• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 25 z 33
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 33
 #929728  autor: Remington
 06 cze 2017, 09:43
Mixiorek pisze:Klienci głosują nogami. Jeżeli Play nie odczuł negatywnie przycięcia transmisji do 3Mbps to poszedł dalej i przyciął do 1,5Mbps. Jeżeli teraz też nie zauważy odpływu klientów i kasy to za chwilę zjedzie do 0,5Mbps itp. itd.
Nie mógł odczuć, bo takich co się tym interesują jak my jest kilkaset osób, no może kilka tys. Reszta nie wie o żadnym przycięciu prędkości i tyle. Stąd nadal pełno ludzi do nich idzie. Wystarczy spojrzeć na Fb Virgina, tam nikt o tym nie wie.

Kwestia gdzie Play się zatrzyma w tym spowalnianiu netu w roamingu.
 #929742  autor: Młody..
 06 cze 2017, 10:36
Mixiorek pisze:A Rzecznik niech trochę pojeździ po kraju to zobaczy jaki jest ten zasięg własny Play. Do tego niech mu wyłączą LTE w roamingu, które na 100% ma włączone.
Włączone i nie przycięte zapewne. Play podkopał się powolnym inwestowaniem w zasięg, albo inaczej budowaniem go przy skupiskach ludzi - tam gdzie można zrobić dobry kwit. Kasę można zrobić wszędzie, tylko trzeba się pokazać. A Play pokazał się z zasięgiem macierzystym "ala wyspowym" i w większości opierał się na zasięgu roamingowym, który z biegiem czasu zostawał rozszerzony o kolejnych operatorów. I tym sposobem okazało się, że ruch dominował w roamingu, bo gdzieś albo nie było zasięgu macierzystego, albo był niedostateczny. A za to wszystko trzeba było zapłacić.
Rozumiem, że nie wszędzie jest łatwo postawić stacje bazową, zwłaszcza w dobie takiego, a nie innego podejścia ludzi - ale szczerze nikogo to nie będzie interesować, czy operator ma problemy z protestami, czy nie.
Teraz sytuacja stała się niekorzystna i Play kombinuje ile się tylko da. A mając już tak poważną bazę klientów, niestety nie da się tego utrzymać bez ogólnopolskiego zasięgu macierzystego.
 #929760  autor: tyre23
 06 cze 2017, 11:40
Słowa rzecznika to typowa PRowa papka. Najzabawniejsze, że poprzednio Play zwalał winę na różowego. Skoro z nimi jest problem to dlaczego ograniczenie dotyczy wszystkich partnerów roamingowych? I skoro róż dyktuje warunki to dlaczego nie zmienią głównego partnera roamingowego "dla dobra klientów"? A no tak - $$$.
 #929763  autor: Mixiorek
 06 cze 2017, 12:03
Bombardujcie rzecznika Gruszkę:
https://blogplay.pl/2017/06/poltora-mega/

Zaraz się okaże, że przeciętnemu użytkownikowi Play wystarczy 128Kbps. Dobre są też teksty i zalecenia by szukać zasięgu macierzystego. Niestety ale Play zachowuje się w tym przypadku jak TMobile. Nie mam pańskiego płaszcza i co nam Pan zrobi?

