• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 145 z 1158
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 1158

 #692644  autor: bed
 22 sty 2014, 21:29
Wracając do sprawy modernizacji sieci w Rzgowie (łódzkie)... Jestem mile zaskoczony szybkością odpowiedzi BOA T-Mobile i tym czego się dowiedziałem. Planowane jest zostawienie wszystkich trzech nadajników, chociaż nie wiem czy to rzeczywiście dobre wyjście, bo są dość blisko siebie umieszczone, a miasto nie jest duże... :P Chociaż wiadomo, że im gęściej są nadajniki tym lepiej - mniejsze obciążenie pojedynczego :D

Sprawa opisywana TUTAJ

 #692648  autor: arizona88
 22 sty 2014, 21:56
@inżynier
Nie oczekuję że ktoś z wypowiadających się tutaj ma wgląd w systemy operatora, śmiem też wątpić żeby znalazł się tu ktoś z mojej bliższej okolicy, stąd też lokalizacja niewiele pewnie pomoże. Nie mniej jednak uzupełniam profil wedle życzenia.

Spadek transferu w jednej chwili do 1-2 Mb/s na DC-HSPA+, kiedy nigdy nie spadał poniżej 20 Mb/s, może świadczyć o "awarii". Uzupełnię też poprzedni post: w chwili obecnej żadna z moich kart automatycznie nie loguje się do UMTS2100 Orange, wszystkie trzymają się teraz UMTS900. Pomimo tego że UMTS2100 nadal działa i można się do niego zalogować wymuszając pasmo. Transfer na UMTS2100 też już jakiś czas temu powrócił do wcześniej osiąganych wyników. Ale dalej karty SIM uporczywie trzymają się UMTS900. Więc sytuacja ta na pewno odstaje od normy.

Jako że sytuacja jest dziwna, zastanawiam się czy ogólnie ktoś, kiedyś i gdzieś spotał się z czymś takim? O czym moża taka sytuacja świadczyć, co mogło "paść"?

 #692651  autor: marcin1980
 22 sty 2014, 22:06
Zgłoś sprawe do operatora i między czasie spróbuj tu napisać

Uśmiechnij się szkoda życia na głupoty

 #692653  autor: inżynier
 22 sty 2014, 22:12
Wątpisz w to, ale jeśli się znajdzie tutaj ktoś od operatora (a chyba takie osoby tutaj też są) albo z Twojej miejscowości to już będzie łatwiej, nie tylko w tym temacie ale i na przyszłość.

A jeśli chodzi o logowanie się do U2100 i U900 to nie koniecznie musi to być awaria, ale zamierzone działanie. Skoro wymuszając U2100 możesz się zalogować i wszystko działa to wykluczyłbym awarię. Czytając różne wypowiedzi na tym forum można wnioskować, że operatorzy różnie do tego podchodzą i już nie raz ktoś miał tego typu problemu, że pomimo dobrego sygnału U2100 loguje się do U900 albo odwrotnie.

 #692664  autor: zajadacz
 22 sty 2014, 22:37
inżynier pisze:(...) i już nie raz ktoś miał tego typu problemu, że pomimo dobrego sygnału U2100 loguje się do U900 (...)
W N! to pierwszy raz widzę taką sytuację jak opisywana przez kolegę Arizona88. Zawsze było tak, że do U900 zrzucało najpóźniej jak tylko się da. Jeśli jest taka możliwość to poproszę taką "awarię" w całym Szczecinie :-D może wreszcie dałoby się normalnie używać telefonu z wymuszonym UMTS.

Zdjęcia stacji bazowych
Mapa stacji bazowych na podstawie UKE

 #692665  autor: arizona88
 22 sty 2014, 22:46
@inżynier
A jednak awaria. Orange mi odpisał że wiedzą o problemach i prowadzą "prace konfiguracyjne". Aż dziw bierze, bo do tej pory byłem święcie przekonany że dział techniczny i BOK Orange jest tylko po to żeby zbywać klientów...

Ale sytuacja się rozwija. Transmisja danych na UMTS900 momentami pada.

 #692672  autor: inżynier
 22 sty 2014, 23:06
Arizona88 pisze:@inżynier
A jednak awaria. Orange mi odpisał że wiedzą o problemach i prowadzą "prace konfiguracyjne". Aż dziw bierze, bo do tej pory byłem święcie przekonany że dział techniczny i BOK Orange jest tylko po to żeby zbywać klientów...
To, że ktoś z BOK tak Ci odpisał to nie znaczy, że tak jest:) Już nieraz tutaj pojawiały się wpisy, że BOK pisze jedno, a faktycznie dzieje się coś innego.
Ja nie twierdzę, że w Twoim przypadku BOK kłamie, ale doświadczenie nauczyło mnie, aby w to co mówią konsultanci z BOK nie traktować do końca serio, bo często ludzie ci nie mają pojęcia co tak na prawdę dzieje się w sieci, a mówią/piszą tylko to co im ktoś kazał.

