• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #869204  autor: asziatko
 03 cze 2016, 19:09
Witajcie,

Czy ktoś z Was zauważył problem z transmisją danych na terenie miasta Tarnowa (woj. małopolskie) jak również w województwie małopolskim?.

Osobiście zauważyłem że w Tarnowie od paru dni występuje problem z transmisją danych w paśmie H, H+ oraz LTE. Zasięg jest z 2 - 3 kreski z 5 (w przypadku LUMII 640 LTE)

Obrazek
Kliknij By Powiększyć

. Wysyłanie zdjęć do OneDrive trwa strasznie długo (w przypadku zdjęcia o wadze 2 - 3 MB parę minut), a nie jak to miało miejsce przedtem kilka sekund.

Korzystanie z aplikacji np. Allegro lub OLX przerywa połączenie, można zobaczyć komunikat "Brak Dośtepu Do Internetu" pomimo 2 kresek zasięgu w paśmie H+

Obrazek
Kliknij By Powiększyć

. Przywracałem telefon do ustawień fabrycznych, wyciągałem kartę SIM oraz baterię. Nic to nie dało. Na WI FI działa wszystko aż miło, a na H, H+ i LTE niestety zawodzi.

Zgłosiłem problem do T-Mobile dwa dni temu, pisałem poprzez IBOA dostałem potwierdzenie i numer zgłoszenia ale póki co jest bez zmian, transmisja danych funkcjonuje fatalnie.

W Kontakcie,
Artur
 #869247  autor: darekka
 04 cze 2016, 04:25
Ja miałem wczoraj i przedwczoraj w łódzkim miałem podobne problemy(znikający zasięg, mrożenie transmisji itp), które finalnie zakończyły się wczoraj brakiem możliwości logowania do sieci-zgłosiłem operatorowi i po południu wróciło do normy. Wiem również, że inni mieli też trochę problemów-zgłosiłeś i nadal nie działa zadzwoń ponownie.

http://www.speedtest.net/result/5518589825.png T-mobile "Masz złotówkę masz no limit na wszystko i do wszystkich"-LTE1800,Huawei E5377T po WiFi, 1700m. od stacji, antena Sorensen15dBi+10metrowe przewody H-155. :D
 #869268  autor: asziatko
 04 cze 2016, 10:11
Widać że coś jest na rzeczy w części kraju.

Odkąd korzystam z transmisji w telefonie, nie pamiętam żeby były takie problemy w Tarnowie. Działało i funkcjonowało wszystko dobrze, plik filmowy o wadze 45 MB wysłałem na OneDrive dosłownie w 3 minuty, a teraz zdjęcie o wadze 3 MB jest wysyłane dłużej.

Nawet plik screena co ma raptem 400 - 400 KB wysyłany jest na OneDrive dokładnie 63 sek.

Z pocztą @ jest to samo, nie sprawdzi/nie synchronizuję poczty w parę sekund tylko wyrzuci komunikat.

Zgłoszę raz jeszcze bo zaczyna się robić źle.

W Kontakcie,
Artur
 #869297  autor: asziatko
 04 cze 2016, 13:23
Pakietu danych nie wyczerpałem nam jeszcze 5GB. Żadnego SMS'a nie było poza tym że będę miał ograniczony transfer.

Teraz jestem w innej części Tarnowa i wszystko śmiga aż miło. I Internet, i aplikację OLX, Allegro oraz OneDrive przesyłanie plików jest jak dawniej.

A ten gdzie mieszkam wszystko idzie strasznie topornie. Zasięg zanika, wieszają się aplikacje. Dawniej tego nie było.

W Kontakcie,
Artur
 #869385  autor: patrix-83
 04 cze 2016, 19:05
Ja też zauważyłem coś nie tak z transmisją danych w T-mobile. We wtorek jechałem drogą nr 79 z Krakowa Nowej Huty do Tarnobrzegu i na tej trasie zawsze bez problemu dało się cały czas słuchać bez przerw radia OPEN FM czy słuchać TIDAL-a a właśnie w rzekomy wtorek na tej trasie tam i z powrotem (wracałem wieczorem) nie szło ani słuchać radia ani TIDAL-a gdyż transmisja danych gdy LTE zniknęło z eteru i gdy tylko przełączyła się do 3G to za cholerę nie chciała trzymać się H+ ani H tylko wędrowała do 3G co cały czas rwało radio, nie mówiąc już o TIDAL albo skakała między 3G a H+ co w ogóle uniemożliwiało słuchanie online czegokolwiek. Miałem przy sobie kartę Orange i spróbowałem na niej coś zdziałać ale efekt był taki sam jak opisywany wyżej z T-mobile - obie karty abonamentowe.

