Service menu jest chyba tylko dostępne w samsungach a ja mam xaomi
- Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
@3G napisał wyraźnie: sprawdź w Service Menu Samsunga. Zadzwoń na Samsunga od S7 w górę (jeśli Orange to S8 w górę) i na nim sprawdzaj.
No niestety nie mam pod ręką telefonu Samsunga lecz tylko xaomi i jeden Huawei
Wracam z tematem HD Voice do Play z sieci T-Mobile. Przez jakiś czas, gdy Ja wykonywałem połączenia HD Voice był za każdym razem, potem okresowo znowu połączenie inicjowało się w AMR. Gdy użytkownik Play oddzwaniał AMR-WB było dostępne zawsze.
Ciekawe jest to, że po odblokowaniu u mnie VoLTE na nokii AMR-WB działa w obie strony zawsze. Wynika z tego, że sytuacja ma miejsce tylko gdy Ja dzwonie i mój telefon działa na 3G. Dziwna sprawa w sumie. Przyczyna leży po stronie Fioletowego opa, czy T-mobile?
Ciekawe jest to, że po odblokowaniu u mnie VoLTE na nokii AMR-WB działa w obie strony zawsze. Wynika z tego, że sytuacja ma miejsce tylko gdy Ja dzwonie i mój telefon działa na 3G. Dziwna sprawa w sumie. Przyczyna leży po stronie Fioletowego opa, czy T-mobile?
Mam identyczną sytuację w rozmowach Orange <-> T-mobile. Opisywałem to kiedyś na forum. Gdy telefon T-mobile jest w 3G to rozmowa z Orange jest bez HD Voice. Gdy telefon w T-mobile jest w 2G lub VoLTE to rozmowa z pomarańczą jest z HD. Ten problem jest od paru lat, chyba od zawsze gdy uruchomiono HD między operatorami. Występuje na wszystkich numerach T-mobile w mojej firmie. Moje zgłoszenie dotarło wysoko, eskalowałem je poprzez korpo opiekuna do osób które to konfigurują w T-mobile. Wykonali monitoring moich połączeń, przysłali mi raport, z którego wynikało że wszystkie były zestawione z kodekiem WB i wg nich wszystko jest OK. Tłumaczyłem im, że kodek w Service Menu owszem był WB, ale jakość w słuchawce wąskopasmowa. Nie wierzyli mi. Powiedziałem, że zapraszam do mnie, dam telefon, posłuchają. W końcu odpuściłem temat. Za dwa lata nie będzie 3G, problem sam się rozwiąże.
To ewidentny problem po stronie T-mobile: Ty masz go w relacji T-mobile <-> Play a ja T-mobile <->Orange.
To ewidentny problem po stronie T-mobile: Ty masz go w relacji T-mobile <-> Play a ja T-mobile <->Orange.
Dzięki za cenne informacje. Wiesz dziwne, bo u mnie z Play nie było problemu tak do października 2021, czyli ewidentnie coś mieszają, bo wcześniej dosłownie każde połączenie zestawiało z Play AMR-WB. Obecnie z Play losowo zestawia AMR-WB po 3G.
Gdy nie zestawi HD, to widać normalnie kodek AMR 12,20kbps w Menu. 5 zgłoszeń nic nie dało jak widać.
Gdy nie zestawi HD, to widać normalnie kodek AMR 12,20kbps w Menu. 5 zgłoszeń nic nie dało jak widać.
Nie tylko Ty masz problem z rozmowami w tej sieci. Pisałem już kilka postów wcześniej o swoich problemach na linii T-M-->Plus oraz brakiem EVS na linii T-M-->Orange (w drugą stronę w tych relacjach jest wszystko ok). Zgłaszałem też chyba trzy razy te problemy do nich, no i oczywiście oni problemu nie widzą, a na ostatnie zgłoszenie już nawet nie odpowiedzieli. A problem oczywiście nadal występuje. Nie chce mi się z nimi użerać. Po tym co napisał @kozien70, nie liczyłbym na szybkie rozwiązanie przynajmniej swojego problemu.
Z obserwacji na moim terenie Play ani Orange (Plusa nie biorę pod uwagę) takich problemów nie mają. Głównie rozmawiam przez telefon i bardzo cenię sobie jakość rozmów (bezproblemowe HD i EVS) dlatego zmieniam operatora od kwietnia. O ile net T-M ma naprawdę dobry, to z między operatorskim HD u nich słabo, zaznaczam piszę o swoim terenie- Zamość i okolice.
