• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
  • Strona 129 z 211
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 211
 #1127937  autor: lordbyd
 08 lut 2022, 07:15
Mam podobny przypadek z J5 2017, który jest "brandowany" z Plusa - również z kartą SIM Orange (abonamentową).
Przekładając kartę SIM do J3 2017 (z wolnej sprzedaży) usługi VoLTE oraz VoWiFi działają.

Moim zdaniem oprogramowanie operatora w telefonie (P4 czy Plus-a) ma tu znaczenie.
 #1127949  autor: Pabloz
 08 lut 2022, 10:06
Tak, w starszych Samsungach brand operatora X wykluczał VoLTE u operatora Y.

Lista telefonów z obsługą WiFi Calling (VoWiFi) i VoLTE w Polsce: https://wificalling-volte.pl/
 #1127975  autor: KC-KARLOS
 08 lut 2022, 18:03
matias55: na ogół nie wymaga, ale zalecam opcję aktywować na numerze SMSem: START na 282 (bezpłatny).

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #1127978  autor: Athantor
 08 lut 2022, 18:21
Nowsza karta jest jedynie potrzebna, by działało LTE. Taryfa na tej karcie na pewno obsługiwana? Nie jest to antyk pokroju Play Fresh?

Spróbuj aktywować SMS-em z aparatu oficjalnie obsługującego VoLTE; może zadziała podobnie jak tutaj.

Możesz też spróbować poprosić konsultanta o ręczną aktywację.

:-)
 #1127980  autor: matias55
 08 lut 2022, 19:30
Zastosuję się do powyższych wskazówek. Mam Play na kartę aktywowana gdzieś sierpniu 2016. LTE śmiga. Pozostaje ręczna aktywacja jak nie znajdę telefonu z listy.
 #1127982  autor: marcin19883
 08 lut 2022, 20:11
Ręczna aktywacja VoWifi i Volte przez czat w aplikacji PLAY, to góra 2 minuty. Sms często nie działa. Więc najlepiej zlecić to ręcznie. Chyba tylko w T-Mobile właczają to automatycznie dla każdego nowego numeru. U innych trzeba ręcznie zlecać aktywacje usług.
 #1128015  autor: marcin19883
 09 lut 2022, 20:13
matias55 pisze:
08 lut 2022, 21:24
Kolejny test Orange :D
Chyba nie jesteś na bierząco z informacjami. Orange to jedyny w Polsce a może i na świecie operator, blokujący telefony, które nie są na ich śmiesznej liście certyfikowanych urządzeń. Prawda jest taka, że PLAY, T-mobile, nie blokują nic, a jakoś prawie 99% telefonów obsługuje Volte, VoWifi, po wyjęciu z pudełka. :D
 #1128017  autor: matias55
 09 lut 2022, 21:00
Coś czytałem,ale to było sporo stron wcześniej. Powiedzcie mi o co chodzi, że przy niektórych rozmowach po powiedzmy godzinie rozmowy rozmówca mówi, że źle słyszy. Myślałem, że sprawa dotyczy tylko Xiaomi.

Nie analizowałem dokładnie, ale czy nie jest to kwestia czasem skakania pomiędzy częstotliwościami Volte 1800,800 etc?
 #1128028  autor: mariusz9a
 10 lut 2022, 09:29
marcin19883 pisze: Prawda jest taka, że PLAY, T-mobile, nie blokują nic
Tylko dopowiem, że jeszcze Plus nie blokuje nic. W naszym kraju tylko w Orange takie "cyrki" i to jeszcze można powiedzieć, że w zależności od oferty :-(
 #1128032  autor: Remington
 10 lut 2022, 10:25
mariusz9a pisze:
10 lut 2022, 09:29
marcin19883 pisze: Prawda jest taka, że PLAY, T-mobile, nie blokują nic
Tylko dopowiem, że jeszcze Plus nie blokuje nic.

Tak Plus nie blokuje, że WiFi Calling ani VoLTE nie działa ani na starych Redmi 4X i P9 Lite, ani względnie nowym Redmi 8A (na nim sprawdzałem tylko WiFi Calling, nie wiem jak z VoLTE).

Podobnie z WiFi Calling na iP5C i 5S - Play blokuje oba, TM nie blokuje żadnego z nich, a Orange blokuje 5C.

Widać to jak na dłoni na https://wificalling-volte.pl/ - każde czerwone pole w wierszu gdzie ktokolwiek inny ma zielone, oznacza blokowanie.
 #1128034  autor: mariusz9a
 10 lut 2022, 10:47
Remington pisze:Tak Plus nie blokuje, że WiFi Calling ani VoLTE nie działa ani na starych Redmi 4X i P9 Lite, ani względnie nowym Redmi 8A (na nim sprawdzałem tylko WiFi Calling, nie wiem jak z VoLTE).
Ale to już kwestia braku konfogu w sofcie telefonu (który wgrywa producent a nie operator) a nie tego że Plus te telefony blokuje. Tak samo jest przecież z iPhone w Plusie - to nie Plus je przecież blokuje tylko Apple.
Także jeśli są w sofcie zaszyte ustawienia VoXXX dla Plusa, to telefon będzie działał bez względu na to czy jest na liście Plusa czy nie.
 #1128035  autor: Remington
 10 lut 2022, 11:42
Twierdzisz, że każdy producent bez udziału operatora przygotowuje konfigi dla poszczególnych operatorów i oni nie mają wpływu na to dla jakich modeli to robi? Mówię o Androidzie.

Bo w przypadku iPhone configi dla operatorów „certyfikowanych” robione są przez Apple wraz z nimi. Czyli to Play świadomie nie wspiera modeli 5C i 5S.
 #1128036  autor: mariusz9a
 10 lut 2022, 11:56
Remington pisze:Twierdzisz, że każdy producent bez udziału operatora przygotowuje konfigi dla poszczególnych operatorów i oni nie mają wpływu na to dla jakich modeli to robi? Mówię o Androidzie.
Przecież nigdzie tak nie twierdzę. Twierdze że Plus od strony sieci nie blokuje telefonów ani w kwestii VoXXX, ani w kwestii 5G. Natomiast kwestia zaszywania ustawień w sofcie to kompletnie inna sprawa i nie ma nic wspólnego z blokowaniem telefonów po stronie operatora. Nie mieszaj dwóch oddzielnych "zdarzeń" ze sobą :-)
Blokowanie telefonów w Polsce robi tylko Orange - mimo zaszytych ustawień w sofcie, telefon jest blokowany bo nie ma go na liście.
 #1128037  autor: Remington
 10 lut 2022, 12:09
To niczego nie zmienia czy blokuje na poziomie sieci, czy robi to równie świadomie na etapie tworzenia konfiguracji z producentem. W obu przypadkach kompatybilny telefon nie działa w danej technologii (i to interesuje jego posiadacza) wskutek decyzji operatora.
  • Strona 129 z 211
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 211
  • 1
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 211