To ma być nowa jakość NETWORKS - pieprzymy dobrze skonfigurowaną sieć???!
 #869433  autor: asziatko
 04 cze 2016, 21:59
I wróciłem do domu i problem z transmisją danych jest na nowo.

Jak byłem na mieście bylo wszystko dobrze, tu gdzie mieszkam w centrum miasta problem jest, a nie było tego wcześniej.

Coś tu tłumi zasięg czy coś innego jest?. Źle skonfigurowana sieć?. Padł NodeB na stacji co z niej jest zasięg?. Wszystko możliwe.

W domu mam Wi Fi odzywam z niego żeby sprawdzić na pocztę albo wejść na stronę, z pasma H i LTE nie wejdę nie wczytuje się żadną strona.

W Kontakcie,
Artur
 #869541  autor: asziatko
 05 cze 2016, 13:34
Dzisiaj otrzymałem takiego SMS od T-Mobile odnośnie zgłaszanego problemu

Obrazek
Kliknij By Powiększyć

Nijak to się ma do rzeczywistości. Skoro piszą że jest problem globalny to dla czego w innych częściach Tarnowa jest wszystko dobrze, a tu gdzie mieszkam jest beznadziejnie?. Jak by był globalny to znaczny że inni Użytkownicy też by mieli problemy, być może mają ale nie aż takie.
Ostatnio zmieniony 05 cze 2016, 17:09 przez asziatko, łącznie zmieniany 1 raz.

W Kontakcie,
Artur
 #869548  autor: asziatko
 05 cze 2016, 13:47
Halset wiesz nie oczekuje że będą wymieniać tysiące miejsc w Polsce, ale nie ma to odzwierciedlenia nawet dla Tarnowa, skoro w innych częściach jest dobrze a u mnie transmisja danych leży.

Takie wiecie, nijakie dla mnie tłumaczenie i odciąganie w czasie.

W Kontakcie,
Artur
 #869567  autor: patrix-83
 05 cze 2016, 14:14
Halset pisze:
patrix-83 pisze:Ja też zauważyłem coś nie tak z transmisją danych w T-mobile. We wtorek jechałem drogą nr 79 z Krakowa Nowej Huty do Tarnobrzegu i na tej trasie zawsze bez problemu dało się cały czas słuchać bez przerw radia OPEN FM czy słuchać TIDAL-a
Tidal w TMobile :D? Czy w Playu na roamingu TM :)?
Swoją drogą, dlaczego nie korzystasz z super sieci P4 ?
Aaa zapomniałem - nie da się, bo brak zasięgu :mrgreen:
Halset
Brak zasięgu to ty masz w tej pustej głowie i przestań ludzi prowokować na forum hejterze bo powinieneś mieć już dawno bana na swoje konto - co widzę twój wpis to kogoś zaczepiasz, naucz się merytorycznie rozmawiać z użytkownikami forum a nie obrażaj każdego po kolei abonenta innej sieci niż T-mobile!
Nigdzie nie pisałem że są to karty abonamentowe P4 w roamingu - nawet czytać nie umiesz więc nie dyskutuj ze mną bo prowadzić z Tobą dialogu żadnego nie zamierzam a przydałoby się aby moderator się trochę tobie przyglądnął bo zaśmiecasz większość wątków swoimi wpisami!
 #869592  autor: patrix-83
 05 cze 2016, 14:51
Halset
Posłuchaj wyznawco jedynie słusznej niemieckiej sieci - po co komentujesz moje wpisy skoro jestem fanbojem i po co zaczepiasz mnie swoimi docinkami skoro nie umiesz rozmawiać merytorycznie a do tego jeszcze w to wszystko wplątujesz Kryniczanina którego również prowokujesz we wpisach na forum.
Idź zajmij się czymś pożytecznym a nie zaczepianiem ludzi na telepolis a twoim kontem już dawno powinien zająć się moderator!
Zakończyłem z tobą dyskusję i koniec OT.
 #869647  autor: asziatko
 05 cze 2016, 17:18
Widzę że doszło do przepychanek słownych, każdy ma prawo do wyrażenia swojego zdania, co nie zmienia to faktu że problem jak był tak jest. Czy będzie to będzie w takim sposób załatwione czy w inny to nie uciekniemy od problemu zasięgu, czy słabej transmisji danych, co za tym idzie że nawet operatorzy nie umieją się przyznać do tego że jest problem tylko piszą że jest to problem globalny.

