• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 207 z 211
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 211
 #1188969  autor: KC-KARLOS
 09 mar 2025, 22:09
Burito: to sprawdzenie czy na poziomie usług operatora masz aktywne VoLTE / WiFi Calling. Normalnie zamiast połączenia głosowego wbijasz kod *101# i zadzwoń. Pojawi się komunikat z oczekiwaniem na smsa zwrotnego. Przyjdzie z numeru 119119.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1188970  autor: Burito
 09 mar 2025, 22:12
Burito pisze:
09 mar 2025, 21:55
@KC-KARLOS, rozumiem, że mam wbić ten kod na klawiaturze i wcisnąć zadzwoń ?
Efekt jest taki, zauważ, że w momencie wywołania rozmowy "zrzuca" do 3G.
Obrazek
Wklepałem na klawiaturze ten kod i dostałem taką odpowiedź.
 #1188972  autor: KC-KARLOS
 09 mar 2025, 22:17
Burito: dobra... tryb samolotowy na kilka sekund i ponów próbę kodu. A co pokazuje jeszcze aplikacja iPlus?

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1188973  autor: Burito
 09 mar 2025, 22:27
Z trybem samolotowym wygląda to tak:
Obrazek

Aplikacji iPlus jeszcze nie instalowałem. Z poziomu komputera też coś sprawdzę ?
 #1188977  autor: KC-KARLOS
 09 mar 2025, 22:51
Burito: nie. Tam nie sprawdzisz.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1188978  autor: Burito
 09 mar 2025, 22:54
@KC-KARLOS możliwe, że to zależy od operatora. Pamiętam w telefonie Xiaomi POCO F3 w którym była tam ta karta sim z sieci PLUSH chyba też nie było "suwaka" do VoLTE. A ja mam ten sam model telefonu z kartami sim Play oraz Orange i mam tam "suwak" do VoLTE.
 #1188980  autor: KC-KARLOS
 09 mar 2025, 23:02
Burito: nie. U mnie na iPhonie 13 Pro nie ma suwaka VoLTE, na 11 Pro jest, gdyż nie ma modułu 5G (jest on od modelu 12 i powyżej). Dlatego warto się upewnić u operatora, czy masz aktywne Voice over LTE/WiFi na poziomie numeru.
Tak jak pisałem, możliwość dzwonienia przez WiFi jest sygnalizowana dłuższą nazwą operatora w lewym górnym rogu ekranu. Jeśli nazwa nie zawiera dopisku WiFi, usługa nie jest aktywna z poziomu interfejsu operatora.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1188997  autor: Burito
 10 mar 2025, 11:23
@KC-KARLOS sprawdziłem i z pomiomu operatora Plush mam aktywną usługę WiFi Calling+. To chyba miks VoLTE i VoWiFi.
 #1189000  autor: KC-KARLOS
 10 mar 2025, 11:41
Burito: czyli masz możliwość dzwonienia przez LTE oraz sieć WiFi. Wszystko gra. Włączenie WiFi Calling powoduje jednoczesną aktywację rozmów przez LTE. VoLTE jest aktywne od razu, rozmowy po WiFi z tego co pokazywałeś, też masz włączone z poziomu telefonu.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1189002  autor: Burito
 10 mar 2025, 11:52
Chyba wszystko gra. Jeszcze dla pewności wszelkiej sprawdzę to o czym pisałeś:
KC-KARLOS pisze:
09 mar 2025, 23:02

Tak jak pisałem, możliwość dzwonienia przez WiFi jest sygnalizowana dłuższą nazwą operatora w lewym górnym rogu ekranu. Jeśli nazwa nie zawiera dopisku WiFi, usługa nie jest aktywna z poziomu interfejsu operatora.
Edit:
@KC-KARLOS sprawdziłem i z tym WiFi Calling wygląda to tak. To świadczy, że wszystko jest ok ?
Obrazek
 #1189043  autor: bobix
 11 mar 2025, 07:18
Nie chyba a na pewno. W Plusie WiFiCalling załączy się tylko jak jest słaba jakość sieci macierzystej.
 #1189046  autor: KC-KARLOS
 11 mar 2025, 09:00
bobix: mylisz się, działa to tak samo, jak u innych, niezależnie od siły zasięgu komórkowego. Kluczowy jest dopisek WiFi.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1189053  autor: bobix
 11 mar 2025, 12:10
Mam numer prywatny w Orange i numer służbowy w plusie i niestety WiFiCalling załącza się tylko w momencie słabego zasięgu macierzystego. W Orange załącza się od razu niezależnie czy jest słaby zasięg czy nie.
 #1189055  autor: kszaq
 11 mar 2025, 13:01
KC-KARLOS pisze:
11 mar 2025, 09:00
bobix: mylisz się, działa to tak samo, jak u innych, niezależnie od siły zasięgu komórkowego. Kluczowy jest dopisek WiFi.
Nie zgodzę się z tym, zależy to od ustawień operatora zaszytych w oprogramowaniu.

