• Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
Wszystko, co dotyczy spraw technicznych i działania sieci.
 #535777  autor: Hesus
 19 lut 2012, 12:18
Pozwolę sobie opisać przypadek jaki mnie spotkał.
Wpadłem na pomysł aby przenieść numer z Plusa do Play, w Plusie był to Simplus zarejestrowany doładowany itd. itp., w Playu miał funkcjonować jako postpaid. Cała procedura, tak mi się wydawało, przeszła bez bólu, Plus wyraził zgodę na przeniesienie w dniu złożenia wniosku zaś następnego dnia numer był już aktywny w Play. I jakież był moje zdziwienie gdy dowiedziałem się, iż dodzwonić się do mnie (na numer funkcjonujący w Play) nie sposób. Żeby było ciekawiej ja mogę dzwonić do każdej sieci, zaś do mnie bez problemu można dodzwonić się z Play, Orange, T-mobile, jednak przy próbie wykonania połączenia z Plusa otrzymuję się komunikat "nie ma takiego numeru".

interwencja u operatorów:
- Plus - olał sprawę - nie jestem ich abonentem, nie mają nic do gadania,
- Play - to wina włączonej poczty głosowej - trele morele - poczta wyłączona a usterka żyje
- zgłoszenie techniczne również nie przyniosło efektu - w Play nie zdiagnozowano usterki, w konkluzji mają czyste rączki i umywają się od sprawy.

I tu moje pytanie, czy wie ktoś może jak z tego bagna wybrnąć ?

 #535782  autor: sql
 19 lut 2012, 12:43
Można to załatwić:
1) Wysyłając numery zgłoszeń do play4you2 lub play4you1 obecnych na forum i opisując sprawę - to pracownicy Play
2) Poprzez odpowiednie urzędy UKE bądź UOKIK także opisując sprawę

 #535786  autor: piotr10
 19 lut 2012, 12:58
Jak się nie mylę to wina Plusa(jak przeniosłeś od nich nr to nie pozmieniali czegoś w systemach czy tam tablicy routingowej, i dlatego prawdopodobnie tak masz), ja miałem taki sam przypadek tylko z inną siecią, istniała jeszcze sieć GaduAir.

Przenosiłem nr z Play do GaduAir, z T-mobile,Plusa i Orange można było się dodzwonić, a z Playa nie, naprawili po 2 dniach.

Spróbuj napisać jeszcze raz do Plusa.

 #535977  autor: mariusz9a
 20 lut 2012, 12:36
piotr10 pisze:Spróbuj napisać jeszcze raz do Plusa.
Nie pisze się w takich sprawach do Plusa bo nie jest się jego abonentem i oni Cię spławią i mają tutaj 100% racji - bo to nie ich problem. Trzeba to zgłosić do swojego operatora, czyli w chwili obecnej Play i to dopiero Play musi wysłać "reklamację" do Plusa na poprawę routingu. Ale skoro Play ma takich wspaniałych pracowników którzy twierdza że jest wszystko ok, to nic nie załatwisz :-] Zresztą w Play z czymkolwiek byś nie zadzwonił to zawsze będzie to wina Twoja i Twojego telefonu - no cóż, taka sieć :-]

 #536017  autor: play4you2
 20 lut 2012, 14:36
Zrób zgłoszenie lub napisz do nas na [email protected], sprawdzimy ustawienia na numerze.

Forum "Telepolis" nie jest oficjalnym kanałem zgłoszeniowym firmy P4 Sp. z o.o., tym samym sieć Play nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie przez osoby postronne wszelakich danych, znajdujących się w przesłanej wiadomości.

 #536037  autor: alkonauta
 20 lut 2012, 15:37
A kiedy przeniosles numer? Znajomy mial tak samo i w koncu po paru dniach chyba baza numerow sie zaktualizowala i to bez zadnej interwencji.

 #536097  autor: Hesus
 20 lut 2012, 20:16
Dzięki wszystkie za zainteresowanie problemem i rady.

dziś otrzymałem taki oto komunikat:
Dziękujemy za zgłoszenie.

Informujemy, że w dniu 20-02-2012 otrzymaliśmy potwierdzenie z sieci Plus o poprawienie kierowania połączeń na podany numer.
faktycznie wszystko działa, obecnie, poprawnie.

ciekawi mnie tylko komu załatwienie tej spray zajęło 2 tygodnie bo zgłoszenie techniczne na które dostałem taką odpowiedz jest sygnowane datą 4 - 02 -2012

 #536805  autor: ChuckyCiechanow
 23 lut 2012, 22:55
mariusz9a pisze: Nie pisze się w takich sprawach do Plusa bo nie jest się jego abonentem i oni Cię spławią i mają tutaj 100% racji - bo to nie ich problem
No nie wiem :-) . Ja co prawda miałem inny problem przeniosłem numer z Plusa do Play . Jednak dostawałem smsy z serwisów które działały tylko w Plusie zadwonilem i problem wyjaśnili bez problemu.