Akurat Plus przeznaczył pasmo LTE 2600 pod 5G czyli na szkodę tych co mają sprzęt tylko LTE. Co innego jest z pasmem 3600 i 700 które z założenia jest pod 5G.
Pasmo 2100 jest taką hybrydą które należy do LTE i 5G.
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Głupot nie opowiadaj
Plus przeznaczył pod 5G 2600 40 MHz pasma TDD , dla LTE 2600 MHz ma 20MHz w FDD, to całkiem inne zasoby częstotliwości i nie mają żadnego wpływu na LTE
2Gb w 5G co raz bliżej... :D
https://www.speedtest.net/result/a/10275062249
https://www.speedtest.net/result/a/10275062249
Z tymi masztami, których nie ma, to bym nie przesadzał. Jest sporo masztów z antenami albo gołych, które zostały wybudowane, a z których GSM-R nie nadaje. Jest się gdzie wieszać w zasadzie już teraz, a w niejednym przypadku pozwoliłoby to pokryć dziury zasiegowe w lesie.
To kropla w morzu potrzeb tego co miało powstać... Ale tak dobrze przygotowujemy inwestycję, że próbujemy stawiać wieże nie mając prawa do gruntu
a to tylko jeden z elementów tej całej nieudanej układanki.

Co do PKP.
Na studiach mieliśmy dziewczynę, która uzupełniała wykształcenie. Potrzebowała studiów na danym kierunku dla uzyskania uprawnień budowlanych (branża elektryczna i telko). Super dziewczyna, świetna na wyjście na kawę czy mały flirt (choć męża podobno miała
).
Jednak wiedza branżowa, rozeznanie w systemach zasilania czy sterowania na poziomie góra średniego ucznia technikum, zaś sam zmysł techniczny na poziomie tego słabego.
Teraz pytanie dlaczego wybrała taki kierunek i dlaczego chciała mieć uprawnienia budowlane do projektowania? Kto zgadnie, temu stawiam wirtualne piwo (albo realne jak z okolicy)!
Na studiach mieliśmy dziewczynę, która uzupełniała wykształcenie. Potrzebowała studiów na danym kierunku dla uzyskania uprawnień budowlanych (branża elektryczna i telko). Super dziewczyna, świetna na wyjście na kawę czy mały flirt (choć męża podobno miała

Jednak wiedza branżowa, rozeznanie w systemach zasilania czy sterowania na poziomie góra średniego ucznia technikum, zaś sam zmysł techniczny na poziomie tego słabego.
Teraz pytanie dlaczego wybrała taki kierunek i dlaczego chciała mieć uprawnienia budowlane do projektowania? Kto zgadnie, temu stawiam wirtualne piwo (albo realne jak z okolicy)!
Była jedną z wielu osób, która znalazła pracę w PKP PLK dzięki siatce rodzinnej w tej firmie?
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
No. Myślałem że nikt nie zgadnie .... Co za przenikliwy umysł
.
Jej stryj był dyrektorem departamentu rozwoju infrastruktury. Zaś ona miała projektować oraz przygotowywać dokumentację przetargową na remonty tras kolejowych oraz ich automatyzację i sterowanie. Starała się (naprawdę , tak realnie się starała, ale ją głowa nie puszczała)- nawet jak robiła projekt sterowania na jednym odcinku, to pytała kolegi "co to ten sterownik PLC", bo duży producent (który wystartuje w przetargu) zrobił taki projekt sterowania i ona ma go sprawdzić, ale nie wie co to ten PLC.
Odcinki remontowane po kilka kilometrów - na każdy odcinek wykonawca, sprzęt i oprogramowanie było inne, ale przecież "tam też jest PLC, więc czemu nie będzie razem działać"?
To były czasy, kiedy planowano pierwsze GSM-R i duże remonty. Zaś za trzy lata zwracano przez opóźnienia i błędy wykonawcze miliardowe dofinansowania EU a rząd latał z ozorem na wierzchu, żeby KE zgodziła się przesunąć niewykorzystane terminowo środki na budowę dróg.
Więc czytając cokolwiek o "inwestycjach" i ciągle pojawiających się "niemożliwych do przewidzenia problemach technicznych" w PKP tak jakoś mi się wydaje, że ten dyrektor i koleżanka dalej tam pracują. Choć rządy się zmieniają, to może i inny "dyrektor" inne "koleżanki" zatrudnił i teraz to już będzie na pewno "lepiej", ale raczej długo nie będzie jeszcze inaczej, patrząc na to co się dzieje.