Przykładowo, na Samsungu S24 mam tak:
* karta Orange - brak możliwości wyboru preferencji WiFi/sieć mobilna, przy załączonym WiFi Calling preferowane jest WiFi
* karta Play i karta Plus - możliwość wyboru preferencji WiFi/sieć mobilna przy załączonym WiFi Calling. Przy preferencji sieci mobilnej WiFi Calling jest używane tylko w przypadku bardzo słabego sygnału sieci komórkowej

Dodatkowo gdy odczyta się wszystkie ustawienia operatora przez adb, widać że Orange ma ustawiony wyższy niż pozostali próg minimalnego poziomu sygnału WiFi, przy którym przełącza się na sieć komórkową. Jak do tej pory handover WiFi Calling <-> VoLTE działa u mnie elegancko, niejedną długą rozmowę przeprowadziłem przechodząc z mieszkania w słaby L800 na korytarzu, w rozmowie zero przerw.
 #1189065  autor: IC_Current
 11 mar 2025, 16:23
"Nie zgodzę się z tym, zależy to od ustawień operatora zaszytych w oprogramowaniu.

Przykładowo, na Samsungu S24 mam tak:
* karta Orange - brak możliwości wyboru preferencji WiFi/sieć mobilna, przy załączonym WiFi Calling preferowane jest WiFi
* karta Play i karta Plus - możliwość wyboru preferencji WiFi/sieć mobilna przy załączonym WiFi Calling. Przy preferencji sieci mobilnej WiFi Calling jest używane tylko w przypadku bardzo słabego sygnału sieci komórkowej"
Ja też potwierdzę. W TM jest jeszcze dodatkowo opcja preferencji w roamingu. Czyli w Polsce można sobie przykładowo ustawić VoLTE i VoWiFI jako backup, natomiast w roamingu domyślnie ustawić VoWiFi a VoLTE tylko jako opcję.
 #1189067  autor: cedrus
 11 mar 2025, 16:31
bobix pisze:
11 mar 2025, 12:10
Mam numer prywatny w Orange i numer służbowy w plusie i niestety WiFiCalling załącza się tylko w momencie słabego zasięgu macierzystego. W Orange załącza się od razu niezależnie czy jest słaby zasięg czy nie.
Z kolei moje obserwacje są takie że suwak WifiCalling sam się wyłącza i to dość szybko po włączeniu, zapewne dzieje się tak z powodu dość mocnego sygnału sieci komórkowej. W drugą stronę musi być faktycznie bardzo słaby sygnał żeby WIfiCalling się załączyło.
(Abo Plus, IPhone 14 PRO, aktualizowany na bieżąco).
W tej samej lokalizacji mam IPhone 16 PM w T-Mobile i tutaj usługa działa jak należy.
 #1189068  autor: Remington
 11 mar 2025, 16:37
Te rzeczy siedzą w oprogramowaniu, ale są możliwe do zmiany - aplikacją Pixel IMS daje się je uwidocznić w menu i następnie można je przestawiać.

Zwróćcie uwagę, że niektórzy operatorzy całkowicie limitują WiFi Calling w kraju (właśnie ww. konfiguracją w telefonie), np. niemiecki Telekom oraz jego submarki domyślnie ma to tylko za granicą (lub przy całkowitej utracie sieci), a także blokuje możliwość samodzielnej zmiany i… nawet wymuszając przez Pixel IMS, w Niemczech WiFi Calling ruszyć nie chce, a za granicą śmiga (możliwe, że blokują to jak Orange w prepaidzie, tylko w odwrotną stronę).

U nas za to Plus od pierwszego dnia świadczenia natywnego WiFi Calling informował, że ono działa tylko za granicą lub przy utracie zasięgu. Nie wiem jak jest w praktyce i nie mam możliwości sprawdzić.
 #1189075  autor: Burito
 11 mar 2025, 19:31
kozien70 pisze:
11 mar 2025, 07:43
@Burito: włącz tryb samolotowy a następnie włącz samo WiFi i zobacz czy możesz dzwonić
Miałeś rację, ten sposób co podałeś działa, mam WiFi Calling dopiero jak włączę tryb samolotowy i połączę się z siecią WiFi:
Obrazek
  • Strona 207 z 211
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 211
  • 1
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 211