Ciekawe stwierdzenie, ciekawe podejście czy jak teraz pojadę do Krakowa czy Rzeszowa i nie będę miał problemu też mi powie operator że jest to globalny problem?.

Standardowe wiadomości mają co nie wnoszą nic do sprawy, nic. Wiem że reklama to jest dźwignia w handlu ale jak się to ma wszystko do spotów reklamowych T-Mobile że jest taki nie zawodny ich Internet, że ma certyfikat „Best in test” pic na wodę tylko nic więcej.

W Kontakcie,
Artur
 #869665  autor: KC-KARLOS
 05 cze 2016, 18:42
Czekałem na ten moment, kiedy Halset przegnie :)
A Tidal też działa w czystym T-Mobile jakby co :)

Wracając do tematu, pamiętajmy, że również problem może dotyczyć danych urządzeń, jedni mają 1-20 mbit/s inni 50, albo problem taryfowy (na kartę operator specjalnie blokuje LTE, aby nie obciążyć sieci).
asziatko: widzę, że masz Windows Phone'a. Sprawdź dobrze, czy czasem sam system operacyjny nie powoduje kłopotów (niedopracowany Windows 10 może generować poważne błędy działania funkcji komunikacyjnych), może włóż kartę USIM do innego telefonu i przetestuj działanie transmisji danych w swojej lokalizacji.

🌟Mija już 15 lat odkąd jestem na Forum Telepolis.pl - kiedy to zleciało?! Dzięki za ten czas i nadal do usług! Pozdrawiam 🌟
 #869689  autor: asziatko
 05 cze 2016, 21:43
Karlos20 zgadza się mam Windows Phone, z tym że mam wersję 8.1. Nie aktualizowałem do 10 było wszystko dobrze, i podejrzewam że jest dobrze tylko coś nie "halo" jest na tym terenie co ja mieszkam. A jest to też centrum miasta, są koło mnie dwie stacje bazowe T-Mobile. A wygląda to tak... .

Od podpisania Aneksu w marcu było wszystko dobrze, Internet śmigał aż miło, przesyłałem pliki do OneDrive, nawet takie po 45 MB bardzo szybko, zdjęcia po 2 - 3 MB przesyłały się jak trzeba w kilka sekund. Do czasu, jak zauważyłem że w domu (w bloku) zaczął zanikać zasięg H, H+ a LTE w ogóle już nie ma (a był).

Sprawa o tyle jest dziwna że jak jestem w innych częściach miasta to wszystko działa i funkcjonuje jak należy, ładują się strony szybko, przesył plików do OneDrive jest jak dawniej u mnie, synchronizacja poczty jest bez problemu. Jest jak należy wszystko.

Koło mnie są dwie stacje bazowe T-Mobile widoczne na mapce tutaj http://beta.btsearch.pl/?dataSource=loc ... 17&zoom=16 .

W domu głównie mam zasięg z tej stacji po prawej stronie ekranu.

Idąc za Twoją sugestią Karlos20 zmieniłem kartę SIM z drugiego telefonu co jest także w T-Mobile i sytuacja jest taka sama, bez zmian w miejscu zamieszkania. Także wolny transfer, brak synchronizacji poczty, przerywanie przesyłania plików, wolne przesyłanie plików.

T-Mobile będzie pisać że jest to globalne, niech mi ktoś wytłumaczy jakoś od strony T że jakim cudem w domu będąc jest problem a w innej części Tarnowa tegoż problemu nie ma?.

W Kontakcie,
Artur
 #870089  autor: asziatko
 06 cze 2016, 23:17
Dzisiaj sytuacja jest bez zmian, w innej części Tarnowa wszystko śmiga aż miło, nawet lekko poza Tarnowem jest transfer na poziomie lux a ino tylko jestem na tym terenie co mieszkam i w mieszkaniu tak całkowicie spada transfer i jest do niczego.

Coś jest nie halo na tym terenie, stawiam że jest to coś wiązane z NodeB stacji która obsługuje ten teren.

W Kontakcie,
Artur
 #870711  autor: asziatko
 09 cze 2016, 10:02
Dzisiaj (9.06.2016 r.) otrzymałem SMS od T-Mobile że
Uprzejmie informujemy, że zgłoszony problem techniczny został rozwiązany.
Fakt faktem jak widzę w miejscu zamieszkania logowanie i synchronizacja do poczty e-mail jest jak dawniej, przesyłanie plików do OneDrive także jest jak dawniej, ładowanie stron również jest jak dawniej.

Wszystko (odpukać) jest jak powinno i jak było dawniej. Oby tak dalej i zobaczymy jak długo tak będzie.,

W Kontakcie,
Artur