Z obserwacji na moim terenie Play ani Orange (Plusa nie biorę pod uwagę) takich problemów nie mają. Głównie rozmawiam przez telefon i bardzo cenię sobie jakość rozmów (bezproblemowe HD i EVS) dlatego zmieniam operatora od kwietnia. O ile net T-M ma naprawdę dobry, to z między operatorskim HD u nich słabo, zaznaczam piszę o swoim terenie- Zamość i okolice.
@ketton, Ja tak samo gadam kilka godzin dziennie. Przywykłem do tej jakości HD AMR-WB i dziwi mnie, że sieć która jako pierwsza udostępniła HD Voice jeszcze w erze ma takie problemy. Gdzie testowałem w Play takich akcji nie ma.
np. dziś 29.03.2022 połączenia z Play zestawiają się w HD na 3G, ale ta loteria jest mega męcząca.
np. dziś 29.03.2022 połączenia z Play zestawiają się w HD na 3G, ale ta loteria jest mega męcząca.
Połączenia Orange (r. Telekom.de) -> T-mobile idą już w pełni w HD Voice 12.65 kb/s. Pojawił się natomiast HD Voice w relacji Orange (r. Vodafone) -> T-mobile średnio w co dziesiątym połączeniu. Podobnie było na początku z Telekomem.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Temat znany z forum wcześniej. Czy ktoś z was zgłaszał fakt brak HD-Voice w kierunku T-Mobile(VoLTE) ->Plus (3G UMTS)?
Ciekaw jestem, czy można byłoby próbować to reklamować dalej.
Jak wiemy T-Mobile pierwszy pozbędzie się 3G i się skończy HD Voice do Plusa.
Ciekaw jestem, czy można byłoby próbować to reklamować dalej.
Jak wiemy T-Mobile pierwszy pozbędzie się 3G i się skończy HD Voice do Plusa.
@ketton
Ale słyszysz na ucho, że nie działa czy tylko bazujesz na tej informacji z czatu? Może nie być wsparcia na liście, ale technologia może działać. Mi te niemoty próbowały wmówić, że 5G działa tylko na iPhone kupionych w Orange, co jest ewidentną bzdurą. Moim zdaniem powinno normalnie działać na 13.
Ale słyszysz na ucho, że nie działa czy tylko bazujesz na tej informacji z czatu? Może nie być wsparcia na liście, ale technologia może działać. Mi te niemoty próbowały wmówić, że 5G działa tylko na iPhone kupionych w Orange, co jest ewidentną bzdurą. Moim zdaniem powinno normalnie działać na 13.
Ostatnio kartę Orange do swojego IP 13 wkładałem na początku kwietnia i wtedy ewidentnie „na ucho“ nie było EVS, nawet wewnątrz Orange. Sam byłem zdumiony, że tak długo trwa u nich ogarnięcie tego telefonu. Dlatego dzisiaj chciałem dopytać czy coś się zmieniło. Jak będę miał możliwość to postaram się sam to sprawdzić.
Rozumiem, że korzystasz z Flexa. Pytanie za 100pkt: czy masz wystawioną drugą kartę na ten sam nr? Np do smartwatch-a?
Tak, to jest Flex. Mam od początku tylko jedną kartę sim. HD Voice działa normalnie, jednak EVS kompletnie brak w każdej relacji. Sprawdzone m. in. na ucho, jak i w service menu Samsunga S10e (sieć Orange). Sam się zastanawiam czy faktycznie jeszcze tego nie wdrożyli na 13, czy po prostu usługa działa, ale nie każdemu?
Najprościej byłoby wrzucić tę kartę do innego smartfona z EVS i sprawdzić. Innego pomysłu nie widzę.
https://gsmonline.pl/artykuly/orange-wy ... katowicach
Stąd może pojawiający się HD Voice w roamingu zagranicznym.
Stąd może pojawiający się HD Voice w roamingu zagranicznym.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Przetestowałem dzisiaj iPhone'a 13 z iOS 15.5 i połączenia wewnątrz Orange z Samsungiem S21 FE idą w EVS-SWB 24,4 kb/s.
