• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.

 #670318  autor: Gardzij
 25 paź 2013, 15:36
No cóż w moim przypadku transmisja danych w sieci Orange 3G wciąć nie chce działać. Przejechałem dzisiaj kawał Śląska m.i.n Katowice, Racibórz, Rybnik, Żory, Jastrzębie zdrój czyli głównie tereny które nie zostały jeszcze zmodernizowane przez N! i niestety telefon łączy się ale nie otrzymuje pakietów. Jak na złość musiałem na chwile pojechać do Czech i Czeski T-Mobile działał wręcz idealnie jeśli chodzi o transmisje danych o czym dowiedziało się moje konto :P Oczywiście zapomniałem o transmisji danych gry przekraczałem granice. Ale na szczęście to było tylko 700 kb.

Tak apropo to transmisja danych na zasięgu Plusa działa perfekcyjnie.

Wiec przekonałem się na własnej skórze że z kartą sim, numerem itd. jest wszystko okej i tylko i wyłącznie winne jest tutaj Orange. Czyli wniosek jest jeden zgłaszam reklamacje !

Edit//
@marcin1980

Minute temu wysłałem zgłoszenie. Czekam na odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 25 paź 2013, 15:53 przez Gardzij, łącznie zmieniany 1 raz.

 #670325  autor: marcin1980
 25 paź 2013, 15:51
zrób techniczne zgłoszenie to prędzej dostanie to odpowiedni dział

Uśmiechnij się szkoda życia na głupoty

 #670345  autor: user_delete19
 25 paź 2013, 17:56
marcin1980 pisze:zrób techniczne zgłoszenie to prędzej dostanie to odpowiedni dział
Taa... a panienka odpowie, że o nich wszystko OK, żeby nie włączał w telefonie opcji blokowania transmisji danych w roamingu #facepalm... =,=

Co ciekawe - Plus się chyba poprawił, bo wcześniej tylko jakieś marne edge miałem zazwyczaj a dzisiaj ładnie hspa+

 #670382  autor: Claudec
 25 paź 2013, 21:40
U mnie to samo, nie działa internet na roamingu orange mimo ze ikonka połączenia jest aktywna (wysyłanie) odbioru brak.
Na Plusie internet działa, ale testowałem tylko 2G bo 3G za słabe.
W moim mieście (Łaziska Górne, Śląsk) nie ma jeszcze Networks.

 #670408  autor: Gardzij
 26 paź 2013, 09:07
dziękuję za zgłoszenie dotyczące transmisji danych.

Uprzejmie informuję, że nie mamy możliwości ingerencji w sieć Orange. Udostępniamy naszym Klientom zasięg partnerów roamingowych, jednak kiedy którykolwiek z operatorów odnotuje awarię, nie mamy możliwości naprawy niedogodności.
Wyćwiczona formułka którą wysyłają do wszystkich klientów. Mogliby wysłać sprawę dalej do działu technicznego. To jest w ich interesie aby wykupiona usługa działała dobrze w tym wypadku Play wykupuję dostęp do zasobów sieciowych innego operatora [Orange PL]. Walka z wiatrakami. Wysyłam odwołanie z prośbą o dogłębne sprawdzenie mojego problemu.

 #670411  autor: darek638
 26 paź 2013, 09:25
Z wczoraj na dzisiaj w nocy tez miałem problem z netem przez Orange. Zasięg był ale dane nie szły. Kilka razy zasięg w ogóle zanikł z full do zera (czerwony krzyżyk) Aczkolwiek jestem w Virgin.

Nigdy więcej Play.

 #670552  autor: user_delete19
 26 paź 2013, 20:45
Gardzij pisze:Wyćwiczona formułka którą wysyłają do wszystkich klientów.
A to akurat dzisiaj do mnie rano po zgłoszeniu dzwonili - niestety dane mają tylko z ostatnich 24h - mają się kontaktować w przyszym tygodniu i przeprowadzić jakieś testy...

 #670810  autor: Gardzij
 27 paź 2013, 21:19
Temat ciągnie się dalej.
W kwestii jakości usługi wyjaśniam, że jest ona mobilna i uzależniona między innymi od specyfikacji technicznej aparatu telefonicznego, liczby użytkowników logujących się do stacji czy warunków atmosferycznych.
Teraz się lekko zdenerwowałem. Ile można pisać o tym samym i za każdym razem otrzymywać jakieś abstrakcyjne wytłumaczenie. Wysłałem kolejne zgłoszenie.
Witam

Odnośnie zgłoszeń numer: 68118168 oraz 68143465.