Jej stryj był dyrektorem departamentu rozwoju infrastruktury. Zaś ona miała projektować oraz przygotowywać dokumentację przetargową na remonty tras kolejowych oraz ich automatyzację i sterowanie. Starała się (naprawdę , tak realnie się starała, ale ją głowa nie puszczała)- nawet jak robiła projekt sterowania na jednym odcinku, to pytała kolegi "co to ten sterownik PLC", bo duży producent (który wystartuje w przetargu) zrobił taki projekt sterowania i ona ma go sprawdzić, ale nie wie co to ten PLC.
Odcinki remontowane po kilka kilometrów - na każdy odcinek wykonawca, sprzęt i oprogramowanie było inne, ale przecież "tam też jest PLC, więc czemu nie będzie razem działać"?
To były czasy, kiedy planowano pierwsze GSM-R i duże remonty. Zaś za trzy lata zwracano przez opóźnienia i błędy wykonawcze miliardowe dofinansowania EU a rząd latał z ozorem na wierzchu, żeby KE zgodziła się przesunąć niewykorzystane terminowo środki na budowę dróg.
Więc czytając cokolwiek o "inwestycjach" i ciągle pojawiających się "niemożliwych do przewidzenia problemach technicznych" w PKP tak jakoś mi się wydaje, że ten dyrektor i koleżanka dalej tam pracują. Choć rządy się zmieniają, to może i inny "dyrektor" inne "koleżanki" zatrudnił i teraz to już będzie na pewno "lepiej", ale raczej długo nie będzie jeszcze inaczej, patrząc na to co się dzieje.
Mikre te maszciki PKP PLK, zasięg nie byłby duży. W dodatku anteny operatorów komórkowych musiałyby wisieć poniżej tych GSM-R. Ale może dobre i to.
https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
Na oko są standardowej wysokości, a przynajmniej te strunobetonowe z aktualnej epopei (obejrzyj w Warszawie albo na LK351). Malutkie są te kratowe na LK9, ale tam były realizowane w ramach innego zadania.
Ja na ogół widuję znacznie niższe od masztów operatorów sieci komórkowych.
https://www.speedtest.net/android/6734171506.png
W miejscach bez zasięgu to i 30m maszt byłby zbawienny. Znam takie miejsca w lubuskim, gdzie żaden operator nie ma zasięgu lub jest on szczątkowy, a jest maszt PKP.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
No właśnie o tym mówiłem. A trochę ich w Polsce stoi, i to często po lasach
Wiem, że może trochę odbiegam od tematu (może warto założyć osobny wątek?). Ale ciekawi mnie ta sprawa GSM-R, a pewnie lepiej byłoby, gdybyśmy pisali o LTE-R. W Wielkopolsce trochę tych wież wybudowali (strunobetonowych słupów a'la głównie PTC) - choćby na odcinku Poznań - Konin.
Rozumiem, że system nie może działać na jakiś odcinkach? Pewnie potrzeba jest uruchomienia całości w PL? Szkoda, bo niektóre stacje już chyba mają z 3, 4 a może i więcej lat od wybudowania.
Orange to mogę jeszcze zrozumieć, że chce wykorzystać wieże PKP. Bo sami jednak dalej (na przemian z różową T-Mogiłą) budują nowe stacje bazowe. Ale Polkomtel, to chyba najchętniej "w uczciwiej cenie" chciałby skorzystać z tych wież. Byle tylko jak najmniej stracić. Dla tego operatora możliwość skorzystania z wież PKP to takie trochę "być albo nie być" - patrząc na zacofanie technologiczne tego operatora objawiające się m. in. najmniejszą siatką stacji bazowych w Polsce. Przeraża mnie trochę, że choćby taka Enea ma z nimi umowę podpisaną...
O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
Plus nie decyduje o wyborze obiektów od kiedy się ich pozbył razem z częścią aktywną na stacjach. Robi to za nich Cellnex. Jednak Plus musi wyrazić zgodę na kolejny miesięczny koszt. I tu jest problem.
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png
Taka ciekawostka z wczoraj w Szczecinie. Otóż wczoraj (tzn. chyba wczoraj:) Play zawiesił CBAND na maszcie przy ul.Benesza.Wszystko byłoby spoko gdyby nie to, ze wydaje mi się, że to antena Nokii a nie Ericssona.
@zajadacz jesteś w stanie zweryfikować;)? Bo już zgłupiałem bo wydawało mi się, że Play to Ericsson a nie Nokia?
@zajadacz jesteś w stanie zweryfikować;)? Bo już zgłupiałem bo wydawało mi się, że Play to Ericsson a nie Nokia?
Ale jak? Chyba zatwierdzają, że z danej lokalizacji będzie nadawać ich stacja bazowa?
O2 - We're better, connected!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
O2 - See what you can do!
O2 - Together is better!
Plus nie ma swoich stacji bazowych. Używa stacji Cellnex zgodnie z umową. To oni są ich właścicielem.
https://www.speedtest.net/result/i/3214933873.png