5G3600+4CA+QAM256+MIMO4x4:
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
https://www.speedtest.net/pl/android/9862555658.png
Wracam z tematem EVS ponieważ dzisiaj zrobiłem trochę testów. Testy robiłem na Iphonie 13 Pro oraz Galaxy S9 oraz niektóre połączenia na S10e.
Zacznę od tego, że mam obecnie nr w Play gdzie z EVS na Iphone 13 Pro nie ma żadnych problemów w każdej relacji. Lecz mam też najsłabszy zasięg z tej sieci dlatego chciałbym z głównym numerem znowu przejść do TM albo Orange.
Włożyłem kartę TM do Iphone 13 Pro i takie rezultaty otrzymałem:
TM<--->TM(S9) EVS w obie strony
TM<-->Play(S9) EVS w obie strony
TM-->Orange(S9) EVS WB, czyli de facto brak EVS, zwykłe HD. Orange(S9)-->TM EVS działa.
Ciekawostka, połączenie TM(S9)<-->Orange(S10e), w obie strony EVS.
Na Samsungu S9, na karcie TM EVS występuje w każdej relacji. Natomiast na Iphone brakuje EVS tylko przy połączeniach wychodzących do Orange.
Nadal brak HD Voice (tylko kiedy jest aktywne VoLTE) przy połączeniach TM-->Plus. W drugą stronę Ok.
Karta Orange(Nju oraz Flex-zamiennie) włożona do Iphone 13 Pro:
Orange<-->Orange(S9) EVS w obie strony
Play(S9)-->Orange EVS
Wszystkie inne relacje z kartą Orange w Iphonie- brak EVS.
Natomiast jeśli karta Orange znajdowała się w Samsungu S9- EVS działało w każdej konfiguracji prawidłowo.
Z moich własnych testów wynika, że w TM i co gorsza w Orange, nie do końca prawidłowo funkcjonuje EVS na Iphonach. Mam odniesienie do 13 Pro, ale wcześniej na zwykłej 12 było tak samo. Nie wiem z czego to wynika aczkolwiek skoro w Play to wszystko działa, to znaczy, że się da. Wcześniej będąc w TM zgłaszałem tę kwestię chyba trzy razy ale nawet nie odpisywali na zgłoszenia. Ale i tak pewnie znowu numer trafi do TM i będę ich znowu męczył...
Zacznę od tego, że mam obecnie nr w Play gdzie z EVS na Iphone 13 Pro nie ma żadnych problemów w każdej relacji. Lecz mam też najsłabszy zasięg z tej sieci dlatego chciałbym z głównym numerem znowu przejść do TM albo Orange.
Włożyłem kartę TM do Iphone 13 Pro i takie rezultaty otrzymałem:
TM<--->TM(S9) EVS w obie strony
TM<-->Play(S9) EVS w obie strony
TM-->Orange(S9) EVS WB, czyli de facto brak EVS, zwykłe HD. Orange(S9)-->TM EVS działa.
Ciekawostka, połączenie TM(S9)<-->Orange(S10e), w obie strony EVS.
Na Samsungu S9, na karcie TM EVS występuje w każdej relacji. Natomiast na Iphone brakuje EVS tylko przy połączeniach wychodzących do Orange.
Nadal brak HD Voice (tylko kiedy jest aktywne VoLTE) przy połączeniach TM-->Plus. W drugą stronę Ok.
Karta Orange(Nju oraz Flex-zamiennie) włożona do Iphone 13 Pro:
Orange<-->Orange(S9) EVS w obie strony
Play(S9)-->Orange EVS
Wszystkie inne relacje z kartą Orange w Iphonie- brak EVS.
Natomiast jeśli karta Orange znajdowała się w Samsungu S9- EVS działało w każdej konfiguracji prawidłowo.
Z moich własnych testów wynika, że w TM i co gorsza w Orange, nie do końca prawidłowo funkcjonuje EVS na Iphonach. Mam odniesienie do 13 Pro, ale wcześniej na zwykłej 12 było tak samo. Nie wiem z czego to wynika aczkolwiek skoro w Play to wszystko działa, to znaczy, że się da. Wcześniej będąc w TM zgłaszałem tę kwestię chyba trzy razy ale nawet nie odpisywali na zgłoszenia. Ale i tak pewnie znowu numer trafi do TM i będę ich znowu męczył...