 #692673  autor: grzegorz0plonka
 22 sty 2014, 23:10
Arizona88 pisze:@inżynier
Nie oczekuję że ktoś z wypowiadających się tutaj ma wgląd w systemy operatora, śmiem też wątpić żeby znalazł się tu ktoś z mojej bliższej okolicy, stąd też lokalizacja niewiele pewnie pomoże. Nie mniej jednak uzupełniam profil wedle życzenia.

Spadek transferu w jednej chwili do 1-2 Mb/s na DC-HSPA+, kiedy nigdy nie spadał poniżej 20 Mb/s, może świadczyć o "awarii". Uzupełnię też poprzedni post: w chwili obecnej żadna z moich kart automatycznie nie loguje się do UMTS2100 Orange, wszystkie trzymają się teraz UMTS900. Pomimo tego że UMTS2100 nadal działa i można się do niego zalogować wymuszając pasmo. Transfer na UMTS2100 też już jakiś czas temu powrócił do wcześniej osiąganych wyników. Ale dalej karty SIM uporczywie trzymają się UMTS900. Więc sytuacja ta na pewno odstaje od normy.

Jako że sytuacja jest dziwna, zastanawiam się czy ogólnie ktoś, kiedyś i gdzieś spotał się z czymś takim? O czym moża taka sytuacja świadczyć, co mogło "paść"?
Powiem tak, u mnie powiatu tatrzańskiego po świeżo modernizowane stacji bazowej ciągle uzyskałem prędkość 15-24 Mb/s. Prawie po poł roku już zaczął spada do aż 4-6 w godzinie 17 do 23.

Spadek transferu nie świadczyć awarii, tylko po prostu już kilkanaście klientów wykupiło blueconnect na karty lub abonentowej i pojawiają się obciążenie sieci.

Dzisiaj o godzinie 6:00 dokonałem test prędkość i wynosił az 22 Mb/s. A normalnie dzień już 10-14 Mb/s. Wyraźnie jest obciążenie sieci.

 #692688  autor: arizona88
 23 sty 2014, 00:03
@grzegorz0plonka
Nie wierzę że nagle 100 nowych klientów Orange i T-Mobile w tym samym dniu i tej samej godzinie odpaliło swoje modemy i zaczęło korzystać z sieci. Bez przerwy. W moim przypadku w jednej chwili transfer zmniejszył się kilkakrotnie i przez kilkadziesiąt godzin nie przekroczył 2 Mb/s na DC-HSPA+ w środku dnia i w środku nocy. Ale obecnie, tak jak pisałem, w kwestii transferu na UMTS2100 wszystko już jest w porządku, wrócił do normy.

@inżynier
Ok, w pełni się z Tobą zgadzam. Przez wiele lat nawet jak kompletnie sieć padała, to BOK zawsze twierdził że wszystko u nich jest w porządku. Różne rzeczy do BOK-u zgłaszałem i prawie nigdy za pierwszym żadnej rzeczy nie udało się załatwić, zawsze trzeba było ponawiać zgłoszenia.

 #692807  autor: grzegorz0plonka
 23 sty 2014, 13:40
Sporo nie wierzyć, ze nagle 100 nowych klientów Orange i T-Mobile to podaję wyniki sprzedtest.

O godzinie 6:00
http://www.speedtest.net/my-result/a/712289155

O godzinie 18:15
http://www.speedtest.net/my-result/a/709882741

A to dzisiaj od 13:25.
http://www.speedtest.net/my-result/a/713524081

Widać wyraźnie Spadek transferu.

Jakieś czas temu tez mnie zadzwonili biuro obsługi tmobile i oferowali mi super oferta blueconnect. Wszystko wyskazuje, ze kilkanaście t-mobile oferowali klientom i decydowali kupić. Nie raz mają dobrym pakiety internetowej.

 #692887  autor: inżynier
 23 sty 2014, 17:23
grzegorz0plonka nie do końca rozumiem co napisałeś, ale porównujesz prędkości z różnych godzin i dziwisz się, że są takie wyniki? O godzinie 6 rano masz bardzo dobry transfer bo o tej godzinie to mało ludzi korzysta. Po 13 już gorzej, ale to środek dnia więc i więcej osób. Te dwa pomiary są dla TMobile, natomiast tej o 18 ma wpisane TP czyli mogę się domyśleć, że to Orange w więc do tego się nie odnoszę bo bez sensu porównywać pomiar dla TMobile np. z 13 do pomiaru dla Orange z 18, dwie różne sieci, dwie różne godziny.

A jeśli chodzi o samą ilość użytkowników, to zauważ, że od tego tygodnia zaczęły się ferie zimowe, w Tatrach jest śnieg więc i ludzi pewnie sporo więcej niż np. tydzień temu.

