor: rogmaniek
 07 paź 2009, 12:59
mariusz9a pisze:Tutaj może być problem z awarią platformy, która w zasadzie występuje regularnie co x dni. Może wtedy korzystałeś z Internetu, system kompletnie źle policzył sesję, po czym przyszło wyrównanie.
Nio, właśnie czyli masz nawet info, że Polkomtel z tą swoją platformą, niby najnowszą, dalej się buja :x Oby nie było tak źle, jak na przełomie 2005/2006r. :?: :!: Bo pamiętam, jak jeszcze w marcu tamtego roku, nie mogli dojść do ładu z tą platformą "2-giej generacji" :P Chociaż wtedy miałem już to gdzieś, bo byłem użytkownikiem marki Erunia Tak Tak. Teraz jest inna sytuacja, bo przecież lada moment marki Era oficjalnie może nie być, do tego mało "ciekawa" oferta TT, a więc chyba jedynie z obecnym numerem Simplusa powróciłbym do Heyah, gdyby Szwaby z DT zachowali chociaż tę markę. Nie mogę zrozumieć, jak to jest, że ci technicy cały czas nie mogą się uporać z tą platformą Intec'a :?: :!: A oni, np. migrują część użytkowników MIX'a 3, na tę platformę, przez co, jak pisałeś, np. w czerwcu wielu użytkowników, w tym ja, miało "wesoło", nie mogąc uzupełnić konta. Dziwne jest to podejście Polkomtela... Co by nie mówić i pisać o P4, to pod względem działania platform, choć też są małe zawiechy, operator Play nie ustępuje "jakości" Polkomtelowi :P

[ Dodano: 2009-10-07, 13:03 ]
mariusz9a pisze:rogmaniek napisał/a:
Naprawdę, przykładowo 25MB za te 5zł, znacznie szybciej wykorzystuje, niż poprzednie 20MB też za 5zł, ale liczone z dokładnością, co do B

Zalety taryfikacji jednobajtowej ;-) W zasadzie sesje mogłoby rozłączać co sekundę a opłata by się nie zmieniła.
Nio, tak. To co napisałem, to z resztą oczywista oczywistość, dlatego tak "boli", że w Polkomtelu stwierdzili jednak, że będą w ten sposób doić użytkownika. W końcu naliczanie z dokładnością, co do B'ta, było zbyt korzystne dla user'ów Simplusa czy Mix'a, a mało do operatora :P Gdyby chociaż liczyli dane odebrane i wysłane łącznie, co 100KB, to jeszcze bym przebolał, ale przecież można inaczej, ech...

[ Dodano: 2009-10-20, 11:38 ]
To znów niestety muszę napisać o tej "rewelacyjnej" platformie Polkomtela. Niestety w piątek, 16 października, "straciłem" ponad 8zł. Nie było to pierwszy, jak i- niestety- ostatni raz. Oglądałem sobie filmy na portalu You Tube, ale oczywiście wszedłem przez stronkę wap.plus.pl. Rzecz jasna nie logowałem się, bo to już, zgodnie z regulaminem, jest płatne. Zadzwoniłem do konsultanta i oczywiście ok. 20 minut czekałem na połączenie. Konsultant próbował mi wmówić, że mogę korzystać tylko z YT, ale przez wap.plus.pl., bo niby tak jest w regulaminie. Oczywiście, w regulaminie też jest zapis, że YT przez wideo.plus.pl jest bezpłatny. Bo, wg mnie, to jakoś muszę mieć ten tel skonfigurowany, aby oglądać filmy wideo. Zapewniłem go, że to telefon z softem Polkomtela, także wszystko jest "odpowiednio" wgrane :-D Tym bardziej, jakbym nie mógł korzystać z wideo.plus.pl, to dlaczego większość sesji zakończyło się nie naliczeniem opłat za YT w portalu wap.plus.pl?! Mam tylko nadzieję, że ta reklamacja czy zgłoszenie naprawdę zostało przyjęte, bo ja już wiem jaka jest "jakość" w BOK'u Plusa :x Chyba będzie lepiej jak złożę sam pisemną reklamację.

Ja tylko się zastanawiam czy tam w Polkomtelu, to naprawdę mają gdzieś "zawiechy" tej ich platformy i zdenerwowanie Klientów? Chyba jednak "Wielka Awaria Platformy Syfplusa" z 2005/2006r. mało ich nauczyła. Zastanawiam się czy z tym "oryginalnym" numerem Heyah nie wrócić do tej marki. Jednak trochę szkoda, bo soft z logo Plusa :P , do tego dużo znajomych i rodzina w Plusie, nio i ta moja wdzięczność za sponsorowanie, przez nich, naszej Siatkówki. Ale znów nic za wszelką cenę, choć 2009r., to nie 2005r. kiedy marka Era nie była "zaróżowiona", co teraz mnie odstrasza od powrotu do PTC, nawet pod marką Heyah, ech...

mariusz9a: Ty się trochę, z tego co czytam orientujesz, co tam się dzieje w Polkomtelu. Czy naprawdę nic z tą platformą nie robią?! Chyba Ty pisałeś ostatnio, że problemy czy raczej "niedogodności" pojedynczych użytkowników tej platformy, nie są rozwiązywane?!

O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!