• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 161 z 211
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 211
 #1147213  autor: kozien70
 05 kwie 2023, 16:35
Brak znaczka VoLTE ma taki sens, że 99.9% zwykłych użytkowników nie interesuje czy rozmowa jest VoLTE czy nie. Za to wyświetlająca się ikona VoLTE zabiera miejsce w pasku powiadomień
 #1147214  autor: Window
 05 kwie 2023, 16:37
Mając Motorolę G60S w Fakt Mobile widziałem ikonkę VoLTE a Orange Flex już takiej nie pokazywało chociaż tam też działa VoLTE
 #1147226  autor: luck-d
 05 kwie 2023, 18:41
Jak włączyć wifi calling i volte w plushu na kartę na Realme GT2 Pro? Kodem *101*11*1327# dostaje potwierdzenie że obie usługi są aktywne ale nic nie działa, kod *101*11*1317# włącza volte i pojawia się ikonka ale brak wifi calling.

Już wszystko działa.
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2023, 19:54 przez luck-d, łącznie zmieniany 1 raz.
 #1147229  autor: kacperek_z
 05 kwie 2023, 19:06
kszaq pisze:
05 kwie 2023, 12:03
Zauważyłem dzisiaj, że w Orange działają kody USSD po VoLTE oraz VoWiFI. To, czy telefon używa IMS czy CS do USSD jest uzależnione od konfiguracji telefonu. Domyślnie w Pixel 6 jest preferowane CS i USSD po IMS idzie tylko w trybie samolotowym + VoWiFi, ale zmiana tej preferencji powoduje, że działa również w VoLTE.
Rzeczywiście, Orange uruchomił interfejs Ut, ale nie każdemu telefonowi możliwość korzystania z niego jest zgłaszana.
Zgodnie z informacjami z bloga, pierwszym telefonem, który ma oficjalnie otrzymać obsługę USSD po IMS, jest Galaxy S21. Możliwe, że stanie się to już przy okazji udostępnienia poprawek kwietniowych.
 #1147277  autor: Mateusz7
 06 kwie 2023, 13:43
Powinno być dokładnie odwrotnie. Znaczek powinien się wyświetlać, gdy nie ma VoLTE, np. w formie wkurzającego użytkownika żółtego trójkąta ostrzegawczego z wykrzyknikiem w środku (jako symbol, że jest coś nie tak, jakaś uwaga). I raz na jakiś czas powinno być jeszcze dodatkowe powiadomienie o niewłaściwej konfiguracji. Wtedy sami zwykli użytkownicy zaczęliby się interesować co zrobić, żeby pozbyć się "błędu".

Piszę o sytuacji, gdy dane urządzenie obsługuje VoLTE w określonej sieci. Kiedy użytkownik nie musi wymieniać telefonu i ma wykonać jakieś działanie. Znacznie łatwiej byłoby wtedy zachęcić do wymiany karty SIM lub włączenia VoLTE w ustawieniach.

W przypadku, gdy telefon nie obsługuje VoLTE w danej sieci, operator powinien regularnie słać SMS-y, maile, połączenia z informacją o co chodzi z tym całym VoLTE, dlaczego jest to potrzebne oraz z zachętą do wymiany urządzenia. Wtedy przy kolejnej wymianie urządzenia użytkownik będzie bardziej świadomy - "nie wiem o co chodzi z tym >>bolde<<, ale niech ten nowy telefon to ma, przynajmniej nie będą mnie męczyć".
 #1147303  autor: Vieslav
 06 kwie 2023, 19:31
Mateusz7 pisze:
06 kwie 2023, 13:43

W przypadku, gdy telefon nie obsługuje VoLTE w danej sieci, operator powinien regularnie słać SMS-y, maile, połączenia z informacją o co chodzi z tym całym VoLTE, dlaczego jest to potrzebne oraz z zachętą do wymiany urządzenia. Wtedy przy kolejnej wymianie urządzenia użytkownik będzie bardziej świadomy - "nie wiem o co chodzi z tym >>bolde<<, ale niech ten nowy telefon to ma, przynajmniej nie będą mnie męczyć".
No i wracamy do punktu wyjścia.
Kupiłem sobie nowy telefon. OnePlus Nord N10. "Nowoczesny" z 5G, VoLTE i WiFi Calling :mrgreen: . I co? Operator mi odpisał, że usługa nie jest dostępna dla mojego telefonu.
Czyli wracamy do punktu wyjścia. Albo kupujesz konkretny model telefonu od operatora, albo nie dzwonisz.
 #1147390  autor: kozien70
 07 kwie 2023, 20:10
Czy ktoś korzysta z MultiSIM w T-mobile i może potwierdzić, że zarówno wychodzące i przychodzące na obydwu kartach mają identyczną jakość z działającym EVS w VoLTE?
Potrzebuję dwóch jednocześnie działających kart z tym samym numerem. Do wyboru mam albo Orange, albo T-mobile. Orange odpada ze względu na dramatyczne problemy z HD Voice i EVS w takiej konfiguracji. Zostaje T-mobile, a to u mnie operator ostatniego wyboru, więc wolę upewnić się, zanim przeniosę numer do najmniej lubianego opa.
 #1147406  autor: Moonoon
 08 kwie 2023, 00:26
Z mojego doświadczenia single SIM to mniej problemów z połączeniami EVS jest z Orange, jak tylko jest zasięg LTE prawie zawsze łączy HD+.
TM jest kapryśny i nieprzewidywany, zdarzają się na prawdę wątpliwej jakości rozmowy...