- Zalecamy nasze LTE!
- Ale nie macie u mnie nadajnika
- Zalecamy nasze LTE!
- Ale ja cały czas jestem na automacie w zasięgu TMobile lub Plusa
- Zalecamy nasze LTE!
- Ale Wasz najbliższy nadajnik jest 30km ode mnie
- Zalecamy nasze LTE!
- Ale ja mam nokię 3310
- Zalecamy nasze LTE!
Ostatnio zmieniony 06 cze 2017, 12:09 przez Mixiorek, łącznie zmieniany 1 raz.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #929766  autor: kozien70
 06 cze 2017, 12:08
Mixiorek pisze:Klienci głosują nogami.
I tak będą do nich przechodzić, tak jak przechodzili do tej pory. Ludzie w 99% to owce, które nic głębiej nie analizują, nie sprawdzają, tylko biorą coś, bo znajomy/szwagier/kolega wziął, bo jest 3 zł taniej, bo w TV w reklamie powiedzieli, że najwięcej do nich przechodzi itd itp.
tyre23 pisze: Najzabawniejsze, że poprzednio Play zwalał winę na różowego. Skoro z nimi jest problem to dlaczego ograniczenie dotyczy wszystkich partnerów roamingowych?
Bo być może platforma nie pozwala na ograniczenie prędkości w roamingu tylko u wybranego partnera. A to, że cała awantura wywołana została przez T-bombaj jest powszechnie znaną tajemnicą ;-) Obecny zarząd gdyby tylko bezkarnie mógł, to wycofałby się z umowy roamingowej z Play.
 #929772  autor: muchakk
 06 cze 2017, 12:38
Ja u siebie widzę plusy tego. Nie wiem czy to zasługa ograniczenia wprowadzonego przez PLAY'a, ale PLUS w Przemyślu się odetkał :D. Wydaje mi się, że jednak tak bo sieć odżyła w momencie gdy pojawiały się pierwsze informacje o większym limicie prędkości.
 #929815  autor: Dorotea
 06 cze 2017, 14:49
Gruszka to jeszcze nic, poczytajcie sobie na forum Play jak obsługa dwoi się i troi, żeby cięcia przedstawić w jak najmniej negatywnym świetle, co czasami wychodzi im kuriozalnie więc uważają, że najlepiej zamknąć wątek i przenieść do archiwum:

Archiwalny temat:
Ograniczenie prędkości do 3 mb/s w roamingu dla wszystkich

Nowa dyskusja:
Play obciął mi transfer w T, Orange i Plus do 1,5M/s. Opinie użytkowników nt zmiany
 #929817  autor: Mixiorek
 06 cze 2017, 14:58
Moim skromnym zdaniem żale na forach, blogach nic nie zmienią. Powtarzam się - głosuje się nogami. Komuś to nie odpowiada? Przenosi szybciutko wszystkie numery do innej sieci. Na szczęście mamy rynek, na którym jest spory wybór.
Także do dzieła.

https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
 #929819  autor: Dorotea
 06 cze 2017, 15:06
Jakie  żale? Na forum Play ludzie są maksymalnie wkurzeni (zwłaszcza ci na abonamencie) i oprócz przekleństw padały gęsto deklaracje jak i opisy ucieczki do innych operatorów (skrzętnie usuwane przez moderatorów, bo tam np. oferta konkurencji to tabu). O przenoszenie numerów nie trzeba się martwić, komu roaming był niezbędny i tak to zrobił lub zrobi, bo nie ma innego wyjścia. Chyba tylko masochiści albo jacyś minimaliści zechcą się mieć 1,5 Mb/s. Sama zainwestowałam w startery konkurencji i nie muszę się już męczyć z kulawym roamingiem.
 #929830  autor: userTOR
 06 cze 2017, 15:54
Dorotea pisze:(...) Na forum Play ludzie są maksymalnie wkurzeni (zwłaszcza ci na abonamencie) i oprócz przekleństw padały gęsto deklaracje jak i opisy ucieczki do innych operatorów (...)
... i - jak widać na tamtym forum - ciągle biadoląc, nadal wrzucają drobne do foulPlayowego portfela.