Teraz to przebiliście wszystko. Poczułem się urażony waszą niedbałością o klienta można wręcz zacytować "Ejj patrz, ten klient to debil...pośmiejmy się z niego'' Czytacie wogóle wiadomości? Rozumiem że jestem klientem gorszej kategorii ponieważ posiadam telefon na kartę. Jestem po Technikum Informatycznym, wiec na łączności się znam w stopniu zaawansowanym więc nie uwierzę że w całym Śląsku nagle przez pogodę nie działa transmisja danych. Liczba użytkowników? No dobrze jeden BTS może nie przyjmować mojej karty w trybie transmisji danych ale nie 50, 100 czy więcej. Więc obciążenie stacji nadawczej, sektora nie wchodzi w grę. Ewidentnie wina jest po stronie Play'a ! A nie po mojej stronie, po winie terminala czy karty sim. Rozumiem że to jest technologia mobilna i wiele brakuje jej do doskonałości ale tak podstawowa rzecz jak transmisja danych powinna działać. Przypominam telefon nie odbiera pakietów. Wysyła lecz ich nie otrzymuje. Żądam o dogłębne sprawdzenie mojego problemu, a nie o wysyłanie gotowych formułek przygotowanych dla klientów idiotów, bo wypraszam sobie ale do takich nie należę.

Pozdrawiam
xyz

 #670853  autor: user_delete19
 28 paź 2013, 06:06
@up

trzeba było dopisać w zgłoszeniu "reklamacja" - zupełnie inaczej wtedy podchodzą do tematu ;)

 #670863  autor: Claudec
 28 paź 2013, 08:12
Jeśli macie Facebooka to na profilu play4you ktoś napisał posta o problemie z internetem wiec dobrze jest też się dopisać w komentarzu. Na chwilę obecną podobno Play nie ma zgłoszeń :/

 #670952  autor: user_delete19
 28 paź 2013, 16:29
podaj sznurek...

a @)(#*$, który podał, że nie ma zgłoszeń można by @%@#%

 #671057  autor: Gardzij
 28 paź 2013, 22:18
Dzisiaj wieczorem dzwonił do mnie konsultant z Play'a w końcu zaczęli traktować mnie poważnie. Ale niestety nic w sprawie nie wywalczyłem. Przedstawiłem mu cały problem od nowa i niestety za wiele z tego nie wynikło. Przedstawił mi niezwykle dokładnie mój biling połączeń internetowych w roamingu Orange i z nich rzekomo wynika, że moje urządzenie wysyła jak i odbiera dane, szkoda że tyczyło się to danych odebranych w zasięgu 2G. Transmisja danych w technologii 3G nie została prawdopodobnie w ogóle zarejestrowana. Telefon i inne urządzenia nie zaniżają przecież specjalnie informacji o przesyłanych bajtach...
Mój problem podobno ma trafić "gdzieś dalej" do ogólnopolskiego rejestru awarii, lecz podobno może to potrwać około tygodnia lub dłużej, mówiłem m.in. o tym że nie tylko ja borykam się z tym problemem itd.

Ps. Polecił mi wymianę karty sim. Skoro nawet w roamingu zagranicznym transmisja danych działa, to karta raczej jest w pełni sprawna.

 #671074  autor: grzegi
 28 paź 2013, 23:35
Czasem wymiana karty naprawdę pomaga, bo na nowo adresują uprawnienia roamingowe, chociaż mam wrażenie, że konsultant ratował się, czym tylko mógł. Z drugiej strony, nie zaszkodzi, a jest to tylko 10 minut czasu w salonie, często nawet mniej.

 #671079  autor: Gardzij
 29 paź 2013, 01:20
@grzegi

no tak ale w tym wypadku jestem pewny na 100% że wymiana karty sim nic nie zmieni. Posiadam kilka różnych "Playowskich" kart sim i niestety na żadnej transmisja danych w roamingu Orange nie działa. Tak sprawdzałem to na różnych telefonach. Przed chwilką sprawdziłem kartę sim z VM i świeżutką wczoraj odebraną karta z Play mini max.

 #671080  autor: ja.michal
 29 paź 2013, 02:02
Gardzij, sprawdzałeś na jakiejś karcie Orange czy działa transmisja?

 #671089  autor: user_delete19
 29 paź 2013, 05:50
ja.michal pisze:Gardzij, sprawdzałeś na jakiejś karcie Orange czy działa transmisja?
Co prawda to nie do mnie, ale się wtrące - u mnie na kartach orange internet działa...

 #671106  autor: ja.michal
 29 paź 2013, 09:48
Zapytałem bo też miałem problemy z transmisją w Play, ale na Plusie. Na zasięgu Orange działało. Włożyłem jednak jedną z kart Orange do testu i właśnie ta jedna miała objaw braku odbierania pakietów z sieci. Coś tam się wysyłało, ale nie docierało nic.

 #671109  autor: panasz
 29 paź 2013, 10:19
To nie jest problem uszkodzonej karty.
U mnie jest identycznie jak pisze Gardzij, czyli:

karta PLAY w roamingu Orange:
2G - internet działa
3G - internet nie działa

karta Orange:
2G - internet działa
3G - internet działa

Skopali coś w konfiguracji i tyle.

 #671216  autor: Gardzij
 29 paź 2013, 17:56
@ja.michal

Tak sprawdzałem. Transmisja na karcie z Orange działa bardzo dobrze.

 #671240  autor: ja.michal
 29 paź 2013, 18:54
No to coś spaprane.
Informacje na forum wskazują, że Playowcy mają już zasięg T-Mobile. Też potwierdzam. Właśnie jestem zalogowany do T-Mobile. Zobacz u siebie jak działa.