 #692894  autor: grzegorz0plonka
 23 sty 2014, 17:51
inżynier!!! Ja napisałem dla użytkownika Arizona88 który napisał nie wierzył 100 nowych klientów Orange i T-Mobile. Chciałem wyjaśnić i udowodnić po prostu.

Czytaj dokładnie i z rozumieniem.

 #692895  autor: inżynier
 23 sty 2014, 17:55
No przecież napisałem, że nie do końca rozumiem Twój post. A dobrze wiesz, że część Twoich postów nie jest zrozumiała więc nie pisz żebym czytał dokładnie i ze zrozumieniem (bo to robię) tylko po prostu pisz dokładnie i tak, żeby każdy mógł zrozumieć.

Jeśli chodzi o 100 nowych użytkowników to ja też nie uwierzę, że z dnia na dzień tyle osób kupiło nowe usługi. Ale tak jak w przypadku Twoich okolic, czyli miejsc gdzie w tej chwili zjechała się pewnie masa osób to jest to możliwe, że z dnia na dzień przybywa te 100 osób których jeszcze dzień wcześniej nie było tam, i zapycha sieć.

 #692904  autor: grzegorz0plonka
 23 sty 2014, 18:14
Nigdy nie napisałem 100 osob nowy klientów z samego dnia. A napisałem tylko, ze klika miesięcy wcześniej już zaczęli kupować pakiety internetowej lub nowy klientów.

Tyle wiem po prostu ze, po modernizacji moim regionie tmobile zaczęli oferować mnie i nie raz moim rodzicami o dobre pakiety internetowej i jest dostępny szybkiego Internetu.

Nie więcej od Października zaczął powoli powoli zapycha sieć.
Tyle dobrze nie gwałtownie zapycha sieć.
Po za tym pewnie nie długo wyjdzie LTE t-mobile.

Moim ocenę naprawdę nie jest tragicznie mobilny internet.

Na następny razem będę cytował konkretny treści użytkownika aby nie zamieszać się pomiędzy użytkownikami.

 #693003  autor: Spacedust
 24 sty 2014, 00:37
Test LTE Orange po północy:

Obrazek

Dla porównania DC-HSPA+:

Obrazek

 #693010  autor: Mixiorek
 24 sty 2014, 07:52
Spacedust pisze:Test LTE Orange po północy:
Dla porównania DC-HSPA+:
Mam podobne wrażenia, LTE od Orange to kpina. Może to wynika z małej ilości zasobów, które de facto mają dzięki umowie z T-Mobile? Mści się to, że chcieli zaoszczędzić i nie dawali wysokich kwot za LTE1800MHz. Co z tego, że mają sporo światłowodów, core lepszy niż Plus i Play skoro dla klienta wygląda to tak jak powyżej.
Jestem ciekaw jak będzie chodzić LTE od T-Mobile.

 #693043  autor: panasz
 24 sty 2014, 11:30
Mixiorek pisze:Mam podobne wrażenia, LTE od Orange to kpina. Może to wynika z małej ilości zasobów, które de facto mają dzięki umowie z T-Mobile? Mści się to, że chcieli zaoszczędzić i nie dawali wysokich kwot za LTE1800MHz. Co z tego, że mają sporo światłowodów, core lepszy niż Plus i Play skoro dla klienta wygląda to tak jak powyżej.
Jestem ciekaw jak będzie chodzić LTE od T-Mobile.
Panowie narazie nie ma się co spinać, Orange oficjalnie tylko testuje LTE, komercyjnie z tego co wiem nie jest to uruchomione. Zobaczymy jak to będzie działać jak skończą modernizacje.
Co do T-Mobile to LTE na pewno będzie działać szybciej, z prostej przyczyny - mają dużo mniej użytkowników data.

 #693125  autor: grzegorz0plonka
 24 sty 2014, 16:06
Co do T-Mobile to LTE na pewno będzie działać szybciej, z prostej przyczyny - mają dużo mniej użytkowników data.
hmmm według mnie niekonieczny. Żeby było mało użytkowników data to pewnie nie zapychał sieć HSPA+ DC.

Po za tym ma dobra ofertą internet na kartą tmobile.
Za 30 zł zostaje pakiet az 6 GB.

Oczywiście zamówiłem kartą startera 500 MB T-mobile dwa tygodnie temu i do dziś NIE WYSYLALI.
A BOK odpowiedział jest trakcie realizacji:((((

Widocznie dużo klientów kupują a zapasów nagle brakło.
Jak jest dobra oferta to spowoduje dużo chętni. A potem później sieć zapychać :lol:

 #693174  autor: marek1975
 24 sty 2014, 18:31
czy wiadomo kiedy włączą UMTS w rejonach gdzie zakończono modernizację
  • Strona 145 z 1158
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 1158
  • 1
  • 143
  • 144
  • 145
  • 146
  • 147
  • 1158