Przestrzegam przed foulPlay.
 #929831  autor: aariius
 06 cze 2017, 16:00
Nie wszyscy biadolą jak to piszesz ale też działają. Prepaidowcy już się przenoszą. A z abonamentami czekają na reakcję UOKiK lub koniec umowy. Z mojej rodziny i znajomych już lekko licząc koło 20 simek poszło a szykuje się jeszcze koło 10. Mi zostały w Play tylko 2 numery abonamentowe, do grudnia lub do reakcji UOKiK.
 #929835  autor: Dorotea
 06 cze 2017, 16:15
Prepaid - sprawa prosta, można od razu przenieść się, gdzie dusza zapragnie. Ale z abonamentu nie da się uciec tak łatwo tylko z powodu cięć roamingu. Bez poparcia instytucji konsumenckich klienci są bezradni, chyba nikt nie chce płacić kar za zerwanie umowy.
 #929839  autor: marcinek243
 06 cze 2017, 16:52
Z jednej strony nie ma takich zapisów w regulaminie zaś z drugiej jest to znacząca zmiana parametrów w trakcie trwania umowy. Może zgłoszenie do uke rozwieje wątpliwości?
 #929841  autor: Dorotea
 06 cze 2017, 17:05
Raczej UOKiK pod kątem naruszenia zbiorowych interesów konsumentów. Zgłoszenia tam już poszły, ale UOKiK lubi miesiące lub nawet lata babrać się w takich sprawach.
 #929845  autor: Remington
 06 cze 2017, 17:21
aariius pisze:Prepaidowcy już się przenoszą. A z abonamentami czekają na reakcję UOKiK lub koniec umowy. Z mojej rodziny i znajomych już lekko licząc koło 20 simek poszło a szykuje się jeszcze koło 10.
I ile niby wszystkich będzie? Takich świadomych. W najlepszych porywach uzbiera się 10 tys. osób. A kolejne 100 przyjdzie do Play zachęcone przez blondynkę lub innego celebrytę.
 #929848  autor: aariius
 06 cze 2017, 17:34
Ale tu nikt nie zabrania pozostawania w Play świadomym lub nieświadomym. Każdy chce tylko tego co miał przy podpisywaniu umowy. Play nie chce rozwiązać umowy na podstawie znaczącego pogorszenia warunków świadczenia usług to czekamy na reakcję UOKiK. Ja po przeanalizowaniu warunków świadomie podpisywałem umowy z play, nowe warunki mi nie odpowiadają i chce się przenieść z resztą simek które zostały w Play do innego operatora. W dzisiejszych czasach każdy powinien 5 razy czytać co podpisuje a nie ślepo wierzyć reklamie lub zapewnieniom konsultanta w salonie.
 #929851  autor: Kryniczanin
 06 cze 2017, 17:45
aariius

Wskaż proszę punkt regulaminu/cennika gdzie masz zagwarantowaną prędkość w roamingu krajowym?

Straszycie, ale doskonale wiecie, że nie macie żadnych argumentów. W sądzie nie macie żadnych szans.

Play zrobił straszne świństwo, jednak domyślam się, że najpierw prawnicy pobłogosławili wszelkie zmiany i wiedzą, ze są kryci.
 #929853  autor: muddy
 06 cze 2017, 17:48
@aariius, niestety Play w żadnym regulaminie nie napisał nic na temat parametrów technicznych świadczenia usług w roamingu krajowym, a już na pewno niczego co byłoby podstawą do zerwania umowy. Zgadzam się, że jest to de facto zmiana na którą też bym się nie godził i podejrzewam, że mimo wszystko osoby wytrwałe są w stanie wygrać taką sprawę w sądzie: w końcu w momencie podpisania umowy usługa była świadczona w inny sposób niż teraz, klient może stwierdzić że sprawdził w jaki sposób działa sieć na karcie pre-paid i zdecydować się na umowę tylko dlatego że w roamingu transmisja danych działała sensownie. Cieszę się jednak że nie muszę tego ćwiczyć na sobie ;-)

MM
 #929854  autor: aariius
 06 cze 2017, 17:52
To powiedz dlaczego w żadnej odrzuconej reklamacji przez Play nie powołują się na regulamin lub cennik? Bo też nie mają argumentów. Na pięć moich reklamacji odpisali nie na temat. Albo że przekroczyłem limit co było nie prawdą, albo że sprawdzili i że ściągnąłem ileś tam danych i to znaczy że wszystko działa ok. W żadnej nie dostałem odpowiedzi: ograniczylismy Panu prędkość bo możemy i jest to zgodne z regulaminem i cennikiem.
 #929856  autor: aariius
 06 cze 2017, 17:58
W regulaminie jest ze świadczą usługi zgodnie z możliwościami technicznymi. W żadnym nie ma możliwości że ograniczaja prędkość w roamingu do 3Mbps lub jak teraz 1,5Mbps. Możliwości techniczne a ograniczenie do iluś Mbps na podstawie fizycznego ograniczenia prędkości dla klienta to nie jest jednakowe świadczenie usługi.
  • Strona 25 z 33
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 33
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 33