2Gb w 5G co raz bliżej... :D
https://www.speedtest.net/result/a/10275062249
 #1147417  autor: Tomaszfraczek
 08 kwie 2023, 09:45
Miałem wcześniej 2 SIM we Flexie i rzeczywiście były duże problemy z jakością. Teraz jestem w T-Mobile, tylko drugi SIM mam w Apple Watch Ultra - poszedłem np. dzisiaj z samym zegarkiem i słuchawkami i na moje ucho jest tam EVS (nie mam jak potwierdzić w ustawieniach, ale jestem upierdliwy co do jakości 😂, a tu było najlepiej jak może być). I do tej pory nigdy nie narzekałem na jakość połączeń, a niestety wcześniej we Flexie był dramat.

Widzę też plus wyłączenia 3G - wcześniej podczas łączenia rozmowy, po kilku sygnałach zrzucało do 3G i dalej łączyło. Teraz trzyma się VoLTE non stop.
 #1147419  autor: matias55
 08 kwie 2023, 10:17
Samo VoLTE to i u mnie się ustabilizowało. Pomaga też LTE Only, ale mam jedną dziwną sytuację z jednym numerem Heyah też VoLTE. Gdy połaczenie inicjuje (Heyah) zostaje przerwane połączenie po 2-3 minutach, potem oddzwoni ta osoba jeszcze raz i można gadać godzinami. Gdy Ja wykonuje połączenie na ten numer, to jest ok. Kolejna sprawa Połączenie wykonywanie przez tą osobę do mnie zawsze EVS, a z mojej strony zawsze AMR-WB 12,65. Szczerze mówiąc mam dość tej sieci.
 #1147432  autor: kozien70
 08 kwie 2023, 12:00
Tomaszfraczek pisze:
08 kwie 2023, 09:45
ale jestem upierdliwy co do jakości 😂, a tu było najlepiej jak może być
No właśnie ja też na maksa :mrgreen:
Dzięki za info, właśnie o to mi chodziło. Karta i nr , który chcę przenieść nie jest mój i zależy mi, żeby jakość głosu nie posypała się, bo dostanę po głowie :lol:
 #1147443  autor: kszaq
 08 kwie 2023, 15:41
W Pixel 6 (i najprawdopodobniej 7) najnowsza beta QPR wprowadza oficjalne wsparcie dla VoLTE dla Plusa i Orange. Do tego mamy 5G co najmniej w T-Mobile i Orange, a niewykluczone, że również u innych operatorów.
 #1147518  autor: surface123
 11 kwie 2023, 08:45
patrix-83 pisze:
11 kwie 2023, 08:26
Można już włączyć kodem *101*11*1327# VOLTE i VOWIFI w FONIA bo dziś to zrobiłem przypadkiem i w/w usługi działają prawidłowo i się załączyły jak w normalnym Plusie :) :) :)

Prawdopodobnie w/w usługi działają już we wszystkich MVNO Plusa tylko Plus oficjalnie o tym nie informuje. Oficjalnie przyznał się tylko do Lajt Mobile.

Nie wiem też czy na Lycamobile PL będzie się dało włączyć w/w usługi bo to inny rodzaj MVNO Plusa mający swój system bilingowy.

    SPRAWDZAJCIE INNE MVNO PLUSA

Na Lyca- kiedy próbowałem ( już po wejściu kodów ) i niestety nie zadziałało
 #1147522  autor: KC-KARLOS
 11 kwie 2023, 09:42
Lyca ma inny system billingowy, niezwiązany z Plusem, kod na IMSa nie działa w Klucz Mobile.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1147708  autor: kozien70
 13 kwie 2023, 15:10
Taka uwaga nt. T-mobile w świetle wyłączenia 3G. Nowa aktywacja, abonament prywatny, nowy numer. Wsadzamy kartę do telefonu i co? Usługi VoLTE/VoWiFi domyślnie u operatora wyłączone. Wykonujemy ileś połączeń w 2G, kilka restartów telefonu - nadal nic.
W końcu poddajemy się, aktywacja obydwu usług SMS-em, kolejny restart telefon - VoLTE i VoWiFi zadziałało...
Jaki to kompletny bezsens. Czy te usługi nie mogą być, a w zasadzie czy nie powinny być domyślnie włączone?
 #1147710  autor: iphoneski
 13 kwie 2023, 15:24
Powinny być i teoretycznie są, a w praktyce widziałeś sam. Miałem podobnie, tylko z numerem na kartę a nie abo.
  • Strona 161 z 211
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 211
  • 1
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • 211